Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Ik heb online een " blanco" sleutel besteld en ja, op het juiste type sleutel gelet hiervoor ;)
van de topkoffer moet ik inderdaad ook nog een reserve sleutel laten maken, heb ik er ook maar 1 van.
 
Voor de Scarver of F650 BMW originele motor ,, hefsteun,, voor in de stalling. Voordat ik hem op MP zet eerst maar eens kijken of een mede Scarver rijder er belangstelling voor heeft. Prijs i.o via PB 20200922_153134.jpg
20200922_163138.jpg
 
BTW Zaterdag de Scarver opgehaald bij Roukema in Hilversum voorzien van nieuwe Michelin Pilotstreet banden EN een iridium bougie. Wat scheelt dat met rijden tussen 3000 - 4000 toeren, wat een genot.
 
BTW Zaterdag de Scarver opgehaald bij Roukema in Hilversum voorzien van nieuwe Michelin Pilotstreet banden EN een iridium bougie. Wat scheelt dat met rijden tussen 3000 - 4000 toeren, wat een genot.

Lekker die dip die weg is
 
Is dat echt zo erg joh?
Ga me gelijk afvragen of dat bij de mijne ook zo'n verschil zou geven.
Maar eerlijk gezegd; ik merk niets van een dip ...
Maar toch he, je gaat het je toch afvragen.
Nooit geschoten is altijd mis he.
 
De motor stokte een beetje bij een bepaalde toeren range en via dit forum werd al geschreven dat een iridium bougie dit probleem zou oplossen. Misschien dat de latere type''s met 2 bougies dit probleem hebben opgelost. De kosten, wel duur voor een bougie +/- 18 euro, had ik er graag voor over.
 
De motor stokte een beetje bij een bepaalde toeren range en via dit forum werd al geschreven dat een iridium bougie dit probleem zou oplossen. Misschien dat de latere type''s met 2 bougies dit probleem hebben opgelost. De kosten, wel duur voor een bougie +/- 18 euro, had ik er graag voor over.
Ik weet het, dankjewel.
Echter rijd ik met echt met een "ander" blok.
Ik heb een 650cc (mono) vijf klepper van Aprilia.
Moet er nog een keertje in duiken, maar denk dat ik het binnenkort maar gewoon ga proberen.
 
Laatst bewerkt:
Dames & heren Scarver riders,

Ik heb hier voor mij nog het originele BMW F650CS verkoop foldertje liggen, alsmede de het originele bijbehorende accessoires foldertje.
Dit heb ik vanzelfsprekend niet meer nodig, en de sentimentele waarde is na al die jaren genoeg afgenomen om het bij deze aan te bieden aan iemand die er SERIEUS heel blij mee zou zijn.
Ik zou niet willen dat ze in de vuilnisbak eindigen, dan houd ik ze liever.
Dus bij eeeeeechte interesse (liefst me onderbouwing) zie ik graag een berichtje toe via "geschift ed hetemeel punt kom".

In het accessoires boekje zijn echter wel enkele dingetjes aangevinkt en genoteerd destijds, maar is mijn inziens niet relevant.
Ik hoef er uiteraard niet voor terug te hebben, anders dan het gevoel dat ze hun liefhebbers waarde zullen behouden.
 
De motor stokte een beetje bij een bepaalde toeren range en via dit forum werd al geschreven dat een iridium bougie dit probleem zou oplossen. Misschien dat de latere type''s met 2 bougies dit probleem hebben opgelost. De kosten, wel duur voor een bougie +/- 18 euro, had ik er graag voor over.

Dat schijnt idd met die twin-sparks stuk minder aanwezig zijn. En @GeSchift dat blok van de Pegaso is toch 5 klepper?, wellicht dat dat ook al iets scheelt. lezen is een vak B| wat ik niet heb gevolgd.
 
Ik weet het, dankjewel.
Echter rijd ik met echt met een "ander" blok.
Ik heb een 650cc (mono) vijf klepper van Aprilia.
Moet er nog een keertje in duiken, maar denk dat ik het binnenkort maar gewoon ga proberen.

Denk dat die blokken van Aprilia ook anders getuned zijn dan de CS. De GS schijnt dit ook niet heel erg merkbaar te hebben namelijk. Terwijl dat wel hetzelfde blok is.
 
Dames & heren Scarver riders,

Ik heb hier voor mij nog het originele BMW F650CS verkoop foldertje liggen, alsmede de het originele bijbehorende accessoires foldertje.
Dit heb ik vanzelfsprekend niet meer nodig, en de sentimentele waarde is na al die jaren genoeg afgenomen om het bij deze aan te bieden aan iemand die er SERIEUS heel blij mee zou zijn.
Ik zou niet willen dat ze in de vuilnisbak eindigen, dan houd ik ze liever.
Dus bij eeeeeechte interesse (liefst me onderbouwing) zie ik graag een berichtje toe via "geschift ed hetemeel punt kom".

In het accessoires boekje zijn echter wel enkele dingetjes aangevinkt en genoteerd destijds, maar is mijn inziens niet relevant.
Ik hoef er uiteraard niet voor terug te hebben, anders dan het gevoel dat ze hun liefhebbers waarde zullen behouden.

Ik houdt mij aanbevolen voor het setje. Ben weliswaar pas sinds 3 maanden Scarver rijder maar byzonder blij met de motor.
 
Denk dat die blokken van Aprilia ook anders getuned zijn dan de CS. De GS schijnt dit ook niet heel erg merkbaar te hebben namelijk. Terwijl dat wel hetzelfde blok is.
Anders getuned klinkt eerlijk gezegd wel lekker sportief .... maar dat valt in praktijk (met mijn motor) best tegen haha.
Volgens mij zit er niet alleen in theorie een stuk minder pit in dan bij een Scarver.
En dan nota bene toch dorstiger zijn dan de Scarver!
Ga me bijna afvragen of ik de verkeerde motor heb gekozen.
Maaaaaar, elke motor heeft zo z'n voor en nadelen.

Ik heb de iridium vraag neergelegd op het Pegaso topic, en wie weet heeft er iemand een antwoord op.
En anders gaat dat gewoon simpelweg (als experiment) plaatsvinden bij de eerstvolgende beurt.
 
Geen idee of ik dit juist plaats maar mocht een Scarver F650cs worden aangeboden met kenteken MJ-ZF-54 let dan vooral op dat je hem door een externe partij na laat kijken. De benodigde reparaties zouden mij €3000 gekost hebben.
(Aanschaf was €2650)
B5D08240-930D-4FA5-BB2B-D6C9922E4036.jpeg
 
Allereerst bedankt dat je zo vriendelijk bent om dat mede te delen.
Al vermoed ik wel dat de meeste bezoekers van deze pagina reeds in het bezit zijn van een Cs.

Maar je maakt mij/ons toch wel nieuwsgierig, want das een best bedrag.
Wat was er aan de hand met de motorfiets?
 
De ,,servicestand,, voor de Scarver die ik te koop had is verkocht en is opgestuurd naar een Nederlander in HONGARIJE. De Scarvers zijn All over the world!
 
Hallo mede-scarvers,

ik heb een maand of twee geleden een Scarver gekocht met 25000km erop, om er woon-werk verkeer mee te gaan rijden. Ik heb 'm voor een redelijke prijs op de kop weten te tikken, maar moest wel zelf e.e.a. aan de motor doen om 'm op een goed niveau te krijgen. Zo vloog het relais van linkerknoppenwinkel/remlicht/etc er telkens uit, is de linkervoorvorkkeering lek, waren de banden eigenlijk wel op, etc. Met wat liefde en een set nieuwe Bridgestones Battlax T023 loopt ze nu al weer een stuk lekkerder!

Ik heb daarnaast ook een F650GS Dakar uit 2005, en hoewel ik die nooit in mijn leven weg zal doen rij ik minstens even graag op de Scarver. Het blok loopt prachtig en is sneller dan de GS.

Mooi om hier de Nederlandse black-belt gang te ontmoeten!

Veilige kilometers gewenst,

Berend
 
Welkom op het forum Berend en mooi dat je enthousiast bent over de Scarver. Zelf heb ik ook sinds een paar maanden een Scarver en tot volle tevredenheid.
Fijne kilometers en blijf gezond.
Treg
 
Hallo mede-scarvers,

ik heb een maand of twee geleden een Scarver gekocht met 25000km erop, om er woon-werk verkeer mee te gaan rijden. Ik heb 'm voor een redelijke prijs op de kop weten te tikken, maar moest wel zelf e.e.a. aan de motor doen om 'm op een goed niveau te krijgen. Zo vloog het relais van linkerknoppenwinkel/remlicht/etc er telkens uit, is de linkervoorvorkkeering lek, waren de banden eigenlijk wel op, etc. Met wat liefde en een set nieuwe Bridgestones Battlax T023 loopt ze nu al weer een stuk lekkerder!

Ik heb daarnaast ook een F650GS Dakar uit 2005, en hoewel ik die nooit in mijn leven weg zal doen rij ik minstens even graag op de Scarver. Het blok loopt prachtig en is sneller dan de GS.

Mooi om hier de Nederlandse black-belt gang te ontmoeten!

Veilige kilometers gewenst,

Berend

Welkom, die quirks ken ik wel....ook uiteindelijk weten op te lossen. Maar wat was jouw uiteindelijke probleem? Bij mij was het een letterlijk doorgebrande kabel (als in compleet verdwenen aderhuls) in de kabelboom die kortsluiting veroorzaakte.

Ik heb ooit met mijn vorige scarver de vorkpoten laten hardchromen, denk de dat die vorkpoten de motor uiteindelijk zullen overleven. Was al die pitting zo zat, kostte me 180€ maar was het geld waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan