Scarabeo 250 / 500

MrDrive

Rookie
11 apr 2008
4
0
Hoi Scooterrijders.
Ik ben nieuw op het forum en op zoek naar een scooter voor woon-werkverkeer.
Ik moet dagelijks 22 km ( enkel)naar het werk bollen, en moet geen snelweg doen.
Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de Aprilia Scarabeo 250/ 500 cc vanwege z'n mooie uiterlijk. Af en toe wil ik er ook een vrijetijdritje mee doen ( eventueel met m'n vrouwtje achterop). Wat moet ik nemen ? de 500 of 250 cc.
Wie heeft relevante ervaring met de Scarabeo ?
Groeten
MrDrive
 
Volgens mij zijn er erg weinig ervaringen met de Scarabeo.
De Scarabeo is onderhuids gelijk aan een Beverly en daarover is reeds veel gezegd/geschreven op dit forum.

Als je ook tijdens de vrijetijdsritjes geen snelweg doet zou een 250 wel genoeg kunnen zijn.
 
ZO GROOT MOGELIJK!!! :}

Is het budget voldoende is de 500 het waard! De 250 is al een goeie scooter met z'n QUASAR-blok met 22,5 pk en die doet het op de snelweg toch akelig goed! Van de week met de auto iets van 5 km achter een Scarabeo 250 aangezeten en op mijn teller bleef hij toch aandringen tussen de 135 en 140 continu! Dat is toch tussen de 126 en 131 op de GPS. Maarrrr.... als je vrouw het toelaat om een MASTER-blok met Scarabeo-omhulsel in huis te nemen is het helemaal feest. Door het gezaghebbende Italiaanse "Motociclismo" als "één der beste blokken op de markt überhaupt" betitelde blok is een genot van 0 tot 160 echte kilometers per uur en die er zelfs een T-max nog uitsprint. Comfortabeler op de weg door de grotere wielbasis (veroorzaakt door het grotere blok). Minder zuinig dan een QUASAR, maar vanwege het extra plezier vergeef je hem dat onmiddellijk...

Ga 'ns lekker proefrijden! :]
 
ZO GROOT MOGELIJK!!! :}

Is het budget voldoende is de 500 het waard! De 250 is al een goeie scooter met z'n QUASAR-blok met 22,5 pk en die doet het op de snelweg toch akelig goed! Van de week met de auto iets van 5 km achter een Scarabeo 250 aangezeten en op mijn teller bleef hij toch aandringen tussen de 135 en 140 continu! Dat is toch tussen de 126 en 131 op de GPS. Maarrrr.... als je vrouw het toelaat om een MASTER-blok met Scarabeo-omhulsel in huis te nemen is het helemaal feest. Door het gezaghebbende Italiaanse "Motociclismo" als "één der beste blokken op de markt überhaupt" betitelde blok is een genot van 0 tot 160 echte kilometers per uur en die er zelfs een T-max nog uitsprint. Comfortabeler op de weg door de grotere wielbasis (veroorzaakt door het grotere blok). Minder zuinig dan een QUASAR, maar vanwege het extra plezier vergeef je hem dat onmiddellijk...

Ga 'ns lekker proefrijden! :]


amen amen amen
 
Hey Jongens,
In augustus heb ik de nodige centjes , en het zal naar alle waarschijnlijkheid de Scarabeo 250 in 't blauw worden. Als ik hem heb zet ik zeker enkele foto's op het forum.
Aan iedereen die gereageerd heeft , mijn oprechte dank.
Mr Drive :]
 
even een vraagje?

is de scarabeo standaard uitgerust met een jiffy of is dit optioneel?
kan d'r niks over vinden.

gisteren proef gereden op de 250, ben nu echt verkocht! :-)
 
Hoi MrDrive

Ik heb sinds eind mei de Scarabeo 250 ie, ik heb in het verleden een Honda Shadow 500 cc gereden, deze kan Qua beleving niet tippen aan de motorscooter.
Ik ben er heel blij mee, hij ligt als een blok op de weg, ook met windkracht 7.
Ik rij het liefste ook geen snelweg, maar voor woon werk moet ik wel een klein stukje.
Ik heb hem nog niet volledig ingereden, maar haal nu al op het gemak de 130 km (eventjes), hij blijft zelfs bij deze snelheid zeer stabiel op de weg.
Ook ben ik er al met de vrouw mee weg geweest, ik ben er zeer tevreden over, de trekkracht is formidabel dit vanwege z'n lage koppel.
Al met al kan ik je deze machine aanraden.
Vooral binnendoor ben je heel snel met deze machine.
Er moeten meer scarabeo's op de weg komen, het komt er veel leuker uit te zien, je heb veel minder files en je bent milieutechnisch ook heel goed bezig met een verbruik van ja, ja 1:31 geweldig toch.
Succes verder.

Hofmanvlet
 
Hoi MrDrive,

Was net bij goedhart motoren in bodegraven ( 8 juli ) en daar was net ingeruild een zeer jonge Scarabeo 500. Misschien is dit een mooi alternatief voor je... :] :] :]
 
vorige week dinsdag heb ik de scarabeo 250 voor een dagje gehuurd, om te kijken of ie beviel. na zo'n 160 km getankt, 1:35 !!!
 
Beste miss_scarabeo
Mijn motorverdeler ( Herman Verboven in Oostmalle Belgie ) is 3 weken met verlof, dus zal het voor de laatste week van augustus zijn.
Groeten
Mr Drive
 
Hallo allemaal,

Ben ook nieuw op dit forum.
Hoewel ik wel al een tijdje mee lees ;)
Erg leuk en soms handig !

Hoop dat het lukt !? Foto van mijn Scarabeo 250 ie

Groeten
Bart
full
 
Mooi ding zeg!. Ga je vast veel bekijks mee hebben. Gisteren had ik ook veel bekijks met m'n SH 300i. Kijk dat is dan leuk!
 
Voor de motorscootertoerrit heb ik een Scarabeo 250 gehuurd. Ik laat je weten wat ik ervan vind.

Groeten, Karl

Ps, Bartamsterdam, ik hoop dat ik ook een goudkleurige meekrijg, nice!! :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan