Scarver topic & Scarver forum!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was ff verdwaald in dit topic en las de laatste pagina eens door.

Wat me opviel is dat mensen praten over het karakter van de Scarver tov. het karakterloze van de F800. Dat verbaasde me eigenlijk wel.
Ik heb zelf een paar weken op een Scarver doorgebracht (eigen fiets TL gereden) en vond er weinig mis aan, deed alles wat je mag verwachten van een motor. Maar "karakter" heb ik er eerlijk gezegd niet aan kunnen ontdekken.
Niet lullig bedoeld, geen flame oid. maar kan een Scarverfanaat me uitleggen wat daarmee bedoeld wordt?
 
Ik was ff verdwaald in dit topic en las de laatste pagina eens door.

Wat me opviel is dat mensen praten over het karakter van de Scarver tov. het karakterloze van de F800. Dat verbaasde me eigenlijk wel.
Ik heb zelf een paar weken op een Scarver doorgebracht (eigen fiets TL gereden) en vond er weinig mis aan, deed alles wat je mag verwachten van een motor. Maar "karakter" heb ik er eerlijk gezegd niet aan kunnen ontdekken.
Niet lullig bedoeld, geen flame oid. maar kan een Scarverfanaat me uitleggen wat daarmee bedoeld wordt?

Wat ik daarmee bedoel is dat de F800 in mijn ogen niet leeft. Het loopt bijna als een japanse machine zo soepel. I.t.t. de Scarver, welke trilt, niet een heel constante stationair heeft, een bijzonder uiterlijk heeft, en verschrikkelijk lekker stuurt.
De F800 waarop ik heb gereden vond ik persoonlijk een beetje zouteloze motor. Ik beleefde niet echt het rijden zoals de F650 deed, maar dat komt m.i. meer door het feit dat de F650 een dikke 1 cilinder is en de F800 een 2-cilinder. Verder is de F800 relatief stil i.v.m. de F650 (mechanisch gezien).
Dit alles zegt natuurlijk niet dat het een slechte motor is, maar wanneer je een F650 CS gewend bent valt al het andere een beetje tegen. Vooral de trekkracht onderin is erg lekker, zeker met de lekkere/verslavende klappen die je onderin krijgt. En dat miste ik bij de F800.
 
Als je foto's wilt zien van diverse scarvers (aangepast en zo), moet je hier maar eens kijken:

[~[url="http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:uaX5_AHwavsqUM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Copyright_blue.png"]afbeelding~][/URL]copyright Ralph (aka Ranz/Half Gas)

edit, foto verwijderd :9 , link wel klikbaar


Uhh, het was maar een geintje hoor ...
Plaats gerust zoveel mogelijk foto's met aanpassingen (negatief + positief).
Komt alleen maar ten goede van dit topic en betreffende bezoekers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan