Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Nu kun je je afvragen of je wel het juiste onderhouds boekje in bezit heb ... ;)

Maar ik ben vooral beniewd of je bv verschil hoord bij stationair toerental.
Of dat je zoiets op enige manier merkt met rijden.

Was het je met olie peilen niet eerder opgevallen?


Niet gepeild sinds aankoop :X
maar merkte wel iets anders aan vibraties
 
Mijn standaard uitlaat is onderhand aan vervanging toe en ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat met een mooi geluid. Hebben jullie aanbevelingen? Wat zijn de kosten, waar kan ik deze kopen en staan er op internet filmpjes met geluid?
Ik zoek een uitlaat met een mooi zwaar beschaafd 1 cilinder geluid. Wie heeft info hierover?
 
Mijn standaard uitlaat is onderhand aan vervanging toe en ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat met een mooi geluid. Hebben jullie aanbevelingen? Wat zijn de kosten, waar kan ik deze kopen en staan er op internet filmpjes met geluid?
Ik zoek een uitlaat met een mooi zwaar beschaafd 1 cilinder geluid. Wie heeft info hierover?

Ik heb er een Laser Duotech onder maar die zat er al onder bij aankoop. Kan er binnenkort wel filmpje van maken. Maakt een zwaar geluid. Wel wat aan de luide kant *D Al menig persoon laten schrikken toen ik hem startte :X
 
Ik heb er een Laser Duotech onder maar die zat er al onder bij aankoop. Kan er binnenkort wel filmpje van maken. Maakt een zwaar geluid. Wel wat aan de luide kant *D Al menig persoon laten schrikken toen ik hem startte :X

Mooi hè, had ik er ook onder. Was alleen keertje onderweg de sport-insert kwijtgeraakt. :X
Klonk ie als een KTM

Dat geluid mis ik nu heel erg
 
Mooi hè, had ik er ook onder.
Dat was toch mijn oude van destijds?
Dat was inderdaad een mooie sound joh, gaaf.

Maar we hadden een keer een CS-toertje opgezet, vertrekpunt was AC De Meern.
En toen was er ook iemand met een andere uitlaat, en die was zoooooooo gaaaaaaaf :}
Dat leek toen wel of er een dikke 1000cc het pad op kwam.
Geluid had wat minder luid mogen zijn, maar die diepte ... wooooow.
Wie was dat?
En welke uitlaat was dat?
Dat zou ik ook wel willen weten ...
 
Wie was dat?
En welke uitlaat was dat?
Dat zou ik ook wel willen weten ...
Even goed wezen zoeken hier in het topic.
Het was inderdaad de motor van Harro / El Great Foxman.
En het was een Remus, zonder dB-killer erin.

Je kan ook een kijkje nemen op Alibaba.
Daar heb je voor een paar tientjes al een leuk setje uitlaatjes die ongetwijfeld een goed hoorbaar en dieper geluid geven.

Ook ooit weleens gehoord dat deze uitlaten wel goed klinken.
En misschien is deze Furore Nero wel wat?
Of eens kijken of Cobra Hex wat is.
Sebring schijnt ook wel mooi te zijn, maar naar verluid erg luidruchtig.
Trouwens, Arrow is ook de moeite van het checken waard.
Op dit Pegaso filmpje hoor je het vrij goed (in principe een gelijk blok).

Overigens nog een tip:
Wanneer je op YouTube filmpjes van uitlaten beluisterd, zet dat een koptelefoon op.
Dan komt het geluid vaak vele malen beter tot zijn recht :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn standaard uitlaat is onderhand aan vervanging toe en ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat met een mooi geluid. Hebben jullie aanbevelingen? Wat zijn de kosten, waar kan ik deze kopen en staan er op internet filmpjes met geluid?
Ik zoek een uitlaat met een mooi zwaar beschaafd 1 cilinder geluid. Wie heeft info hierover?

Ik heb een Barracuda uitlaat eronder zitten. Klinkt al best luid met de killer erin, ik denk ook niet dat ik een DB-controle ongeschonden door zou komen. Met de killer eruit is het niet normaal. Die klappen uit de ééncilinder zijn dan zo luid en schel, dat is niet fijn rijden.

Vraag voor de hobbyisten
Ik heb een tijdje geleden een ander stuur op mijn F650 gezet. Hier kon de bedrading van de handvatverwarming niet doorheen dus ik heb de handvatverwarming afgekoppeld en de draden opgeborgen. Ik vraag me nu echter af wat ik nog meer zou kunnen doen met deze draden, ze zijn immers nog aangesloten op de schakelaar. Zou ik ze bijvoorbeeld kunnen gebruiken om mistlampen aan te sluiten? Of kan dit niet doordat de schakelaar meerdere standen heeft?

Ik hoor graag jullie reacties!
 
Ik heb een Barracuda uitlaat eronder zitten. Klinkt al best luid met de killer erin, ik denk ook niet dat ik een DB-controle ongeschonden door zou komen. Met de killer eruit is het niet normaal. Die klappen uit de ééncilinder zijn dan zo luid en schel, dat is niet fijn rijden.

Vraag voor de hobbyisten
Ik heb een tijdje geleden een ander stuur op mijn F650 gezet. Hier kon de bedrading van de handvatverwarming niet doorheen dus ik heb de handvatverwarming afgekoppeld en de draden opgeborgen. Ik vraag me nu echter af wat ik nog meer zou kunnen doen met deze draden, ze zijn immers nog aangesloten op de schakelaar. Zou ik ze bijvoorbeeld kunnen gebruiken om mistlampen aan te sluiten? Of kan dit niet doordat de schakelaar meerdere standen heeft?

Ik hoor graag jullie reacties!


Je zou het kunnen proberen. De HVV zit toch geschakeld aangesloten en werkt ook op 12V. Wellicht een goed idee, en die 2 standen heeft meer met vermogen te maken (weerstand in schakelaar aanwezig, en dan met of zonder weerstand). Enige is misschien het vermogen dat door de schakelaar gaat? maar eenvoudige LED-lampjes trekken niet zoveel.
 
even nog een ervaring delen.

Naar aanleiding van de discussie over verhoogde ruitjes (en in heb de nodige aanpassingen gedaan in de afgelopen jaren) , heb ik de afgelopen week gereden met oorspronkelijke ruitje om een vergelijk te maken met mijn verhoogde Z-technik.

Met het oorspronkelijke ruitje heb ik net als bij de vorige CS, erg veel turbulentie op de snelweg en wordt mijn hoofd en schouders aardig heen en weer geduwd.

Met de hoge ruit heb ik stukken minder (bijna geen) turbulentie meer op mijn schouders en is het ook stiller rondom de helm. Ook als ik achter een bouwvakkersbusje rijdt heb ik weinig tot geen last van turbulentie van die krengen, terwijl ik met het standaard ruitje heen en weer werd geslingerd.
 
Iedereen bedankt voor de info over uitlaten.
Bij mijn zoektocht kwam ik ook nog deze interessante info tegen: Exhaust - F650CS FAQ

Helaas wordt die adventure-pipe niet meer geleverd (slechts paar keer gedaan in USA). Maar er zjin nog genoeg andere leveranciers. (GPR/Dominator/Leovince/Remus/Laser/e.v.a.)
 
Afgelopen Pinksteren lekker in de Ardennen wezen rijden, prima fietsje voor die wegen daar.
Voor de langere stukken kreeg ik wel last van mijn zitvlees en kleine kniehoek en de 1 cilindertrillingen..hoort bij deze fiets en wordt toch meestal voor de stad gebruikt, waar die natuurlijk ook voor gemaakt is :]
Ben voor het vertrek erachter gekomen wat het gerammel aan de achterzijde veroorzaakte..blijkt dat de einddemper niet goed in het dempingrubber zat.
Er weer goed intrekken bleek afdoende en het borgingsdraadje bleek niet nodig.
Het gerammel voorin bleek de sierkap om de koplamp te zijn, zit erin geklikt zonder schroefjes /boutjes maar opgelost met wat schuimrubber
 
Wie weet de ydle speed afstelling te vinden loopt nu +-2000t/min.
niet te vinden in het boek.
BVD. Bob-BMW
 
Wie weet de ydle speed afstelling te vinden loopt nu +-2000t/min.
niet te vinden in het boek.
BVD. Bob-BMW

Dat is een van de weinige vragen waar ik even geen antwoord op heb.

-O-

Misschien even de dealer bellen?

Zit net te denken, wordt dit niet geregeld door de onboard computer?
 
Laatst bewerkt:
Speurders.nl: BMW F650CS F650 SC / F 650 CS scarver zilver A2 mogelijk (2

mijn oude fietsje staat te koop. Mensen hebben er in de afgelopen 2 jaar amper op gereden. ;(

slechts 2000km....heb hem verkocht met meer dan 31kkm. En nu staat er iets meer dan 33k op de teller.
Slechte verzorgers :( . Alleen maar de uitlaatbocht gepoetst. Er moest op gereden worden. 2000km in 2,5jaar is veel te weinig voor haar.
 
Laatst bewerkt:
Postman Pat, op het oude scherm een opzetruitje gezet en werkelijk het helpt aanzienlijk, op de snelweg nog even proberen en misschien nog bijstellen maar dat gaat a.s.vrijdag gebeuren als wij naar de Moezel gaan.

De ydle speed afstelling is nog eenvoudiger dan ik dacht gewoon bij het gas handvat de kabel iets verstellen naar ongeveer 1400 t-min.
 
Postman Pat, op het oude scherm een opzetruitje gezet en werkelijk het helpt aanzienlijk, op de snelweg nog even proberen en misschien nog bijstellen maar dat gaat a.s.vrijdag gebeuren als wij naar de Moezel gaan.

De ydle speed afstelling is nog eenvoudiger dan ik dacht gewoon bij het gas handvat de kabel iets verstellen naar ongeveer 1400 t-min.


Top dat zo'n opzetruitje werkt voor jou. Ik kwam juist onwijs in de turbulentie. (vandaar de keuze van "geen scherm" naar "Wunderlich Sportscreen" en nu op de huidige CS het "ZTechnik V-stream".)

En wellicht zien we elkaar onderweg nog rijden..... *O*
 
Laatst bewerkt:
full

effe pauze

full

toch houtenreet.....na 300km bochtjes
 
Laatst bewerkt:
Speurders.nl: BMW F650CS F650 SC / F 650 CS scarver zilver A2 mogelijk (2

mijn oude fietsje staat te koop. Mensen hebben er in de afgelopen 2 jaar amper op gereden. ;(

slechts 2000km....heb hem verkocht met meer dan 31kkm. En nu staat er iets meer dan 33k op de teller.
Slechte verzorgers :( . Alleen maar de uitlaatbocht gepoetst. Er moest op gereden worden. 2000km in 2,5jaar is veel te weinig voor haar.
Ik snap wat je bedoelt, maar mijn fiets is ook erg weinig nog bijgekomen. Puur omdat ik al 2 jaar niet heb kunnen rijden. Ook een poetser ben ik niet, geen binnenstalling, dus helaas niet meer mooi glimmend :N
 
Wij zijn weer terug van een weekeindje Moezel Bad Bertrich een dorpje allemaal kuuroord en wellness,
en leuke restaurantjes, mooie tochten gemaakt rondom de moezel kon je inladen in het motorhotel.

Het opzetruitje is goed bevallen de helm is volledig uit de wind hoefde niets meer te stellen dus fijn weekeindje gehad maandag weer thuis gekomen erg druk op de weg en een bekeuring gehad wegens het niet stoppen voor een kruising €10.00 viel gelukkig nog mee.
Voor de rest een fantastisch weekeind gehad met de beide schoonzoons.

Maar de voorverlichting is onderweg uitgevallen nagekeken de lamp is goed maar geen spanning op de bruine + draad, zekering is goed zo te zien, morgen maar eens de draad volgen misschien vinden wij wat, voor de rest branden alle lampen.

Wat mij wel opviel is dat je wel veel moet schakelen met de scarver want hij gaat gauw bokken met de hoogte verschillen en de vele S bochten, als je dat een beedje door heb op tijd terugschakelen en alles gaat weer goed.
 
Nou vooruit, ik dan zal ik als ex Scarvervrijder bij deze ook maar te biechten gaan ...
Ik was afgelopen maandag tm donderdag maar de Eiffel met wat motorvrienden.

En eerlijk gezegd had ik meest voldoende aan de tweede en derde versnelling.
Maar wat een hitte daarzo, en hooikoorts he :-(
Gezellig was het wel 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan