Hallo, mijn riem is geknapt. Inmiddels een nieuwe besteld. Op mijn scarver zit geen middenbok.
Kan iemand mij opweg heplen hoe ik het achterwiel omhoog krijg zonder het aanschaffen van een middenbok? Heb veel gezocht maar kan nergens een goede manier vinden. Ik weet dat er een speciale BMW servicestand is maar zelfs die kan ik niet vinden. Hoop op jullie reactie.
gr Maurtis
Allereerst welkom hier op dit topic Maurits.
Opzich hoeft het niet zo moeilijk te zijn om een geschikte middenbok te vinden.
Je hoeft natuurlijk niet speciaal voor een Scarver middenbok te kijken he, een middenbok voor een ander model F650 (bv de GS) past ook hoor.
Anders zou een middenbok voor bv een Aprilia Pegaso ook zelfs moeten passen.
Een gebruikte hoeft je niet meer dan €50,- te kosten.
Dat heb ikzelf ook moeten betalen.
PS: je mag de mijne gerust overnemen, ik heb er niets aan omdat ik een "hoger" model heb.)
Hallo, Ik heb eind mei 2017 de overstap gemaakt van een oude BMW boxer, naar een BMW F650CS van 2003.
De motor was van een 75 jarige man,die ermee stopte, en had net 10.000 km gereden.
De motor ziet er als nieuw uit en rijdt geweldig. Ik heb er direct nieuwe Continental banden op laten zetten, want er zaten nog de originele fabrieksbanden op. Die zagen er verdroogd uit en er zaten haarscheurtjes in. Verder heb ik een hoger ruitje gekocht bij Louis en heb bij BMW een harde topcase gekocht voor in de dummy tank. De doorzichtige beugels op de tank zaten ook vol scheurtjes. Nieuw kosten deze beugels ca. 100 euro per stuk. Dat vond ik te duur. Ik heb de beugels tweemaal zwart gespoten. Ze zien er nu als nieuw uit. Inmiddels heb ik al 2000 km gereden en de motor bevalt prima. Hij rijdt bijzonder zuinig, gemiddeld 1: 27! Ik was 1:17 gewend... Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben. Weet iemand of er wel eens een toertocht wordt georganiseerd voor Scarvers? Lijkt me gezellig en leuk om een keer veel Scarvers bij elkaar te zien en ervaringen uit te wisselen. Ik heb dit forum net ontdenkt en ga zeker alles een keer lezen wat er over is geschreven. Groet, Jan
Stil, dat heb je hier idd weleens.Het is hier wel stil... Is de Scarver langzaam aan het verdwijnen?
Heb hm sinds kort na lang wikken en wegen. Maar de relatieve lage aanschafprijs trok me over de streep. En ik moet zeggen, het rijd fantastisch en no best rap ook
Als mijn lichaam het toestond zou ik er zeker meer op rijden. Ik hoop binnenkort eindelijk weer op te kunnen stappenHallo,
Hoeveel BMW Scarvers zouden er nog in Nederland rondrijden? Sinds ik de mijne gekocht heb, heb ik er de afgelopen anderhalve maand geen gezien op de weg. Alleen een paar, die al maanden te koop stonden bij motorzaken.
Als je zo'n motor hebt, ga je er toch ook op rijden...
Vriendelijke groet,
Jan
Ik heb geen idee.Hallo,
Hoeveel BMW Scarvers zouden er nog in Nederland rondrijden? Sinds ik de mijne gekocht heb, heb ik er de afgelopen anderhalve maand geen gezien op de weg. Alleen een paar, die al maanden te koop stonden bij motorzaken.
Als je zo'n motor hebt, ga je er toch ook op rijden.
Welkom Twister, ben benieuwd naar hoe de cs eruit komt te zien. De eerste foto's die we zagen , waren erg gaaf om te zien.
Die voorkant ziet er gaaf uit zo. Zou alleen de zijkappen dichtmaken ipv zo open laten.
Holy quacamoly, alleen de koplamp lijkt, wat een dikkertje zeg die Aprilia ..... ha ha ha
Die gemodificeerde Scarver van Twister ziet er gaaf uit!
Hallo, Ik heb eind mei 2017 de overstap gemaakt van een oude BMW boxer, naar een BMW F650CS van 2003.
De motor was van een 75 jarige man,die ermee stopte, en had net 10.000 km gereden.
De motor ziet er als nieuw uit en rijdt geweldig. Ik heb er direct nieuwe Continental banden op laten zetten, want er zaten nog de originele fabrieksbanden op. Die zagen er verdroogd uit en er zaten haarscheurtjes in. Verder heb ik een hoger ruitje gekocht bij Louis en heb bij BMW een harde topcase gekocht voor in de dummy tank. De doorzichtige beugels op de tank zaten ook vol scheurtjes. Nieuw kosten deze beugels ca. 100 euro per stuk. Dat vond ik te duur. Ik heb de beugels tweemaal zwart gespoten. Ze zien er nu als nieuw uit. Inmiddels heb ik al 2000 km gereden en de motor bevalt prima. Hij rijdt bijzonder zuinig, gemiddeld 1: 27! Ik was 1:17 gewend... Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben. Weet iemand of er wel eens een toertocht wordt georganiseerd voor Scarvers? Lijkt me gezellig en leuk om een keer veel Scarvers bij elkaar te zien en ervaringen uit te wisselen. Ik heb dit forum net ontdenkt en ga zeker alles een keer lezen wat er over is geschreven. Groet, Jan
Je kan ook nog de Lambda sonde (laten) omzeilen middels een soort bypass.
Geeft ook een wereld van verschil, uit ervaring van toen ik nog een Scarver had.
Echt de moeite waard.
De aprilia Pegaso heeft in feite hetzelfde blok, dan dan een vijf ipv een vier klepper.is dit ook van toepassing op de twin spark modellen?
Dat loopt nog weer soepeler, en stiller.
Echter is die niet zo zuinig als de Scarver.
Mocht het uitkomen, ben je van harte welkom om de mijne eens te proberen.
Mijn Scarver is voorzien van een olie temperatuurmeter, die tevens dient als oliepeilstok. De peilstok ervan is 20 cm lang, maar er staan geen merktekens op.
Mijn vraag is: zou iemand mij kunnen laten weten hoe ver de streepjes van het maximum en minimum zitten t.o.v. het olievulgat?
Prima samengevat, dat is precies wat ik wilde weten. Jammer dat er niemand reageert op zo'n simpele vraag..
Gelukkig, je bent een schat!Ik zal vandaag even mijn peilstok langs een rolmaat leggen