Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

#@$%^@ iets met assumption is the mother all %@&#^@. Blijkt dat beide ogen bij dit Wunderlich zadel ook kaduuk zijn. Zwak punt van dit model of komt het omdat mensen het forceren bij verwijderen? Zonde, dat is zeker
denk idd dat dit komt omdat mensen niet weten hoe het zadel sluit. En dan met teveel kracht dat zadel op zijn plek duwen.
 
#@$%^@ iets met assumption is the mother all %@&#^@. Blijkt dat beide ogen bij dit Wunderlich zadel ook kaduuk zijn. Zwak punt van dit model of komt het omdat mensen het forceren bij verwijderen? Zonde, dat is zeker
Als Deureka afhaakt,heb ik wel interesse.Heb wel een blauw zadel,maar is nergens stuk.
Heb je een plaatje van het probleem?
 
ik ben ook benieuwd naar de onderzijde van die wunderlich , foto ? Ik vind het moeilijk nu,🤔 m'n zadel is origineel, foutloos en laag, en uw wunderlich is (namaak, of doen ze dit met originele zadels?), stuk en hoger... 😉 Het is wel mooi bekleed. Ik wil wel hoger zitten maar valt dat defect te repareren ? Als dit zadel in de buurt van Tilburg is wil ik wel eens testen of dat hoogteverschil me bevalt... Ik ben van tegen Baarle Nassau, aan de Belse kant dan 🤭
 

Bijlagen

  • IMG_20210517_104323_hdr.jpg
    IMG_20210517_104323_hdr.jpg
    329,9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20210517_104151_hdr.jpg
    IMG_20210517_104151_hdr.jpg
    315,5 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20210517_104137_hdr.jpg
    IMG_20210517_104137_hdr.jpg
    358,9 KB · Weergaven: 21
Ik kom hier maar ff met de deur in huis vallen. M`n zusje heeft een 2002 scarver gekocht, nette fiets maar met een Wunderlich zadel dat net iets te hoog zit voor haar. Ik heb de motor net dus terug mogen rijden naar huis.

Gezien vervangende zadels nogal lastig te vinden zijn 😋. Is er iemand op jacht naar een Wunderlich zadel (wat hoger dan standaard volgens mij) en evt wil ruilen voor een nette zwarte standaard zadel? Of 1 heeft liggen waar hij/zij vanaf wil? Ze staat met dit zadel op haar teennagels😅. (sidenote, ik doe dit ff zonder overleg van de eigenaresse)

Want het oogt alsof alle beschikbare zadels voor een redelijke prijs stuk voor stuk kapotte ophang ogen hebben.

Bekijk bijlage 1633024
Heb hetzelfde euvel met de ophangogen van het zadel.
Zou best wat hoger willen zitten.
Misschien eerst even passen en meten en Misschien komen we tot een deal.
Woont je zus in de buurt van Den Bosch?

Edit: het is met een aantal parkers in bepaalde vorm opgelost en onzichtbaar en goed gemonteerd. Verwijderen is dan als standaard.
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde euvel met de ophangogen van het zadel.
Zou best wat hoger willen zitten.
Misschien eerst even passen en meten en Misschien komen we tot een deal.
Woont je zus in de buurt van Den Bosch?

Edit: het is met een aantal parkers in bepaalde vorm opgelost en onzichtbaar en goed gemonteerd. Verwijderen is dan als standaard.
 

Bijlagen

  • 16212547879882005386343426352202.jpg
    16212547879882005386343426352202.jpg
    133,6 KB · Weergaven: 16
Zadel is in Oost-Groningen, hoorde vanochtend dat m`n zusje in haar enthousiasme ook al een vervangend zadel had besteld. Ik ga ervanuit dat ze er wel vanaf wil maar eerst eens passen wanneer dat zadel binnenkomt.

Onderstaand wat foto's, heb een waterpas op het zadel gezet en gemeten vanaf rempedaal staafje of hoe dat ding ook heet 😋. Niemand in de buurt dus moest wel vanaf middenbok. Geeft jullie ook de kans om zelf het zadel eens op te meten voor vergelijking. Zitten geen scheuren in het zadel, alleen een wat doffe streep die me nu op de foto pas opvalt.
IMG_20210517_141901.jpg
IMG_20210517_141909.jpgIMG_20210517_141942.jpg
IMG_20210517_142054.jpg
IMG_20210517_142139.jpgIMG_20210517_142206.jpgIMG_20210517_142211.jpg
IMG_20210517_142221.jpg
 
😳 dat scheelt bijna 5 cm ! bij mij meet ik 50,5 cm vanaf dat schakel...ding. Van de grond af heb ik een 78 cm. De laagste zadel in de handel meet 75 cm vanaf de grond geloof ik. Maar vanuit Belgie is het te ver om even te komen passen 🌧️🌦️ Ik heb om te testen een 5 cm doeken op m'n zadel gestapeld en m'n voeten staan nog plat op de aarde. Een laag zwaartepunt is goede wegligging waarschijnlijk.😂 Ik haak af, succes aan de overige en aan de zus ! 👍
 
Zadel is in Oost-Groningen, hoorde vanochtend dat m`n zusje in haar enthousiasme ook al een vervangend zadel had besteld. Ik ga ervanuit dat ze er wel vanaf wil maar eerst eens passen wanneer dat zadel binnenkomt.

Onderstaand wat foto's, heb een waterpas op het zadel gezet en gemeten vanaf rempedaal staafje of hoe dat ding ook heet 😋. Niemand in de buurt dus moest wel vanaf middenbok. Geeft jullie ook de kans om zelf het zadel eens op te meten voor vergelijking. Zitten geen scheuren in het zadel, alleen een wat doffe streep die me nu op de foto pas opvalt.
Bekijk bijlage 1633451

Ik zie nu de kleur pas goed. Deze fiets is van iemand geweest die ook hier een tijdje actief is geweest. Hij had zijn fiets toen laten spuiten in dezelfde kleur als zijn auto.

moest effe zoeken maar.....:Scarver topic & Scarver forum!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben sinds een paar weken blije bezitter van een Scarver. Nee, ik ben geen beginnende rijder. Mijn eerste was de grote broer K100. Met mijn nog geen 1.70 best een hoogzitter. Die de grond door soms plotseling machtsverlies i.v.m. die hoogte een paar keer heeft gekust. Maar...wat een power had dat ding. Daar lag het niet aan dat ik van hem moest scheiden. Nee, de koppeling was tot twee keer toe vervangen nadat die al slippend vreemd ging doen. Productiefoutje (bedankt) bij hem en zijn broertjes in zijn bouwjaar, werd me later duidelijk.

Na de K100 ging het avontuur verder via een aantal Yamaha’s met diverse cc-inhoud. Wat een betrouwbaarheid. Alleen die kettingreacties werd ik wat moe. Dus: cardan eran. Maar...die kilo’s. De Div900 woog ongeveer 5,8 keer zo zwaar als ik. Dus werd de grond, na enkele voor dat gewicht en de draaicirkel te uitdagende manoeuvres, wederom gekust. Ik zocht, kortom, het voordeel van een kettingmotor zonder ketting.

Ondertussen had ik een nieuwe fiets (zo een zonder motor) nodig. Al oriënterend ontdekte ik de riemaandrijving. Leek me heerlijk: geen gespan, gesmeer en gerammel meer. Het rijdt fantastisch en ziet er ook nog goed uit. Dat kon allang bij bepaalde motormerken, herinnerde ik me. En de kriebel was geboren. Die bestond uit de wens om een lichte, sterke, eigenzinnige, kwalitatief goede en riemaangedreven bike te vinden. Nou ben ik geen custom-liefhebber (hoewel ik die politie-Harleys-met-riem in vele middelmatige blockbusters best indrukwekkend vond), dus kwam ik uit bij…Scarver.

Er zullen lezertjes zijn die me als flink van het padje beoordelen om na al die vette cc’s af te dalen naar een soort residu van 650, maar wat rijdt dat ding lekker. En power zat. (En nu geen originele verwijzingen maken naar de Power Rangers die soortgelijke modellen bereden alstublieft.) Mijn voetjes komen eindelijk zonder plateauzolen aan de grond, het idee dat de benzine onder je kont zit geeft toch een beetje het gevoel een raket te besturen, en het uiterlijk…’t is gewoon kunst. En daar is wetenschappelijk gezien geen objectieve smaak voor vast te stellen.
IMG_20210502_162154.jpg

Ik heb wel een voorstel voor het Engelse woordenboek. Een ‘scarve’ is een sjaal. Niet sexy (hoewel…maar da’s een verhaal voor een heel ander forum). Ik stel voor Scarver te vertalen met ‘Scheerder’. Waarvan? Van bochten natuurlijk, duh!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben sinds een paar weken blije bezitter van een Scarver. Nee, ik ben geen beginnende rijder. Mijn eerste was de grote broer K100. Met mijn nog geen 1.70 best een hoogzitter. Die de grond door soms plotseling machtsverlies een paar keer heeft gekust. Maar..wat een power had dat ding. Daar lag het niet aan dat ik van hem moest scheiden. Nee, de koppeling was tot twee keer toe vervangen nadat die al slippend vreemd ging doen. Productiefoutje bij hem en zijn broertjes in zijn bouwjaar, werd me later duidelijk.

Na de K100 ging het avontuur verder via een aantal Yamaha’s met diverse cc-inhoud. Wat een betrouwbaarheid. Alleen die kettingreacties werd ik wat moe. Dus: cardan eran. Maar..die kilo’s. De Div900 woog ongeveer 5,8 keer zo zwaar als ik. Dus werd de grond, na enkele voor dat gewicht en de draaicirkel te uitdagende manoeuvres, wederom af en toe gekust. Ik zocht, kortom, het voordeel van een kettingmotor zonder ketting.

Ondertussen had ik een nieuwe fiets (zo een zonder motor) nodig. Al oriënterend ontdekte ik de riemaandrijving. Leek me heerlijk: geen gespan, gesmeer en gerammel meer. Het rijdt ook fantastisch en ziet er ook nog goed uit. Dat kon allang bij bepaalde motormerken, herinnerde ik me. En de kriebel was geboren. Die bestond uit de wens om een lichte, sterke, eigenzinnige, kwalitatief goede en riemaangedreven bike te vinden. Nou ben ik geen custom-liefhebber (hoewel ik die politie-Harleys-met-riem in vele middelmatige blockbusters best indrukwekkend vond), dus kwam ik uit bij…Scarver.

Er zullen lezertjes zijn die me als flink van het padje beoordelen om na al die vette cc’s af te dalen naar een soort residu van 650, maar wat rijdt dat ding lekker. En power zat. (En nu geen originele verwijzingen naar de Power Rangers die soortgelijke modellen bereden alstublieft.) Mijn voetjes komen eindelijk zonder plateauzolen aan de grond, het idee dat de benzine onder je kont zit geeft toch een beetje het gevoel een raket te besturen, en het uiterlijk…’t is gewoon kunst. En daar is wetenschappelijk gezien geen objectieve smaak voor vast te stellen.
Bekijk bijlage 1634181
Ik heb wel een voorstel voor het Engelse woordenboek. Een ‘scarve’ is een sjaal. Niet sexy (hoewel…maar da’s een verhaal voor een heel ander forum). Ik stel voor Scarver te vertalen met ‘Scheerder’. Waarvan? Van bochten natuurlijk, duh!
Dat was ook in eerste instantie de match die BMW had gemaakt, het "scarven" in de ski-wereld. Maar dan vooral in de stad, vandaar "city Scarver" aka "CS"
 
Hallo,

Ik ben sinds een paar weken blije bezitter van een Scarver. Nee, ik ben geen beginnende rijder. Mijn eerste was de grote broer K100. Met mijn nog geen 1.70 best een hoogzitter. Die de grond door soms plotseling machtsverlies een paar keer heeft gekust. Maar..wat een power had dat ding. Daar lag het niet aan dat ik van hem moest scheiden. Nee, de koppeling was tot twee keer toe vervangen nadat die al slippend vreemd ging doen. Productiefoutje bij hem en zijn broertjes in zijn bouwjaar, werd me later duidelijk.

Na de K100 ging het avontuur verder via een aantal Yamaha’s met diverse cc-inhoud. Wat een betrouwbaarheid. Alleen die kettingreacties werd ik wat moe. Dus: cardan eran. Maar..die kilo’s. De Div900 woog ongeveer 5,8 keer zo zwaar als ik. Dus werd de grond, na enkele voor dat gewicht en de draaicirkel te uitdagende manoeuvres, wederom af en toe gekust. Ik zocht, kortom, het voordeel van een kettingmotor zonder ketting.

Ondertussen had ik een nieuwe fiets (zo een zonder motor) nodig. Al oriënterend ontdekte ik de riemaandrijving. Leek me heerlijk: geen gespan, gesmeer en gerammel meer. Het rijdt ook fantastisch en ziet er ook nog goed uit. Dat kon allang bij bepaalde motormerken, herinnerde ik me. En de kriebel was geboren. Die bestond uit de wens om een lichte, sterke, eigenzinnige, kwalitatief goede en riemaangedreven bike te vinden. Nou ben ik geen custom-liefhebber (hoewel ik die politie-Harleys-met-riem in vele middelmatige blockbusters best indrukwekkend vond), dus kwam ik uit bij…Scarver.

Er zullen lezertjes zijn die me als flink van het padje beoordelen om na al die vette cc’s af te dalen naar een soort residu van 650, maar wat rijdt dat ding lekker. En power zat. (En nu geen originele verwijzingen naar de Power Rangers die soortgelijke modellen bereden alstublieft.) Mijn voetjes komen eindelijk zonder plateauzolen aan de grond, het idee dat de benzine onder je kont zit geeft toch een beetje het gevoel een raket te besturen, en het uiterlijk…’t is gewoon kunst. En daar is wetenschappelijk gezien geen objectieve smaak voor vast te stellen.
Bekijk bijlage 1634181
Ik heb wel een voorstel voor het Engelse woordenboek. Een ‘scarve’ is een sjaal. Niet sexy (hoewel…maar da’s een verhaal voor een heel ander forum). Ik stel voor Scarver te vertalen met ‘Scheerder’. Waarvan? Van bochten natuurlijk, duh!
Ik rijd al 44jaar motor,en heb nog steeds plezier op de Scarver,elke keer dat ik erop stap.Heb een paar keer overwogen om iets anders te kopen,maar vind haar te leuk...
Vooral als de wegen gaan slingeren,in het buitenland op vakantie,dan is het een feest :+
 
Ik rijd al 44jaar motor,en heb nog steeds plezier op de Scarver,elke keer dat ik erop stap.Heb een paar keer overwogen om iets anders te kopen,maar vind haar te leuk...
Vooral als de wegen gaan slingeren,in het buitenland op vakantie,dan is het een feest :+
Dat herken ik. Ik rijd nu 21 jaar, en ben van een 4-cillinder rijstraket overgestapt op de CS, daar 10 jaar op gereden toen verkocht en overgestapt naar een TDM, na 1,5/2 jaar die weer ingeruild en op mijn knietjes terug naar een CS gegaan. Daar voel ik me veel meer op thuis, en je hoeft niet snel te gaan om lol te hebben.
 
Hallo,

Ik ben sinds een paar weken blije bezitter van een Scarver. Nee, ik ben geen beginnende rijder. Mijn eerste was de grote broer K100. Met mijn nog geen 1.70 best een hoogzitter. Die de grond door soms plotseling machtsverlies een paar keer heeft gekust. Maar..wat een power had dat ding. Daar lag het niet aan dat ik van hem moest scheiden. Nee, de koppeling was tot twee keer toe vervangen nadat die al slippend vreemd ging doen. Productiefoutje bij hem en zijn broertjes in zijn bouwjaar, werd me later duidelijk.

Na de K100 ging het avontuur verder via een aantal Yamaha’s met diverse cc-inhoud. Wat een betrouwbaarheid. Alleen die kettingreacties werd ik wat moe. Dus: cardan eran. Maar..die kilo’s. De Div900 woog ongeveer 5,8 keer zo zwaar als ik. Dus werd de grond, na enkele voor dat gewicht en de draaicirkel te uitdagende manoeuvres, wederom af en toe gekust. Ik zocht, kortom, het voordeel van een kettingmotor zonder ketting.

Ondertussen had ik een nieuwe fiets (zo een zonder motor) nodig. Al oriënterend ontdekte ik de riemaandrijving. Leek me heerlijk: geen gespan, gesmeer en gerammel meer. Het rijdt ook fantastisch en ziet er ook nog goed uit. Dat kon allang bij bepaalde motormerken, herinnerde ik me. En de kriebel was geboren. Die bestond uit de wens om een lichte, sterke, eigenzinnige, kwalitatief goede en riemaangedreven bike te vinden. Nou ben ik geen custom-liefhebber (hoewel ik die politie-Harleys-met-riem in vele middelmatige blockbusters best indrukwekkend vond), dus kwam ik uit bij…Scarver.

Er zullen lezertjes zijn die me als flink van het padje beoordelen om na al die vette cc’s af te dalen naar een soort residu van 650, maar wat rijdt dat ding lekker. En power zat. (En nu geen originele verwijzingen naar de Power Rangers die soortgelijke modellen bereden alstublieft.) Mijn voetjes komen eindelijk zonder plateauzolen aan de grond, het idee dat de benzine onder je kont zit geeft toch een beetje het gevoel een raket te besturen, en het uiterlijk…’t is gewoon kunst. En daar is wetenschappelijk gezien geen objectieve smaak voor vast te stellen.
Bekijk bijlage 1634181
Ik heb wel een voorstel voor het Engelse woordenboek. Een ‘scarve’ is een sjaal. Niet sexy (hoewel…maar da’s een verhaal voor een heel ander forum). Ik stel voor Scarver te vertalen met ‘Scheerder’. Waarvan? Van bochten natuurlijk, duh!
Wat een mooi voorstel verhaal.
Welkom hier.
Tips tricks we helpen waar we kunnen.
 
Ik had ooit alleen een Yamaha 125 cc. Ik heb 2 maanden YouTube en testverslagen afgesurfd om uit te komen bij m'n eerste échte moto die mij zou bevallen. Ik bekeek 20 verschillende modellen en merken, kwam uit bij BMW, GS en Funduro, dwaalde af naar CS, en was verkocht 👍😄
 
Heeft iemand ervaring met dit windscherm? Of misschien een andere/betere tip?
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screenshot 2021-05-22 12.55.45.png
    Screenshot 2021-05-22 12.55.45.png
    114,1 KB · Weergaven: 16
Heeft iemand ervaring met dit windscherm? Of misschien een andere/betere tip?
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
ik kocht mijn moto met dit. Merk onbekend. Hoogte perfect. Wiebelt wel wat met de wind mee maar dat stoort niet 🙂
 

Bijlagen

  • zzz073.PNG
    zzz073.PNG
    316,8 KB · Weergaven: 18
Heeft iemand ervaring met dit windscherm? Of misschien een andere/betere tip?
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Ja, die heeft mijn vrouw er sinds twee weken op.
Kort gezegd; super!

Past zeer goed, goede kwaliteit. Montage is een fluitje van een cent.
Bij haar valt de wind nu meer op de kin dan op de borst bij het originele scherm.
Daardoor minder windruis in de helm en betere verstaanbaarheid in de intercom.
 
Ja, die heeft mijn vrouw er sinds twee weken op.
Kort gezegd; super!

Past zeer goed, goede kwaliteit. Montage is een fluitje van een cent.
Bij haar valt de wind nu meer op de kin dan op de borst bij het originele scherm.
Daardoor minder windruis in de helm en betere verstaanbaarheid in de intercom.
Klinkt goed! Ik wil graag weten waar het scherm vandaan komt.
 
Heeft iemand ervaring met dit windscherm? Of misschien een andere/betere tip?
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Ja die gebruik ik ook. Superlekker scherm en beter dan => ( het originele, compleet zonder, en met het wunderlich sportscherm )
 
Terug
Bovenaan Onderaan