SC28 vraagje, tik bij remmen en startbeveiliging

Francis

MF veteraan
1 sep 2008
1.338
14
IJsselstein
Ik heb sinds eind maart een SC28 uit 1992 :]
Nu valt het mij sinds een poosje op dat ik een soort tik voel als ik rem, kan het zijn dat mijn balhoofdlager afgesteld moet worden? of verbeeld ik mij dingen?
 
Je hoort elke motor naar mijn kennis te kunnen starten met ingetrokken koppeling.

Ik ging op mijn plaat in de Sahara vorige week en toen wilde hij ook niet meer starten met ingetrokken koppeling.

Eenmaal thuis bleek de schakelaar niet lekker, dus die gerepareerd en hij gaat weer!
 
Bij de weg, klopt het dat je de blade niet in zijn versnelling kan starten? Dus ook niet met ingetrokken koppeling?

Kan met ingetrokken koppeling gewoon in z'n versnelling starten :Y

Stond enige tijd geleden te wachten voor het stoplicht en bij groen sloeg ie af (soms is het makkelijk bij optrekken ook gas te geven |( ) Daarna gewoon in z'n 1, ontkoppelt starten en wieberen :]
 
Bij de weg, klopt het dat je de blade niet in zijn versnelling kan starten? Dus ook niet met ingetrokken koppeling?

Dat klopt als je hem op de jiffy hebt staan. Bij mijn SC33 slaat de motor direkt af zodra ik hem in de versnelling zet als ik mijn jiffy niet heb ingetrapt. Voor zo ver ik weet doet de SC28 exact hetzelfde.

Dus met je jiffy uit kun je hem niet in een versnelling starten, zelfs als je de koppeling inknijpt.

Als je je jiffy hebt ingeklapt, dan kun je wel prima starten in de versnelling (met koppeling ingeknepen).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan