Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
gefeliciteerd. En veel plezier ermeeTot ziens.
Heb vandaag Scarver en Ktm Duke ingeruild voor... Bmw F800gs.
Ik heb wel interesseIk had een blanco sleutel besteld met de bedoeling deze tot reservesleutel te laten slijpen maar helaas is dat er nooit van gekomen en heb ik eerder afscheid moeten nemen van mijn scarver dan ik verwacht had.
Nu heb ik dus wel dat sleuteltje nog, kan ik iemand er blij mee maken hier?
stuur maar PB met gegevens waar ik het heen kan sturen, dan gaat ie op de post voor jeIk heb wel interesse
Dat slippen komt uit de koppeling, niet uit de naaf.Wat een doodse stilte hier, maanden zeikweer eist zijn tol Mijn teller is bijna aan 30K, gekocht op 12K. En mijn eerste grote probleem is gearriveerd ! Bij vol gas, in 1ste, 2de en 3de versnelling, geen probleem, nog niet. In 4de en 5de versnelling, slipt er iets, dus toerenteller gaat naar +6k, maar de aandrijving volgt niet. Dus ik kan rustig optrekken naar +175 km/u, maar bij snel en vol gas, verlies ik trekkracht. Eerste reactie, koppeling open halen, platen vervangen of nakijken, enz. Maar zou de mogelijkheid bestaan dat het slippen in de naaf van het achterwiel gebeurt ... ? Onder die riemschijf zitten blokken enz.. Iemand deze ervaring ? voor ik het verkeerde openhaal ... Mvg. Harry A
Ik zag het, een mooie hoop heb je daar. En al merci voor de tip. Maar ja , ik moet nog beginnen aan de mijne, mijn 2de onderhoudsbeurt, en mijn eerste koppeling, dus ik ben benieuwd wat ik ontdek. En moet ik dan een slippende koppeling vervangen door een 2de hands ... Ik bestudeer het eerst effi. In ieder geval, als het echt in de weg ligt, ik haal alles af he. Denk jij in tientjes , of in honderdjes ? Ik zit tegen Turnhout (B) , Baarle Nassau, aan de grens. Waar ongeveer ergens woon je. Want opsturen, dan krijgt mijn vrouw een hartaanval als het busje aanbeltDat slippen komt uit de koppeling, niet uit de naaf.
Mijn vorige Scarver had er ook last van.
Ik heb de mijne overigens verkocht en veel onderdelen hier te koop staan, oa een complete koppeling.
Ik hoofd zeker niet de hoofdprijs, als het spul er over twee weken nog ligt gaat het ik de bak.
Ik woon op Texel,niet naast de deurIk zag het, een mooie hoop heb je daar. En al merci voor de tip. Maar ja , ik moet nog beginnen aan de mijne, mijn 2de onderhoudsbeurt, en mijn eerste koppeling, dus ik ben benieuwd wat ik ontdek. En moet ik dan een slippende koppeling vervangen door een 2de hands ... Ik bestudeer het eerst effi. In ieder geval, als het echt in de weg ligt, ik haal alles af he. Denk jij in tientjes , of in honderdjes ? Ik zit tegen Turnhout (B) , Baarle Nassau, aan de grens. Waar ongeveer ergens woon je. Want opsturen, dan krijgt mijn vrouw een hartaanval als het busje aanbelt
ik heb een koffer op het bestaande rekje gehad, maar dat wiebelde behoorlijk. Daarna een rek van H&B gemonteerd en daar zitten ook die armen aan. Koffer wiebelde een stuk minder.Hoi mede Scarver eigenaren! Sinds dit voorjaar ben ik trotse eigenaar van een F650CS. Ik gebruik hem voornamelijk voor woon/werk en om zo nu en dan naar de wat verdere bouwmarkt te rijden. Daarom heb ik een 32L koffer(tje) aangeschafd van Givi om wat makkelijker spullen te kunnen vervoeren en mijn helm in op te kunnen bergen. Bij deze koffer zat een universele bevestigingsplaat, die ik op het bestaande rekje van de motor heb gemonteerd. Nu vroeg ik alleen af hoe stevig dit allemaal is? Ik heb de indruk dat dit rekje niet gemaakt is om extra dingen op te bevestigen. Het rekje (dat zwarte gedeelte) is bijv niet helemaal vlak, waardoor de koffer een beetje wipt (met wat ringetjes vlak gekregen). Ik zat er aan te denken om in iedergeval het bestaande zwarte gedeelte eraf te halen en de universele givi plaat direct op de armen te monteren. Met wat ijzerwerk moet dit wel lukken.
Givi had dit rek voor de scarver, maar die is helaas nergens meer te vinden.
Bekijk bijlage 1954674
Het valt me op dat bij deze maar ook bij rekken van andere merken er extra armen aan de onderkant zitten. Dit wekt de indruk dat dit nodig is? Zag op dit forum/topic dat er ook iemand zelf zijn eigen ondersteuning gelast heeft. Anderzijds zie ik online ook zat mensen die koffers gewoon direct op het bestaande rekje gemonteerd hebben zonder extra ondersteuning. Online is er nog een rek van H&B te koop, voor 200 euro. Dit vind ik dan weer erg veel geld, plus de kans dat de givi koffer er niet lekker op past.
Wat raden jullie aan/af? Hoe hebben jullie je topkoffer bevestigd?
Hihi … that’s me!Ik weet van 1 van de ex-bezitters dat die ooit zelf een rekje a-la buell had gemaakt bovenop zijn passagiers zit. Zag er stoer uit, en omdat hij alleen reed maakte dat ook niet uit.
Er is digitaal een werkplaats handboek te vinden. Ik heb hem zeker als PDF, dus mocht je hem willen hebben. Laat even per PB een berichtje achter met je mailadres.Goedendag forumers, ik ben sinds gisteren eigenaar van een 2002 scarver en zo als met al mijn motoren, auto's doe ik al het onderhoud zelf. Wat is het beste werkplaatshandboek om te gebruiken? Of zijn de aanhaalkoppels net zoals bij BMW auto's makkelijk online te vinden?
Graag jullie tips,
Douwe
via het envelop-knopje bovenin.Daar zou ik erg blij mee zijn!
Krijg het alleen niet voor elkaar om een PB te sturen, dus gelijk de volgende vraag, hoe doe ik dat in dit forum?
ik snap niet goed wat je bedoeld. Ligt het reflector deel los in je lamp?Ben de motor helemaal aan het nalopen, luchtfilter was het laatst vervangen in 2016 dus even alles fris is geen overbodige luxe. Bij het demonteren van de koplamp viel me op dat het hele binnenwerk er los in ligt.. Ik krijg het doorzichtige deel niet gescheiden van het zwarte deel, ben ik te voorzichtig(heb met warmte geprobeerd) of moet ik aan een nieuwe koplamp?