Scarver wil niet starten

Scarvertje

Rookie
28 feb 2016
3
0
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en ik ga mij later nog voorstellen.

Ik heb nu alvast een vraagje; mijn BMW F650SC (Scarver) wil niet meer aanslaan. Ik heb de accu inmiddels vernieuwd, de startmotor draait nu goed rond, maar pruttelen? Ho maar ;(

Ik heb de accu vernieuwd omdat hij tijdens het rijden al afsloeg en niet meer startte. Nu ben ik bang dat er toch iets anders aan de hand is.

Wat zou het kunnen zijn? Bougie?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
 
Wat heb je gedaan om het euvel te vinden? Dan kan men je hier wat gerichter helpen..
Ik neem aan dat je zelf op het idee bent gekomen de bougie te controleren.. nou, vonkt hij wel of niet??
 
Bougie heb ik er nog niet uitgehaald; ik mis de juiste sleutel. Ik weet dus nog niet of hij goed vonkt helaas. Wat ik wel gedaan heb is de accu vernieuwen en alle contacten goed schoon geschraapt. Ik heb de machine geprobeerd te starten zonder gas te geven. Sloeg niet aan Daarna geprobeerd met gas geven. Sloeg evenmin aan, maar wel rook ik een sterke benzinelucht. Vóór de winter begon heb ik geen benzine verbeteraar of zo toegevoegd.
 
Het lijkt me dan een probleem met benzine toevoer, kan optreden na lang stilstaan door vuildeeltjes in de tank of door "vergommen van de benzine" (zo noemt mijn motor-technische neef dat altijd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan