Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Wel eens naar hoezen gekeken, maar moet ik weer de poten laten zakken, maar dit voldoet
goed.
De navigatie staat voor mij precies goed alles goed te zien, maar het klem bolletje zat te los
daardoor zakte hij steeds naar beneden, thuis gekomen het stalen ringetje in het holletje
aangeknepen en nu weer heel strak zo blijf je maar rommelen.
Lampjes iets onder de vaste lichtbundel afgesteld dus geen verblinding.
 
Dag mede-scarver rijders,

Sinds oktober ben ik eigenaar van een scarver. Sinds dien een kleine 10.000 kilometer mee gereden. Wat een heerlijke eerste motor is het. Voor mij de ideale motor in de stad (amsterdam). Op de snelweg is het relatief comfortabel rijden, dus ook geen probleem. Echter heb ik nu een raar electronisch probleem en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Afgelopen weken viel me op dat soms het dimlicht uitviel. Het lampje is nog goed, en de contactpunten ook. De zekering heb ik ook gecheckt. Sinds een paar dagen doet het dimlicht helemaal niks meer. Erg onhandig als je veel in het donker rijdt. Tevens doet de toeter het alleen als de motor uit staat, maar wel met de sleutel erin en op contact. Zodra ik de motor heb gestart doet de toeter het niet meer. Ik vraag me af of deze problemen vaker voor komen en hoe ik ze kan oplossen.

Alvast bedankt!

Rutger

1394488
 
Lastig die spookstoringen,mogelijk is de bedrading ergens beschadigd,kun je soms vinden door te rommelen aan de bedrading.Problemen komen wel eens voor rond het balhoofd,omdat daar de meeste beweging zit.
Ik heb via dit forum wel een stuk of acht bestanden met het E-schema,mss wordt de verlichting wel geschakeld via een relais.Er zitten er iig een heleboel op.
Kek dempertje:+
 
Die bestanden komen altijd van pas! ik heb zelf ook het boek van Haynes, daar zit de complete diagram in. Zo kan ik bijvoorbeeld aflezen dat de toeter enkel via de schakelaar en zekering aangesloten zit op de accu.. maar ook al zit daar een slecht contact tussen verklaard het niet mijn spook-probleem.. Ik heb nog geen tijd gehad om de brommer uit elkaar te halen en alles voor het starten te meten, en na het starten. Maar vooral die toeter vind ik een apart verhaal. Had gehoopt dat dit probleem een herkenbare is en makkelijk op te lossen..

Die demper is inderdaad te gek! zelf een linkpipe gemaakt, en nu rommelt die lekker. Jezelf hoorbaar maken in de drukte van Amsterdam is zeker geen overbodige luxe.. Zo heb ik al een ongeluk gehad met de scarver. Ik had groen en trok op, en toen kwam er toch een auto van links die mij schepte. Een gebroken pols en 2 maanden verder zit ik weer vrolijk rond te rijden. Ohja en nu gebruik ik de demper in combinatie met toerentellert als toeter, werkt best aardig.

Zou je mij die bestanden door kunnen mailen? Alles helpt natuurlijk. Mijn mailadres is rutgerbouwman23@gmail.com

Thanks!
 
Mooie machine heb je Rutger, maar de storing kan je alleen verhelpen door
alles een voor een door te piepen,en zoals Texoot al benoemde vanuit de
verlichting en toeter beginnen, is wel wat maar dan krijg ook wat.
 
Die bestanden komen altijd van pas! ik heb zelf ook het boek van Haynes, daar zit de complete diagram in. Zo kan ik bijvoorbeeld aflezen dat de toeter enkel via de schakelaar en zekering aangesloten zit op de accu.. maar ook al zit daar een slecht contact tussen verklaard het niet mijn spook-probleem.. Ik heb nog geen tijd gehad om de brommer uit elkaar te halen en alles voor het starten te meten, en na het starten. Maar vooral die toeter vind ik een apart verhaal. Had gehoopt dat dit probleem een herkenbare is en makkelijk op te lossen..

Die demper is inderdaad te gek! zelf een linkpipe gemaakt, en nu rommelt die lekker. Jezelf hoorbaar maken in de drukte van Amsterdam is zeker geen overbodige luxe.. Zo heb ik al een ongeluk gehad met de scarver. Ik had groen en trok op, en toen kwam er toch een auto van links die mij schepte. Een gebroken pols en 2 maanden verder zit ik weer vrolijk rond te rijden. Ohja en nu gebruik ik de demper in combinatie met toerentellert als toeter, werkt best aardig.

Zou je mij die bestanden door kunnen mailen? Alles helpt natuurlijk. Mijn mailadres is rutgerbouwman23@gmail.com

Thanks!
Heb acht bestanden naar je gestuurd.
 
Heel mooie Scarver Rutger!!!
Was de "tank" topkoffer origineel al zwart of is deze zwart gespoten?
 
Heel mooie Scarver Rutger!!!
Was de "tank" topkoffer origineel al zwart of is deze zwart gespoten?
Deze koffers zijn alleen in blauw geleverd. Dus gewoon gespoten. Maar waarschijnlijk niet door hobbyist
 
Zijn er nog Scarver rijders of gelijkwaardigen die een toerrit op de Veluwe willen maken? Mail dan je email adres naar jan.voskuilen@hotmail.nl. ik zal dan via datumprikker een geschikte datum zoeken en een rit uitzetten. Hopelijk komen er veel reacties op want een Scarver is uitermste geschikt voor zulke toerritten en het is leuk om met soortgenoten in contact te komen.
 
Zijn er nog Scarver rijders of gelijkwaardigen die een toerrit op de Veluwe willen maken? Mail dan je email adres naar jan.voskuilen@hotmail.nl. ik zal dan via datumprikker een geschikte datum zoeken en een rit uitzetten. Hopelijk komen er veel reacties op want een Scarver is uitermste geschikt voor zulke toerritten en het is leuk om met soortgenoten in contact te komen.
heb al meel gestuurd.....
 
Veel dank voor jullie hulp! Ik ben met de multimeter aan de slag gegaan en kwam er achter dat de kabel van de verlichting zijn beste tijd wel heeft gehad. Ik heb zelf een nieuwe kabel van de kentekenverlichting naar de koplamp gemonteerd, om het gedoe te omzeilen.

Verder heb ik een relais aangesloten op de orginele kabels van de toeter, en voorzien van een + vanaf de accu. Nu heb ik een compacte luchthoorn gemonteerd en ben ik weer goed hoorbaar. De relais zit er tussen om de schakelaar aan het stuur niet over te belasten.

Verder heb ik zelf de koffer zwart gespoten, goed schuren en een primer gebruiken. En een mooie lak naar keuze. Mijn ervaring is dat een autolak uit een spuitbus prima werkt. Is wat harder en weerbestendig.

Bedankt voor leuke reacties! Ben zuinig op me eerste brommer..
 
Verder heb ik zelf de koffer zwart gespoten, goed schuren en een primer gebruiken. En een mooie lak naar keuze. Mijn ervaring is dat een autolak uit een spuitbus prima werkt. Is wat harder en weerbestendig.
nog een specifiek merk autolak gebruikt?
 
Ik heb twee componenten lak van spraymax gebruikt. Is een Duitse fabrikant die de lak in elke RAL kleurcodering kan mengen. Ben er erg blij mee dat het koffertje zwart is, staat toch een stuk mooier :) en is toch verrekte handig
Ga dat toch ook maar eens doen met mijn koffertje. Die krassen erop hebben is ook niet mooi.
 
Ik mag mij hier nu ook melden. Sinds gisteravond in het bezit van een 2002 F650CS in zeer nette staat (vind ik zelf ). Paar kleine puntjes maar niets bijzonders.
Wel even wennen met een 1 cilinder... Dat rijdt wel anders dan een twee.
ik ga het bagagerekje even opnieuw spuiten en wil graag de handvatten lang de "tank" vernieuwen (maar las ook dat spuiten kan), een beetje gebarsten. Nieuwe zijn wel prijzig.

Ik ben opzoek naar andere footpegs voor voor dan er standaard opzitten en kwam bij die van SW-Motech uit steeds. Vind 100 euro alleen best een hoop geld om te proberen of het wat is. Iemand een suggestie voor iets die kant op?

Tevens op jacht naar twee extra lampen voor aan mijn valbeugels, dat wordt gewoon googlen tot ik mooie heb gevonden.

Van het weekend hopelijk wat km's maken om aan het beestje te wennen, tot nu toe erg blij mee!
 

Bijlagen

  • 2019-06-19 18.26.47.jpg
    2019-06-19 18.26.47.jpg
    363,9 KB · Weergaven: 12
gefeliciteerd me de aankoop gummetje en welkom.

Mooi corbin(?) zadeltje heb je erop zitten.
 
Ik mag mij hier nu ook melden. Sinds gisteravond in het bezit van een 2002 F650CS in zeer nette staat (vind ik zelf ). Paar kleine puntjes maar niets bijzonders.
Wel even wennen met een 1 cilinder... Dat rijdt wel anders dan een twee.
ik ga het bagagerekje even opnieuw spuiten en wil graag de handvatten lang de "tank" vernieuwen (maar las ook dat spuiten kan), een beetje gebarsten. Nieuwe zijn wel prijzig.

Ik ben opzoek naar andere footpegs voor voor dan er standaard opzitten en kwam bij die van SW-Motech uit steeds. Vind 100 euro alleen best een hoop geld om te proberen of het wat is. Iemand een suggestie voor iets die kant op?

Tevens op jacht naar twee extra lampen voor aan mijn valbeugels, dat wordt gewoon googlen tot ik mooie heb gevonden.

Van het weekend hopelijk wat km's maken om aan het beestje te wennen, tot nu toe erg blij mee!
er is een kerel in zuid-afrika die maakt aluminium varianten. Moet je alleen zelf uitboren, en lakken e.d. (weet niet of hij dat nog steeds doet overigens)
 
Welkom Gummetje,
Mooie motor zo te zien, voor mooie lampjes kijk even op Ali Baba te kust en te keur
en niet duur, kijk anders even op blz. 82 daar staan die van mij.
De handgrepen waren bij mij ook gescheurd, scheuren uitslijpen en in de lengte richting
een stalen draad leggen voor bewapening,weer me polyester
opvullen schuren, kleurlak spuiten daarna kleurloze lak afspuiten.

Groetjes Bob.
 
Mooi corbin(?) zadeltje heb je erop zitten.

Dank allen, en ja Corbin volgens mij, zit prima, zeker met mijn lengte (1.95).
Heb er nog handlebar risers bij ook, mocht ik dat ooit willen.

Mooie motor zo te zien, voor mooie lampjes kijk even op Ali Baba te kust en te keur
en niet duur, kijk anders even op blz. 82 daar staan die van mij.
De handgrepen waren bij mij ook gescheurd.

Die handgrepen zijn vooral intern gescheurd, buitenkant niets te voelen. Maar eens rustig naar kijken van de winter.
Zal die lampen van jou ook even bekijken, had al even op Ali gekeken, best leuk spul, vind die van Spirit Beast wel mooi.
 
Yo Gummetje, welkom hier man!
Super toffe Scarver (zijn ze allemaal haha), jammer dat'ie niet oranje is ;)

Maar ff serieus ... jij bent bijna twee meter???
Ik vond de Scarver met mijn 1.85 al aan de krappe kant, maar hoe zit het met jou dan?
Destijds het stuur verhoogd, de stapjes verlaagd, en het zadel ook wat laten verhogen (tikje breder en niet meer "getrapt").
Toen ging het wel.

Hoop dat we je hier nog vaker gaan spreken, en dat je succes hebt de opknap puntjes e.d.
Nogmaals: welkom man!
 
Oranje is zeker tof! Maarja, had t niet echt voor t kiezen :P

Heb er met proefrijden ruim een uur op gezeten en dat ging prima. Houding is prima, kindney belt is geen overbodige luxe, maar dat komt door mijn luie houding.

Die opknappuntjes zijn niet heel spannend, vooral voor van de winter.
Wil wel graag eerst nieuwe foot pegs, dus daar even naar zoeken.
En op Ali even jagen naar twee lampen.
 
Vraagje, kwam deze stekker tegen onder mijn zadel, kan hem niet traceren. Iemand een idee waar deze voor is? Alarm misschien?
 

Bijlagen

  • 2019-06-22 14.33.01.jpg
    2019-06-22 14.33.01.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan