Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Vandaag toch maar een ritje gemaakt met de Scarver. Rondom Lage Vuursche was het een drukte van belang, op de weg en in de bossen. Hoezo 1,5 meter afstand?
 

Bijlagen

  • 2020 - 11 Lage Viirsche.jpg
    2020 - 11 Lage Viirsche.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 12
Vandaag toch maar een ritje gemaakt met de Scarver. Rondom Lage Vuursche was het een drukte van belang, op de weg en in de bossen. Hoezo 1,5 meter afstand?
Viel mij vanmiddag ook al op: behoorlijk druk! Veel fietsers en wandelaars. Wel goede sfeer overigens .
 
Toen ik hoorde dat het van het weekend mooi weer zou worden heb ik mijn plan om te gaan rijden al in de agenda doorgestreept.
Veels te druk (en zgaz veels teveel van die herriemakers cq racers waar ik niet mee wil worden geassocieerd wil worden).
Dus van de week maar even kijken wanneer het een beetje uitkomt ...

Desalniettemin hoop ik dat het evengoed wel leuk rijden was op de Scarvert Gert.
 
Het was maar een kort ritje van 1,5 uur maar wel lekker. Overigens weinig "racers " tegengekomen. Ik rij graag over kleine binnenwegen en rustig, gezien mijn leeftijd. Voor de snelle mannen zijn die binnen weggetjes niet interessant. Het gaf mij trouwens de gelegenheid om mijn nieuwe systeemhelm uit te proberen. het zal wel vloeken in de kerk zijn maar hij komt van de Lidl en ik moet zeggen voor dat geld is het een prima systeemhelm. Zeker zoals ik hem gebruik.
 
Ik rij 99% van de tijd alleen en rij in de buurt van anderen wel rustig. Ik moet zeggen dat ik maar weinig negativiteit meemaak. Ooit ging ik met een BMW1100rs met " net niet legale uitlaat" een rondje IJsselmeer en de reacties waren toen veel diverser, van "wauw" tot"middelvingers".... hehe. Gauw weer andere pijp erop... scarver wordt wel als " normaal" gezien.
 
Het was maar een kort ritje van 1,5 uur maar wel lekker. Overigens weinig "racers " tegengekomen. Ik rij graag over kleine binnenwegen en rustig, gezien mijn leeftijd. Voor de snelle mannen zijn die binnen weggetjes niet interessant. Het gaf mij trouwens de gelegenheid om mijn nieuwe systeemhelm uit te proberen. het zal wel vloeken in de kerk zijn maar hij komt van de Lidl en ik moet zeggen voor dat geld is het een prima systeemhelm. Zeker zoals ik hem gebruik.
Hier hetzelfde hoor, zoveel mogelijk de meest rustige of afgelegen wegen.
Maar tof toch, een nieuwe helm.
Of die nou van Lidl komt of niet, als hij maar toppie past en uiteraard is goedgekeurd.
 
Ik rij 99% van de tijd alleen en rij in de buurt van anderen wel rustig. Ik moet zeggen dat ik maar weinig negativiteit meemaak. Ooit ging ik met een BMW1100rs met " net niet legale uitlaat" een rondje IJsselmeer en de reacties waren toen veel diverser, van "wauw" tot"middelvingers".... hehe. Gauw weer andere pijp erop... scarver wordt wel als " normaal" gezien.
Herkenbaar ...
Ik rij bij voorkeur ook in mijn eentje, maar er rijden de afgelopen jaren ook steeds minder mensen met mij mee ... heeft ook iets met het gebrekkige tempo + de minder verharde of niet bestaande padjes te maken haha!

En de Scarver blijft gewoon bijzonder om te zien toch.
Love it or hate it; doet er niet toe, het is een uniek ding.
 
Door een test, op internet bij een motorsite, van de Lidl systeemhelm heb ik de helm gekocht. Kwam er zeer goed uit en is uiteraard volledig goedgekeurd. Ben er blij mee. Hij heeft wel een felle geel/groene kleur maar dan zien ze je tenminste.
 
Ik rij 99% van de tijd alleen en rij in de buurt van anderen wel rustig. Ik moet zeggen dat ik maar weinig negativiteit meemaak. Ooit ging ik met een BMW1100rs met " net niet legale uitlaat" een rondje IJsselmeer en de reacties waren toen veel diverser, van "wauw" tot"middelvingers".... hehe. Gauw weer andere pijp erop... scarver wordt wel als " normaal" gezien.
Dat ken ik. Op mijn Scarver zat een aftermarket uitlaatje; kort, wel met EC-keur en dB-killer, maar met de nodige sound. Nou vind ik het zelf prachtig, maar dit is niet de tijd om daarmee op te vallen. Heb op Marktplaats een zo goed als nieuwe originele Scarver uitlaat gekocht en daar rijdt ie ook prima mee. Voegt wel een bak aan gewicht toe.

IMG_2368.JPG


Een paar dagen terug heb ik de voorvork gereviseerd. De keerring van de linkervorkpoot was lek en ik was benieuwd of er andere veren in zaten (er zat een stickertje op de achterbrug van een Duits veringmerk), maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb in een vlaag van waanzin een setje Hyperpro veren besteld, de poten uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, weer in elkaar gezet en afgevuld met nieuwe Hyperpro olie en progressieve veren. Wat een verschil! Ik denk dat die progressieve veer achter er ook aan gaat komen. Dat wordt nog wel een klusje....
 
Ik ben nog steeds tevreden met de Ducati Monster demper.Zeer beschaafd,maar net even beter geluid dan standaard.
Heb mijn Scarver verwend met een schokbreker van Wilbers,echt een aanrader!Voorvork moet ik maar eens een setje andere veren voor aanschaffen.
IMG_0736.jpg
 
Ik ben nog steeds tevreden met de Ducati Monster demper.Zeer beschaafd,maar net even beter geluid dan standaard.
Heb mijn Scarver verwend met een schokbreker van Wilbers,echt een aanrader!Voorvork moet ik maar eens een setje andere veren voor aanschaffen.Bekijk bijlage 1567425
Ziet er goed uit. Heb je die schokbreker zelf vervangen, of laten doen? Ik probeer een beetje in te schatten hoeveel werk het wordt en of ik alleen de veer ga vervangen of de gehele schokbreker....
 
Is prima zelf te doen met een beetje technisch inzicht.Als je een middenbok hebt is het helemaal makkelijk.
Motor op de bok en kappen,achterlicht etc losnemen.Bedrading en benzineleidingen losnemen en achterframe met tank eraf.Plankje oid onder het achterwiel,zodat er geen spanning op de vering staat.Nu kun je de bevestigingsbouten van de schokbreker losnemen en dan pak je de demper er tussenuit.
Alleen de veer vervangen helpt de demping niet,een complete demper kun je ook nog eens de demping verstellen/zwaarder zetten.
De Wilbers demper kostte mij €600 bij HK,er werd ook gevraagd naar mijn gewicht en rijstijl.

Ik zou meteen de draaipunten van de hevel en de swingarm schoonmaken en invetten.Je zult de eerste niet zijn dat daardoor de vering nogal opknapt...

Heb zojuist een setje voorvorkveren besteld:)
 
Is prima zelf te doen met een beetje technisch inzicht.Als je een middenbok hebt is het helemaal makkelijk.
Motor op de bok en kappen,achterlicht etc losnemen.Bedrading en benzineleidingen losnemen en achterframe met tank eraf.Plankje oid onder het achterwiel,zodat er geen spanning op de vering staat.Nu kun je de bevestigingsbouten van de schokbreker losnemen en dan pak je de demper er tussenuit.
Alleen de veer vervangen helpt de demping niet,een complete demper kun je ook nog eens de demping verstellen/zwaarder zetten.
De Wilbers demper kostte mij €600 bij HK,er werd ook gevraagd naar mijn gewicht en rijstijl.

Ik zou meteen de draaipunten van de hevel en de swingarm schoonmaken en invetten.Je zult de eerste niet zijn dat daardoor de vering nogal opknapt...

Heb zojuist een setje voorvorkveren besteld:)
Goed bezig! Ben benieuwd naar hoe het dan wordt!

Mijn vrouw had een F650GS met een verlagingsset van Hyperpro; nieuwe vorkveren en een nieuwe veer om de schokbreker. Ik moet zeggen, dat was al een enorm verschil. Maar misschien toch even doorsparen voor de complete shock, alles lekker nieuw :Y
 
En jawel, toeval bestaat niet zekers haha
Check ≥ Zadel/Rek tas BMW F650CS SCARVER - Onderdelen | BMW - Marktplaats.nl
Iemand in Rotterdam bied daar het complete bagage systeem aan.
Mijn inziens absoluut niet duur; bieden vanaf €60,-
Bekijk bijlage 1519968
Dit is de advertentie tekst:

Zadel/bagagerektas BMW F650CS SCARVER
Twee tassen in die in een hehe er l of apart gemonteerd kunnen worden
Bagagerektas is ook als rugzak te gebruiken . De zadeltas als rugzak of draagtas. Zijn ook aan elkaar te koppelen als een grote rugzak

die heb ik gekocht. Voor 27,50 ex verzendkosten. Kreeg ik ook nog de originele rugzak die in de bagageruimte past erbij, als verrassing. De kleine tas gebruik ik standaard achterop (altijd handig), de grote ligt op zolder voor een toekomstige reis. Super blij mee.
 
Vandaag toch maar een ritje gemaakt met de Scarver. Rondom Lage Vuursche was het een drukte van belang, op de weg en in de bossen. Hoezo 1,5 meter afstand?
Ik zie dat jij de beugels voorop zwart heb gemaakt. Die van mij hebben de nodige interne barsten, dus ik wil ze ook graag spuiten. Wat heb jij gebruikt? Ik zat te denken aan zwarte bumperspray.....
 
Ik zag 'm te koop staan op Marktplaats! Heb je wat anders in gedachten?
Ik heb eigenlijk altijd een project onder handen, en de laatste is net klaar. Die is zo leuk dat ik hem eigenlijk wil houden. Ik heb ruimte voor twee motoren, dus ik dacht de Scarver weg en dan weer een nieuw project starten. Maar eigenlijk wil ik de Scarver helemaal niet kwijt. Keuzes, lastig😎
 
Nou dit jaar is alweer bijna voorbij😜
Heb veeeeeeeeeeeeeeeel te weinig gereden.
Elke dag dat ik volgend jaar rijd zal leuker zijn dan dit jaar.
Herkenbaar gevoel daar.
En toch, als ik dan de foto's bekijk die ik dit jaar op de motortripjes heb gemaakt ... heb ik toch wel veel gezien en gedaan.
Ik kan het dan weer helemaal herbeleven, echt erg leuk (en een aanrader).
(Geen illusies hoor, het zal niet meer zijn dan 2000 a 3000 km max.).


Maar ik kan niet goed volgen wat je bedoeld met jouw laatste zin.
Tenzij je in 2020 helemaal niet gereden heb natuurlijk ... maar dat zal toch niet?
 
Herkenbaar gevoel daar.
En toch, als ik dan de foto's bekijk die ik dit jaar op de motortripjes heb gemaakt ... heb ik toch wel veel gezien en gedaan.
Ik kan het dan weer helemaal herbeleven, echt erg leuk (en een aanrader).
(Geen illusies hoor, het zal niet meer zijn dan 2000 a 3000 km max.).


Maar ik kan niet goed volgen wat je bedoeld met jouw laatste zin.
Tenzij je in 2020 helemaal niet gereden heb natuurlijk ... maar dat zal toch niet?
Nou ik heb denk ik slechts 2 of 3 ritjes gemaakt dit jaar. 1 in de zomeravond, en 2x naar mijn werk. Want daar hoef ik sinds maart ook niet meer naartoe want "thuiswerken"😞.
Het is dat de kans bestaat dat de leaseauto ook het veld moet ruimen, anders was de motor wel MP op gegaan.
 
Nou ik heb denk ik slechts 2 of 3 ritjes gemaakt dit jaar. 1 in de zomeravond, en 2x naar mijn werk. Want daar hoef ik sinds maart ook niet meer naartoe want "thuiswerken"😞.
Het is dat de kans bestaat dat de leaseauto ook het veld moet ruimen, anders was de motor wel MP op gegaan.
Maar met dat thuiswerken bespaar je toch elke werkdag totaal bv een uur reistijd?
Das zou vijf uur per week zijn ... en dan kan er zo af en toe toch wel een (kort) avondritje vanaf?

Maar alle begrip voor eenieders situatie en keuzes, zo gaan dingen nou eenmaal.
laten we zeggen: daar ligt een niet onhaalbaar voornemen voor komend jaar!
 
Nog iemand leuke ritjes in de planning voor dit jaar?
Met een beetje geluk deze week of volgende week nog een ritje naar Tiel, naar HK Suspension. Ik heb een tweedehands Ohlins op de kop weten te tikken en die ligt nu bij Edgar en Jos voor een servicebeurt. Kan niet wachten tot ie er onder zit!

Fijne feestdagen, een gezond 2021 en veel veilige kilometers gewenst!
 

Bijlagen

  • 1B6601CA-5076-4312-A519-081A3191AC3F.png
    1B6601CA-5076-4312-A519-081A3191AC3F.png
    123 KB · Weergaven: 5
Met hydraulische hoogteverstelling nog wel,daar ga je veel plezier van hebben:+
Ik heb er al een tijdje andere voorveren in zitten,maar nog niet kunnen rijden vanwege het rotweer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan