Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Transmissiedempers vandaag gemonteerd. Er is geen verschil riem loopt aan buitenzijde "tandwiel". Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Transmissiedempers vandaag gemonteerd. Er is geen verschil riem loopt aan buitenzijde "tandwiel". Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Haha even mijzelf citeren._O-

Vandaag paar uur gereden. Wat valt mij op; de riem ligt op het midden van het "tandwiel". Dus onder belasting van gewicht loopt de riem wat naar binnen.
Tot nu toe had ik het wiel, na het wisselen van de transmissiedempers, alleen maar onbelast op de middenbok rond gedraaid, toen liep de riem dus wat naar buiten.

Ik begin te vermoeden dat mijn riser setje en het opschroeven van de veervoorspanning van de achtervering invloed hebben op de manier waarop de riem over het "tandwiel" loopt

Morgen ga ik eerst eens met de veervoorspanning experimenteren. Handig dat ik een stelknop goed bereikbaar erop heb zitten.
 

Bijlagen

  • 20210225_142054.jpg
    20210225_142054.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 3
Voor de oplettende meekijker, er hangt een ander uitlaatdempertje onder (imitatie akra look) zo goedkoop dat ik het niet kon weerstaan.
Wat een klein schreeuwlelijkje. }) (maar goed dat ik niet op een klein eiland woon, anders kon mijn vriendin mij de hele tijd horen).
 

Bijlagen

  • 20210224_141702.jpg
    20210224_141702.jpg
    182,2 KB · Weergaven: 11
  • 20210224_142007.jpg
    20210224_142007.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Wat leuk om alle berichten te lezen van scarver liefhebbers! Mijn gele scarver uit 2005 was liefde op het eerste gezicht. Ik rij er sinds 2017 op en ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik ben hem hier en daar aan het opknappen. Na nieuwe zadelbekleding en nieuwe kentekenplaathouder, wil ik nu mijn stuur gaan vervangen. De vorige eigenaar is met de motor op zijn gezicht gegaan en het stuur is licht verbogen. Heeft iemand toevallig nog een recht scarver stuur liggen waar handvatverwarming op heeft gezeten die ik mag overnemen? Ik ben dol op de handvatverwarming, dus die wil ik behouden. Anders ga ik proberen het stuur recht te buigen.
 
Na de nodige kilometers afgelopen weekend, ga ik mijn uitlaatje er toch maar afhalen. Het is niet leuk meer voor mij maar vooal niet voor anderen.
 
Wat leuk om alle berichten te lezen van scarver liefhebbers! Mijn gele scarver uit 2005 was liefde op het eerste gezicht. Ik rij er sinds 2017 op en ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik ben hem hier en daar aan het opknappen. Na nieuwe zadelbekleding en nieuwe kentekenplaathouder, wil ik nu mijn stuur gaan vervangen. De vorige eigenaar is met de motor op zijn gezicht gegaan en het stuur is licht verbogen. Heeft iemand toevallig nog een recht scarver stuur liggen waar handvatverwarming op heeft gezeten die ik mag overnemen? Ik ben dol op de handvatverwarming, dus die wil ik behouden. Anders ga ik proberen het stuur recht te buigen.
de dealer ? (voor artikelnummer : klik hier ) of om het je makkelijk te maken : 32 71 7 661 527
 
  • Leuk
Waarderingen: Jco
Als je de reset hebt uitgevoerd is het misschien interessant om het hier uit te leggen hoe het bij jou gegaan is zodat andere Scarver rijders er hun voordeel mee kunnen doen. Op diverse fora heb ik het nodige gelezen maar de meningen zijn verdeeld....
 
Ik heb dat filter er al twee jaar in,nog nooit gereset of iets.Motor loopt als de brandweer,zonder hik of wat dan ook.
 
Mijn Scarver hilt af en toe ondanks een nwe iridium bougie, vandaar day ik benieuwd ben naar ,, reset ,,. BTW ik heb een standaard luchtfilter en uitlaat.
 
Mijn Scarver hilt af en toe ondanks een nwe iridium bougie, vandaar day ik benieuwd ben naar ,, reset ,,. BTW ik heb een standaard luchtfilter en uitlaat.
Ik heb een paar posts terug een verwijzing naar het youtube filmpje gedaan.
Ik heb de reset al een keer naar volle tevredenheid uitgevoerd.
Het leverde een betere gasresponse bij lagere toeren op. Vooral na afremmen op de motor voor een bocht en weer gas geven pakt de motor beter op.

Omdat ik een ander luchtfilter heb geplaatst heb ik de reset nogmaals uitgevoerd. Dit keer heb ik de + en - kabels langer tegen elkaar gehouden. Daarna weer vast gezet aan de accu. Ik hoorde toen zonder contact aan een aantal tikjes.

Daarna de motor buiten gezet en gestart. Wat meteen opviel was het nog vlotter aanslaan.
Toen een minuut of twintig stationair laten draaien tot de fan aansloeg.

Let op, op geen moment na aansluiten van de kabels en het starten aan het gas draaien.

Ik heb nog geen tijd gehad om na de tweede keer resetten te gaan rijden. Maar doe ik snel.

Bekijk gewoon het filmpje van de beste man. Het gaf mij het vertrouwen om de procedure uit te voeren. Hij reageerde zelfs vrij snel op mij reactie bij het filmpje.

Je zult er geen spijt van krijgen.
 
Hi Scarver-rijders!
Mijn vrouw heeft vorige week een Scarver gekocht, erg leuke motor!
Maar nu is ze niet heel groot, dus wil ze de motor een klein stukje verlagen.

Ik zag al dat het link systeem met dogbones werkt, die kunnen we evt verlengen om de zithoogte te verlagen.
Heeft iemand ervaring met deze manier op een Scarver en zo ja, hoe lang zijn de dogbones om bijv 3cm te verlagen?
 
Ik weet niet of er verlagingssetjes op de markt zijn,maar anders zou ik gewoon gaan meten door de motor rechtop te zetten op de gewenste hoogte en dan de lengte meten van de dogbones.
Zadel verlagen mss een optie?
 
Het zadel is relatief breed, dus verlagen kan maar geeft niet veel speelruimte. Er zijn verlagingssets te krijgen, dat is of een andere veer (bijv. Hyperpro streetbox) of andere dogbones.
Ik ga eens rustig zoeken, het is toch nog geen mooi weer :)
 
De risers (rechts), hiermee komt de kont 3 cm hoger.

Hi Scarver-rijders!
Mijn vrouw heeft vorige week een Scarver gekocht, erg leuke motor!
Maar nu is ze niet heel groot, dus wil ze de motor een klein stukje verlagen.

Ik zag al dat het link systeem met dogbones werkt, die kunnen we evt verlengen om de zithoogte te verlagen.
Heeft iemand ervaring met deze manier op een Scarver en zo ja, hoe lang zijn de dogbones om bijv 3cm te verlagen?
Welkom hier.

Een pagina terug zie je op een foto links de originele en rechts de kortere dogbones die 3cm verhoging geven. Dus andersom zal een zelfde (ongeveer diameter gat) verlenging een 3 cm verlaging geven.

De twee bouten van de dogbones zijn tegengesteld doorgestoken. De bovenste komt er vanaf de tandriem kant in. Dat was best lastig demonteren.
Bij montage van de andere dogbones heb ik daarom maar meteen de bovenste bout er van de andere kant ingestoken.
Onderste naaldlager bleek smerig maar geen loopsporen te hebben. Dus ff checken en reinigen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Stadslicht vervangen lijkt simpel.
Zie tekst uit reparaturanleitung
 

Bijlagen

  • 16160886560333456711239886650846.jpg
    16160886560333456711239886650846.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 4
Check, gelukt! Gewoon er uittrekken inderdaad.
Motor wordt vandaag door een BMW specialist helemaal nagelopen en krijgt iig een setje nieuwe banden.

Mijn vrouw heeft er gisteren een stuk op gereden en ondanks dat ze er enorm aan moet wennen, rijdt ie heerlijk.
Af en toe wel wat 'bokkig' in de derde versnelling zegt ze, niet in andere versnellingen. Ik denk dat ik binnenkort die 'reset' maar eens uitvoer...
 
Beste mensen, de motor is verkocht en zowat alle kleding alleen nog mijn
waterdichte met binnenvoering motorjas, en ik wens alle rijders van het Forum
mooie toerdagen toe.
Met vriendelijke groet, Bob v.d.Heijdt.
 
Beste mensen, de motor is verkocht en zowat alle kleding alleen nog mijn
waterdichte met binnenvoering motorjas, en ik wens alle rijders van het Forum
mooie toerdagen toe.
Met vriendelijke groet, Bob v.d.Heijdt.
Bedankt voor al jouw bijdrages.
Het ga je goed ... misschien tot ziens.
En vergeet niet dat je altijd welkom bent om nog even in te loggen he.
Ook ex CS rijders zijn hier van harte welkom met hun kennis en ervaringen :W
 
Transmissiedempers vandaag gemonteerd. Er is geen verschil riem loopt aan buitenzijde "tandwiel". Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Geen probleem. Tandriem is weer tegen de opstaande rand. Lijkt inderdaad zoals eerder vermeld dat de riem verschuift over het "tandwiel" , tijdens het gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan