Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Nog een paar praktische zaken gedaan,de jiffy onder een andere hoek aan de buis gelast en ingekort.Zo kan ie tenminste op mijn heftafel staan.
Meteen maar een steun voor de andere kant gemaakt,met een plankje onder de jiffy heb ik het achterwiel vrij.Een schaarkrik onder het blok en het voorwiel kan eruit.

Service stand of bok is dan handiger lijkt me?
 
Service stand of bok is dan handiger lijkt me?
Een bok kan wel handig zijn,maar wanneer het wiel eruit moet heb je er nog niets aan.En dit was een kleine moeite voor een groot gemak*D


Heb de uitlaat pasgemaakt,daarvoor moest de duosteun wijken.Achterframe en benzinetank zijn vrij snel te demonteren,daar is wel over nagedacht in Dld:+
Heb er nog niet mee gereden,maar de uitlaat lijkt ietsje beter te klinken.Ik wil sowieso geen herriepijp,maar de standaard demper maakte een geluid als een stofzuiger:)
WP_20181027_11_25_03_Pro.jpg
WP_20181027_11_25_23_Pro.jpg
 
Dankje! Hierbij een update met wat nieuw werk en nieuwe foto's. De zijkappen zijn trouwens dichtgemaakt met losse plastic onderdelen die overbleven nadat voorkant eraf gehaald was.



Dankje! De koplamp komt inderdaad redelijk overeen. Er zat nog een ledring in als stadslicht, maar die hebben ondertussen helaas de geest gegeven..



Ik heb de banden ook direct vervangen nadat ik de Scarver van mijn vader had overgenomen. Hij vertrouwt 10 jaar oude banden misschien, maar ik wil graag rubber dat nog vers is :) Geeft me toch iets meer vertrouwen als ik een bocht in ga.

Zo is de Scarver nu:

full


full


De Barracuda demper geeft al een goed geluid met de DB-killer erin. Mede dankzij de open pijp er naar toe. Zonder killer is af en toe wel vermakelijk maar niet te doen voor dagelijks gebruik. De knallen die deze 1-pitter produceert zijn te hard daarvoor.

Ik heb er recent een breed en laag stuur met risers op gezet zoals te zien op de eerste foto. Dit geeft de Scarver weer een wat ruiger uiterlijk. Hier wil ik ook nog handkappen op zetten - die zijn al binnen maar de bevestiging moet nog passend gemaakt worden. Er zit overigens een Koso-kilometerteller op.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden, Groet!

Mooie scarver! Ik heb sinds kort ook een scarver uit 2004 maar na een val is het stuur krom. Hoe heb je je stuur vervangen met de handvatverwarming? Ik zag dat er inkepingen en vlakke stukken op zitten dus hoe bestel ik een goed stuur? Alvast bedankt!
 
J
Een bok kan wel handig zijn,maar wanneer het wiel eruit moet heb je er nog niets aan.En dit was een kleine moeite voor een groot gemak*D


Heb de uitlaat pasgemaakt,daarvoor moest de duosteun wijken.Achterframe en benzinetank zijn vrij snel te demonteren,daar is wel over nagedacht in Dld:+
Heb er nog niet mee gereden,maar de uitlaat lijkt ietsje beter te klinken.Ik wil sowieso geen herriepijp,maar de standaard demper maakte een geluid als een stofzuiger:)Bekijk bijlage 1336173Bekijk bijlage 1336174

Jouw stuur is ook prachtig! Heb je die zelf vervangen? Kan je me vertellen hoe je dat deed met de handvatverwarming?
 
J


Jouw stuur is ook prachtig! Heb je die zelf vervangen? Kan je me vertellen hoe je dat deed met de handvatverwarming?

Dit is een aluminium stuur,is niet zo makkelijk aan te passen voor de handvatverwarming.Ik wilde wel graag de handvatten opnieuw gebruiken en het gashandvat zit gelijmd.Daarom heb ik de kabels gewoon doorgeknipt en de verwarming laten vervallen.
Heb de motor niet nodig voor woonwerk en ben eigenlijk wel een mooiweerrijder*D

Het originele stuur heb ik overigens verkocht.

@Dutch Rocky,geluid lijkt iets meer aanwezig,maar heb er nog niet mee gereden vanwege de regen})
 
Dit is een aluminium stuur,is niet zo makkelijk aan te passen voor de handvatverwarming.Ik wilde wel graag de handvatten opnieuw gebruiken en het gashandvat zit gelijmd.Daarom heb ik de kabels gewoon doorgeknipt en de verwarming laten vervallen.
Heb de motor niet nodig voor woonwerk en ben eigenlijk wel een mooiweerrijder*D

Het originele stuur heb ik overigens verkocht.

@Dutch Rocky,geluid lijkt iets meer aanwezig,maar heb er nog niet mee gereden vanwege de regen})

Jammer, maar bedankt voor het reageren!
 
Had een paar spiegeltjes van MP gekocht en er een paar rvs stelen voor gemaakt.Ook de stuurgewichten van rvs gemaakt.
De originele spiegels trilden wel iets,maar toen ik ze had ingekort werd het minder.
Deze spiegels zijn meestal trillingsvrij,er is wel een bepaald toerental waar ze iets wazig worden.
De uitlaat klinkt net zoals de originele,dus (muis)stil*DIk hoor eigenlijk alleen inlaatgeluid.
Is er iemand die hier wat aan heeft veranderd?
WP_20181028_17_19_37_Pro.jpg
 
Mooie scarver! Ik heb sinds kort ook een scarver uit 2004 maar na een val is het stuur krom. Hoe heb je je stuur vervangen met de handvatverwarming? Ik zag dat er inkepingen en vlakke stukken op zitten dus hoe bestel ik een goed stuur? Alvast bedankt!

Welkom op het forum en veel plezier met je Scarver! Misschien even een motordemontage bedrijf bellen en dat ze aan de hand van het indentificatienummer iets kunnen vinden?
 
Zijn er Scarvers die ervaringen hebben met 1 van deze 2 windschermen? Ik wordt namelijk een beetje gek van de turbulentie 8)7ik heb het originele schermpje erop. Aangezien ik 120 km per dag rij is het ondertussen niet leuk meer en aangezien ik de winter door wil rijden is een beetje bescherming wel lekker...
Post-man jij heb toch zo'n Z Techniek scherm, is dat wat?

1476291890.jpgZ2261.jpg
 
Zo hé zeg, ben er een tijdje niet aan toe gekomen om hier te buurten op dit mooie topic ... maar er is kennelijk een hoop gebeurd!
Nieuwe gebruikers, verschillende updates aan den Scarvers: GOED BEZIG ALLEMAAL !!!

Ik vond net een topic van een Scarver rijder op leeftijd die den hobby stopt.
Hij verkoopt zijn mooie Scarver, maar lijkt ook; een onderhouds boekje te hebben alsmede een schaalmodel (blauw).
Dus voor de geïnteresseerden hier de link Einde Scarver avontuur
 
Laatst bewerkt:
En er zou toch nog een toertochtje opgezet worden?
Dit jaar nog?
Genoeg interesse?
Waar vertrekken / eindigen?
Misschien alleen afspreken op een evenement (dus zonder toertje)?
En zou mijn Pegaso Tuscany ook wederom ook welkom zijn?
 
Hallo allemaal,
Hierbij een paar foto's van de Scarver hij is van 03-2002 en ik heb hem gekocht
als schade motor in 08-2016, het sub frame was helemaal ontzet en versnellings-pedaal
afgebroken en zijkappen gescheurd , alles weer rechtgetrokken en zijkappen vernieuwd
Stuurverhogers geplaatst, opzetstuk windscherm, werkt heel goed bij mij, handkappen geplaatst
en een beugel gemaakt voor op de bok te trekken, en nog een bok gemonteerd
DSC00830.JPG
nog beschermkapjes op de voorpoten heel
eenvoudig te maken van een PVC buis en 2 tyraps. bijgevoegd en paar foto's .
Groetjes Bob.
 

Bijlagen

  • DSC00823.JPG
    DSC00823.JPG
    329,1 KB · Weergaven: 16
  • DSC00824.JPG
    DSC00824.JPG
    289,2 KB · Weergaven: 16
  • DSC00825.JPG
    DSC00825.JPG
    503,2 KB · Weergaven: 18
  • DSC00826.JPG
    DSC00826.JPG
    483,4 KB · Weergaven: 17
  • DSC00827.JPG
    DSC00827.JPG
    681 KB · Weergaven: 17
  • DSC00828.JPG
    DSC00828.JPG
    549,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Hierbij een paar foto's van de Scarver hij is van 03-2002 en ik heb hem gekocht
als schade motor in 08-2016, het sub frame was helemaal ontzet en versnellings-pedaal
afgebroken en zijkappen gescheurd , alles weer rechtgetrokken en zijkappen vernieuwd
Stuurverhogers geplaatst, opzetstuk windscherm, werkt heel goed bij mij, handkappen geplaatst
en een beugel gemaakt voor op de bok te trekken, en nog een bok gemonteerdBekijk bijlage 1337613 nog beschermkapjes op de voorpoten heel
eenvoudig te maken van een PVC buis en 2 tyraps. bijgevoegd en paar foto's .
Groetjes Bob.

De voorkant is wel wat lager gezet, klopt dat? Want normaal steken de voorpoten er aan de bovenkant niet zoveel uit.
 
Ja je hebt gelijk de voorpoten steken er een paar cm. boven, dat is omdat ikzelf niet zo groot
ben 1.62 m. dan komt hij iets lager te liggen en het stuurt ook nog iets strakker, gaan vanmiddag
nog even een toertje maken nog steeds mooi weer, ergens in Overijssel naar een BMW dealer even
bijpraten en een bakkie koffie halen,heb er al weer zin in ben zelf 76 jr. maar gelukkig nog goed mobiel.
 
Ja je hebt gelijk de voorpoten steken er een paar cm. boven, dat is omdat ikzelf niet zo groot
ben 1.62 m. dan komt hij iets lager te liggen en het stuurt ook nog iets strakker, gaan vanmiddag
nog even een toertje maken nog steeds mooi weer, ergens in Overijssel naar een BMW dealer even
bijpraten en een bakkie koffie halen,heb er al weer zin in ben zelf 76 jr. maar gelukkig nog goed mobiel.
Ik hoop ook op die manier en met die leeftijd (repsect 8)7) te kunnen blijven rijden.
 
Ja je hebt gelijk de voorpoten steken er een paar cm. boven, dat is omdat ikzelf niet zo groot
ben 1.62 m. dan komt hij iets lager te liggen en het stuurt ook nog iets strakker, gaan vanmiddag
nog even een toertje maken nog steeds mooi weer, ergens in Overijssel naar een BMW dealer even
bijpraten en een bakkie koffie halen,heb er al weer zin in ben zelf 76 jr. maar gelukkig nog goed mobiel.
Hij ziet er nog netjes uit!
Die beschermers voor de vorkpoten zie ik wel wat in.
Ik heb nu andere spiegels maar had de originele iets ingekort waardoor het zicht beter werd.Lees minder trillingen.

Ik hoop op die leeftijd ook nog lekker te kunnen rijden*D
 
Heb vanmiddag weer lekker gereden heerlijk weer, mijn spiegels trillen heel iets
maar ik heb goed zicht ook bij hoge toeren, heb je stuurgewichten of hoe ze ook
heten dat helpt waarschijnlijk wel iets.

De beschermers v/d/ voorpoten, met een stuk karton die je om de buis buigt kan
je uitknippen in de vorm die je wild aftekenen met een viltstift en uitzagen met een
figuurzaag, gleufje zagen en d.m.v. 2 tyraps vastzetten en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
Weer op pad geweest en de Garmin Zumo 660 op het stuur, maar met de bestaande
bevestigingsbeugel op het stuur komt de Zumo te dicht bij als ik hem anders zet zit
hij voor de klokken en dat is hinderlijk, nu heb ik een steun gemaakt op het windscherm
met een blokje hout schuin afgezaagd en zwart gespoten en met 2 rvs parkers vastgezet.
Nu gaat het perfect geen trillingen en kijkt rechtuit zonder je hoofd te verdraaien .
Een paar Foto's bijgevoegd.
DSC00831.JPG
 

Bijlagen

  • DSC00832.JPG
    DSC00832.JPG
    342,9 KB · Weergaven: 12
  • DSC00833.JPG
    DSC00833.JPG
    393,1 KB · Weergaven: 13
  • DSC00834.JPG
    DSC00834.JPG
    534,8 KB · Weergaven: 14
Dag Scarver liefhebbers!

Mijn naam is Rutger en ik heb een Scarver gekocht..

Echter ben ik bezig met hem persoonlijk te maken. Hierdoor heb ik een aantal onderdelen over. Zo heb ik nog 2 originele spiegels, rear carrier (waarmee het kenteken aan de body zit) een uitlaat (10.000km), en een topkoffer in de aanbieding. Als er iets bij zit wat je interesseert laat het me maar weten.

0003894141414141897ED.jpg
IMG_4154.JPG
Foto's van het resultaat volgen nog..
 
Dag Scarver liefhebbers!

Mijn naam is Rutger en ik heb een Scarver gekocht..

Echter ben ik bezig met hem persoonlijk te maken. Hierdoor heb ik een aantal onderdelen over. Zo heb ik nog 2 originele spiegels, rear carrier (waarmee het kenteken aan de body zit) een uitlaat (10.000km), en een topkoffer in de aanbieding. Als er iets bij zit wat je interesseert laat het me maar weten.

Bekijk bijlage 1337977Bekijk bijlage 1337978Foto's van het resultaat volgen nog..
Ben benieuwd wat voor uitlaat erop komt en hoe je de achterkant aanpakt.
Ben zelf ook aan het knutselen,achterkant gaat ook nog onder het mes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan