sc33 kont op een sc28 blade?

Gerwinvdb

MF'er
23 nov 2010
130
0
Hilversum
Hé,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de achterkant van een honda cbr 900rr uit 1999 op een blade uit 1995 te zetten. Ik wil me blade namelijk een wat modernere look geven zonder al te veel moeite. Ik wil dus niet het hele frame moeten aan passen om hem er op te krijgen. De reden dat ik de kont van een sc 33 er op wil is omdat die net wat mooier is en er zijn meer opties voor, zoals undertails en led achterlichten. Als iemand ervaring heeft over de pasvorm en of het mogelijk is dan hoor ik het graag !

groetjes,
Gerwin
 
Laatst bewerkt:
Voor zo ver ik weet gaat dat prima passen. Ik dacht dat het enige verschil tussen de SC28 en de SC33 de gaten aan de zijkant waren. SC28 heeft 1 gat, SC33 heeft twee sleuven.

In ieder geval zijn de subframes exact gelijk.
 
Weet iemand ook of de rest van de kuipdelen van een cbr 919 rr ( de sc33 dus) op een sc28 passen? Ik wil m namelijk het liefst verbouwen naar een repsol, het makkelijkst is dan dat ik een hele kappenset kan kopen van dat type.... En op dat type passen dan ook die undertails van ebay met led achterlicht.
 
Dus de subframekokertje boven in korten of onder een stukje er tussen lassen is dan de optie.Net hoe het het mooiste uitkomt met de buddy tegen de tank. :+
 
Geen idee,gewoon kopen zo'n setje en alles is pas te maken.
Heb laatsten nog een 2009 Blade subframe/kont netjes op een 2004 Blade kekregen.
Past ook voor geen meter maar de flex en lasapparaat zijn gewillig! ;)
Dood spul geen baas. :+
 
Als je het sc28 subframe gebruikt wel, met het sc33 subframe komt ie echt veels te laag uit

op zich passen alle kuipdelen van een sc33 op een sc28
echter loop je tegen wat dingen aan

zoals verschil in kilometer teller aandrijving die is electronisch ipv kabel, de draadboom ook anders, en de voorkuipsteunen

zo uit me hoofd tenminste, zal vast nog wel wat vergeten zijn
 
maar de km teller aandrijving en dergelijken hebben toch niets te maken met of de kappenset wel of niet past? of zeg ik nou iets heel doms.... maar de bevestigingspunten komen dus redelijk over een?
 
Sommige mensen denken ook dat ze overal een waterdicht antwoord op krijgen. :z
Ga er gewoon van uit dat niks plug and play is als je van het ene naar het andere model gaat en past het wel toevallig dan heb je gewoon strontmazzel. :+
 
Gewoon iemand opzoeken die een Blade van '99 heeft en dan gaan vergelijken toch??

Bedenk me net dat ik zelf een SC 33 heb van '98 maar woon een beetje te ver weg voor jou
 
Voor zo ver ik weet gaat dat prima passen. Ik dacht dat het enige verschil tussen de SC28 en de SC33 de gaten aan de zijkant waren. SC28 heeft 1 gat, SC33 heeft twee sleuven.

In ieder geval zijn de subframes exact gelijk.

:N

Heb voor de tiger van mijn vriendin getracht SC33-kappen (model '96-'97) te monteren, maar de bevestigingspunten matchten niet 100%. Op een paar punten scheelde het misschien maar een (paar) mm, maar daardoor kwam er toch teveel spanning op de kappen te staan. 1 punt kon ik zelfs niet eens vastzetten. Heb nu een SC33-subframe gekocht, die past wel 1 op 1 aan het frame.

Kan dus zijn dat je voor een mooi resultaat het subframe van de SC33 (voor de zekerheid specifiek model '98-'99) ook ff moet regelen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan