Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Heee oma....

Zo vandaag maar weer eens met de motor naar het werk. Ben die files spuugzat op dit moment.
Met het nieuwe ruitje dat ik via marktplaats had gescoord (wunderlich sport). Wat een verschil met het standaardruitje zeg.....Bijna geen gebulder meer rond mijn helm van die achterlijke turbulentie.
Dus als je ergens een ander ruitje dan de standaard kan scoren, doen......
 
zo, vandaag de motor maar weer eens in orde gebracht. Wilde helaas niet starten want de accu was zo leeg dat ook de startonderbreker er niet meer af wilde. Aanduwen is dan helaas geen optie. Dus, de hele boel maar aan de lader en vanavond misschien een rondje tuffen.

Ben.
 
zo, vandaag de motor maar weer eens in orde gebracht. Wilde helaas niet starten want de accu was zo leeg dat ook de startonderbreker er niet meer af wilde.

Oplossing: elk weekend ffs' rijden, of anders (zoals ik tegenwoordig doe) om't weekend rijden.
Zie het als dat je op een vaste dag/tijd te sporten gaat ofzo ...
Voor mij en m'n motor heeft't tot nu toe altijd nog gewerkt!
Nou kan't gebeuren dat je wegens omstandigheden eens een keer een langere periode niet aan't rijden toe komt, maar ...

Aanduwen is dan helaas geen optie.


Ik had voorheen een taludje/hellinkje bij huis, metertje of 5 denk.
De twee keer dat m'n accu destijds was overleden heb ik'm daar naar beneden gerold en net voor de bodem kunnen starten.

Nu heb ik zo'n 1150 boxer blok, en die hebben we weleens met z'n tweeen aageduwd.
Blij dat ik voorop zat, pfff :}
Maar dat ging opzich ook vrij goed.
 
zo`n helling heb ik hier ook wel, maar ik krijg hem onmogelijk de helling OP... Straks maar eens even kijken of er weer een beetje leven in de accu zit. Het is een 1.5mah lader dus dat zal nog wel even kunnen duren....

Ben.
 
Het ladertje heeft zijn werk prima gedaan en de motor liep weer als een zonnetje. Dit weekend nog even een extra ritje gemaakt. Nu ook een de bougie eindelijk vervangen, nu loopt hij stationair een stuk beter.

Ben.
 
Het ladertje heeft zijn werk prima gedaan en de motor liep weer als een zonnetje. Dit weekend nog even een extra ritje gemaakt. Nu ook een de bougie eindelijk vervangen, nu loopt hij stationair een stuk beter.

Ben.

Heb je zo'n iridium bougie gebruikt?
 
Ja, ik heb een iridium bougie gebruikt. Hij loopt nu een stuk beter maar dat kan komen doordat de oude al redelijk versleten was. Hij loopt nu in ieder geval als een zonnetje!


Ben.
 
Hallo allemaal,

Vandaag mijn Scarver gekocht, 2e hands, helaas ontbreekt de gebruikers handleiding.
Heeft iemand een tip voor mij hoe hier aan te komen?
Ga nu eerst het topic eens doorlezen.

Groetjes Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Vandaag mijn Scarver gekocht, 2e hands, helaas ontbreekt de gebruikers handleiding.
Heeft iemand een tip voor mij hoe hier aan te komen?
Ga nu eerst het topic eens doorlezen.

Groetjes Jan

Allereerst gefeliciteerd met je knappe aanschaf *O*
By the way --> foto's worden gewaardeerd

- Ik vond zo ff's gauw deze link http://www.scribd.com/doc/9254650/BMW-F-650-CS-Service-Manual maar die is wel in't engels.
- Hier Motoren, Brommers en Scooters te Koop! kan je'm kopen in het nederlands.
- En hier nog een uit Gelderland http://www.tweedehands.nl/motoren/a...werkplaatsboek-handleiding-voor-21490961.html

Daar red je't wel ff's mee denk?
Veel plezier, en vele km's met je aanwinst!
 
Hallo Ranz,

Foto's...? ik ben er nog niet aan toe gekomen, heb hem ook net een paar uurtjes.
Eerst maar een vet lapje erover en eens goed kijken wat we nu eigenlijk hebben aangeschaft.
Ik zal de links doornemen, kom ik helemaal niet aan een foto maken toe, laat staan rijden op de scarver!
Helaas ligt er hier in West Friesland wel enkele tonne pekel op de wegen..............
 
Hallo Ranz,

Foto's...? ik ben er nog niet aan toe gekomen, heb hem ook net een paar uurtjes.
Eerst maar een vet lapje erover en eens goed kijken wat we nu eigenlijk hebben aangeschaft.
Ik zal de links doornemen, kom ik helemaal niet aan een foto maken toe, laat staan rijden op de scarver!
Helaas ligt er hier in West Friesland wel enkele tonne pekel op de wegen..............

Ook zeker niet gaan rijden met pekel. Heb dit zelf 1 x gedaan, en toen is mijn voorvork beschadigd en gaan pitten. Moet ze nog een keertje gaan laten hardchromen.
 
Helaas......te laat. Heb er alweer een 100 km. opzitten.
Maar wel eerst in de tectyl gezet !
Wat mij opvalt is de dip zo rond de 4000 toeren, gehoorlijk irritant.
Een iets hoger scherm is ook erg welkom en wellicht een hoger en een lager zadel.
Wij verschillen nogal in lengte.
Een foto is nu niet aan de orde, West Friesland is een groot modder bad waarvan erg veel nu aan de scarver plakt.
 
Die dip kan je alleen voorkomen door :

a] een andere uitlaat (sinds ik die heb, merk ik er niets meer van) :9
b] een andere bougie (die iridium van hierboven) schijnt ook te helpen.
c] meer gas geven en zorgen dat je uit dat toerengebied blijft. :+
 
Nog een vraagje; is er iets aan de vering te verstellen, ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing
bij de scarver gehad.Beetje strakker kan geen kwaad, hoewel er ook windkracht 6 staat momenteel.
De iridium bougie ga ik aanschaffen, ééntje, toch? Model 2002.
 
Nog een vraagje; is er iets aan de vering te verstellen, ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing
bij de scarver gehad.Beetje strakker kan geen kwaad, hoewel er ook windkracht 6 staat momenteel.
De iridium bougie ga ik aanschaffen, ééntje, toch? Model 2002.

De enige manier om iets aan je vering te doen is andere veren kopen (wilbers bijv., achtervering is niets aan te verstellen. Wellicht dat dikkere vorkolie voor ook al verandering kan brengen. Er zijn volgens mij wel mogelijkheden om alleen je veer achter te vervangen, maar dat moet je door een specialist laten doen (jan droog in Pijnacker bijv.)
 
Bedankt voor de info over de veren.
Ik had al met een lampje gezocht maar kon niets vinden, dat klop dus.
Wel vreemd trouwens, heb nog nooit een motor gehad waar niets aan de vering is af te stellen.
Later maar weer eens proberen als er iets minder wind staat.
 
Bedankt voor de info over de veren.
Ik had al met een lampje gezocht maar kon niets vinden, dat klop dus.
Wel vreemd trouwens, heb nog nooit een motor gehad waar niets aan de vering is af te stellen.
Later maar weer eens proberen als er iets minder wind staat.

De latere series (vanaf 2004) hadden volgens mij een optie op comfort-vering en dan had je wel instelbare achtervering.
Overigens heb ik altijd motoren gehad waar niets op af te stellen viel. (omdat het er niet op zat of omdat het defect was)
Maar in principe is de vering bij de CS voor gemiddelde mensen afgesteld. Wellicht kan je eens vragen bij de BeemerDealer of zij nog iets weten.

Trucje voor wind is je knie van het been dat in de wind zit, licht naar buiten draaien. Je knie vangt dan de windvlaag op.
 
Zijn er nog tips te verkrijgen qua boegies?
Irridium lees ik, maar welke type? voor een blok met [volgens mij] maar 1 bougie.
NGK geeft verschillende type's aan voor de enkele en de twin spark.
En waar zijn deze te verkrijgen.
 
Zijn er nog tips te verkrijgen qua boegies?
Irridium lees ik, maar welke type? voor een blok met [volgens mij] maar 1 bougie.
NGK geeft verschillende type's aan voor de enkele en de twin spark.
En waar zijn deze te verkrijgen.

Je kan de volgende bougies gebruiken:

NGK DR8EIX-9 (regular Iridium)
NGK DPR8EIX-9 (extended tip Iridium)

Die kan je gewoon kopen bij je motordealer of via een webshop (louis.de, motozoom.nl, etc etc)
 
Die dip kan je alleen voorkomen door :

a] een andere uitlaat (sinds ik die heb, merk ik er niets meer van) :9
b] een andere bougie (die iridium van hierboven) schijnt ook te helpen.
c] meer gas geven en zorgen dat je uit dat toerengebied blijft. :+

Oooooof ... die @#$- lambda sonde eruit halen })
Scheelt de wereld!
En nee, het verbruik word niet/nauwelijks beinvloed.
 
Een bougie bij Motozoom is behoorlijk aan de prijs, RAD.eu is een stuk goedkoper en men geeft aan ;geen verzendkosten.
Ik moet alleen nog nakijken of ik er 1 of 2 nodig heb.

Lambda sonde eruit........? Dat klinkt eenvoudig, maar is het waarschijnlijk niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan