Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Yesssss, dit is m hoor. Mooi blauw.
Verhoogde schermpje bij MDI is vanaf bouwjaar 2003. Deze is van 2002 ;( ;(
Zal wel niet passen of wel ??
Maar er staat pas 11.000 km op de teller. Prijs was volgens mij netjes. 3 duizend.

[afbeelding]


Die MDI ruitjes passen gewoon op elke CS.
Overigens kan je bij hun wel eerst proefrijden met een ruit voordat je hem aanschaft. Liggen alleen wel flink uit jouw buurt (volgens mij in de buurt van Den Bosch)....Maar ja een leuk ritje op de CS is altijd wel te vinden.
 
Dames en heren, ik ga jullie verlaten... Ik heb zojuist een andere motor gekocht en mijn scarver zal ik op korte termijn verkopen. Zo ook de:

- Wunderlich verhoogde ruit
- Hardcase van stuffbay
- GIVI topkoffer met GIVI draagsysteem

Mocht iemand daar interesse in hebben, stuur me dan een email of PB. Prijzen ga ik nu even over nadenken.

Ben.
 
Dames en heren, ik ga jullie verlaten... Ik heb zojuist een andere motor gekocht en mijn scarver zal ik op korte termijn verkopen. Zo ook de:

- Wunderlich verhoogde ruit
- Hardcase van stuffbay
- GIVI topkoffer met GIVI draagsysteem

Mocht iemand daar interesse in hebben, stuur me dan een email of PB. Prijzen ga ik nu even over nadenken.


Uhh ... waarom heb je'm verkocht :?
En niet geheel onbelangrijk: wat is ervoor in de plaats gekomen?
 
Tja, ik wilde een keer iets zwaarders. Heb nu een Buell 1125r gekocht. Het liefst had ik de scarver gehouden omdat het zo`n fijne motor is. Helaas kan ik geen 2 motoren betalen en gaat de scarver in de verkoop.

Ben.
 
Dames en heren, ik ga jullie verlaten... Ik heb zojuist een andere motor gekocht en mijn scarver zal ik op korte termijn verkopen. Zo ook de:

- Wunderlich verhoogde ruit
- Hardcase van stuffbay
- GIVI topkoffer met GIVI draagsysteem

Mocht iemand daar interesse in hebben, stuur me dan een email of PB. Prijzen ga ik nu even over nadenken.

Ben.

Zet je PB even aan....
 
Tja, ik wilde een keer iets zwaarders. Heb nu een Buell 1125r gekocht. Het liefst had ik de scarver gehouden omdat het zo`n fijne motor is. Helaas kan ik geen 2 motoren betalen en gaat de scarver in de verkoop.

Ben.

Ook een lekkere stuurmotor. Geniet er maar net zo van als van je Scarver.

Zelf is er bij ons geen financiele mogelijkheid meer (na een uitbouw, nieuwe vloer, nieuwe achtertuin, nieuwe voortuin (met aparte parking voor de motor :-) ), nieuwe babykamer, nieuwe kledingkamer incl de nodige kasten) om een andere motor te kopen dus voorlopig blijf ik nog even rond scarveren.
 
Alle PB`s beantwoord! Bij nader inzien blijft de stuffbay hardcase nog even hier. Ik zal proberen om deze bij de motor te verkopen, gezien deze dezelfde sleutel heeft.

Ben.
 
zo....eindelijk heb ik een begin gemaakt met het onderhoud aan de scarver. (lastig hoor, tijd vinden met een (hoog zwangere vrouw, kind en drukke jack russel terrier ;) )

Maar na de grote uitbouw welke aan ons huis is gebouwd, de afwerking hiervan (welke nog niet klaar is B| ), nieuwe achtertuin, nieuwe voortuin, babykamer, heb ik zaterdag eindelijk een uurtje gevonden om een begin te maken met het (broodnodige) onderhoud.
Allereerst heb ik de remvloeistof vervangen. Wat een makkelijk klusje is dat zeg.
Slangetje op het ventiel duwen, ventiel lossen, en het kapje van het reservoir halen, vervolgens rustig pompen en ondertussen het reservoir met nieuwe remvloeistof gevuld houden. Tijdens het pompen stroomt de oude remvloeistof rustig in je opvangbakje (in mijn geval een oud SPA flesje.
De oude vloeistof was gelukkig nog niet heel erg verkleurd (in vergelijking met de nieuwe vloeistof) dus hij was nog redelijk goed. Maar ja "better safe than sorry".

Op naar het volgende onderdeel, de olie.

Ohja mijn achterlicht doet het ook niet meer. B| En dat terwijl mijn lampje niet kapot is. Wanneer ik mijn sleutel onder een bepaalde hoek draai in het contactslot brand mijn achterlicht wel. RaRa wat is het probleem? Overigens brand mijn remlicht wel gewoon normaal, als ik rem natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Let er bij het vervangen van de olie op dat je goed passend gereedschap gebruikt! De carterplug lijkt wel van kaas en staat er om bekend om een pain in the ass te zijn.

Succes!

Ben.
 
Let er bij het vervangen van de olie op dat je goed passend gereedschap gebruikt! De carterplug lijkt wel van kaas en staat er om bekend om een pain in the ass te zijn.

Succes!

Ben.

Hmm...dank je wel. Dan schaf ik binnenkort ook even een nieuwe carterplug aan.
Passend gereedschap heb ik gelukkig wel. Weet nog dat ik mijn uitlaat ging vervangen. Toen kreeg ik de boutjes waarmee de uitlaat vastgeklemd zat om de downpipe niet los. Heb toen de dremel gepakt om de beugel door te slijpen. Daarna kon de nieuwe uitlaat weer vast worden gezet.

Het blijkt dat de boutjes die op de Scarver zitten niet echt roest bestand zijn. (heb nu ook overal roestige bouten, misschien maar een vervangen door RVS?)
 
Goedendag iedereen!

Bij deze een nieuwe F650CS rijder. :]

Ik heb een tijdje geleden (half april) een Scarver in occasie gekocht. Hij 's van 2004, met ABS, handvat verwarming, kleine topkoffer, etc. Kanariegeel, zie je niet veel (Import van Duitsland naar België). :)

[img=234,176]http://tweakers.net/ext/f/m985NfS7bCKsuLRGwMq8Stjp/medium.jpg[/img][img=234,176]http://tweakers.net/ext/f/ehsqeiJg3Z5m3Eis4RSz0G4P/medium.jpg[/img]

(Plaatjes zijn klikbaar voor een grotere versie. Niet letten op het feit dat ik deze net gemaakt heb, en 'm niet specifiek gewassen heb. Foto's zijn zoals ie momenteel is. :+)


Het is mijn eerste motor, en vermits ik 20 jaar ben, ook de 25KW versie (met zwaarder mag je niet rijden in België). Ik ben er tevreden van, hij is niet te zwaar en rijdt/stuurt soepel. Ik ben niet voor van die logge dingen. Tenslotte moet ik er binnenkort ook mijn rij-examen mee afleggen.

Nu, buiten het plezier om zijn er ook wel enkele problemen met mijn motor. ;(

* Sinds kort doet de toerenteller behoorlijk vreemd. Vanmorgen gaf ie aanvankelijk niks aan. Later steeg ie lineair, ook al reed ik niet. Nadat ie over de 8000 tr gestegen was, bijna recht naar beneden wees, is hij op gang gekomen. Nu duidt ie in neutraal ongeveer 5000 tr aan, en als ik rijd tussen de 5000 en 8000 tr...

* In het display dat de km stand aanduidt, zit een slecht contact. De cijfers staan er maar half op, niet te lezen dus. Als ik de kap van de dashboard af haal, en er op druk, geeft hij wel mooi de km's weer. Zo'n typisch slecht contact dus...

Zijn dit bekende problemen, en valt hier zelf iets aan te doen, of moet ik daarmee naar een garage / dealer?

Verder vraag ik mij af, in welke toerentallen jullie normaal rijden? Ik rijd meestal relatief laag in toeren (2500 - 3000) toeren, vermits ik vind dat ie anders nogal trilt. Nu is het natuurlijk wel een 1-pitter, maar toch. In 4de en 5de versnelling lijkt me meer toeren wel aangewezen, 2500 tr daar voelt ook weer niet goed.
Kortom, ik schakel meestal op een goede 3000 - 3500 tr, maar ik hoor dat dat niet echt goed is?

Mijn excuses als deze vragen nog al eens langsgekomen zijn. Ik ben momenteel zelf het een en het ander aan 't opzoeken. ;)
 
Goedendag iedereen!

Bij deze een nieuwe F650CS rijder. :]

Ik heb een tijdje geleden (half april) een Scarver in occasie gekocht. Hij 's van 2004, met ABS, handvat verwarming, kleine topkoffer, etc. Kanariegeel, zie je niet veel (Import van Duitsland naar België). :)

[~[url="http://tweakers.net/ext/f/m985NfS7bCKsuLRGwMq8Stjp/medium.jpg"]afbeelding~][/url][~[url="http://tweakers.net/ext/f/ehsqeiJg3Z5m3Eis4RSz0G4P/medium.jpg"]afbeelding~][/url]

(Plaatjes zijn klikbaar voor een grotere versie. Niet letten op het feit dat ik deze net gemaakt heb, en 'm niet specifiek gewassen heb. Foto's zijn zoals ie momenteel is. :+)


Het is mijn eerste motor, en vermits ik 20 jaar ben, ook de 25KW versie (met zwaarder mag je niet rijden in België). Ik ben er tevreden van, hij is niet te zwaar en rijdt/stuurt soepel. Ik ben niet voor van die logge dingen. Tenslotte moet ik er binnenkort ook mijn rij-examen mee afleggen.

Nu, buiten het plezier om zijn er ook wel enkele problemen met mijn motor. ;(

* Sinds kort doet de toerenteller behoorlijk vreemd. Vanmorgen gaf ie aanvankelijk niks aan. Later steeg ie lineair, ook al reed ik niet. Nadat ie over de 8000 tr gestegen was, bijna recht naar beneden wees, is hij op gang gekomen. Nu duidt ie in neutraal ongeveer 5000 tr aan, en als ik rijd tussen de 5000 en 8000 tr...

* In het display dat de km stand aanduidt, zit een slecht contact. De cijfers staan er maar half op, niet te lezen dus. Als ik de kap van de dashboard af haal, en er op druk, geeft hij wel mooi de km's weer. Zo'n typisch slecht contact dus...

Zijn dit bekende problemen, en valt hier zelf iets aan te doen, of moet ik daarmee naar een garage / dealer?

Hmmm klinkt mij niet bekend in de oren. Wellicht dat je met je toerenteller even langs de dealer kan lopen. Weet het verder ook niet. Dat contact ken ik ook wel. Gewoon een beetje contactspray spuiten.


Verder vraag ik mij af, in welke toerentallen jullie normaal rijden? Ik rijd meestal relatief laag in toeren (2500 - 3000) toeren, vermits ik vind dat ie anders nogal trilt. Nu is het natuurlijk wel een 1-pitter, maar toch. In 4de en 5de versnelling lijkt me meer toeren wel aangewezen, 2500 tr daar voelt ook weer niet goed.
Kortom, ik schakel meestal op een goede 3000 - 3500 tr, maar ik hoor dat dat niet echt goed is?

Mijn excuses als deze vragen nog al eens langsgekomen zijn. Ik ben momenteel zelf het een en het ander aan 't opzoeken. ;)

Als ik rijd zit ik meestal tussen de 3500 - 4000 rpm. Het is onzin om niet op hogere toerentallen te rijden. Ik heb hem al eens langere tijd op 5000 - 5500 rpm gehad zonder problemen.

Veel plezier ermee.
 
Ik laat hem liever niet te ver onder de 3000 toeren zakken. 2700 gaat inderdaad nog wel maar daaronder begint hij toch echt een beetje te bokken.

Hogere toeren kan de scarver probleemloos aan, is echter niet zo bevorderlijk voor je verbruik.

Ben.
 
Dank voor jullie berichten.

Mijn toerenteller is echt vreemd. Kort voor mijn eerste bericht was ik net thuisgekomen, en had ik de motor buiten laten staan. De teller stond toen op 5000 tr.

Nu net zet ik de motor binnen. Teller staat weer mooi op 0. Dus zonder sleutel in het contact o.i.d. verzet die meter zich...?!?

Daar zal ik toch eens naar moeten laten kijken, vrees ik. Maar dat klinkt niet goed, heb geen zin in een nieuw dashboard... (ik wil de prijs daarvan niet weten) ;(
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie berichten.

Mijn toerenteller is echt vreemd. Kort voor mijn eerste bericht was ik net thuisgekomen, en had ik de motor buiten laten staan. De teller stond toen op 5000 tr.

Nu net zet ik de motor binnen. Teller staat weer mooi op 0. Dus zonder sleutel in het contact o.i.d. verzet die meter zich...?!?

Daar zal ik toch eens naar moeten laten kijken, vrees ik. Maar dat klinkt niet goed, heb geen zin in een nieuw dashboard... (ik wil de prijs daarvan niet weten) ;(

Zijn ook 2ehands te koop hoor, bij de BMW dealer kun je dan je kilometerstand aan laten passen. Misschien kun je zelfs onderdelen van de toerenteller overzetten en is dat niet nodig. Ik heb nog nooit het dashboard of de toerenteller open hoeven maken dus ik kan het je niet zeggen :)

Ben.
 
Maar wel voor de lol in het rijden (lekkere plofjes in de uitlaat :9~ )

Als je motor ploft uit de uitlaat dan kan dat een teken zijn dat je ontsteking niet goed staat, dan moet deze afgesteld worden. Is een lastig klusje maar BMW heeft er een hele goeie handleiding voor.

Ben.
 
Als je motor ploft uit de uitlaat dan kan dat een teken zijn dat je ontsteking niet goed staat, dan moet deze afgesteld worden. Is een lastig klusje maar BMW heeft er een hele goeie handleiding voor.

Ben.

Ontsteking niet goed? bij mij niet.....Ik heb een Laser DuoTech met sports-insert. En wanneer je flink in de toeren hebt gezeten en je draait in 1 keer het gas dicht ploft hij een beetje.
Tijdens het rijden ploft ie uiteraard niet, dat zou inderdaad verkeerd zijn.
 
Om nog even verder te gaan op mijn probleem: Sinds mijn vorig bericht ging mijn toerenteller weer goed. Niks aan de hand. :)
Vandaag het "dashboard" (dat schijnt een "instrument cluster" genoemd te worden) er eens afgehaald, contactspray erop, etc. Bracht verder niks op. :/
Rij ik daarnet weer even, is het mijn snelheidsmeter die flipt. In stilstand staat ie nu op 120km/u. :') Allicht is het morgen of overmorgen wel weer goed.

Kortweg: ik wil een nieuw instrument cluster. BMW K14 KM stond er op de print, dus daar even op gegoogled, maar niks gevonden. Ebay afgezocht, niks. :/

Kennen jullie een aantal specifieke sites waar je die dingen (al dan niet 2dehands) kan aanschaffen?
 
De Knalpot in Rilland heeft een goede bmw onderdelen webshop.
Zag hier een tweedehands cockpit voor een 2002 scarver.

Op markplaats zoekend op scarver biedt iemand ook een complete tellerset aan.

Beide staan te koop voor 150 euro.
Misschien dat een van deze wat voor je is, succes!

Heb zelf met mijn scarver het probleem dat de grootlicht signaal knop niets meer doet.
Contactspray gebruikt en hem een keer uit elkaar gehaald heeft niet geholpen.
Nu is dit niet zo'n groot probleem als wat jij aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan