Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Qua koppel onderin.. ik vind dit pas vanaf de 1750rpm komen, dus niet helemaal onderin. Bmw boxer (1100) wint het daar nog wel (vanaf 1200 rpm koppel)
okay, maar een oude tante van rotax en aprilia uit 1992 , met 1 zuiger en een dikke halve liter inhoud, moet je niet vergelijken met zwaar materiaal aan het dubbel vd prijs hey. Naast alle ander verkeer op de baan, houden we goed stand 👍😁
 
okay, maar een oude tante van rotax en aprilia uit 1992 , met 1 zuiger en een dikke halve liter inhoud, moet je niet vergelijken met zwaar materiaal aan het dubbel vd prijs hey. Naast alle ander verkeer op de baan, houden we goed stand 👍😁

Zeker weten.. al had een 6e versnelling wel fijn geweest op de snelweg. Vind hem boven de 100 toch wat onrustig hoog in de toeren rijden… Hij is uiteraard niet echt gemaakt voor snelweg, maar af en toe ontkom je er niet aan (de mijne was met de originele achterschokbreker ook er zoekerig op hoge snelheid)

Enne mn boxer is er eentje uit 1993, das wel een oudje ondertussen 🤓
 
Zeker weten.. al had een 6e versnelling wel fijn geweest op de snelweg. Vind hem boven de 100 toch wat onrustig hoog in de toeren rijden… Hij is uiteraard niet echt gemaakt voor snelweg, maar af en toe ontkom je er niet aan (de mijne was met de originele achterschokbreker ook er zoekerig op hoge snelheid)

Enne mn boxer is er eentje uit 1993, das wel een oudje ondertussen 🤓
Ik zocht ook wel eens naar een zesde versnelling. Heb wel eens gedacht aan ombouw naar kettingaandrijving, dan kun je hem wat langer gearen.
Aande andere kant geeft het de motor ook een levendig karakter.
Heb vorige nogal wat uren op de snelweg vertoefd en hield me aan de snelheid. België 120 op de teller, net als Frankrijk. Op de peage 130 op de teller, urenlang 5000 rpm. De motor slikt het allemaal😄
 
Zeker weten.. al had een 6e versnelling wel fijn geweest op de snelweg. Vind hem boven de 100 toch wat onrustig hoog in de toeren rijden… Hij is uiteraard niet echt gemaakt voor snelweg, maar af en toe ontkom je er niet aan (de mijne was met de originele achterschokbreker ook er zoekerig op hoge snelheid)

Enne mn boxer is er eentje uit 1993, das wel een oudje ondertussen 🤓
Ja die 6 zou lekker zijn geweest! En idd achter schokker voelt soms zo zwabberig dat je bijna denkt dat er geen verbinding is met je achterwiel 🤣
Maar voor de voorkant en die schokbreker achter zijn natuurlijk wel oplossingen.
 
inderdaad, voor iedereen het enige gebrek, de 6de vitesse 🙃 Maar van achterophanging geen hinder hier. Eind juli reed ik van Aken naar Antwerpen, rond 23 u , in de regen, dus gehaast, gemiddeld 140 / 150 op de snelwegen, en hij rijdt precies beter en beter 😄 Gekocht met 12k km, nu 25k, en hij gaat al 10 harder dan een jaar geleden ! En ik ben niet vermagerd 😆
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, het enige gebrek vindt iedereen, de 6de vitesse 🙃 Maar van achterophanging geen hinder hier. Eind juli reed ik van Aken naar Antwerpen, rond 23 u , in de regen, dus gehaast, gemiddeld 140 / 150 op de snelwegen, en hij rijdt precies beter en beter 😄 Gekocht met 12k km, nu 25k, en hij gaat al 10 harder dan een jaar geleden ! En ik ben niet vermagerd 😆
Rechtuit op de snelweg heb ik ook geen last bij wat hogere snelheden. Het is vooral in bochten op niet zo glad asfalt. Hierachter ligt een dijkje wat nogal hobbelig is, verzakt etc. Dan kan je echt niet hard door de bochten want je weet niet waar je blijft. Dat is dan op de Fireblade een stuk beter te managen.
 
okay, maar een oude tante van rotax en aprilia uit 1992 , met 1 zuiger en een dikke halve liter inhoud, moet je niet vergelijken met zwaar materiaal aan het dubbel vd prijs hey. Naast alle ander verkeer op de baan, houden we goed stand 👍😁
Wat algemene opmerkingen 😊

Sinds ik er voldoende (dus niet teveel) olie erin heb loopt de motor veel fijner. Ik haal rechtop zittend vrij vlot de 160 en tik soms 170 aan. Ik heb geen behoefte aan een zesde versnelling. Koppelingsproblemen ken ik niet.

Ik heb een k&n luchtfilter en Dominator uitlaat met daarin aftermarket DB -killer met daar omheen dempingsmateriaal.

Ik vind het inlaat geluid echter niet om aan te horen. 🤨
 
Wat algemene opmerkingen 😊

Sinds ik er voldoende (dus niet teveel) olie erin heb loopt de motor veel fijner. Ik haal rechtop zittend vrij vlot de 160 en tik soms 170 aan. Ik heb geen behoefte aan een zesde versnelling. Koppelingsproblemen ken ik niet.

Ik heb een k&n luchtfilter en Dominator uitlaat met daarin aftermarket DB -killer met daar omheen dempingsmateriaal.

Ik vind het inlaat geluid echter niet om aan te horen. 🤨
Wat is er nog over van het zuinige verbruik met zulke snelheden? Ik haal gemiddeld 1 op 22 met de V-strom maar met 130/140 duikt dat al naar 1 op 16.
 
Wat is er nog over van het zuinige verbruik met zulke snelheden? Ik haal gemiddeld 1 op 22 met de V-strom maar met 130/140 duikt dat al naar 1 op 16.
Ik rijd op de snelweg bij 110/120 1 op 27/28. Wanneer ik 130 ging rijden verbruikte ie aanzienlijk meer.
 
Wat is er nog over van het zuinige verbruik met zulke snelheden? Ik haal gemiddeld 1 op 22 met de V-strom maar met 130/140 duikt dat al naar 1 op 16.
Gemiddeld blijf ik rond 1 op 24. Meestal rijd ik rustig slingerend naar mijn doel en rijd vlot over de snelweg terug. Na zevenen 140 ofzo met ff tussensprintjes naar top. Naar Assen op en neer (120 heen, 140+ terug ) haalde ik ook rond de 1 op 22.
 
Omdat het kan, knutselen met de smartphone 😁 En ja de standaard uitlaat, niet de ultieme klank maar ik wil zo weinig mogelijk geluid. Een leuke sportpijp met mooie klank trekt soms teveel aandacht, vind ik ✌️😄

 
Laatst bewerkt:
Wat algemene opmerkingen 😊

Sinds ik er voldoende (dus niet teveel) olie erin heb loopt de motor veel fijner. Ik haal rechtop zittend vrij vlot de 160 en tik soms 170 aan. Ik heb geen behoefte aan een zesde versnelling. Koppelingsproblemen ken ik niet.

Ik heb een k&n luchtfilter en Dominator uitlaat met daarin aftermarket DB -killer met daar omheen dempingsmateriaal.

Ik vind het inlaat geluid echter niet om aan te horen. 🤨
Boor wat gaten in je inlaat, zuigt ie ook wat beter de lucht erin.
 
Ja die 6 zou lekker zijn geweest! En idd achter schokker voelt soms zo zwabberig dat je bijna denkt dat er geen verbinding is met je achterwiel 🤣
Maar voor de voorkant en die schokbreker achter zijn natuurlijk wel oplossingen.
denk dat die achter-schokbreker defect is dan hoor. Want hij moet echt niet zwabberig aanvoelen
 
denk dat die achter-schokbreker defect is dan hoor. Want hij moet echt niet zwabberig aanvoelen
Wilde al een andere zoeken maar vindt het wel een flinke som wat je neer mag leggen (beetje uit verhouding met wat de motor gekost heeft).
Begrijp me niet verkeerd hoor, veiligheid voor alles maar dan wil ik wel even goed uitzoeken wat de opties zijn.
Ff inhaken op verbruik, net weer een gecombineerde wegen tank gevuld aan de pomp...1 op 31.
Dan rijd ik dus 110-120 op de snel weg en gemiddeld lekker stevig op de binnenwegen.
Alleen snelweg haal ik nog 1 op 28.
 
Wilde al een andere zoeken maar vindt het wel een flinke som wat je neer mag leggen (beetje uit verhouding met wat de motor gekost heeft).
Begrijp me niet verkeerd hoor, veiligheid voor alles maar dan wil ik wel even goed uitzoeken wat de opties zijn.
Ff inhaken op verbruik, net weer een gecombineerde wegen tank gevuld aan de pomp...1 op 31.
Dan rijd ik dus 110-120 op de snel weg en gemiddeld lekker stevig op de binnenwegen.
Alleen snelweg haal ik nog 1 op 28.
kijk ook eens voor 2e hands/sloop daar vind je soms ook nog wat.
 
Ergens onderweg 😊


IMG_20220814_190342.jpg
 
Gaan we nog een keer bij elkaar komen trouwens? Neem aan dat iedereen wel op vakantie is geweest inmiddels...
Vindt de Meern een prima stop plaats...gelijk ff hapje en drankje erbij.
 
Poh, ruige bandjes voor onder een scarver...🤪
Ik moet, met al die trajectcontroles en flitspalen hier, vertoef ik meer op sluipwegen en zandpaden dan op asfalt 😁 En 2de hands koopje, dus als test. Zullen wel vlug slijten vermoed ik.
 

Bijlagen

  • IMG_20220815_205742.jpg
    IMG_20220815_205742.jpg
    265,7 KB · Weergaven: 8
Ik moet, met al die trajectcontroles en flitspalen hier, vertoef ik meer op sluipwegen en zandpaden dan op asfalt 😁 En 2de hands koopje, dus als test. Zullen wel vlug slijten vermoed ik.
Zandpaden ...gaat dat een beetje goed met de riem? Begreep dat die eigenlijk niet tegen zand zou kunnen?
Geen last van water op het wegdek zie ik...altijd handig (ik rijd enkel met mooi weer dus heb daar geen last van 😉)
 
Nu 11 000 km gereden, een kwart niet verharde wegen, ik woon op het platteland met m'n citybike😁 , nog nooit riemproblemen gehad. Maar ik rijd niet in de sahara of het regenwoud he. Voor ruig terrein is ze niet geschikt. Wegligging nul in mul zand of kiezels. Het ergste vind ik stadjes met kasseien, (kinderkopjes in NL ?) daar is de vering totaal niet voor gemaakt.
 
Ik werd op de A15, richting A2 tussen 18.30 uur en 19.00 uur ingehaald ( ik reed in mijn auto) door een koperkleurige Scarver. Iemand van hier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan