Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Tot ziens.


Heb vandaag Scarver en Ktm Duke ingeruild voor... Bmw F800gs.
 

Bijlagen

  • IMG20230201160108.jpg
    IMG20230201160108.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 23
Ik had een blanco sleutel besteld met de bedoeling deze tot reservesleutel te laten slijpen maar helaas is dat er nooit van gekomen en heb ik eerder afscheid moeten nemen van mijn scarver dan ik verwacht had.
Nu heb ik dus wel dat sleuteltje nog, kan ik iemand er blij mee maken hier?
 

Bijlagen

  • scarver sleutel.jpg
    scarver sleutel.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 11
Ik had een blanco sleutel besteld met de bedoeling deze tot reservesleutel te laten slijpen maar helaas is dat er nooit van gekomen en heb ik eerder afscheid moeten nemen van mijn scarver dan ik verwacht had.
Nu heb ik dus wel dat sleuteltje nog, kan ik iemand er blij mee maken hier?
Ik heb wel interesse😄
 
Wat een doodse stilte hier, maanden zeikweer eist zijn tol 🙃 Mijn teller is bijna aan 30K, gekocht op 12K. En mijn eerste grote probleem is gearriveerd ! Bij vol gas, in 1ste, 2de en 3de versnelling, geen probleem, nog niet. In 4de en 5de versnelling, slipt er iets, dus toerenteller gaat naar +6k, maar de aandrijving volgt niet. Dus ik kan rustig optrekken naar +175 km/u, maar bij snel en vol gas, verlies ik trekkracht. Eerste reactie, koppeling open halen, platen vervangen of nakijken, enz. Maar zou de mogelijkheid bestaan dat het slippen in de naaf van het achterwiel gebeurt ... ? Onder die riemschijf zitten blokken enz.. Iemand deze ervaring ? voor ik het verkeerde openhaal ... Mvg. Harry A
 

Bijlagen

  • zzz941.PNG
    zzz941.PNG
    45,9 KB · Weergaven: 10
Wat een doodse stilte hier, maanden zeikweer eist zijn tol 🙃 Mijn teller is bijna aan 30K, gekocht op 12K. En mijn eerste grote probleem is gearriveerd ! Bij vol gas, in 1ste, 2de en 3de versnelling, geen probleem, nog niet. In 4de en 5de versnelling, slipt er iets, dus toerenteller gaat naar +6k, maar de aandrijving volgt niet. Dus ik kan rustig optrekken naar +175 km/u, maar bij snel en vol gas, verlies ik trekkracht. Eerste reactie, koppeling open halen, platen vervangen of nakijken, enz. Maar zou de mogelijkheid bestaan dat het slippen in de naaf van het achterwiel gebeurt ... ? Onder die riemschijf zitten blokken enz.. Iemand deze ervaring ? voor ik het verkeerde openhaal ... Mvg. Harry A
Dat slippen komt uit de koppeling, niet uit de naaf.
Mijn vorige Scarver had er ook last van.
Ik heb de mijne overigens verkocht en veel onderdelen hier te koop staan, oa een complete koppeling.
Ik hoofd zeker niet de hoofdprijs, als het spul er over twee weken nog ligt gaat het ik de bak.
 
Laatst bewerkt:
Dat slippen komt uit de koppeling, niet uit de naaf.
Mijn vorige Scarver had er ook last van.
Ik heb de mijne overigens verkocht en veel onderdelen hier te koop staan, oa een complete koppeling.
Ik hoofd zeker niet de hoofdprijs, als het spul er over twee weken nog ligt gaat het ik de bak.
Ik zag het, een mooie hoop heb je daar. En al merci voor de tip. Maar ja , ik moet nog beginnen aan de mijne, mijn 2de onderhoudsbeurt, en mijn eerste koppeling, dus ik ben benieuwd wat ik ontdek. En moet ik dan een slippende koppeling vervangen door een 2de hands ... Ik bestudeer het eerst effi. In ieder geval, als het echt in de weg ligt, ik haal alles af he. Denk jij in tientjes 🙂, of in honderdjes 😲 ? Ik zit tegen Turnhout (B) , Baarle Nassau, aan de grens. Waar ongeveer ergens woon je. Want opsturen, dan krijgt mijn vrouw een hartaanval als het busje aanbelt 😂
 
Ik zag het, een mooie hoop heb je daar. En al merci voor de tip. Maar ja , ik moet nog beginnen aan de mijne, mijn 2de onderhoudsbeurt, en mijn eerste koppeling, dus ik ben benieuwd wat ik ontdek. En moet ik dan een slippende koppeling vervangen door een 2de hands ... Ik bestudeer het eerst effi. In ieder geval, als het echt in de weg ligt, ik haal alles af he. Denk jij in tientjes 🙂, of in honderdjes 😲 ? Ik zit tegen Turnhout (B) , Baarle Nassau, aan de grens. Waar ongeveer ergens woon je. Want opsturen, dan krijgt mijn vrouw een hartaanval als het busje aanbelt 😂
Ik woon op Texel,niet naast de deur 8-)
Als je interesse hebt voor alles,kun je me een pb sturen.
 
Heilige krukas ! 😱 Dan moet ik er een reis van maken en de vrouw mee, zwembroek, hittegolf, nachtje doorzakken, het seizoen klopt niet 😂
 
Afgelopen week mijn Scarver aan een goede kennis verkocht. Reden, in maart 20o24 krijg ik mijn nieuwe Royal Enfield 350 Signals in de kleur Desert Sand. De helft minder vermogen maar mijzelf maar weer eens verwend. Iedereen veel plezier met jullie Scarver.
Treg
 
Hoi mede Scarver eigenaren! Sinds dit voorjaar ben ik trotse eigenaar van een F650CS. Ik gebruik hem voornamelijk voor woon/werk en om zo nu en dan naar de wat verdere bouwmarkt te rijden. Daarom heb ik een 32L koffer(tje) aangeschafd van Givi om wat makkelijker spullen te kunnen vervoeren en mijn helm in op te kunnen bergen. Bij deze koffer zat een universele bevestigingsplaat, die ik op het bestaande rekje van de motor heb gemonteerd. Nu vroeg ik alleen af hoe stevig dit allemaal is? Ik heb de indruk dat dit rekje niet gemaakt is om extra dingen op te bevestigen. Het rekje (dat zwarte gedeelte) is bijv niet helemaal vlak, waardoor de koffer een beetje wipt (met wat ringetjes vlak gekregen). Ik zat er aan te denken om in iedergeval het bestaande zwarte gedeelte eraf te halen en de universele givi plaat direct op de armen te monteren. Met wat ijzerwerk moet dit wel lukken.
Givi had dit rek voor de scarver, maar die is helaas nergens meer te vinden.
1703163944172.jpeg


Het valt me op dat bij deze maar ook bij rekken van andere merken er extra armen aan de onderkant zitten. Dit wekt de indruk dat dit nodig is? Zag op dit forum/topic dat er ook iemand zelf zijn eigen ondersteuning gelast heeft. Anderzijds zie ik online ook zat mensen die koffers gewoon direct op het bestaande rekje gemonteerd hebben zonder extra ondersteuning. Online is er nog een rek van H&B te koop, voor 200 euro. Dit vind ik dan weer erg veel geld, plus de kans dat de givi koffer er niet lekker op past.

Wat raden jullie aan/af? Hoe hebben jullie je topkoffer bevestigd?
 
Hoi mede Scarver eigenaren! Sinds dit voorjaar ben ik trotse eigenaar van een F650CS. Ik gebruik hem voornamelijk voor woon/werk en om zo nu en dan naar de wat verdere bouwmarkt te rijden. Daarom heb ik een 32L koffer(tje) aangeschafd van Givi om wat makkelijker spullen te kunnen vervoeren en mijn helm in op te kunnen bergen. Bij deze koffer zat een universele bevestigingsplaat, die ik op het bestaande rekje van de motor heb gemonteerd. Nu vroeg ik alleen af hoe stevig dit allemaal is? Ik heb de indruk dat dit rekje niet gemaakt is om extra dingen op te bevestigen. Het rekje (dat zwarte gedeelte) is bijv niet helemaal vlak, waardoor de koffer een beetje wipt (met wat ringetjes vlak gekregen). Ik zat er aan te denken om in iedergeval het bestaande zwarte gedeelte eraf te halen en de universele givi plaat direct op de armen te monteren. Met wat ijzerwerk moet dit wel lukken.
Givi had dit rek voor de scarver, maar die is helaas nergens meer te vinden.
Bekijk bijlage 1954674

Het valt me op dat bij deze maar ook bij rekken van andere merken er extra armen aan de onderkant zitten. Dit wekt de indruk dat dit nodig is? Zag op dit forum/topic dat er ook iemand zelf zijn eigen ondersteuning gelast heeft. Anderzijds zie ik online ook zat mensen die koffers gewoon direct op het bestaande rekje gemonteerd hebben zonder extra ondersteuning. Online is er nog een rek van H&B te koop, voor 200 euro. Dit vind ik dan weer erg veel geld, plus de kans dat de givi koffer er niet lekker op past.

Wat raden jullie aan/af? Hoe hebben jullie je topkoffer bevestigd?
ik heb een koffer op het bestaande rekje gehad, maar dat wiebelde behoorlijk. Daarna een rek van H&B gemonteerd en daar zitten ook die armen aan. Koffer wiebelde een stuk minder.
Dus wat stabiliteit betreft is bovenstaande oplossing beter. (ook afhankelijk van wat je allemaal in je koffer stopt. Ik weet van 1 van de ex-bezitters dat die ooit zelf een rekje a-la buell had gemaakt bovenop zijn passagiers zit. Zag er stoer uit, en omdat hij alleen reed maakte dat ook niet uit.
 
Ik had het rekje van givi en die was goed stevig hoor. Ik vond alleen dat mijn achterlamp wat verdween in de diepte maar dat heeft me nooit tegen gehouden hehe.
 
Ik weet van 1 van de ex-bezitters dat die ooit zelf een rekje a-la buell had gemaakt bovenop zijn passagiers zit. Zag er stoer uit, en omdat hij alleen reed maakte dat ook niet uit.
Hihi … that’s me!
Ben hier een tijdje niet wezen kijken, maar zie ik nu meteen (indirect) mijn naam voorbij komen?
Het verhaal klopt overigens helemaal hoor.
Ik had een ontwerp op papier gezet, en bij een lokale smid (lasbedrijf) uitgelegd wat het idee was.
En zo geschiedde …

IMG_4116.jpeg



Zoals Postman als beschreef, was er (in eerste instantie) geen ruimte voor een passagier meer.
Echter kon ik de koffer achterover kantelen en vergrendelen, om zodoende de bijrijdersplek weer ter beschikking te hebben:

IMG_4114.jpeg


Hier een wat betere foto van het geheel:

IMG_4113.jpeg


En deze gewoon omdat het wel een grappig fotootje is:

IMG_4115.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Goedendag forumers, ik ben sinds gisteren eigenaar van een 2002 scarver en zo als met al mijn motoren, auto's doe ik al het onderhoud zelf. Wat is het beste werkplaatshandboek om te gebruiken? Of zijn de aanhaalkoppels net zoals bij BMW auto's makkelijk online te vinden?

Graag jullie tips,

Douwe
 
Goedendag forumers, ik ben sinds gisteren eigenaar van een 2002 scarver en zo als met al mijn motoren, auto's doe ik al het onderhoud zelf. Wat is het beste werkplaatshandboek om te gebruiken? Of zijn de aanhaalkoppels net zoals bij BMW auto's makkelijk online te vinden?

Graag jullie tips,

Douwe
Er is digitaal een werkplaats handboek te vinden. Ik heb hem zeker als PDF, dus mocht je hem willen hebben. Laat even per PB een berichtje achter met je mailadres.
 
Daar zou ik erg blij mee zijn!

Krijg het alleen niet voor elkaar om een PB te sturen, dus gelijk de volgende vraag, hoe doe ik dat in dit forum?
 
Ben de motor helemaal aan het nalopen, luchtfilter was het laatst vervangen in 2016 dus even alles fris is geen overbodige luxe. Bij het demonteren van de koplamp viel me op dat het hele binnenwerk er los in ligt.. Ik krijg het doorzichtige deel niet gescheiden van het zwarte deel, ben ik te voorzichtig(heb met warmte geprobeerd) of moet ik aan een nieuwe koplamp?
 
Ben de motor helemaal aan het nalopen, luchtfilter was het laatst vervangen in 2016 dus even alles fris is geen overbodige luxe. Bij het demonteren van de koplamp viel me op dat het hele binnenwerk er los in ligt.. Ik krijg het doorzichtige deel niet gescheiden van het zwarte deel, ben ik te voorzichtig(heb met warmte geprobeerd) of moet ik aan een nieuwe koplamp?
ik snap niet goed wat je bedoeld. Ligt het reflector deel los in je lamp?
En helemaal nieuwe lamp hoef je nou ook niet te kopen. Er zijn op baboon (motorsloper uit noorden van het land) of op marktplaats echt wel reserve onderdelen te koop.
 
Idd lag de reflector er los in met 3 schroevjes, heb ze er uit weten te halen en met een beetje loc-tite weer vast gezet, lijkt erop dat ik nog geen andere hoef. Had al gekeken bij baboon en op marktplaats maar die dingen zijn schaars en bijna niet te vinden. Een nieuwe kost 550,- das wel serieus geld voor zo'n stuk plastic.

Net de olie, luchtfilter en oliefilter vervangen dus ik kan weer even :-)
 
De remmen van mijn scarver zijn als pudding, ze remmen maar t kan beter zeg maar. Met welk merk zijn de beste ervaringen? Gebruikte voorheen altijd ferrodo en later veel EBC dus als iemand ergens een goede ervaring mee heeft? Dan wordt dat het volgende wat ik aan ga pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan