Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

De remmen van mijn scarver zijn als pudding, ze remmen maar t kan beter zeg maar. Met welk merk zijn de beste ervaringen? Gebruikte voorheen altijd ferrodo en later veel EBC dus als iemand ergens een goede ervaring mee heeft? Dan wordt dat het volgende wat ik aan ga pakken.
Geen flauw idee eigenlijk. Volgens mij had ik ook ferrodo eronder. Had op de vorige CS de remschijf ook vervangen door een full-floater wave. Dat remde onwijs goed, met standaard organische remblokken. Op de huidige vervang ik niets meer omdat ie op de nominatie staat om eruit te gaan.
 
Ik moet de CS wel overigens sowieso binnenkort eens gaan wassen. Die natte winter is erg goed voor algen/groene aanslag, maar al die troep van de weg is ook goor..... Zelfs de vorkhoezen worden nu groen :?
 
Oh, heb je al wat anders op het oog?
Ga je ook naar de beurs, wiw weet zie je daar nog wat leuks?
Hoeveel jaar heb je deze nu eigenlijk al?
Ja, ik ga vrijdag naar de beurs toe samen met de vrouw en buurman. (wel weer eens leuk na 8 jaar) en het is ook weer tijd voor nieuwe oorfilters.

Liefst wil ik een motor met cardan, maar ketting is m.i. ook niet zo'n probleem. Ga even proefzitten, en dan proefritten inplannen. Deze CS heb ik nu sinds 2017, de teller staat op 70.000.
Vorig jaar proefrit gemaakt op de R NineT scrambler, dat reed wel erg lekker, maar is geen grote motor. Voelde me een reus op een kabouterfiets.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic verlaten, na al die jaren vanaf 2005 op een CS te hebben gereden (met een uitstapje van 2 jaar) vind ik het welletjes. En gaat de motor weg.
Voor de eigenaren hier, ik heb nog een mooi toerscherm wat binnenkort te koop komt.
 
Bedankt voor je reacties op mijn posts ten tijden dat ik mijn Scarver had.

Welke motor gaat het nu worden?

Gr. Ron
 
Deze
20210917_225114.jpg
 
Sticker is gesmolten en heeft lelijke vlek achter gelaten.
Zat geen db killer bij. Heb er aftermarket db killer in gemaakt.
Meer product info zie site Dominator.
 
Ik ga dit topic verlaten, na al die jaren vanaf 2005 op een CS te hebben gereden (met een uitstapje van 2 jaar) vind ik het welletjes. En gaat de motor weg.
Wat … “echt” verlaten?
Nah, je komt vast nog weleens kijken toch?
En inderdaad, wat word de nieuwe liefde?

(By the way Douwe650: de Laser DuoTech is een serieuze aanrader hoor)
 
op marktplaats staat nu mijn "oude" z-technik windscherm te koop.
 
Hierbij nog even een plaatje van de hendels:
Even een oude post naar boven halen. Heb je evt nog het linkje van de langere die je uiteindelijk hebt gekocht? Mijn zusje heeft nu ook een andere koppeling gehaald (ali 😣) maar die is niet zo af te stellen dat deze ook echt vrij komt wanneer alles op temperatuur is. Ik heb redelijk wat accessoire sites maar ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad als met de F650cs om dingen te vinden 😅. Zelfs de Norton van m`n vader is voor mij makkelijker.....
 
Even een oude post naar boven halen. Heb je evt nog het linkje van de langere die je uiteindelijk hebt gekocht? Mijn zusje heeft nu ook een andere koppeling gehaald (ali 😣) maar die is niet zo af te stellen dat deze ook echt vrij komt wanneer alles op temperatuur is. Ik heb redelijk wat accessoire sites maar ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad als met de F650cs om dingen te vinden 😅. Zelfs de Norton van m`n vader is voor mij makkelijker.....
Haha jazeker, dat is dezelfde link als daar boven; For BMW F650GS 2003-2007/F650CS 2003-2004/G650GS 2008-2016 Clutch Brake Levers | eBay
Bij opties even kleur en lengte kiezen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan