Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Dan had ik eerder een deukje verwacht in de poelies,het zijn nu kleine uitstulpinkjes.Vind het ook vreemd dat ze op de kleine en grote poelie echt om en om zitten.Heb de nokken niet geteld,maar verwacht dat ze beide een even aantal hebben.Dat is ook de reden dat een ketting met kettingwielen een oneven aantal hoort te hebben.
Heb al een poosje rondgereden met de nieuwe riem,maar zie geen rare dingen aan de riem.
 
Ik heb een nieuwe sensor gekocht voor aansturing van de fan etc,zit rechts op de cilinderkop.
Er zitten vier pootjes op(is een dubbele schakelaar)maar er worden er maar twee gebruikt.Aangezien de originele stekker er niet meer op zit,weet ik niet welke twee pootjes ik moet gebruiken.
Wil iemand aub even kijken in de originele stekker welke pootjes er gebruikt worden?
IMG_0680.jpg
 
vanuit welke kant moet worden gekeken? Vanaf motor naar Fan, of andersom?
 
Ik ben er al uit.De schakelaar is dubbel uitgevoerd en de weerstand is verschillend. Door die te meten kwam ik erachter welke ik moest hebben. De fan draait iig weer, hoewel het behoorlijk lang duurt voor ie aanslaat😄
 
Ik ben er al uit.De schakelaar is dubbel uitgevoerd en de weerstand is verschillend. Door die te meten kwam ik erachter welke ik moest hebben. De fan draait iig weer, hoewel het behoorlijk lang duurt voor ie aanslaat😄

Dat verbaasde mij ook al een paar maanden terug. Ik had koelvloeistof vervangen en wilde weten of de fan het wel ging doen. Dacht eerst dat ie kapot was.....zo lang duurde het.
 
Heeft iemand hier ook zo'n OBD connector, ik wil mijn remvloeistof vervangen, maar omdat te kunnen doen, moet ik ook mijn ABS-pomp laten draaien door een bepaald patroon, dit kan met zo'n connector. Heeft iemand die, of een andere manier om de remvloeistof te vervangen met ABS-pomp (want voorheen was het makkelijk gewoon dikke spuit erop en ondertussen leeg zuigen en aanvullen tegelijk)
 
Dat verbaasde mij ook al een paar maanden terug. Ik had koelvloeistof vervangen en wilde weten of de fan het wel ging doen. Dacht eerst dat ie kapot was.....zo lang duurde het.
Ik ga er donderdag mee naar Frankrijk en wilde ook zekerheid😎Ben benieuwd hoe de motor het daar doet, ga elk jaar naar een vriend die woont aan de rand van de Jura. Prachtig voor motoren daar😁Erheen is altijd een pittige rit van 1000 km, maar heb die al regelmatig gedaan, ook met eenpitters zonder windbescherming.
 
Ik ga er donderdag mee naar Frankrijk en wilde ook zekerheid😎Ben benieuwd hoe de motor het daar doet, ga elk jaar naar een vriend die woont aan de rand van de Jura. Prachtig voor motoren daar😁Erheen is altijd een pittige rit van 1000 km, maar heb die al regelmatig gedaan, ook met eenpitters zonder windbescherming.

Laatste keer dat ik daar was (st Claude) was in 2002 met mijn toenmalige GPZ600R. Is inderdaad erg mooi gebied daar. En ben toen tot aan metz over de snelweg gegaan en daarna alles binnendoor naar Aix-en-provence
 
Was weer een mooie rit, vier dagen lekker gereden in de Jura. Alleen de eerste dag sloeg ie een paar keer af en plofte ook iets in de uitlaat. Ik vermoed een beetje water in de benzine, de rest van de tijd geen klap verkeerd😀Het was een feest met deze lichte motor, hij is ervoor gemaakt. Ook langdurig op de snelweg doet ie met gemak, toch tien uur achter elkaar doortuffen😎Verbruik is ook nog eens positief,1 op 25 meestal. Het enige wat mss wel beter kan is de vering, ik moest mijn maat zien bij te houden op een Hyper met hele dure vering😜
0C831EA3-39CB-4FD8-B708-84F057601722.jpeg
 
@texoot wauw jou Scarver ziet er erg goed uit! En wat een mooie uitlaat!

Tijdens de regenachtige dagen ben ik zelf ook een projectje begonnen. Het materiaal van het originele zadel vind ik te glad en erg lelijk. Het originele dekje heb ik verwijderd. En daarna een dun laagje zacht schuim over het bestaande schuim gelijmd en in model geschuurd. Dit heb ik gedaan om onevenheden in het schuim op te heffen, anders blijf je dat zien in je eindresultaat.
Hierna bekleed met een stuk skai (imitatie leer) speciaal voor zadels.

Ik heb nog een vierkante meter skai over, als iemand er iets mee kan mag je hem gratis komen halen!

709BDB79-7C83-4CA3-A66F-DC8772888CEA.jpeg


B2E2AE50-080B-45BB-A1C4-185C44432C24.jpeg


EFC58AA5-FCA7-4481-954F-AE5D8279FB12.jpeg
FFA13109-AE79-4B99-8800-DC3AF119197D.jpeg
AA1F0843-5CB8-4BCF-A5AE-CD12535CF9B5.jpeg
 
@texoot wauw jou Scarver ziet er erg goed uit! En wat een mooie uitlaat!

Tijdens de regenachtige dagen ben ik zelf ook een projectje begonnen. Het materiaal van het originele zadel vind ik te glad en erg lelijk. Het originele dekje heb ik verwijderd. En daarna een dun laagje zacht schuim over het bestaande schuim gelijmd en in model geschuurd. Dit heb ik gedaan om onevenheden in het schuim op te heffen, anders blijf je dat zien in je eindresultaat.
Hierna bekleed met een stuk skai (imitatie leer) speciaal voor zadels.

Ik heb nog een vierkante meter skai over, als iemand er iets mee kan mag je hem gratis komen halen!

Bekijk bijlage 1420073

Bekijk bijlage 1420074

Bekijk bijlage 1420075Bekijk bijlage 1420076Bekijk bijlage 1420077
Knap werk, is niet zo eenvoudig als het lijkt😁Heb nog wel gedacht om mijn zadel iets te laten opvullen en de bult iets naar achter zodat ik iets meer ruimte heb naar het stuur. Ben nu begonnen met groot onderhoud, het frame spuiten en de coating van het blok fatsoeneren. Iemand wel eens een andere achterschokbreker geprobeerd?
C0AC07E9-7228-4DEB-87FE-011EC16C7B24.jpeg
 
Het is inderdaad wel een lastig klusje waar vooral geduld bij nodig is..

Dat is serieus werk zeg! Hoe ga je de coating van het blok aanpakken? Ik heb zelf ook een aantal plekken die er slecht aan toe zijn. Vooral bij de pompdeksel.. zit er overna te denken om dat ook een keer te doen. Het liefst heb ik mijn blok mooi zwart gespoten, maar het blok er helemaal onderuit te halen is me te veel gedoe..

Ben benieuwd naar het resultaat!
 
Die coating is bij mij ook wel een dingetje, schijnt voor alle blokken zo te zijn van de F650-serie (en de Pegaso met hetzelfde blok). En nieuwe is mooi, maar dan moet je het inderdaad doen zoals Texoot het doet. Gewoon blok er onderuit. Bij de TDM die ik had, had de vorige eigenaar het met gewone metallic zilver "opgelost". Oftewel het liet allemaal los.

Beste stappen zijn natuurlijk:

- blok helemaal blank maken
- blok primeren
- blok met hitte (en weers?) bestendige coating behandelen

Kortom heel veel werk waar je wel een mooie werkplaats voor nodig hebt. En met een gewoon schuurtje of op straat is dit niet handig om te doen, dus geloof ik het allemaal wel.
Heb wel afgelopen weekend een andere uitlaat er onder weten te zetten. :P gut, de motor lijkt nu steeds meer op "Stampertje" :+
 
Ik ben er wel tevreden over, carter zwart, deksels kaal en kop niets aan gedaan. Frame en subframe grijs gespoten. Van de poelie ook alles afgehaald.
04598C37-CC83-4E27-948F-37165CA28254.jpeg
93D12CD2-6DF4-463E-8811-2460420699C8.jpeg
 
@texoot ben je niet bang dat die onbehandelde deksels weer onwijs gaan oxideren? Of heb je er blanke lak overheen gedaan?
 
@texoot ben je niet bang dat die onbehandelde deksels weer onwijs gaan oxideren? Of heb je er blanke lak overheen gedaan?
Nee hoor,af en toe een vette lap erover.Als het erg vies wordt kun je zelfs met Scotchbrite aan de gang.Ik rijd nooit in de pekel en zelden in de regen.Motor staat wel in een droge ruimte.
Heb dit veel vaker gedaan en blijft netjes.
 
Noteer in je agenda:

Scarver Veluwe tourrit

Deze wordt gehouden op 20 oktober 2019 en start in Hoenderloo met ontvangst om 10 u.
Nadat we onder het genot van koffie/thee zijn bijgepraat en de motoren hebben bewonderd, starten we met het 1e deel van de rit.
Na de lunch volgt het 2e deel van de rit, waarna we in de loop van de middag weer huiswaarts keren.
Bij slecht weer 🌧wijken we uit naar 27 oktober.

Als je deel wilt nemen, geef je dan op bij jan.voskuilen@hotmail.nl

Er hebben zich al enkele Scarver rijders aangemeld.
 
Noteer in je agenda:

Scarver Veluwe tourrit

Deze wordt gehouden op 20 oktober 2019 en start in Hoenderloo met ontvangst om 10 u.
Nadat we onder het genot van koffie/thee zijn bijgepraat en de motoren hebben bewonderd, starten we met het 1e deel van de rit.
Na de lunch volgt het 2e deel van de rit, waarna we in de loop van de middag weer huiswaarts keren.
Bij slecht weer 🌧wijken we uit naar 27 oktober.

Als je deel wilt nemen, geef je dan op bij jan.voskuilen@hotmail.nl

Er hebben zich al enkele Scarver rijders aangemeld.
Gaat het iedereen lukken dames & heren, niet vergeten hè.
Kan de exacte locatie aub mogelijk nog even bekend worden gemaakt via bv PB, Whatsapp, Afspreken punt nl, mail oud?
Mogelijk is het mij ontgaan, maar weet enkelt het dorp ...
 
Gaat het iedereen lukken dames & heren, niet vergeten hè.
Kan de exacte locatie aub mogelijk nog even bekend worden gemaakt via bv PB, Whatsapp, Afspreken punt nl, mail oud?
Mogelijk is het mij ontgaan, maar weet enkelt het dorp ...
Ik moet toch weer eens vaker kijken hier :X
Leuk een rit, denk alleen dat het voor mij nog een no go is aangezien ik nog opnieuw moet opstappen na bijna 3 jaar niet kunnen rijden -O-
 
Ik moet toch weer eens vaker kijken hier :X
Leuk een rit, denk alleen dat het voor mij nog een no go is aangezien ik nog opnieuw moet opstappen na bijna 3 jaar niet kunnen rijden -O-
Nou, lijkt mij juist een uitgelezen gelegenheid meid.
Gewoon mooi rustig an ...
Desnoods alleen even naar het beginpunt om gedag te zeggen?

En vanwaar die 3 jaar?
Dacht dat je gewoon vooral lekker bezig was met uhh ... rijden ouzo ;-)
 
Nou, lijkt mij juist een uitgelezen gelegenheid meid.
Gewoon mooi rustig an ...
Desnoods alleen even naar het beginpunt om gedag te zeggen?
Dat is het overwegen inderdaad wel waard.
En vanwaar die 3 jaar?
Dacht dat je gewoon vooral lekker bezig was met uhh ... rijden ouzo ;-)
Was het maar zo'n feest, helaas om gezondheidsredenen, elke keer als ik dacht weer op te kunnen stappen kreeg ik het volgende voor de kiezen, ik heb in die 3 jaar zeggen en schrijven 12 km gereden, dat was vorig jaar toen ik het rijden weer wilde gaan oppakken.
 
Gaat het iedereen lukken dames & heren, niet vergeten hè.
Kan de exacte locatie aub mogelijk nog even bekend worden gemaakt via bv PB, Whatsapp, Afspreken punt nl, mail oud?
Mogelijk is het mij ontgaan, maar weet enkelt het dorp ...

Ik ben helaas sjaak afhaak. Sanne mag een vaardigheidswedstrijd gaan rijden op haar manege. En die wil ik eigenlijk niet missen, omdat dit de opmaat is voor haar eerste springwedstrijd.

Bart_Simpson_sorry_mea_culpa-770x433.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan