Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Blijft over de startknop, of de startschakelaar (schakelaar onder je contactslot).

Denk er alsjeblieft twee keer goed over na voordat je die startknop uit mekaar haalt !!!
Daar zit een klein veertje in die er zo uitspringt,
EN ERG LASTIG IS TERUG TE PLAATSTEN !!!

Ik heb dat destijds een keer of twee drie gehad.
Oplossing was even simpel als lastig;

  • zet de motor binnen, liefst op een ruime plek.
  • demonteer voorzichtig & langzaam de startknop.
  • open deze absoluut niet volledig, dan blijft het veertje tenminste op z'n plaats.
  • en spuit vervolgens met een hoge druk spuit (lucht druk natuurlijk) naar binnen.

De kunst is dus gewoon om smerigheid en stof te verwijderen, en misschien iets van WD40 naar binnen te spuiten (maar dat laatste weet ik niet zeker meer).
En aangezien de meeste mensen thuis geen luchtdruk slang ter beschikking hebben, raad ik je aan om het verhaal door een garage uit te laten voeren.
Is een klusje van niks (als't goed gaat) ...

En ik spreek uit ervaring.
Je kan't anders wel bij mijn dealer laten doen, moet je wel een stukkie rijden haha ...
Succes makker!
 
Laatst bewerkt:
Als het wat meezit : hierbij een foto van mijn (bijnaamloze) motor.

Vanmiddag een toertje gemaakt in de Ardennen, mijn bochtentechniek wat wezen opvijzelen. En dat is nodig, gezien mijn gering aantal motorkilometers. Ik was niet altijd even zeker van mijn stuk, maar gelukkig was het heel kalm op de weg(getjes).

Voor mijn borst had het nog kalmer mogen zijn. Ferme blauwe plek opgelopen toen een tegemoetkomende vrachtwagen een steentje opwierp. Het souvenir belandde nadien netjes op mijn tanktasje :o
full
 
<knip>

En ik spreek uit ervaring.
Je kan't anders wel bij mijn dealer laten doen, moet je wel een stukkie rijden haha ...
Succes makker!~[/i]

Uhmmmm |( da's dus het probleem. Hij wil niet starten.. -O-
Op de blackbeltgang (onderdeel van f650.com-forum) wisten ze mij te vertellen dat het toch wel eens mijn accu zou kunnen zijn....binnenkort maar even laten testen...ergens
 
Nou ik heb mijn scarver weggedaan, er waren dusdanig problemen dat het niet meer ging..

Mijn vrouw reed erop naar haar werk en toen ze er bijna was hoorde ze raar getik van achter de motor komen. Wat bleek, de riem had wat tandjes verloren.. Gek, want ik had de riem bij 33.000 moeten vervangen nadat hij brak (500EU) en nu bij 55.000 dus weer.. Nu had ik de riem weer laten maken maar de dealer kon me daarna pas vertellen dat beide poullies van de riem waren versleten waardoor de riem van de poullie afliep. (Dat was overigens niet...) Daarbij zou de achterschokbreker versleten zijn en zou ik bovenop de 500 eu die ik al kwijt was voor de riem nog eens 2000 eu bij moeten leggen! Ik heb de motor na bijna 50.000 heerlijke kms ingeruilt voor een yamaha fzr 1000, heel iets anders maar toch wel weer erg fijn :)
 
Nou ik heb mijn scarver weggedaan, er waren dusdanig problemen dat het niet meer ging..

Mijn vrouw reed erop naar haar werk en toen ze er bijna was hoorde ze raar getik van achter de motor komen. Wat bleek, de riem had wat tandjes verloren.. Gek, want ik had de riem bij 33.000 moeten vervangen nadat hij brak (500EU) en nu bij 55.000 dus weer.. Nu had ik de riem weer laten maken maar de dealer kon me daarna pas vertellen dat beide poullies van de riem waren versleten waardoor de riem van de poullie afliep. (Dat was overigens niet...) Daarbij zou de achterschokbreker versleten zijn en zou ik bovenop de 500 eu die ik al kwijt was voor de riem nog eens 2000 eu bij moeten leggen! Ik heb de motor na bijna 50.000 heerlijke kms ingeruilt voor een yamaha fzr 1000, heel iets anders maar toch wel weer erg fijn :)

Jammer om te horen, maar wel begrijpelijk met dit soort kosten.

Zelf is mijn achterdemper ook al versleten (in elk geval flink lek). Heb al een andere klaar liggen om eronder gezet te worden. Dat van die riem is niet leuk om te horen, en van die kleine dingen die het plezier dan vergallen, maakt dat je heel snel klaar bent met de scarver.
Overigens zijn nieuwe kettingen ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan een nieuwe riem.
Succes en plezier met je nieuwe fiets.

edit: wat kreeg je nog als inruil op de Scarver???
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds een paar weken ook een scarver, prima ding! Lekker zuinig ook. Heb er een iets hoger ruitje op gezet, nu zit ik lekker uit de wind. Als ik bovenstaande verhalen lees hoop ik maar dat mij deze ellende bespaart blijft! De mijne heeft nu 17.000 gelopen.

Ben.
 
Afgelopen weekend een reisje naar Tjechie geboekt! Gaan we lekker toeren met onze motoren. Dit is de eerste keer dat ik echt op vakantie ga met mijn eigen motor.
Wel een topkoffer besteld bij Louis.de, niet te groot maar hopelijk wel genoeg ruimte. Mag mijn aardige man hem er op plaatsen, vindt ie vast niet erg . De olie verversen heeft hij tenslotte ook zonder mopperen gedaan *O*.

Ik heb er in ieder geval zin in. En tijdens de elfstedentocht kan ik mooi mijn koffer uitproberen. We gaan natuurlijk wel de nacht daarvoor in een hotel slapen en dan kan ik de koffer mooi gebruiken. Ben tenslotte vrouw, he! Heb wel ruimte nodig :}.
 
Jammer om te horen, maar wel begrijpelijk met dit soort kosten.

Zelf is mijn achterdemper ook al versleten (in elk geval flink lek). Heb al een andere klaar liggen om eronder gezet te worden. Dat van die riem is niet leuk om te horen, en van die kleine dingen die het plezier dan vergallen, maakt dat je heel snel klaar bent met de scarver.
Overigens zijn nieuwe kettingen ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan een nieuwe riem.
Succes en plezier met je nieuwe fiets.

edit: wat kreeg je nog als inruil op de Scarver???


Ja erg jammer inderdaad.. Terwijl de meeste mensen deze problemen niet hadden, ik ben blijkbaar een pech geval ;) Ik kreeg nog 1750 voor de motor.. Toen zat er dus wel al een nieuwe riem op waar ik al voor had betaald maar alle andere kuren waren niet verholpen. Als je nagaat dat ik de motor maar 2.5 jaar heb gehad, ongeveer 2000 eu aan is gerepareerd over de tijd en er 53000 km gereden zijn en nu nog eens 2000 eu tegenaan moet is het een hele dure motor geweest (aanschaf 4700)...
 
Van het weekend voor het eerst met de topkoffer gereden. Ging heel goed. Het waaide een beetje, maar ik had er weinig last van.
Onderweg nog een Scarver tegengekomen! Leuk, hoor!
 
Van het weekend voor het eerst met de topkoffer gereden. Ging heel goed. Het waaide een beetje, maar ik had er weinig last van.
Onderweg nog een Scarver tegengekomen! Leuk, hoor!

Zeg Viva,

Heb jij de topkoffer gewoon achterop het rekje vastgemaakt of heb je een complete achterdrager gemonteerd?
 
Heb sinds een paar weken ook een scarver, prima ding! Lekker zuinig ook. Heb er een iets hoger ruitje op gezet, nu zit ik lekker uit de wind. Als ik bovenstaande verhalen lees hoop ik maar dat mij deze ellende bespaart blijft! De mijne heeft nu 17.000 gelopen.

Ben.

Mijn probleem was inderdaad een hele slechter accu. Heb hem afgelopen weekend laten testen bij de lokale motorboer. Wanneer er vollast op de accu werd losgelaten was ie in 1 klap leeg.
Heb nu een nieuwe accu in muisje gezet. (En aan het infuus gelegd om de accu goed op 100% lading te zetten).
 
Hoi Postman Pat,

De topkoffer zit op het rekje gemonteerd. Daarvoor hebben we het kunststofplaatje verwijderd en het bijgeleverde plaatje gebruikt. Het zit behoorlijk stevig vast.

Bij de elfstedentocht heb ik hem goed kunnen testen met bagage erin. Ik merkte er helemaal niets van!
full


Foto genomen bij het hotel. Ben heel blij dat er geen rode reflectoren op zitten!
 
Laatst bewerkt:
Na al enige tijd dit topic gevolgt te hebben (via login echtgenoot), vind ik het ook wel erg leuk om mijn scarver een keer te tonen.

Ik heb mijn scarver nu bijna een jaar. Na 2 maanden zijn mijn man en ik met de motoren naar Oostenrijk geweest en heb ik echt kunnen wennen en genieten van de scarver.
Al enige tijd gebruik ik hem ook voor woon werk verkeer en nu gaat het wel erg snel met de km's. Gekocht met 4800km op de teller en nu een jaar later zit ik alweer op 19000km.

Heb in het jaar weinig problemen met de scarver gehad. Laatst lekte het remvloeistof reservoir, maar na installeren van een nieuwe deksel met afsluitrubber was dit ook weer verholpen. Vind het topic (deel 1 en 2) erg interessant om te volgen om ook van anderen te horen hoe de scarver bevalt.

Groeten,

Yvette
full
 
Mijn scarver staat ondertussen al stil van augustus, aangezien ik sindsdien in het buitenland woon. Beiden banden zijn in die tijd ook leksgestoken (vlaams vandalisme, ookal staat hem veilig). Enig idee hoe ik hem moet verzorgen voor ik hem weer voltijds ga gebruiken? Batterij opladen sowieso, maar voor de rest? Ik kijk er naar uit terug te kunnen motorijden!
Groeten
 
Mijn scarver staat ondertussen al stil van augustus, aangezien ik sindsdien in het buitenland woon. Beiden banden zijn in die tijd ook leksgestoken (vlaams vandalisme, ookal staat hem veilig). Enig idee hoe ik hem moet verzorgen voor ik hem weer voltijds ga gebruiken? Batterij opladen sowieso, maar voor de rest? Ik kijk er naar uit terug te kunnen motorijden!
Groeten

Beter is een nieuwe accu te plaatsen. (is mijn ervaring tot op heden).
Verder even nieuwe remvloeistof en olie checken. En wanneer ie het dan weer doet een flink stuk rijden......

Tot wanneer moet ie nog stilstaan?
 
merci voor de informatie.
ik begin hem weer te gebruiken in juli.
nieuwe batterij is echt nodig? die erin ligt is nu net drie jaar oud. hij stond toen ik hem kocht stond hij ook al een jaar stil trouwens, benzine rook raar maar dat is het dan ook weer.
 
merci voor de informatie.
ik begin hem weer te gebruiken in juli.
nieuwe batterij is echt nodig? die erin ligt is nu net drie jaar oud. hij stond toen ik hem kocht stond hij ook al een jaar stil trouwens, benzine rook raar maar dat is het dan ook weer.

Mijn accu was slechts 2,5 jaar oud maar was ook niet goed meer. Accu heb ik laten testen en hoewel hij opgeladen was werd hij volledig leeggetrokken bij het starten. Waardoor er dus geen vermogen meer aanwezig was om hem draaiende te houden.
Overigens kan je je accu laten testen bij je dealer.

Of kijken of alles uitgaat bij het starten zoals mijn verhaal.
 
Na al enige tijd dit topic gevolgt te hebben (via login echtgenoot), vind ik het ook wel erg leuk om mijn scarver een keer te tonen.

Ik heb mijn scarver nu bijna een jaar. Na 2 maanden zijn mijn man en ik met de motoren naar Oostenrijk geweest en heb ik echt kunnen wennen en genieten van de scarver.
Al enige tijd gebruik ik hem ook voor woon werk verkeer en nu gaat het wel erg snel met de km's. Gekocht met 4800km op de teller en nu een jaar later zit ik alweer op 19000km.

Heb in het jaar weinig problemen met de scarver gehad. Laatst lekte het remvloeistof reservoir, maar na installeren van een nieuwe deksel met afsluitrubber was dit ook weer verholpen. Vind het topic (deel 1 en 2) erg interessant om te volgen om ook van anderen te horen hoe de scarver bevalt.

Groeten,

Yvette [afbeelding]

Wow, gave foto. Net of ik mijn eigen beesie zie staan. Ik moet hem hoognodig eens mee naar de bergen nemen. :]
 
merci voor de informatie.
ik begin hem weer te gebruiken in juli.
nieuwe batterij is echt nodig? die erin ligt is nu net drie jaar oud. hij stond toen ik hem kocht stond hij ook al een jaar stil trouwens, benzine rook raar maar dat is het dan ook weer.

Ik gebruik mijn motor dagelijks, maar kan hem nooit aan de druppellader hangen helaas.
Vorig jaar nieuwe accu erin gehad, maar bij de laatste beurt waarschuwde de garage al dat de accu zwak was.
 
Laatst bewerkt:
Wow, gave foto. Net of ik mijn eigen beesie zie staan. Ik moet hem hoognodig eens mee naar de bergen nemen. :]

Heb ik ook wel een keertje zin in. Maar helaas wil mijn vrouw niet mee. Wellicht een keertje een idee om met de scarvers zoiets te doen?
 
Ik stem vóór *O*


En ik ook. :)

Intussen gebeurt er niet zo veel meer in dit topic. Iedereen is natuurlijk te druk met motorrijden met dit weer :)

Heb voor mijn scarver nu alles besteld voor de grote 20.000 km beurt bij louis. Viel me reuze mee.

Daarnaast ben ik bezig om mijn gevarenlicht aan te sluiten. Ik heb een originele schakelaar gekocht met de gedachte om deze direct op mijn kabelboom in te kunnen pluggen. Dat ging helaas niet, er is geen voorbereiding. Er zijn dus verschillende kabelbomen met en zonder gevarenlicht.

Nu ga ik een extra relais toevoegen en zelf de bedrading leggen. Moet te doen zijn. Eerst even mijn multimetertje terug zien te vinden.

Ben.
 
Laatst bewerkt:
En ik ook. :)

Intussen gebeurt er niet zo veel meer in dit topic. Iedereen is natuurlijk te druk met motorrijden met dit weer :)

Heb voor mijn scarver nu alles besteld voor de grote 20.000 km beurt bij louis. Viel me reuze mee.

Daarnaast ben ik bezig om mijn gevarenlicht aan te sluiten. Ik heb een originele schakelaar gekocht met de gedachte om deze direct op mijn kabelboom in te kunnen pluggen. Dat ging helaas niet, er is geen voorbereiding. Er zijn dus verschillende kabelbomen met en zonder gevarenlicht.

Nu ga ik een extra relais toevoegen en zelf de bedrading leggen. Moet te doen zijn. Eerst even mijn multimetertje terug zien te vinden.

Ben.

Voor de Scarver kan je bij de dealer speciale (BMW) kabels krijgen (en relais) welke precies kunnen worden aangesloten.

MAar je gaat het onderhoud zelf doen? Ben ik tegenwoordig ook mee bezig. In principe is alles gewoon prima zelf te doen.
 
Ik zal het eens navragen bij de dealer. Wat ik zo op het net kon vinden wees er op dat de kabelboom zonder voorbereiding niet geschikt is.

Het kabeltje heb ik wel, origineel BMW, probleem is alleen dat het nergens op aan te sluiten is.

Onderhoud doe ik liever zelf. Dan weet je ook een beetje waar alles aan toe is en het scheelt je een paar centjes. Heb de repair manual van BMW en die is erg duidelijk. Slijtage onderdelen kun je allemaal bestellen bij louis.

Ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan