Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

beste mensen,
heb in februari 2007 mijn scarvertje gekocht omdat ik er verliefd op werd op de motorbeurs in zwolle. Heb hem indertijd opgehaald, 50 km verderop met -6 graden. Mooi tochtje naar huis.
nooit geweten van dit forum. Ga het snel eens helemaal doorlezen.
overigens noem ik 'haar'mijn huppelk....tje.
heerlijk beestje.
groetjes, Thees.

*O* Welkom *O* en succes met lezen (1e topic is nogal lang, maar ja zoals al eerder gezegd, je moet iets met je vrije tijd). _O-

Als je vragen hebt kan je die altijd stellen.
 
Gefeliciteerd Thees, met je nieuwe fiets!
Knappe motor heb je gekocht, maar uhh ... welke kleur is'tie?
En om tradities hoog te houden -> foto's!!!

(Is hupp€lkutj€ oranje toevallig?)


Vele mooie en veilige km's samen!
 
ben kleurendoof maar is blauw. ben nogal met m'n site bezig en daar staat wel een foto van het plofje. In Noorwegen kwam ik in een kleine supermarkt een modelletje tegen, nooit eerder gezien en dus aangeschaft, alleen is die oranje (????), goudkleurig???
Die van mij heeft trouwens geen embleem F650CS op zijn flank. Betekent dat dat de flank vervangen is of komt dat vaker voor?
 
De koppeling is makkelijk te checken, zo langzaam mogelijk gaan rijden in de hoogste versnelling, dan je gas open trekken en kijken naar je toerenteller en snelheidsmeter. De toerenteller mag niet veel sneller oplopen dan de snelheidsmeter. Wanneer je toerenteller dit wel doet (dus eigenlijk van 1500 tpm naar 5000 tpm in 1 hele snelle beweging) is je koppeling versleten.

Gas probleem kan misschien ook de injectie zijn die nog wakker moet worden.


bedankt voor de tip, het is waarschijnlijk geen koppelingprobleem, maar iets in de versnellingsbak.. daarvoor moet blijkbaar heel het blok open, en dat zou me fortuinen kost bij BMW. Los daarvan bleken de balhoofdlager versleten, maar is dat zo erg?? Ook een dure grap, en miijn voorrem verliest druk, misschien door een kromme schijf alhoewel ik niet schokkerig tot stilstand kom..

Al bij al een veel te dure reparaties (1000 euro + bij BMW) voor een 8-jaar oude Scarver met nu 51300 km. Ik ga hem nog een onderhoudje laten geven door een kennis, en dan er gewoon mee doorrijden tot hij (en zijn nu nog vrij nieuwe pilot road 2 banden) op zijn. Dan doe ik hem weg (maar hoe of wat, geen idee) voor1500- 2000 euro ofzo.

Nu een MT-01 gaan testen, mooie moto, zalig geluid, maar geen koffer, geen ABS en hoog verbruik, dus dat zou een moto voor 'erbij' worden.

Groeten
 
Die van mij heeft trouwens geen embleem F650CS op zijn flank. Betekent dat dat de flank vervangen is of komt dat vaker voor?

A o ... ik word daar een beetje bang van.
Eindigt jouw nummerbord toevallig op 07 ?
Want ik vrees dat ik dan wel meer over de historie van de motor weet te vertellen.
Ik hoop't niet voor je ...

Heb je site ook al bekeken, maar zie daar geen Scarver op de foto's.
 
Laatst bewerkt:
Ranz,
het kenteken van mij is MR HD 75, gelukkig niet die 07 die jij kent. Heb hem gekocht in Nijverdal.
Thees.
 
Het beloofde aansluitschema ligt hier voor mijn neus maar ik krijg de scanner niet aan de praat. Houden jullie te goed.

Heb vandaag een nieuwe achterband laten monteren, rijdt weer super! Wat een verschil.

Heb tevens nieuwe olie gekocht zodat ik zondag de olie kan verversen, nieuwe filters en een bougie had ik al. Nog even koel en remvloeistof kopen en dan is de grote beurt compleet. Kan ie er weer even tegen aan.

Ben.
 
Ranz,
het kenteken van mij is .. .. 75, gelukkig niet die 07 die jij kent. Heb hem gekocht in Nijverdal.
Thees.

Gelukkig, anders was'ie al eens flink totall loss geweest.
En ik weet dat'ie nog steeds rond rijd, was al na een maand of 2 a 3.
Maar goed, die van jou zal wel in orde zijn ...
Veel plezier, vele veilige/fijne km's!
 
dag ranz,
vraag me af hoe dat ze jouwe betaalbaar terug op de baan hebben gekregen na total loss te zijn geweest.
ik heb wat gewone reparaties aan de mijne (tandwiel versnellingsbak, remschijf, balhoofdlager), en alleen dat kost al boven de 1000 euro met uren, wat ik er dus niet voor over heb.

zelf tweede motor gekocht, een MT-01 uit 2006 met 30.000 km en ene erg zacht prijsje. 1700 cc is toch wat anders dan een scarver. Klinkt ook prachtig met zijn speciale uitlaten. Wel geen koffer, abs.. handvatverwarming etc...

morgen ga ik ook mijn DB killer halen voor de remus op de scarver, deze vind ik toch echt TE luidruchtig, al klinkt hij wel lekker. Zo een DB killer kost wel geld man man.. 51 euro!

Groeten
 
Hey Scarvers,

Even een vreemde vraag, hoe lang zijn jullie ? Ik sta op 't punt een Scarver te kopen, maar op 't eerste gevoel lijkt ze me iets te laag te zitten. Zelf meet ik 185 cm. Kan je dat zadel makkelijk wat verhogen (of een hoger zadel kopen) of raak je die iets lagere zithoogte makkelijk gewoon.

Thanks !
 
Hey Scarvers,

Even een vreemde vraag, hoe lang zijn jullie ? Ik sta op 't punt een Scarver te kopen, maar op 't eerste gevoel lijkt ze me iets te laag te zitten. Zelf meet ik 185 cm. Kan je dat zadel makkelijk wat verhogen (of een hoger zadel kopen) of raak je die iets lagere zithoogte makkelijk gewoon.

Thanks !

Ik ben zelf ook ongeveer 185, en ik zit prima op de scarver. Je kan natuurlijk altijd je zadel laten verhogen bij een zadelmakerij/of autobekleder.
 
Hoi ik ben Ronald en in het bezit van een Scarver, ik heb met veel belangstelling het Scarver topic 1 & 2 gelezen, ik ben net 2 weken in het bezit van mijn A en wat langer in het bezit van BE.
full
 
dag ranz,
vraag me af hoe dat ze jouwe betaalbaar terug op de baan hebben gekregen na total loss te zijn geweest.

Ik weet't ook niet, gebruikte troep denk?
Ga er maar vanuit dat de huidige eigenaar niets van het verleden van de motor weet ...

Eurcrow schreef:
Even een vreemde vraag, hoe lang zijn jullie ?

Ik ben ook zo'n 1.85 lang.
Maar had m'n stuur 35mm verhoogd, en m'n zadel iets van 10/15 cm.
Ook een verhoogd ruitje ...

Korsser schreef;
Hoi ik ben Ronald en in het bezit van een Scarver, ik heb met veel belangstelling het Scarver topic 1 & 2 gelezen, ik ben net 2 weken in het bezit van mijn A en wat langer in het bezit van BE.

Welkom!
En fijn je van informatie te hebben kunnen voorzien.
Velel fijne km's!
 
Laatst bewerkt:
Hey Ranz

Ik ben ook zo'n 1.85 lang.
Maar had m'n stuur 35mm verhoogd, en m'n zadel iets van 10/15 cm.
Ook een verhoogd ruitje ...

Dat stuur en zadel verhogen, waar heb je dat laten doen ?

thx !
 
Hey Ranz

Dat stuur en zadel verhogen, waar heb je dat laten doen ?

Stuurverhogers had ik via Wunderlich, maar die kan je ook wel elders krijgen hoor.
Je kan kiezen tussen 25 en 35mm.
Je gaat er wat rechterop van zitten, en het is ook prettig wanneer je (eens) staat op je steppies.

Het zadel verhogen heb ik laten doen bij een zaakie in Alkmaar, daar woon ik vlakbij.
Eigenlijk gewoon een stoffeer zaak, voor auto's en caravans, "Weel" heet't.
Maar het is nooit echt perfect geworden, zelfs niet na enkele keren aanpassen.
Maar goed, een nieuw (verhoogd) zadel is nou ook niet bepaald betaalbaar.
Check maar eens bij Wunderlich bv ...
 
Hoi ik ben Ronald en in het bezit van een Scarver, ik heb met veel belangstelling het Scarver topic 1 & 2 gelezen, ik ben net 2 weken in het bezit van mijn A en wat langer in het bezit van BE.
[afbeelding]

Welkom bij de club.

Hoe ben je gekomen tot de aanschaf van een Scarver? Het is nou niet echt een voor de hand liggende keus.
 
Ik ben 1.90 en rij met het standaard zadel en het verhoogde ruitje. Ik heb veel last van de herrie van de wind. Mijn helm (CS3) raakt net de luchtstroom. Als ik een heel klein beetje ineen duik dan is het ineens heel stil (snelweg). Maar zo kun je natuurlijk niet zitten. Een verhoginkje aanrengen op mijn verhoogde ruit lijkt me geen optie, hij is al vrij instabiel in de hoogste stand. Dan zou ik er nog steuntjes bij moeten maken misschien.

Een tijdje geleden heb ik een GIVI koffer gemonteerd, ideaal. Een mooi en handig ding met een eigen remlicht. Nu is de aluminium steun afgebroken :( Ik kan het wel weer lassen maar het zal verstevigd moeten worden, anders breekt hij natuurlijk weer. Ga ik even over nadenken....

Ben.
 
Ik ben 1.90 en rij met het standaard zadel en het verhoogde ruitje. Ik heb veel last van de herrie van de wind. Mijn helm (CS3) raakt net de luchtstroom. Als ik een heel klein beetje ineen duik dan is het ineens heel stil (snelweg). Maar zo kun je natuurlijk niet zitten. Een verhoginkje aanrengen op mijn verhoogde ruit lijkt me geen optie, hij is al vrij instabiel in de hoogste stand. Dan zou ik er nog steuntjes bij moeten maken misschien.

Ben.

Zelf steuntjes maken kan (kijk maar op de wiki) of gewoon net als ik het hele ruitje eraf halen. Zit je gewoon met je helm vol in de wind en heb je (net als ik) geen last meer van de turbulentie.
 
Welkom bij de club.

Hoe ben je gekomen tot de aanschaf van een Scarver? Het is nou niet echt een voor de hand liggende keus.

Hoi Postman,

De keuze is idd niet voor de hand liggend, maar het merk, de techniek: Injectie 4 kleps motor, riem aandrijving , de aparte vormgeving gaven de doorslag.
 
Ik ben 1.90 en rij met het standaard zadel en het verhoogde ruitje. Ik heb veel last van de herrie van de wind. Mijn helm (CS3) raakt net de luchtstroom. Als ik een heel klein beetje ineen duik dan is het ineens heel stil (snelweg). Maar zo kun je natuurlijk niet zitten. Een verhoginkje aanrengen op mijn verhoogde ruit lijkt me geen optie, hij is al vrij instabiel in de hoogste stand. Dan zou ik er nog steuntjes bij moeten maken misschien.

Een tijdje geleden heb ik een GIVI koffer gemonteerd, ideaal. Een mooi en handig ding met een eigen remlicht. Nu is de aluminium steun afgebroken :( Ik kan het wel weer lassen maar het zal verstevigd moeten worden, anders breekt hij natuurlijk weer. Ga ik even over nadenken....

Ben.

Hoi Ben, is je originele steun achter gebroken? Dan moet ik zelf ook uitkijken met dezelfde constructie ( Givi koffer achterop) als dat zo is.
 
Even iets anders, hebben de andere rijders hier ook last van pitting op de voorvork?

Ik weet dat mijn motor altijd buiten staat, maar ik heb een buurman met een K100 en die heeft er veel minder last van dan ik.

Het is echt heel erg. De keerringen van de voorvork zijn op dit moment ook lek. (nog iets dat vervangen moet worden)
Loop er over te denken om de vorkpoten opnieuw te laten hardchromen. Maar ik weet niet of de motor dit nog waard is. Aan de andere kant heb je dan wel een motor welke gewoon nooit (hopelijk) meer last zal hebben van pitting aan de vorkpoten.
 
Even iets anders, hebben de andere rijders hier ook last van pitting op de voorvork?

Het is echt heel erg. De keerringen van de voorvork zijn op dit moment ook lek. (nog iets dat vervangen moet worden)
Loop er over te denken om de vorkpoten opnieuw te laten hardchromen. Maar ik weet niet of de motor dit nog waard is. Aan de andere kant heb je dan wel een motor welke gewoon nooit (hopelijk) meer last zal hebben van pitting aan de vorkpoten.

Als de vorkpoten er toch af gaan, doe er dan gewoon van die offroad rubbers omheen.
Had ik destijds ook, weet je nog?
Je kan ze speciaal voor de Scarver krijgen, maar een ander setje gewoon op maat snijden en bevestigen met een tyrip kan natuurlijk ook (was mijn manier).
Degene voor de Scarver zijn vrij dun, lees IEL.
Mocht je dan andere nemen, neem dan wat dikkere.


Stormopkomst.jpg


Op de foto hierboven zie je de rechterkant,
en hieronder de linker kant
...

RanzbijdeMegaMeeting07.jpg


En je weet nog wel hoe tevreden ik ben met m'n huidige motor, maar bij het zien van (oa) deze foto's van m'n wijlen Scarvertje ... mis ik'm toch wel erg hoor, wat was't een fijne fiets '(
 
Laatst bewerkt:
Als de vorkpoten er toch af gaan, doe er dan gewoon van die offroad rubbers omheen.
Had ik destijds ook, weet je nog?
Je kan ze speciaal voor de Scarver krijgen, maar een ander setje gewoon op maat snijden en bevestigen met een tyrip kan natuurlijk ook (was mijn manier).
Degene voor de Scarver zijn vrij dun, lees IEL.
Mocht je dan andere nemen, neem dan wat dikkere.



En je weet nog wel hoe tevreden ik ben met m'n huidige motor, maar bij het zien van (oa) deze foto's van m'n wijlen Scarvertje ... mis ik'm toch wel erg hoor, wat was't een fijne fiets '(

Dat ben ik dan ook zeker van plan. Overigens kost het hardchromen 180 euro. Maar dan worden de vorkpoten ook compleet hernieuwd:

- oude chroomlaag er af slijpen
- vorkpoot recht maken (indien krom of licht verbogen)
- vervolgens nieuwe chroomlaag erop (wel dikker dan de originele maar binnen de specificaties van de vork zelf)

De laag die er dan op zit is 100x beter dan de originele laag (die schijnt slecht een paar honderdste millimeter dik te zijn waardoor er dus snel beschadigingen optreden, de nieuwe laag is een paar tiende millimeter en dus ook veel beter bestand tegen beschadigingen).
Verder ga ik dan ook nieuwe vorkveren aanschaffen en iets ander olie (project voor van de winter hoor!) om ervoor te zorgen dat ie iets minder duikt bij het remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan