Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Dat is zeker goede optie maar het originele stuur is links krom van omvalschade...reed best irritant maar voor mijn zijspan is het juist ideaal dus daarom zit ie nu daarop..

Aha, het was ook maar een idee. ;)

Ik moet ook maar weer eens wat gaan rijden. Heb sinds begin juli de fiets niet meer aangeraakt, behalve dan om koelvloeistof te vervangen, moet alleen nog even checken of de Fan bij mij ook nog draait nu de vloeistof vervangen is
 
Hallo allemaal, mijn maat verkoopt zijn R1100S, die kan ik beter verbouwen dan de Scarver dus.....
Te koop BMW Scarver F650CS uit 2002, goede staat, 55000 km (en niet 5500 wat ik ooit hier gepost heb:$ ),blauw met goud, zwart laag zadel, origineel hoog bruin zadel erbij, ABS, kleine rugzak voor op de tank, alle boekjes ,aankoopbon en kopie werkplaatshandboek en complete gereedschapset erbij.
Mindere punten: dashboard werkt pas na zo,n 10 minuten rijden, voorband 1 mm profiel, 1 knipperlichtarm gescheurd.
Handvatverwarming afgekoppeld, wel aanwezig en te monteren op origineel stuur welke niet gemonteerd is.
Vraagprijs 1500 euro , foto's en meer info: 0621408328 of twostroke34@hotmail.com
 
Ik heb sinds gisteren ook een Scarver uit 2004 met 25dkm erop.Heb hem gekocht als project,maar weet nog niet wat ik ermee ga doen.
Ik heb al heel wat 1pitters gehad,maar dit rijd toch wel erg leuk.Superwendbaar en het blok loopt super,mede dankzij het lage gewicht.

Heb de valbeugel er al af,die komt er zeker niet meer op.

De poelie van de riemaandrijving achter heeft wat ruimte tov de naaf,zitten er dempers in de naaf?Ben me nog aan het inlezen over de techniek.
 

Bijlagen

  • WP_20180929_13_10_40_Pro.jpg
    WP_20180929_13_10_40_Pro.jpg
    1 MB · Weergaven: 20
Ik heb sinds gisteren ook een Scarver uit 2004 met 25dkm erop.Heb hem gekocht als project,maar weet nog niet wat ik ermee ga doen.
Ik heb al heel wat 1pitters gehad,maar dit rijd toch wel erg leuk.Superwendbaar en het blok loopt super,mede dankzij het lage gewicht.

Heb de valbeugel er al af,die komt er zeker niet meer op.

De poelie van de riemaandrijving achter heeft wat ruimte tov de naaf,zitten er dempers in de naaf?Ben me nog aan het inlezen over de techniek.


Hi texoot, welkom op het forum! Ben benieuwd wat je eraan gaat verbouwen.
Succes,

Groet Arjan
 
Ik moet zeggen dat ik mijn twijfels heb over hoe lang ik de Scarver nog in mijn bezit ga hebben. Hoewel het 'einde van het seizoen' (ik rijd zelf zo veel mogelijk het hele jaar door aangezien ik geen auto heb) niet het beste moment is om een motor te verkopen, zijn er dingen met mijn Scarver die me doen twijfelen om hem nog veel langer te houden. Hij krijgt morgen een grote beurt omdat er nogal veel mankementen in korte tijd aan het licht kwamen, hoewel waarschijnlijk veel makkelijk op te lossen, maar er is gewoon altijd wat met mijn Scarver, om het wat zielig uit te drukken (nog nooit drie achtereenvolgende weken kunnen rijden zonder dat er iets kapot ging). Voornamelijk omdat er allerlei dingen los of kapot trillen. Ik begin steeds meer een 'maandagmorgenmodel'-gevoel te krijgen eigenlijk bij deze motorfiets. Hier spreek ik echter niet over het motorische gedeelte, daar zijn tot dusver geen problemen aan de orde gekomen. Ik had zeg maar meer kwaliteit verwacht van BMW, met name bij bijvoorbeeld schroefjes die van slechte kwaliteit zijn maar wel 8 euro per stuk kosten. Je betaald duidelijk grotendeels puur voor de naam van het merk, wat me toch meer tegenvalt dan ik had gedacht. Voorbeeldje van dingen die in nog geen half jaar van bezit aan het licht kwamen, alhoewel niet allemaal te wijten aan BMW, maar ook aan mijn altijd ondersteunende levensgeluk (bij aankoop 27.000km, zit nu op 41.000):

- Achterlicht buiten werking door losgetrilde / gebroken kabel (2x), 1 keer een boete hiervoor gekregen omdat het tijdens het rijden in het donker gebeurde, en ik vervolgens werd aangehouden door een motoragent. Hij heeft me overigens wel een escorte gegeven naar huis omdat hij begreep dat ik mijn motor niet 's nachts midden in de stad op straat wilde zetten, heel erg aardig.
- Koplamp kapot
- Remlicht buiten werking door kapotgetrilde / gebroken kabel
- Knipperlichten links buiten werking door losgetrilde of gebroken kabel (3x)
- Knipperlichten rechts buiten werking door losgetrilde of gebroken kabel
- Achterband lek door schroef
- Kentekenplaatverlichting verbrand en hele behuizing gesmolten (dit ligt echter bij de vorige eigenaar die een verkeerd lampje had ingedraaid.....)
- Snelheidsmeter kapot
- Kilometerteller kapot
- ABS storing
- Riem die naar buiten toe loopt, krijg morgen te horen wat de oorzaak hier van is

Motor is goed in onderhoud geweest gedurende die tijd...

Zoals je ziet voornamelijk gedoe met kabels die volgens mij voornamelijk te wijten zijn aan het trillen waar de motor niet goed is op ingericht. Een ander voorbeeld van het maandagmorgenmodel-idee is de spiegels die bij bepaalde snelheden extreem veel bewegen waardoor ze nagenoeg onbruikbaar zijn, als de Scarver goed getest was waren dergelijke kinderziektes wel verholpen, lijkt me. Natuurlijk kan je dit allemaal zelf gaan doen, noem me een zeur, maar ik vind het gewoon BMW-onwaardig.

Wat me toch doet twijfelen om hem wel te houden is het feit dat ik een 35kW rijbewijs heb, en er niet heel veel motoren zijn die daar onder vallen (heb mijn Scarver laten begrenzen op 35kW). En ik ben ondanks de mankementen toch wel erg gehecht aan mijn eerste motorfietsje...
 
De riem die opzij loopt komt volgens mij door een verkeerde spanning van de riem.
De andere storingen lijk je gewoon pech gehad te hebben.

Ik ga eerdaags een flink aantal onderdelen op MP zetten van de scarver te weten:
Valbeugel compleet
De blauwe bagagebak boven het luchtfilter
Windscherm
Origineel stuur met risers
Bagagerek
Handkappen

Gaandeweg komen nog meer zaken vrij,waaronder ws de zijkappen,uitlaat en koplampunit.
 
Ik moet zeggen dat ik mijn twijfels heb over hoe lang ik de Scarver nog in mijn bezit ga hebben. Hoewel het 'einde van het seizoen' (ik rijd zelf zo veel mogelijk het hele jaar door aangezien ik geen auto heb) niet het beste moment is om een motor te verkopen, zijn er dingen met mijn Scarver die me doen twijfelen om hem nog veel langer te houden. Hij krijgt morgen een grote beurt omdat er nogal veel mankementen in korte tijd aan het licht kwamen, hoewel waarschijnlijk veel makkelijk op te lossen, maar er is gewoon altijd wat met mijn Scarver, om het wat zielig uit te drukken (nog nooit drie achtereenvolgende weken kunnen rijden zonder dat er iets kapot ging). Voornamelijk omdat er allerlei dingen los of kapot trillen. Ik begin steeds meer een 'maandagmorgenmodel'-gevoel te krijgen eigenlijk bij deze motorfiets. Hier spreek ik echter niet over het motorische gedeelte, daar zijn tot dusver geen problemen aan de orde gekomen. Ik had zeg maar meer kwaliteit verwacht van BMW, met name bij bijvoorbeeld schroefjes die van slechte kwaliteit zijn maar wel 8 euro per stuk kosten. Je betaald duidelijk grotendeels puur voor de naam van het merk, wat me toch meer tegenvalt dan ik had gedacht. Voorbeeldje van dingen die in nog geen half jaar van bezit aan het licht kwamen, alhoewel niet allemaal te wijten aan BMW, maar ook aan mijn altijd ondersteunende levensgeluk (bij aankoop 27.000km, zit nu op 41.000):

- Achterlicht buiten werking door losgetrilde / gebroken kabel (2x), 1 keer een boete hiervoor gekregen omdat het tijdens het rijden in het donker gebeurde, en ik vervolgens werd aangehouden door een motoragent. Hij heeft me overigens wel een escorte gegeven naar huis omdat hij begreep dat ik mijn motor niet 's nachts midden in de stad op straat wilde zetten, heel erg aardig.
- Koplamp kapot
- Remlicht buiten werking door kapotgetrilde / gebroken kabel
- Knipperlichten links buiten werking door losgetrilde of gebroken kabel (3x)
- Knipperlichten rechts buiten werking door losgetrilde of gebroken kabel
- Achterband lek door schroef
- Kentekenplaatverlichting verbrand en hele behuizing gesmolten (dit ligt echter bij de vorige eigenaar die een verkeerd lampje had ingedraaid.....)
- Snelheidsmeter kapot
- Kilometerteller kapot
- ABS storing
- Riem die naar buiten toe loopt, krijg morgen te horen wat de oorzaak hier van is

Motor is goed in onderhoud geweest gedurende die tijd...

Zoals je ziet voornamelijk gedoe met kabels die volgens mij voornamelijk te wijten zijn aan het trillen waar de motor niet goed is op ingericht. Een ander voorbeeld van het maandagmorgenmodel-idee is de spiegels die bij bepaalde snelheden extreem veel bewegen waardoor ze nagenoeg onbruikbaar zijn, als de Scarver goed getest was waren dergelijke kinderziektes wel verholpen, lijkt me. Natuurlijk kan je dit allemaal zelf gaan doen, noem me een zeur, maar ik vind het gewoon BMW-onwaardig.

Wat me toch doet twijfelen om hem wel te houden is het feit dat ik een 35kW rijbewijs heb, en er niet heel veel motoren zijn die daar onder vallen (heb mijn Scarver laten begrenzen op 35kW). En ik ben ondanks de mankementen toch wel erg gehecht aan mijn eerste motorfietsje...

Wouw dat is nogal wat Shark, wel vervelend zeg al die problemen. Ik ben ook in februari gestart met de Scarver en heb er ondertussen 14.000 km mee gereden (staat nu op 34000) zonder enig probleem dus ik hoop niet dat dat mij ook overkomt :N. Die van mij is uit 2006 de laatste uitvoering, misschien zijn daar de kinderziektes uit.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de oorzaak van de riem...
Suc6 met de keuze!
 
De riem die opzij loopt komt volgens mij door een verkeerde spanning van de riem.
De andere storingen lijk je gewoon pech gehad te hebben.

Ik ga eerdaags een flink aantal onderdelen op MP zetten van de scarver te weten:
Valbeugel compleet
De blauwe bagagebak boven het luchtfilter
Windscherm
Origineel stuur met risers
Bagagerek
Handkappen

Gaandeweg komen nog meer zaken vrij,waaronder ws de zijkappen,uitlaat en koplampunit.

Zo jij bent de komende winter wel onder de pannen! Hou ons maar op de hoogte, ben benieuwd!
Wat vraag je trouwens voor de handkappen?
 
Weet iemand waar ik een wiring diagram kan vinden voor de scarver?Heb al wel een wphb gevonden,maar daar zit geen schema bij.
 
De riem die opzij loopt komt volgens mij door een verkeerde spanning van de riem.
De andere storingen lijk je gewoon pech gehad te hebben.

Ik ga eerdaags een flink aantal onderdelen op MP zetten van de scarver te weten:
Valbeugel compleet
De blauwe bagagebak boven het luchtfilter
Windscherm
Origineel stuur met risers
Bagagerek
Handkappen

Gaandeweg komen nog meer zaken vrij,waaronder ws de zijkappen,uitlaat en koplampunit.


Ik heb wel interesse in de vabeugels... En blauwe koffertje.....
 
Weet iemand waar ik een wiring diagram kan vinden voor de scarver?Heb al wel een wphb gevonden,maar daar zit geen schema bij.

Er is een schema op internet te vinden, maar die is voor de GS, en die lopen niet heel erg uiteen, maar blijven toch wel enige verschillen te zitten ben ik zelf achtergekomen na het opsporen van mijn storingen (doorgebrande kabel bleek uiteindelijk het euvel te zijn)
 
Ik heb wel interesse in de vabeugels... En blauwe koffertje.....


Ik durf het bijna niet te zeggen,maar de zaak waar ik de scarver kocht zei:die koffer wordt niet meer gemaakt,daar kun je makkelijk €100 voor vragen!
Valbeugels er voor nop bij?
 
vandaag weer heerlijk gereden, vanaf gouda binnendoor naar utrecht. Heerlijk om na zo'n lange tijd weer eens op te stappen.

Eigenlijk ook soort van check, of alles het doet. Na alle verhalen hier van koelproblemen e.d. had ik ook pas mijn koelvloeistof vervangen. Gelukkig deed alles het prima, alleen nu een soldeerbreukje gevonden bij de alarmlicht-schakelaar.
Mijn maandagochtend exemplaar, althans alle problemen die veroorzaakt zijn door de vorige eigenaar, zijn bijna allemaal verholpen. Je merkt toch dat de leeftijd op sommige onderdelen zijn weerslag heeft.
Verder toch heel tevreden dat ik weer de CS rijdt.
 
Nieuwe uitlaat van een KTM smc 690 binnengekregen,is de originele uitlaat,ongebruikt.Is ook helemaal rvs met katalysator.
Weegt 1,8kg minder en oogt net wat beter dan de originele bmw demper.Van de week maar eens pasmaken.Is wel een dingetje,achterframe en benzinetank moeten eraf omdat er een nieuwe steun voor de uitlaat moet komen.
WP_20181020_17_12_57_Pro.jpg
 
Nieuwe uitlaat van een KTM smc 690 binnengekregen,is de originele uitlaat,ongebruikt.Is ook helemaal rvs met katalysator.
Weegt 1,8kg minder en oogt net wat beter dan de originele bmw demper.Van de week maar eens pasmaken.Is wel een dingetje,achterframe en benzinetank moeten eraf omdat er een nieuwe steun voor de uitlaat moet komen.Bekijk bijlage 1335281
Ga je de uitlaat ook aan de andere kant monteren dan?

Overigens thx voor de beugels en koffer.
 
Nee hoor,maar de demper past niet tussen de duovoetsteunen en het achterwiel.Duosteunen gaan er sowieso vanaf.
 
Is er nog vraag naar een originele demper?Zo niet dan zaag ik de aansluiting van de demper eraf om te gebruiken voor de nieuwe demper.Zit nl een mooi knikje aan die ik kan gebruiken.
WP_20181020_12_57_33_Pro.jpg
 
Nog een paar praktische zaken gedaan,de jiffy onder een andere hoek aan de buis gelast en ingekort.Zo kan ie tenminste op mijn heftafel staan.
Meteen maar een steun voor de andere kant gemaakt,met een plankje onder de jiffy heb ik het achterwiel vrij.Een schaarkrik onder het blok en het voorwiel kan eruit.
WP_20181022_19_46_23_Pro.jpg
WP_20181022_20_16_11_Pro.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan