SC2 in de regen?

lambik

Die hard MF'er
24 sep 2002
292
1
Amersfoort
Sinds kort rijd ik op straat met Supercorsa (SC2) banden. Vandaag eigenlijk voor het eerst in de zeikende regen. Ik vraag me af hoeveel grip deze banden hebben in de regen. Ik heb voor alle zekerheid maar zeer rustig aan gedaan in de bochten. Ik ben benieuwd of iemand meer ervaring heeft en enigszins kan aangeven waar de grenzen van de band liggen in regen.

Lambik

als er geen 2cm water op de weg ligt hoef je je geen zorgen te maken...
je meer grip met die banden dan je denkt...

en een diablo of iets dergelijks hebben ook niet veel profiel aan de zijkant van de band...dus je kan gewoon lekker rijden...t lijkt eng...maar je kan er prima mee door de regen rijden!

en een diablo of iets dergelijks hebben ook niet veel profiel aan de zijkant van de band...dus je kan gewoon lekker rijden...t lijkt eng...maar je kan er prima mee door de regen rijden!
:^ Heb met de SC1's ook meer grip dan ik (nog) durf te gebruiken in de regen.

Een diablo is ook niet echt goed in de regen he...Natuurlijk heb je meer grip als je denkt in de regen. Maar toch beter niet de grens op zoeken met die sc's

Levensgevaarlijk als je het mij vraagt met die dingen. Tuurlijk kan je wel enigzins uit de voeten in de regen, maar ga zeker niet lopen proberen de limiet op te zoeken. Op een gegeven moment houdt de afvoer toch echt op. Voor zover die aanwezig is/ was.

advies van Peter den Heijer van motorsportschool Zolder, dit is wat hij ongeveer vertelde net voor we de baan op gingen in de regen. " iedereen die met sc rijd wil ik vragen om niet de baan op te gaan en wil je dat wel doe het dan heel voorzichtig aan en probeer niet om meer dan een paar graden de bochten in te duiken."
het zijn in de bocht gewoon slics. iedereen die daar een andere mening over heeft, graag toelichten met een foto van je achterband.

Je moet toch onderscheid maken in een "nat" wegdek of een echt zeiknatte weg met plassen? :?
Als het wegdek nat is maar er staan geen plassen dan is er grip zat voor straatgebruik. Als er plassen staan wordt het anders...

Terug
Bovenaan Onderaan