Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Welke schokbreker heb jij gemonteerd, staat ook op mijn verlanglijstje namelijk! Vind de motor zelfs met mijn 1.70 wel erg laag.

Weten jullie hoe je het stadslicht vervangt...rubbertje krijg ik er niet uit getrokken. 😅

Iemand hier in bezit van een WP handboek?
Ik heb dogbones of tailrisers gemonteerd.

En heb een onderhoudsboek.
 
Aangezien we over een paar weken naar de Eifel afreizen wil ik een aantal zaken nog graag op korte termijn aanpassen aan de scarver:
Hoge kuipruit, iets van een opbergmogelijkheid voorop, 12v/USB aansluiting.
Heeft iemand van jullie nog een kuipruit?
Voorkant koffertje had ik al gevraagd dacht ik...lastig aan te komen!

Suggesties ook van harte welkom, ik vindt het best lastig om dingen voor de scarver te vinden.
 
Aangezien we over een paar weken naar de Eifel afreizen wil ik een aantal zaken nog graag op korte termijn aanpassen aan de scarver:
Hoge kuipruit, iets van een opbergmogelijkheid voorop, 12v/USB aansluiting.
Heeft iemand van jullie nog een kuipruit?
Voorkant koffertje had ik al gevraagd dacht ik...lastig aan te komen!

Suggesties ook van harte welkom, ik vindt het best lastig om dingen voor de scarver te vinden.

Ebay kleinanzeigen (duitse marktplaats) vind je meer dingen op en ze versturen vaak ook wel. Die voor-koffers gaan alleen vaak tegen de hoofdprijs overal
 
Ebay kleinanzeigen (duitse marktplaats) vind je meer dingen op en ze versturen vaak ook wel. Die voor-koffers gaan alleen vaak tegen de hoofdprijs overal
Goede tip, daar had ik nog niet op gekeken!
Dat van die koffer was ik ook al achter...zijn ook nergens meer nieuw te bestellen.
Zodra er mods gedaan zijn zal ik ze hier wel even posten...vandaag op pad voor mijn vriend de scarver is met zijn 193 echt te klein maar hij vindt het net als ik super leuk sturen. Ws Yamaha TDM of evt een F650 ga als de Yamaha niets wordt.
 
Goede tip, daar had ik nog niet op gekeken!
Dat van die koffer was ik ook al achter...zijn ook nergens meer nieuw te bestellen.
Zodra er mods gedaan zijn zal ik ze hier wel even posten...vandaag op pad voor mijn vriend de scarver is met zijn 193 echt te klein maar hij vindt het net als ik super leuk sturen. Ws Yamaha TDM of evt een F650 ga als de Yamaha niets wordt.
De F650 Funduro (voorloper van GS en CS) heeft een veel ruimere zit en bijna hetzelfde blok (alleen wel met carburateurs, en geen brandstofpomp, en ouderwetse reserve op brandstofkraantje). Misschien is dat een optie ook, rijdt redelijkerwijs net zo speels als de Scarver
 
De F650 Funduro (voorloper van GS en CS) heeft een veel ruimere zit en bijna hetzelfde blok (alleen wel met carburateurs, en geen brandstofpomp, en ouderwetse reserve op brandstofkraantje). Misschien is dat een optie ook, rijdt redelijkerwijs net zo speels als de Scarver
Bedankt maar die ziet er echt te oud uit en met carbs verdient niet onze voorkeur!😉
 
Poahh...net voor de eerste keer getankt met de scarver. Sinds de aanschaf 226 km gereden dus was heel benieuwd.
Waar het normaal pijn doet in de knip ging ik nu opgewekt weer door! Slechts 8 liter verbruikt dus dat is goed 1 op 28!
Daar wordt je nog blijer van dan dat je al bent door het stuurgedrag!😎😎😎
Zaterdag een ritje naar mijn ouders...heb er nu al zin in!
Iemand van jullie wel eens 1 op 30 gehaald?
 
Hoeveel mm kan je daarmee risen?

Onderhoudsboek digitaal? 😇 Of andere manier om m te delen?🤪
Ik ben voor ik meen 15mm gegaan. De leverancier biedt 3 maten. Ik ben er tussenin gaan zitten.

Boek is niet digitaal.
Ik kan foto maken van onderwerp waar je meer van wil weten.
 
Poahh...net voor de eerste keer getankt met de scarver. Sinds de aanschaf 226 km gereden dus was heel benieuwd.
Waar het normaal pijn doet in de knip ging ik nu opgewekt weer door! Slechts 8 liter verbruikt dus dat is goed 1 op 28!
Daar wordt je nog blijer van dan dat je al bent door het stuurgedrag!😎😎😎
Zaterdag een ritje naar mijn ouders...heb er nu al zin in!
Iemand van jullie wel eens 1 op 30 gehaald?

Ik haal ook redelijk rond de 1:28-30 als ik rusrig aan rijdt en langere stukken.

In de stad gaat het meer richting de 1:24

Vanavond in de hitte ff een rondje gemaakt. Moest echt een paar keer stoppen om wat te drinken..
C413396A-4B55-47B0-95F3-070F9F173283.jpeg
57292B5E-B423-4A9F-87CF-2A655B4376CA.jpeg
 
Ik ben voor ik meen 15mm gegaan. De leverancier biedt 3 maten. Ik ben er tussenin gaan zitten.

Boek is niet digitaal.
Ik kan foto maken van onderwerp waar je meer van wil weten.
Waar kan je die dogbones bestellen?
Ik heb al een manual op de kop getikt dus daarin voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Thnx, is een stevige prijs idd...hoger zadel loop je ook niet dagelijks tegenaan (zithoogte nu 75 cm).

Ga me er na de vakantie in verdiepen.
Ik heb deze week nog genoeg te knutselen, telefoonhouder en USB lader op t stuur, opzet ruitje voor wat minder wind en handvat verwarming.
 
Hier toch maar even de vraag stellen, ben al enkele weken tussen de bedrijven door af en toe wat aan het zoeken wat betreft koffers voor de F650CS van mijn zusje.

We hebben voor een leuk prijsje een H&B kofferrek en valbeugels kunnen vinden en ben eigenlijk wel benieuwd of iemand wellicht nog een koffersetje heeft liggen waar ze af willen? Hoeven niet de mooiste te zijn als ze maar werken 😋. Mijn zusje irriteert zich steeds meer aan de el cheapo zachte tassen die we erop gezet hebben 😅. Of eventueel een alternief dat ook goed zou passen?

Imho make de valbeugels maken het geheel wel af aan de voorkant, daarnaast heeft ze zelf zowel de valbeugels als het snorretje nog steeds niet gespot..... ze is overtuigd dat we andere spiegels hebben gemonteerd 😶. (Voordeel is wel dat ze wat klaagde over de "oude" spiegels, en ze daar nu al een tijdje niks meer over zegt.)
1655965316854.png
Dat roze ding is een kickstand kritter (linkje naar Aerostich)
 
Dat ziet er goed uit!
Die valbeugel wil ik ook nog graag een keer. Geeft wat meer smoel.
Helaas geen koffers in de aanbieding, wel via Amazon goede koffer gekocht die universeel is. 30 euro in zwart of wit meen ik. Voelt echt degelijk.
 
Ik heb gisteren in de hitte maar eens handvat verwarming geïnstalleerd. 🤪Tevens een USB aansluiting voor de telefoon-lader en een telefoonhouder.
Gelijk ff nieuw luxe kentekenplaat je en houder zonder reclame erop gezet. Vandaag waarschijnlijk nog een paar handkappen erop fixen en dan ben ik helemaal klaar voor een tripje Eifel.

Door het verlaagde zadel krijg ik tijdens het rijden wel last van mijn rug (de motor stimuleert als het ware dat je ipv rechtop juist gaat hangen in je rug) dus toch maar eens verdiepen in een ander zadel of deze aan laten passen.

Zo blijft er wat te doen haha.
Fototje van de veranderingen:
 

Bijlagen

  • IMG_20220623_173708.jpg
    IMG_20220623_173708.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220623_173742.jpg
    IMG_20220623_173742.jpg
    103,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220623_173752.jpg
    IMG_20220623_173752.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 17
Zaterdag naar de trainingen in Assen geweest. Voor de gelegenheid ff het rekje erop en een ander ruitje (gratis van iemand op marktplaats gekregen).
 

Bijlagen

  • 20220625_225459.jpg
    20220625_225459.jpg
    136 KB · Weergaven: 19
Weer een lekker rondje in de regio gemaakt.. bijna 130km in een paar uurtjes, zowaar eens gestopt bij het zwembad waar ik in de vorige eeuw bijna al mijn zwemdiploma’s heb gehaald 🤣. Wel kunnen concluderen dat mn scarver vies vies is.. tijd om eens schoon te maken

B851339A-8A99-4249-BF7A-34890027CDE9.jpeg
 
We zijn inmiddels weer een paar dagen terug uit de Eifel, geweldig genoten!
Lekker een beetje de motoren (vriend heeft een G650gs) kunnen verkennen.
Wat zijn het toch een fijne machientjes.

Natuurlijk ga je niet als een kanonskogel de bergen door zoals met de Fireblade, maar lekker relaxed en met speels gemak door de dorpjes en korte bochtjes.
Als het moet krijg je echt nog een aardige schop onder je komt ook...heerlijk!
Beide motoren die voor ons respectievelijk 2 en 3 weken oud zijn hebben zich prima gehouden.
Na terugkomst een grondige sopbeurt gekregen en vandaag om het troetelwerk af te maken ook nog even een beurtje met olie, oliefilter, bougie (zat bij mij toch al een irridium in), luchtfilter.
Brandstoffilter wil ik ook nog doen maar sloeg steil achterover van de prijs daarvan!🤯
Dat wordt even goed uitzoeken waar we die het beste kunnen halen.

Het lijkt er ook op dat ik over 2 weken de gelukkige bezitter ben van een blauw koffertje aan de voorkant.
Nu nog een keer een blauw normaal zadel tegen het lijf lopen ipv het lage zadel. 😎

Kortom ik ben helemaal in mijn sas met de Scarver! Leuk dat je ze weinig ziet en dus iedereen altijd wil weten wat je hebt!

Tijd voor een scarver meet misschien?
 
Brandstoffilter is zo duur omdat het ook een drukregelaar is als ik het goed begreep.. en een scarver is voor mijn gevoel veel leuker dan een powerhouse in de bergen, veel gecontroleerder en speelser..

Zijn jullie alleen met de motor gegaan of hebben jullie de motoren meegenomen op een aanhanger?
 
Brandstoffilter is zo duur omdat het ook een drukregelaar is als ik het goed begreep.. en een scarver is voor mijn gevoel veel leuker dan een powerhouse in de bergen, veel gecontroleerder en speelser..

Zijn jullie alleen met de motor gegaan of hebben jullie de motoren meegenomen op een aanhanger?
Voor beide motoren is wel wat te zeggen vindt ik, de acceleratie en bochten op hogere snelheid is beter op de blade, de adrenaline kick die dat geeft...heerlijk! Het cruisen door de dorpjes, slecht wegdek en langzame bochten vindt ik de scarver leuker.

Wij zijn met de motor gegaan, afstand 330 kilometer oid dus dat hadden we met de blades ook nog wel gered. Onze kleding e.d. in een rugzak in de topkoffer. Gaat precies voor een dag of 5.
We hebben ook de mogelijkheid om met een trailer te gaan hoor, maar dan moet het of een langere periode zijn, of verder weg. (+400km voor de blades want dan heb je geen nek en polsen meer over 🤣)
 
Terug
Bovenaan Onderaan