axelvanden
Rookie
- 23 dec 2018
- 20
- 2
Het grappige is dat de luchtinlaat met de bocht erop kleiner is en de motor er beter op loopt....
Ik had ook een Ducati waarvan de luchtinlaat zo groot was als een luciferdoosje,en daar liep ie toch echt als een tiet mee
Ben wel toe aan een nieuw luchtfilter,weet iemand of daar een K&N filter voor te krijgen is?
Gewoon bij de benzine doen..Die Injectorcleaner doe je die bij de benzine of spuit je die in, misschien een
rare vraag maar dit is mijn eerste motor met injectie.
Mocht je in belgie wonen geef ik je nog een paar honderd euro's voor onderdelen voor de mijne..Hallo Scarver liefhebbers
Ik heb een 2001 en hij rijdt geweldig als hij rijdt. Van het begin af heb ik een wat ik maar zal noemen hoge storingsfrquentie:
-Eerst gaf de claxon de geest maar dat was een draadje (wat dankzij de gebrekkige constructie afschaart bij het balhoofd;
-Het achterlicht doet het bij vlagen niet (een kwestie van een mep erop geven en hopen dat ie het onderweg niet begeeft);
-De startkoppeling heb ik moeten vervangen, waarbij hoort dat de bdp-sensor kapot gaat. Voor de startkoppeling vragen ze €500,- en voor de bdp-sensor €250, wat veel is voor een magneetje met een draadje eraan.
Ik vind dat wel jammer want het rijdt lekker, zoals ik al zei maar als het ene probleem het andere opvolgt zit je toch niet zo lekker meer. Daarom heb ik besloten dat de Scarver daarheen gaat waar hij thuishoort, nl. de sloop. Ergens vind ik dat ook weer zonde maar ik wil er geen kosten meer aan maken.
Als er iemand is die 'm wil hebben, voor onderdelen ofzo, meld je via dit forum want hoe dan ook gaat ie binnenkort echt weg.
Bekijk bijlage 1346349
Mocht je in belgie wonen geef ik je nog een paar honderd euro's voor onderdelen voor de mijne..
Ja,denk wel dat deze nog wel in niet rijdende staat 700€ moet op brengen..Helaas, ik woon in Nederland, maar even voor de goede orde, de sloop geeft er € 500,- voor.
Het grappige is dat de luchtinlaat met de bocht erop kleiner is en de motor er beter op loopt....
Ik had ook een Ducati waarvan de luchtinlaat zo groot was als een luciferdoosje,en daar liep ie toch echt als een tiet mee
Ben wel toe aan een nieuw luchtfilter,weet iemand of daar een K&N filter voor te krijgen is?
O. Top. Hij rijdt wel dus zou de waarde theoretisch nog hoger liggen maar het is natuurlijk maar 'wat de gek er voor geeft' (heb je die uitdrukking in Belgie ook?), ik bedoel, ik geloof niet dat er veel handel in zit. Net als bijv. de K modellen.Ja,denk wel dat deze nog wel in niet rijdende staat 700€ moet op brengen..
<knip>
Heel andere vraag: Hoe is het met de betrouwbaarheid van de scarver in het algemeen? Ik hoor slechte berichten en heb dito ervaring maar ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers...
Als je kijkt naar de bouwkwaliteit,dit voel je ook als je rijd;is de scarver vb van 2004 vb voor onder de 2000 euro een goede koop als die onder de 30.000 km zit.
Maar zoals met alle merken van deze leeftijd moet je geluk hebben..
Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.
Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.
Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.
Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.
Ja,heb ook een japanner in huis,Moet je gelijk geven..Bmw is ook een expert om ingewikkelde constructies te maken,,die bij defect zeer duur en moeilijk te herstellen zijn
Een typisch voorbeeld is vb de Yamaha tenere 1200,een simpele doeltreffende constructie van de aandrijfas naar achterwiel ,en van de Bmw GS zeer ingewikkeld,en doen hetzelfde..
Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.
Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.
Volgens mij zijn de knippers dezelfde als op oudere Ducati's zitten.Maakt gebruikt zoeken een stuk makkelijkerIn het passeren langs de scarver ;licht tegen de pinker gelopen,en deze kraakt afKonden ze deze niet licht flexibel maken