Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Zo, gisteren een belangrijke aanpassing gedaan aan de Scarver van mijn vrouw; een NGK DPR8EA9 bougie geplaatst.

Een paar weken terug had ik al de beroemde reset uitgevoerd (stroom eraf -> plus en min tegen elkaar -> stroom erop -> motor starten en nergens aan zitten totdat fan aanslaat -> fan gaat weer uit -> motor uitzetten -> motor weer starten en lekker rijden) en dat loste het schokken tijdens het rijden maar gedeeltelijk op.
Nu met de andere bougie is het voor 99% weg!

M'n vrouw is er helemaal blij mee, en ik ook :)
 
We zijn een weekendje naar de Ardennen geweest, heerlijk gestuurd.
De Scarver is daar compleet in z'n element; korte haarspeldbochten en doordraaiers, maar ook een flink stuk snelweg op de terugreis was geen probleem.

Nu bevalt mijn TDM ook perfect, anders had er een tweede Scarver bij gestaan ;)
 
We zijn een weekendje naar de Ardennen geweest, heerlijk gestuurd.
De Scarver is daar compleet in z'n element; korte haarspeldbochten en doordraaiers, maar ook een flink stuk snelweg op de terugreis was geen probleem.

Nu bevalt mijn TDM ook perfect, anders had er een tweede Scarver bij gestaan ;)
Dat is het leuke aan de Scarver,je kunt er alles mee doen!Comfortabel genoeg op de snelweg en in de bergen begint het feest pas echt.
Is wel weer preken voor eigen parochie :+
 
We zijn een weekendje naar de Ardennen geweest, heerlijk gestuurd.
De Scarver is daar compleet in z'n element; korte haarspeldbochten en doordraaiers, maar ook een flink stuk snelweg op de terugreis was geen probleem.

Nu bevalt mijn TDM ook perfect, anders had er een tweede Scarver bij gestaan ;)
Ik heb 2 jaar een TDM gehad, en ben kruipend op mijn knieën terug gekomen naar de CS..... Ik kwam nooit in goede harmonie met de TDM, wat ik wel had met de CS.
 
Laatst lekker gereden met 2 mede-bmw'ers die wat meer cc's hadden. Reed iets te vlot bij een verkeerslicht weg, koppeling ook wat laat volledig los gelaten. En ziedaar: m'n eerste wheelie ever😊 En de anderen hadden het nakijken.
#lotsofpowerrr
 
Laatst bewerkt:
Hey!

Een goede vriend van mij doet z'n Scarver in de verkoop, ik heb ook even een advertentie hier op MF voor 'm gemaakt.
Wellicht is er hier iemand met interesse in een Scarver er naast voor onderdelen oid:


:W
 
Vraagje; weet iemand wat een nieuw stuur kost, model met ondersteuning voor handvat verwarming?
We zijn erachter gekomen dat het huidige stuur lichtelijk krom is, net voldoende om het te merken... Of zou ik deze nog kunnen richten/recht buigen?
 
Vraagje; weet iemand wat een nieuw stuur kost, model met ondersteuning voor handvat verwarming?
We zijn erachter gekomen dat het huidige stuur lichtelijk krom is, net voldoende om het te merken... Of zou ik deze nog kunnen richten/recht buigen?
Een euro of 200 vermoed ik. Zonder verwarming was ik een aantal jaar geleden al 150€ kwijt
 
partsrepublik.com ...
 

Bijlagen

  • zzz165.PNG
    zzz165.PNG
    18,2 KB · Weergaven: 12
Ver do rie en go dv erdom me ! Doe ik rijles en praktische examenproef (rijbewijs A) met de rijschool en hun moto, ( MT 07) , slaag ik voor een voorlopig rijbewijs, en kan ik dus het examen op de openbare weg beginnen inplannen vanaf 1 maand en voor 12 maanden verstreken zijn.
Verteld men mij daar doodleuk dat examen op de weg mét eigen moto, enkel toegelaten is met minimum 55 KW ! Dus ik mag met m'n perfecte scarver in nieuwstaat geen examen gaan rijden ... Leen van uw vrienden zeggen ze. Ja met een harley van 400 kg wordt het examen echt vlot. Lessen bijnemen en examen met hun moto kan ook, + 300 euro aub .. Tsss 🙄 😂 Dus als iemand een+75 pk moto een dag kan missen, en een dagje met een knotsgekke ééncilinder met het koppel van een diesel wil scheuren, laat het weten !
 

Bijlagen

  • IMG_20210723_202824_hdr.jpg
    IMG_20210723_202824_hdr.jpg
    444,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Ver do rie en go dv erdom me ! Doe ik rijles en praktische examenproef (rijbewijs A) met de rijschool en hun moto, ( MT 07) , slaag ik voor een voorlopig rijbewijs, en kan ik dus het examen op de openbare weg beginnen inplannen vanaf 1 maand en voor 12 maanden verstreken zijn.
Verteld men mij daar doodleuk dat examen op de weg mét eigen moto, enkel toegelaten is met minimum 55 KW ! Dus ik mag met m'n perfecte scarver in nieuwstaat geen examen gaan rijden ... Leen van uw vrienden zeggen ze. Ja met een harley van 400 kg wordt het examen echt vlot. Lessen bijnemen en examen met hun moto kan ook, + 300 euro aub .. Tsss 🙄 😂 Dus als iemand een+75 pk moto een dag kan missen, en een dagje met een knotsgekke ééncilinder met het koppel van een diesel wil scheuren, laat het weten !
Check website motorshare dan kun je voor vrij weinig iets huren voor een dag en is het verzekering technisch ook geregeld.
Of je huurt voor een dagje bij een motorzaak.

Succes!
 
Ver do rie en go dv erdom me ! Doe ik rijles en praktische examenproef (rijbewijs A) met de rijschool en hun moto, ( MT 07) , slaag ik voor een voorlopig rijbewijs, en kan ik dus het examen op de openbare weg beginnen inplannen vanaf 1 maand en voor 12 maanden verstreken zijn.
Verteld men mij daar doodleuk dat examen op de weg mét eigen moto, enkel toegelaten is met minimum 55 KW ! Dus ik mag met m'n perfecte scarver in nieuwstaat geen examen gaan rijden ... Leen van uw vrienden zeggen ze. Ja met een harley van 400 kg wordt het examen echt vlot. Lessen bijnemen en examen met hun moto kan ook, + 300 euro aub .. Tsss 🙄 😂 Dus als iemand een+75 pk moto een dag kan missen, en een dagje met een knotsgekke ééncilinder met het koppel van een diesel wil scheuren, laat het weten !
Minimaal 55kw? Bedoelen ze niet 55PK? Ik zal belgië nooit snappen.:+
 
afgelopen weekend ook weer eens een stukje gereden, even het Groene Hart onveilig gemaakt.
IMG_0549.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_0550.jpg
    IMG_0550.jpg
    278 KB · Weergaven: 3
Check website motorshare dan kun je voor vrij weinig iets huren voor een dag en is het verzekering technisch ook geregeld.
Of je huurt voor een dagje bij een motorzaak.

Succes!
Prachtige tip ! Weer wat bijgeleerd, ik maak er werk van. Thanks.
 
Minimaal 55kw? Bedoelen ze niet 55PK? Ik zal belgië nooit snappen.:+
Vroeger was de grens 35 KW. Nu blijkbaar 50/55 KW . Maar inderdaad weer Belgisch gedoe, ... de rijschool vertelde me "minimum 55 KW", of 75 PK voor rijbewijs A. De site van de Vlaamse overheid ivm rijbewijzen vermeldt "50 KW" , oftewel 68 PK ? 🙄😂
 
Ik moet helaas afstand gaan doen van mijn geliefde Scarver, staat momenteel bij de dealer en de kosten voor reparatie worden gewoon te hoog en zelf doen kunnen wij door lichamelijke ongemakken niet, daarbij ben ik bang dat het dan een 5-jaren plan gaat worden.
Zaterdag wordt de knoop doorgehakt of hij/zij naar een handelaar gaat, tot die tijd kan een liefhebber zich nog melden.
Deze motor is misschien voor sommigen interessant als donor motor of handige harry om zelf op te knappen?
Eerlijk is eerlijk, achterstallig onderhoud O-) en voorvork is lek en daarvan moeten in ieder geval de poten en rubbers vervangen worden, en ook weersinvloeden hebben hun uitwerking gehad op de motor. De aandrijvingsriem is hooguit 10.000 km mee gereden. Vorig jaar voorzien van nieuwe Lithium accu en de originele kuipruit is nog aanwezig.

Heeft iemand interesse, stuur me een PB voor zaterdag, dan kunnen we kijken of we het eens kunnen worden over de prijs.
 

Bijlagen

  • scarver.JPG
    scarver.JPG
    360 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Ik hoor volgens mij nu ook een klein beetje bij dit selecte gezelschap. Heb voor een klein bedrag een scarver overgenomen van iemand in Soest om op te rijden en knutselen naast mijn ander BMW; een R1100R. Volledige onderhoudsgeschiedenis erbij, boekjes compleet en softbag set voor bagagerek, passagierszit en soort afdekflapje voor de kuip. Zit geen ABS op maar wel goed werkende handvatverwarming. Balhoofdlagers zijn een paar honder km oud, voorvork keringen zijn ook niet al te lang geleden gedaan, banden ook zo goed als nieuw, dot codering ergens einde 2018…

Dat is allemaal het goede nieuws, dan nu het slechte. Hij heeft al 68000km op de teller. Geen idee of dat veel is of weinig voor dit blok, onderhoudsgeschiedenis laat wel zien dat de motor onderhouden is en de riem is ~10000km oud. Bij aankoop lag “al” het kuipwerk er af en werd me verteld dat de brandstofpomp stuk was en de rem achter het niet deed. Nou dat klopte allemaal, nieuwe pomp er in gezet (2e hands van een 650GS) en hij liep. Dan het tweede (en derde) probleem. Er is in de winter mee gereden, dus pekel.. dus afgebladderde verf. En een vastgeroeste rempomp. Deze ook besteld en gemonteerd, en ook nieuwe remblokjes want voering zat er niet meer op.. dus nu heb ik een voor mijn gevoel goed rijdend exemplaar met allerlei reisbaggage spul erbij 😉

Wat er nu nog wel moet gebeuren is de slechte afgebladderde delen bijwerken. Zo is het hart van het deel waar de riem op zit kaal, delen van het blok lelijk en zitten er wat plekjes op de framebalk onderaan het balhoofd. Ook durf ik niet te zeggen of ik de velgen 100% netjes schoon krijg, vermoed dat ik de lak daarvan moet polijsten. En voor de rest kijken wat er te doen is aan de scheurtjes in die plastic dingen naast die kuil, misschien zoeken naar een onderspoiler , een nieuw dekje voor het zadel (droogtescheurtjes hier en daar) en een harde afdekkap voor de kuil (en eens nalezen welke term je daar normaal gesproken voor gebruikt..
ACDB5B30-7EAC-4A22-8F1C-2EFBEBEF6495.jpeg

F01B576C-E0EC-4D16-B17E-1CCDCDCEAA08.jpeg

545FAF4D-D1CB-4F87-9D9A-3BE792C664A8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
ziet er best nog goed uit hoor 👍 "stuff bay cover" noemt dat meestal 😉 en km ? volgens mij, mits keurig onderhoud, producten, gebruik en stalling, moeten zij toch 100 000 km halen hoor, of meer ... Succes
 
ziet er best nog goed uit hoor 👍 "stuff bay cover" noemt dat meestal 😉 en km ? volgens mij, mits keurig onderhoud, producten, gebruik en stalling, moeten zij toch 100 000 km halen hoor, of meer ... Succes
Ik had ook geen foto van de slechtste kant geplaatst 🤪 zo goed issie niet
B9D7EC3E-9C6E-4213-9731-297965A430AD.png
 
Andere uitlaat erop, tering herrie met backfire. Je wordt weer hooligan op je oude dag.O-)O-)
 

Bijlagen

  • 20210917_225114.jpg
    20210917_225114.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 11
  • 20210917_225159.jpg
    20210917_225159.jpg
    99 KB · Weergaven: 11
Ik kom hier nog een keertje zwaaien, sinds vanmiddag ben ik niet meer in het bezit van mijn Scarver maar heb ik deze verruild voor een Kawasaki Versys 300X. Heel ander fietsje, ook best wel fijn fietsje en ook wel beetje met pijn in het hart de Scarver daar achter gelaten.
Iemand van hier nog interesse in een nieuwe schakelpedaal? Deze had ik als reserve onder mijn buddy en meegenomen bij het inleveren.
Ooit daar gedaan omdat we de schakelpedaal al eens recht hadden moeten buigen na het neerleggen van de motor en bij een 2e keer zou deze hoogst waarschijnlijk breken :+
Maar gratis te verkrijgen, bij verzenden tegen verzendkosten
.
 
Laatst bewerkt:
@dolfijneflipper ik hoor van veel mensen dat ze toch na een tijdje weer terugwillen naar een Scarver.. dus je weet maar nooit of je zelf dat pedaalje niet nodig hebt 😉

Ik heb vandaag in ieder geval de velgen een uur lang met chroompoets behandeld. Zat jarenlange smeerlapperij op die er niet meer af te wassen viel…2 before en 2 after (let niet op de remschijf, die was mishandeld door een remblok zonder remvoering extreem en word al beter..)
9182BA5F-51EF-495A-8871-B553263D6918.jpeg
601AB382-88AF-4754-BD24-4C45271E6123.jpeg
510E4542-2CC5-43FB-B424-7BF332905C22.jpeg
AC6C0AF6-48F3-44AA-9DF4-352DF42F81D7.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan