Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Een bewegend plaatje.
 

Bijlagen

  • 20210326_175540.gif
    20210326_175540.gif
    351,4 KB · Weergaven: 12
Sinds enkele dagen scarver-af. Mijn riem brak, en met alle onderhoudszaken die er bij kwamen was hij economisch behoorlijk Total loss. Daarbij zat ik al te kijken naar een fiets met wat meer ‘oempf’, dus is hij voor een gunstig bedrag naar Boonstra gegaan en heb ik mijzelf getrakteerd op een R1200R :)
Nu had ik nog een tassenset die inmiddels op marktplaats staat, maar ik heb ook nog de BMW druppellader liggen en leds voor de tellerverlichting. De leds (6 stuks) wil ik best tegen verzendkosten opsturen als daar interesse in is? Of ze mogen opgehaald worden in Den Haag, krijg je voor de moeite een geprinte werkplaatshandleiding er bij om te zien hoe je de teller los krijgt :+
 
Ik kocht vorig jaar bij toeval een nieuwe riem op MP voor €100. Daarvan is toch niet total loss? Hoeveel km is er mee gereden als ik vragen mag?
 
Hoera , ik ben lid :) Heel leuke postjes hier. Ik ben beginner en zocht vorig jaar een 1ste motor, vereisten : betaalbaar, apart, fun, en betrouwbaar. Na heel mobile.de , NL en B af te schuimen vond ik iets wat niemand wil, wegens TE apart. Wel , dat was de beste koop van m'n leven :) 13000 km , op 15 jaar tijd ? Meneer was vader geworden en door de gezinsuitbreiding had de scarver 8 jaar stil gestaan, binnen onder een laken. Heel de historie erbij, tassen, enz. Ik heb deze winter alle vloeistoffen vervangen, filters, bougies, accu, enz. Rijdt geweldig ! Nu nog een rijbewijs , pfff :-D Groeten uit Belgie .
 

Bijlagen

  • IMG_20200820_163659.jpg
    IMG_20200820_163659.jpg
    326,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
aan Bohica en alle anderen, er liggen baanbanden op, in zeer goede staat, maar ik passeer al eens een zandweg of kiezels... Dat vinden mijn banden echt maar niks. Nu heb ik al gezocht naar banden met ruwer profiel, licht enduro ofzo ... Veel bandenmaten en merken passen echter niet op de velgen van de F650CS , te weinig ruimte bij de ophanging, Bohica en andere leden, waar vind ik banden voor naast de verharde wegen... ? Wat ik nog allemaal zoek : handkappen, hoe groter hoe warmer, een dasboardlampje rechts, want de toerenteller is donker, een tas of koffer orgineel voor op de luchtfilter, (tassen achteraan heb ik), cruise control zoals dat van wunderlich of beter , een hoger zadel?, de zadels zouden er in verschillende hoogtes zijn, ik heb een diepe, dus laagzittend, enz .. nog werk genoeg .. Met vriendelijke groeten, Deureka.
 
Laatst bewerkt:
Ik liet verf mengen in spuitbussen, ik wou een helm in de motorkleur, opvallen is veilig naar het schijnt :) De aparte snuit van de scarver heb ik simpel met weinig werk , licht gefatsoeneerd... geef uw mening...
 

Bijlagen

  • IMG_20200912_140803.jpg
    IMG_20200912_140803.jpg
    314,1 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20200822_104928.jpg
    IMG_20200822_104928.jpg
    205,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20200913_160248.jpg
    IMG_20200913_160248.jpg
    271,1 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Ik liet verf mengen in spuitbussen, ik wou een helm in de motorkleur, opvallen is veilig naar het schijnt :) De aparte snuit van de scarver heb ik simpel met weinig werk , licht gefatsoeneerd... geef uw mening...
Zal ik dan maar de eerste zijn: chapeau, dat ziet er goed uit :Y!
En welkom hier op het forum waar we waar mogelijk elkaar graag verder helpen.
Voorop gesteld, bij mij moet je niet zijn voor technische dingen.
Maar verder ... wie weet haha!

Ik ben een ex Scarver rijder, laat dat duidelijk zijn.
Voor wat betreft banden heb ik destijds volgens mij altijd gereden met gewone straatbanden, maar je zou eens een kijkje kunnen nemen voor Heidenau's.
Die heb ik ook onder mijn Pegaso, en ik had ze eerder ook onder mijn XT.
Onder de GS1150 had ik volgens mij Michelin Anakee.
Maar goed, de Heidenau's (K60 meen ik) zijn onder alle omstandigheden en op alle ondergronden erg fijn.

Ik lees trouwens dat er nog geen sprake is van een rijbewijs ... oké?
Maar goed, word aan gewerkt begrijp ik.

Handkappen, goed idee.
Ik had destijds handkappen van Touratech gekocht, maar in principe kan je natuurlijk van alles erop zetten.
Echter moet je je wel bedenken of je bv wil dat ze ook aan de stuureinde bevestigd zitten, dan zijn ze wel een stuk steviger.
Hieronder een foto van hoe ik het had.
Let wel, ik had er ook spoilers (ook van Touratech) op voor wat extra bescherming tegen de elementen zeg maar.
AF20A07F-EF22-4E00-A3B1-A0A19EEF3E17_4_5005_c.jpeg

Een cruisecontrol ben ik niet zo bekend mee.
Heb wel een zogeheten throttle-rocker, maar gebruik die alleen als ik een lange afstand op de snelweg moet afleggen (lees 1 a 2x per jaar).
In dat geval werkt het best goed, en ach ... kost misschien een tientje ofzo.

Zadel, das ook een goeie.
Je vermoed kennelijk dat je een laag zadel hebt?
Wat je kan doen is afspreken met een andere Scarver rijder, bv van hier of simpelweg afspreken met iemand die een Scarver te koop aanbiedt (particulier of bedrijf maakt niet uit) en gewoon vragen of je even mag zitten of misschien wel een rondje kan proberen.
Een brutaal mens heeft immers de halve wereld.
En anders kan je ook gewoon je zadel laten verhogen bij een "auto interieur" bedrijf oid.
Leg je eerst een paar handdoeken over je zadel om te bepalen hoeveel hoger en breder je het zadel zou willen, en uiteraard voorzichtig een rondje rijden.
Kost je misschien €100 a €150 maar dan kan je zelfs nog bepalen wat voor een overtrek je wil (bv de kleur van het zadel).

Kapotte lampjes en luchtfilter dingetjes laat ik graag aan anderen over.
Waarschijnlijk kan Postman-Pat je daar wel wat over vertellen*D
 
interessant, ik moet hier nog veel pagina's, websites en you tube kanalen bekijken lijkt me. Rijden en sleutelen is zoveel leuker dan surfen 🙂 En ik heb wel een rijbewijs, maar dan voor 4 wielen. Jaren gefietst op 125 cc , maar nu effi opnieuw theorie doornemen en verplicht 12 u praktijklessen volgen 🙄 Daar wil ik goed voorbereid verschijnen dus moet nu toch de nodige uren testrijden he 😄 En voor de zadelhoogte, ik heb die online reparatuantleitung grondig bestudeerd, en het leek vlgs 'hoofdstuk ophanging' , dat het achterframe vd scarver verstelbaar is in 2 hoogtes. Ik heb mijn moeren en bouten en verstand allemaal los gehad, maar dat frame is dus niet zomaar te verstellen. Wel met die speciale kit stelijzers die je kan kopen, dat heb ik op dit forum al terug gevonden. Al doende leert men.
 
Laatst bewerkt:
aan Bohica en alle anderen, er liggen baanbanden op, in zeer goede staat, maar ik passeer al eens een zandweg of kiezels... Dat vinden mijn banden echt maar niks. Nu heb ik al gezocht naar banden met ruwer profiel, licht enduro ofzo ... Veel bandenmaten en merken passen echter niet op de velgen van de F650CS , te weinig ruimte bij de ophanging, Bohica en andere leden, waar vind ik banden voor naast de verharde wegen... ? Wat ik nog allemaal zoek : handkappen, hoe groter hoe warmer, een dasboardlampje rechts, want de toerenteller is donker, een tas of koffer orgineel voor op de luchtfilter, (tassen achteraan heb ik), cruise control zoals dat van wunderlich of beter , een hoger zadel?, de zadels zouden er in verschillende hoogtes zijn, ik heb een diepe, dus laagzittend, enz .. nog werk genoeg .. Met vriendelijke groeten, Deureka.
Welkom hier!
Bijzonder kleurtje van je Scarver.
Ik heb er Heidenau k73 banden op liggen. Geen klachten over. Leuk profiel en doen het op zand ook goed.
Leuk om je plannen te lezen.
Van waar in Vlaanderen kom je?
 
Welkom hier!
Bijzonder kleurtje van je Scarver.
Ik heb er Heidenau k73 banden op liggen. Geen klachten over. Leuk profiel en doen het op zand ook goed.
Leuk om je plannen te lezen.
Van waar in Vlaanderen kom je?
Thanks. Weer een nieuw bandenmerk ontdekt nu :). Ik zal de komende weken eens werk maken van lessen en banden, voorlopig rustig aan doen op binnenwegen. De kleur is gewoon orgineel bmw, maar de mijne is eind 2005, dus bij de laatste reeks denk ik. Ik woon tss Hoogstraten (B) en Baarle Nassau (NL) . De scarver vond ik online bij een in Luxemburg wonende Belg die hem in '05 nieuw kocht in Duitsland. Essentiele verplaatsingen noemt dat 😄
 
Thanks. Weer een nieuw bandenmerk ontdekt nu :). Ik zal de komende weken eens werk maken van lessen en banden, voorlopig rustig aan doen op binnenwegen. De kleur is gewoon orgineel bmw, maar de mijne is eind 2005, dus bij de laatste reeks denk ik. Ik woon tss Hoogstraten (B) en Baarle Nassau (NL) . De scarver vond ik online bij een in Luxemburg wonende Belg die hem in '05 nieuw kocht in Duitsland. Essentiele verplaatsingen noemt dat 😄

Ik doe ook vaak aan essentiële verplaatsingen naar Bevel (B) 😎
 
Afgelopen week nieuwe koppeling- en remhendel binnen gekregen voor de Scarver van mijn vrouw, heb ik de verkeerde besteld (kort ipv lang)....
Zijn wel erg netjes afgewerkt verder.

Dus iemand interesse in een nieuw verstelbaar CNC gefreesd hendelsetje? Kleur titanium-grijs, model kort (deze).
 
Afgelopen week nieuwe koppeling- en remhendel binnen gekregen voor de Scarver van mijn vrouw, heb ik de verkeerde besteld (kort ipv lang)....
Zijn wel erg netjes afgewerkt verder.

Dus iemand interesse in een nieuw verstelbaar CNC gefreesd hendelsetje? Kleur titanium-grijs, model kort (deze).
wat wil je er voor hebben?
 
:W hoi allen,

Sinds vorige maand ben ik ook in bezit van een scarver. ( jaren te laat 8)7 )Wat een leuke motor is het toch. Vind het wel jammer dat er voor deze motor weinig originele spullen er nog te vinden zijn. Kan nog wel een helmspin kopen maar wat zijn jullie bevindingen daarover? Is deze snel afkoppelbaar en werkt deze ook handig?
Zelf heb ik de audio fun box erop zitten maar helaas is er vermoedelijk iets met de printplaat waardoor de versterker niet werkt. Ben nog op zoek die dat kan maken maar dat is schijnbaar ook lastig. Verder laat ik in juni mijn zadel nog iets verhogen en verbouwen tot comfortzadel zodat de motor helemaal perfect is...
Nu nog mooi weer en lekker genieten op mijn scarver:]:]:]
 
:W hoi allen,

Sinds vorige maand ben ik ook in bezit van een scarver. ( jaren te laat 8)7 )Wat een leuke motor is het toch. Vind het wel jammer dat er voor deze motor weinig originele spullen er nog te vinden zijn. Kan nog wel een helmspin kopen maar wat zijn jullie bevindingen daarover? Is deze snel afkoppelbaar en werkt deze ook handig?
Zelf heb ik de audio fun box erop zitten maar helaas is er vermoedelijk iets met de printplaat waardoor de versterker niet werkt. Ben nog op zoek die dat kan maken maar dat is schijnbaar ook lastig. Verder laat ik in juni mijn zadel nog iets verhogen en verbouwen tot comfortzadel zodat de motor helemaal perfect is...
Nu nog mooi weer en lekker genieten op mijn scarver:]:]:]
Welkom.

Er staat een leuk filmpje op youtube waarin alle varianten van "tankvulling" worden gedemonstreerd. Daarin zie je dat de helmspin vlot wrdt gemonteerd door de dame.
 
:W hoi allen,

Sinds vorige maand ben ik ook in bezit van een scarver. ( jaren te laat 8)7 )Wat een leuke motor is het toch. Vind het wel jammer dat er voor deze motor weinig originele spullen er nog te vinden zijn. Kan nog wel een helmspin kopen maar wat zijn jullie bevindingen daarover? Is deze snel afkoppelbaar en werkt deze ook handig?
Zelf heb ik de audio fun box erop zitten maar helaas is er vermoedelijk iets met de printplaat waardoor de versterker niet werkt. Ben nog op zoek die dat kan maken maar dat is schijnbaar ook lastig. Verder laat ik in juni mijn zadel nog iets verhogen en verbouwen tot comfortzadel zodat de motor helemaal perfect is...
Nu nog mooi weer en lekker genieten op mijn scarver:]:]:]
wat ik mij al heel de winter afvraag, als je ergens parkeert en de helm in de kuip legt, (op de luchtfilter dus) en het zou gaan regenen, dan ligt de helm toch in een plas water ... ? 🤔 er is wel dat klein afvoergaatje, maar er staat toch altijd nog water in ? en gaatjes bijboren kan niet, want dan loopt de luchtfilter vol 🙃
 
wat ik mij al heel de winter afvraag, als je ergens parkeert en de helm in de kuip legt, (op de luchtfilter dus) en het zou gaan regenen, dan ligt de helm toch in een plas water ... ? 🤔 er is wel dat klein afvoergaatje, maar er staat toch altijd nog water in ? en gaatjes bijboren kan niet, want dan loopt de luchtfilter vol 🙃
het is (als het goed is) maar een heel klein beetje water dat blijft staan. Anders moet je het gaatje even doorprikken.
 
Ik kom hier maar ff met de deur in huis vallen. M`n zusje heeft een 2002 scarver gekocht, nette fiets maar met een Wunderlich zadel dat net iets te hoog zit voor haar. Ik heb de motor net dus terug mogen rijden naar huis.

Gezien vervangende zadels nogal lastig te vinden zijn 😋. Is er iemand op jacht naar een Wunderlich zadel (wat hoger dan standaard volgens mij) en evt wil ruilen voor een nette zwarte standaard zadel? Of 1 heeft liggen waar hij/zij vanaf wil? Ze staat met dit zadel op haar teennagels😅. (sidenote, ik doe dit ff zonder overleg van de eigenaresse)

Want het oogt alsof alle beschikbare zadels voor een redelijke prijs stuk voor stuk kapotte ophang ogen hebben.

1621165982960.png
 
Ik kom hier maar ff met de deur in huis vallen. M`n zusje heeft een 2002 scarver gekocht, nette fiets maar met een Wunderlich zadel dat net iets te hoog zit voor haar. Ik heb de motor net dus terug mogen rijden naar huis.

Gezien vervangende zadels nogal lastig te vinden zijn 😋. Is er iemand op jacht naar een Wunderlich zadel (wat hoger dan standaard volgens mij) en evt wil ruilen voor een nette zwarte standaard zadel? Of 1 heeft liggen waar hij/zij vanaf wil? Ze staat met dit zadel op haar teennagels😅. (sidenote, ik doe dit ff zonder overleg van de eigenaresse)

Want het oogt alsof alle beschikbare zadels voor een redelijke prijs stuk voor stuk kapotte ophang ogen hebben.

Bekijk bijlage 1633024
Beste, mooie machine ! Ik heb sinds oktober een scarver uit 2005. Slechts 13000 km. Dus alles in nieuwstaat, ook de zadelophanging. Ik ben 185 cm, en vind mijn zadel net te laag, en was dus al even op zoek naar een hoger zadel. Dus wisselen van zadels lijkt mij een mogelijkheid. Mvg. Harry.
 

Bijlagen

  • IMG_20200831_084021.jpg
    IMG_20200831_084021.jpg
    409,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20200913_155948.jpg
    IMG_20200913_155948.jpg
    414,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20200913_160058.jpg
    IMG_20200913_160058.jpg
    671,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
#@$%^@ iets met assumption is the mother all %@&#^@. Blijkt dat beide ogen bij dit Wunderlich zadel ook kaduuk zijn. Zwak punt van dit model of komt het omdat mensen het forceren bij verwijderen? Zonde, dat is zeker
 
Terug
Bovenaan Onderaan