Scala rider uitbereiden..?

badtzmaru

MF veteraan
13 sep 2005
2.474
32
Omg. Amsterdam
Wie kan mij helpen de zoekfunctie en de dealer maken mij niet wijzer....

Ik heb al enige tijd een TomTom rider 2 in mijn bezit. Met een Scala Rider blauwtand headset, dit bevalt mij uitstekend!!!

Nu wil ik ook graag met mijn vriendin communiseren tijdens het rijden "bike 2 bike" en mijn navigatie blijven horen. Is dit mogelijk als ik een losse scala headset koop of moet ik dan een speciale set of scala headset aanschaffen?? Wie kan mij meer duidelijkheid geven..?

ALVAST BEDANKT!

mocht ik onduidelijk zijn komt het, omdat ik net uit mijn 5de nachtdinst kom
 
Hoi,

Ik heb zelf naast de aanschaf van de Tomtom Rider2 met Scala een Scala Rider Q2 aangeschaft. Deze zit bij mij op de helm en de ander bij mijn vriendin. Werkt prima tot dusver.

Met het onderling " pairen" van de apparaten was ik wel even bezig eigenlijk. Dat liep niet helemaal lekker, maar nu werkt het. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat als Miep begint te kletsen welke kant je op moet, het gesprek met je vriendin abrupt wordt onderbroken zonder dat zij het in de gaten heeft.

En de combinatie: jij Q2 en zij de "gewone" Scala betekent wel dat jij alleen het gesprek kan starten. Mijn vriendin tikt me altijd even op de rug aan als zij iets wil zeggen.

Wil je echt van bike 2 bike willen praten dan zal je vriendin ook een Q2 moeten aanschaffen denk ik. Dit omdat het bereik van de Q2 en de gewone Scala Rider beperkter is.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. AC
 
Hoi,

Ik heb zelf naast de aanschaf van de Tomtom Rider2 met Scala een Scala Rider Q2 aangeschaft. Deze zit bij mij op de helm en de ander bij mijn vriendin. Werkt prima tot dusver.

Met het onderling " pairen" van de apparaten was ik wel even bezig eigenlijk. Dat liep niet helemaal lekker, maar nu werkt het. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat als Miep begint te kletsen welke kant je op moet, het gesprek met je vriendin abrupt wordt onderbroken zonder dat zij het in de gaten heeft.

En de combinatie: jij Q2 en zij de "gewone" Scala betekent wel dat jij alleen het gesprek kan starten. Mijn vriendin tikt me altijd even op de rug aan als zij iets wil zeggen.

Wil je echt van bike 2 bike willen praten dan zal je vriendin ook een Q2 moeten aanschaffen denk ik. Dit omdat het bereik van de Q2 en de gewone Scala Rider beperkter is.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. AC

Dat is inderdaad wel info waar ik wat aan heb. ... THNX

Maar wat ik eigenlijk wil is dat we beide het gesprek kunnen starten en beide de navigatie horen...? Heb ik hiervoor dan 2 x een Q2 voor nodig of is een teamset voldoende...?
 
Laatst bewerkt:
Beide personen de aanwijzingen laten horen is niet mogelijk volgens mij.
Nuja, de passagier heeft hier niets aan hé :)

Wij hebben elk een Q2 (bike to bike nodig), en de GPS is gepaired met mijn Q2.
Mijn vriendin kan zelf het gesprek starten, maar enkel wanneer de GPS niets van zich laat horen. Zoniet krijgt ze een bezet-signaal.
 
Beide personen de aanwijzingen laten horen is niet mogelijk volgens mij.
Nuja, de passagier heeft hier niets aan hé :)

Wij hebben elk een Q2 (bike to bike nodig), en de GPS is gepaired met mijn Q2.
Mijn vriendin kan zelf het gesprek starten, maar enkel wanneer de GPS niets van zich laat horen. Zoniet krijgt ze een bezet-signaal.

:^ dit klopt als een bus, hier ook 2x Q2 en een Zumo 550

Beide personen de navi laten horen kan niet, je kunt maar 1 headset aan de navigatie koppelen..
 
Dat is erg jammer leek me wel handig.... :)

Voor de rest zijn jullie wel tevreden over de Q2....?

Jep, goed bereik, goed verstaanbaar ook met oordoppen in alleen af en toe problemen met aankoppelen op de Zumo 550, dit is meer een probleem van de navigatie dan de Q2 denk ik....
 
maar dat is toch helemaal niet nodig?? 2 mensen naar de navigatie luisteren :P der rijd er maar 1 :+

Ik rij wat pittiger dan mijn meisie, dus als ik binnen 500m. rij kan ze de afslagen nog wel onthouden. Met een paar mooie bochten op motorvakantie is het best moeilijk om bij elkaar te blijven.
 
Ik ken de Scala's niet, maar neem aan dat ze niet over een paar kilometer zenden. En op motorvakantie kun je op een colletje al snel een heel eind uit elkaar zijn (eigen ervaring, onze portofoons halen het ook niet op een colletje)... Dus denk dat je het daarvoor niet hoeft te doen.

Moet je eigenlijk opnieuw pairen bij zo'n bleutooth-systeempje als je het contact kwijt bent geweest?
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de Scala's niet, maar neem aan dat ze niet over een paar kilometer zenden. En op motorvakantie kun je op een colletje al snel een heel eind uit elkaar zijn (eigen ervaring, onze portofoons halen het ook niet op een colletje)... Dus denk dat je het daarvoor niet hoeft te doen.

Moet je eigenlijk opnieuw pairen bij zo'n bleutooth-systeempje als je het contact kwijt bent geweest?

ik vind 500 meter meer dan genoeg om uit te lopen op mn vriendin en dan wacht ik wel weer.

Een speedrun met een groep vrienden is het een ander verhaal.... :]
 
500 meter is echt niet veel... Als je een beetje lekker een col op wilt, zit je er al snel overheen. Ook kun je niet overal stoppen op zo'n berg om te wachten.

Ben overigens wel benieuwd of bluetooth ook last heeft van bebouwing of bomen? Portofoons hebben bijvoorbeeld in het open veld meer bereik dan in de stad. Is dat bij bluetooth ook zo? (Gewoon nieuwsgierig...)
 
500 meter is echt niet veel... Als je een beetje lekker een col op wilt, zit je er al snel overheen. Ook kun je niet overal stoppen op zo'n berg om te wachten.

Ben overigens wel benieuwd of bluetooth ook last heeft van bebouwing of bomen? Portofoons hebben bijvoorbeeld in het open veld meer bereik dan in de stad. Is dat bij bluetooth ook zo? (Gewoon nieuwsgierig...)
:Y , net zoals bij GSM, wireless LAN, Portofoons etc.
 
Ik ken de Scala's niet, maar neem aan dat ze niet over een paar kilometer zenden. En op motorvakantie kun je op een colletje al snel een heel eind uit elkaar zijn (eigen ervaring, onze portofoons halen het ook niet op een colletje)... Dus denk dat je het daarvoor niet hoeft te doen.

Moet je eigenlijk opnieuw pairen bij zo'n bleutooth-systeempje als je het contact kwijt bent geweest?

Nee, je paired ze 1x en ze koppelen automatisch weer als ze elkaar kwijt zijn geweest of als ze uit zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan