Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Vraagje, kwam deze stekker tegen onder mijn zadel, kan hem niet traceren. Iemand een idee waar deze voor is? Alarm misschien?
Volgens mij een milieu dingetje voor de Amerikanen. Iets met een koolfilter voor de benzinetankontluchting ofzo. Weet het niet zeker, maar heb de stekker verwijderd😜
 
Ik blijf vragen stellen hier hoor :)

Ik heb een setje led knipperlichten voor voor besteld om te testen, moet ik de knipperrelais dan nog vervangen voor een andere ivm weerstand? Of is de stock geschikt voor LED?
 
Ik blijf vragen stellen hier hoor :)

Ik heb een setje led knipperlichten voor voor besteld om te testen, moet ik de knipperrelais dan nog vervangen voor een andere ivm weerstand? Of is de stock geschikt voor LED?

Ik heb ook led knippers, heb er welweerstanden tussen gesoldeerd onder het zadel, bij mij ging het knipperen anders te snel.
 
Vraagje, kwam deze stekker tegen onder mijn zadel, kan hem niet traceren. Iemand een idee waar deze voor is? Alarm misschien?
komt mij wel bekend voor.
Maar aangezien ik alweer zo'n 12 jaar geen Scarver meer heb, kan ik het je helaas niet met zekerheid zeggen.
Is het niet gewoon voor het uitlezen in de garage?
Pak anders een bakkie bij de BMW dealer, en vraag het daar even.

Al footpegs en lampjes gevonden?
 
komt mij wel bekend voor.
Maar aangezien ik alweer zo'n 12 jaar geen Scarver meer heb, kan ik het je helaas niet met zekerheid zeggen.
Is het niet gewoon voor het uitlezen in de garage?
Pak anders een bakkie bij de BMW dealer, en vraag het daar even.

Al footpegs en lampjes gevonden?

Moet er toch ff heen, boekje scoren.

Lampjes heb ik een setje van binnen voor voor om te testen, straks een even kijken of ik die makkelijk kan omzetten.
Pegs nog niet.

Edit:
De lampen voor gemonteerd, knipperen werkt, dagrijverlichting moet ik nog een geschakelde draad voor vinden, heb nu alleen permanente draad beschikbaar.
En er moeten nog even weerstandjes tussen, knipperen nu veel te snel.
Voor:
2019-07-07 15.15.51.jpg
Nu:
2019-07-07 16.26.30.jpg
Ze zijn net zo fel in het echt, foto-technisch alleen niet echt vast te leggen. Het zijn running lights, dus van binnen naar buiten oplopend.
Bovenste helft is dagrijverlichting, dus altijd wit aan. Die moeten dus nog even stroom hebben.
Heb nu de draden nog even open liggen om de weerstanden te kunnen monteren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Sinds 3 maanden rij ik ook op een scarver. Nog de single spark. Echt te gek, zo wendbaar. Ik reed eerst een honda pan 1100.... topkoffer is ondertussen aangeschaft. Ook had ik het z technik scherm gekocht, maar dat was net zo turbulent.

Ik had al een suzuki freewind ( en die heb ik nog steeds) en hoewel allebei 1 cilinder is de beleving echt verschillend. Vult elkaar mooi aan!

Ik lees graag mee op dit forumdeel. ( freewind heeft ook zon fijn forum:))

Ik heb al wel 1 vraag: vanaf 3000 toeren komt er een soort vibratie in die wel lijkt op het getril van zo'n dashboard propellertje op 12 volt. Zijn dat de beroemde vibraties waartegen je een andere bougie monteert? De freewind is wat lomper en bonkige, vandaar mijn vraag.

Gr martijn,
41 jr oud, woonachtig in leusden 20190414_154600.jpg
20190414_154552.jpg
 
Beste Martijn,

Bij deze wil ik je eerst graag welkom heten.
En dat het net eventjes iets anders rijd dan de Pan European ... dat geloof ik best haha!
En bijzonder fijn motortje, zoals ook de Honda dat op zijn eigen manier was/is.
Helaas kan ik je niet veel verder helpen met jouw vraag.
Kan alleen melden dat het mij niet specifiek bekend voorkomt, maar ik rijd al zo'n twaalf jaar geen Scarver meer.
 
Beste Martijn,

Welkom bij dit forum. Ik had ook trillingen bij ca. 3000 toeren. Bij nader onderzoek bleek het geheel van tellerblok en stuurkuipje los te zitten van het frame. Dit was eenvoudig op te lossen door dit weer vast te zetten. Misschien is bij jou ook zoiets aan de hand, want normaal rijdt de Scarver behoorlijk trilingsvrij.
Jouw Scarver ziet er prachtig uit en lijkt 100% origineel.
De Scarver zal wel een stuk zuiniger rijden dan de Freewind, deze had dacht ik 2 carburateurs.
Veel plezier met je Scarver.
 
Beste Martijn,

Welkom bij dit forum. Ik had ook trillingen bij ca. 3000 toeren. Bij nader onderzoek bleek het geheel van tellerblok en stuurkuipje los te zitten van het frame. Dit was eenvoudig op te lossen door dit weer vast te zetten. Misschien is bij jou ook zoiets aan de hand, want normaal rijdt de Scarver behoorlijk trilingsvrij.
Jouw Scarver ziet er prachtig uit en lijkt 100% origineel.
De Scarver zal wel een stuk zuiniger rijden dan de Freewind, deze had dacht ik 2 carburateurs.
Veel plezier met je Scarver.

Ha ja, nu 1:23 a 1:23 tegen 1:16. Maar freewind staat heel rijk hoor. De pan reed ik 1:17 ach... de scarver is inderdaad origineel. Net geen 15.000 km gelopen. Op frisse t31 bandjes. Heerlijk. Alleen die trilling... Ik zal de tellerpartij eens nalopen.

Gr martijn
 
Een éénpitter met een zuiger van 100mm zal altijd iets trillen,ondanks de balansas.Uit het verhaal lijkt het me ook ergens anders dan uit het blok te komen.Bij de mijne was de koplamp kapot getrild en was gefixeerd met een stukje hout.Zoiets kan ook een irritante trilling veroorzaken.
Heb er nu overigens een ronde koplamp op.
 
Een éénpitter met een zuiger van 100mm zal altijd iets trillen,ondanks de balansas.Uit het verhaal lijkt het me ook ergens anders dan uit het blok te komen.Bij de mijne was de koplamp kapot getrild en was gefixeerd met een stukje hout.Zoiets kan ook een irritante trilling veroorzaken.
Heb er nu overigens een ronde koplamp op.
Gisteren nog eens gekeken en volgens mij zijn het vibraties die in de uitlaat ontstaan.. niks ernstigs🙂.

Korte vraag: als ik de uitlaat vervang, wat doe je dan met katalysator? Op mijn freewind zit dat nog niet...
Gr martijn
 
Ik scheid al mijn afval,glas,plastic,papier,gft etc.Als ik olie ververs breng ik dat netjes weg,ik fiets het hele jaar door naar mijn werk,heb een heel zuinige auto,heb zonnepanelen op mijn dak,en zo kan ik nog wel wat opnoemen.
Van die paar duizend km die ik op de motor rijd zonder katalysator krijg ik geen slecht geweten.

Moet wel zeggen dat ik van de week op tv zag dat bij auto’s vaak het roetfilter verwijderd wordt zodanig dat het bij de apk niet zichtbaar is.Dat vind ik dan wel weer kut.
 
Een paar duizend km is ook geen probleem, als je zo milieubewust leeft als jij. Daarom schreef ik ook "als iedereen", en dan bedoel ik niet alleen Scarver rijders. Dan gaat het meer op sjoemel software lijken...
 
Haha, ik vroeg mij technisch af of je er iets mee moet, zo'n kat. Milieu was nog niet eens bij mij opgekomen.... Haha. Terwijl ik verder wel planeetvriendelijk leef.

Liefde maakt blind. Ik ben er wel achter wat de oorzaak van het trillen is: verzopen luchtfilter. Morgen nieuw filter en schoonmaken. Oliepeil is nu 75% zeg maar. Was misschien te hoog en tijdens lange rit eruit gegooid denk ik. Ik laat weten of dit het was.
.gr martijn
 
Afgelopen woensdag "longway home" gedaan dwars door groene hart van Woerden naar Zoetermeer. en uiteraard even een piccie gemaakt.
 

Bijlagen

  • 9DA5A04F-0F67-4745-BDF6-47C6807D3C5E.JPG
    9DA5A04F-0F67-4745-BDF6-47C6807D3C5E.JPG
    258,9 KB · Weergaven: 13
Gisteren nog eens gekeken en volgens mij zijn het vibraties die in de uitlaat ontstaan.. niks ernstigs🙂.

Korte vraag: als ik de uitlaat vervang, wat doe je dan met katalysator? Op mijn freewind zit dat nog niet...
Gr martijn

een vervangingsuitlaat, zal of ook voorzien zijn van een kat (in de link-pijp) of niet aanwezig zijn in de link-pijp.
 
Ik had al een suzuki freewind ( en die heb ik nog steeds) en hoewel allebei 1 cilinder is de beleving echt verschillend. Vult elkaar mooi aan!



Gr martijn,

Grappige is dat, toen de freewind uitkwam, ik dat ook een kek machientje vond en hij ook op de shortlist stond. Echter is het er nooit van gekomen er 1 aan te schaffen. Die blauw(groen?)-rode was erg strakke combinatie.
 
Ik heb de rubber transmissiedempers in de naaf vervangen en schrok me rot van de riem.Zoals op de foto's te zien zit na elke tand een beschadiging,soms ook aan de rand.Ze komen overeen met de kleine deukjes in de poelies,ook om en om.
Zie verder geen grote beschadigingen en het slijtpatroon van de grote poelie ziet er ook niet abnormaal uit.
Gelukkig had ik al een nieuwe riem,laatst op MP gekocht.
Moet er wel bij zeggen dat ik ws de riem wat te strak had staan,nu veel losser en dat gaat prima.
IMG_0665.jpg
IMG_0664.jpg
IMG_0663.jpg
 
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam, zeker gezien dat de beschadigingen zeer plaatselijk zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan