Schaamrand op de voorband

Doc

Die hard MF'er
6 jul 2002
671
1
groningen
M'n achterband rij ik helemaal rond, maar op m'n voorband zit nog een schaamrand van ca 1,5 cm. Is dit een een bepaalde veiligheid van de bandenmakers of zou ik wat betreft m'n banden nog veel platter kunnen?
 
Weet niet hoe rond ie staat...
Maar als ik mijn voorband rond wil rijden gaat de onderkant van de vorkpoten er ook aan... (net als ws de rest van de fiets).
 
Kan wel maar ik ga het niet proberen.
Heb er nu zelf een 2-hands setje SC's onder zitten en die zijn voor ook gewoon rond gereden.....no way dat ik dat ga halen.
 
Ik krijg de indruk dat ook ik de voorband steeds verder ga gebruiken en dat dat mede aan het insturen van de bochten ligt....

Je gaat met veel oefenen natuurlijk ook steeds platter.
 
M'n achterband rij ik helemaal rond, maar op m'n voorband zit nog een schaamrand van ca 1,5 cm. Is dit een een bepaalde veiligheid van de bandenmakers of zou ik wat betreft m'n banden nog veel platter kunnen?
Een voorband loopt veel ronder dan een achterband,als je hem achter
helemaal kaal rijdt dan zit je aardig op de grens denk ik.
 
Zelf heb ik ook op mijn CBR BT 010 en rij achter ook helemaal rond maar voor heb ik nog een randje van ongeveer 2 a 3 mm staan.
 
Een voorband loopt veel ronder dan een achterband,als je hem achter
helemaal kaal rijdt dan zit je aardig op de grens denk ik.
Nee hoor.
Ik hen 120/70 voor en een 190/50 achter en als ik achter op het randje zit heb ik voor nog bijna 2cm over.
Toch heb ik op Lelystad ook mijn voorband tot het randje gebruikt.
Dus kan wel.
En dan heb ik op een ZX9R nog een beperkte grondspelling volgens de deskundigen, zal dus nog wel platter kunnen.
 
kan wel met een bt010 hoor
full
 
Dat laatste stukje schaamrand van voor krijg je er meestal vanaf door op circuit harder de bocht in te duiken/remmend in te sturen. Als je op straat al op het einde van je voorbandlatijn zit zul je op de racebaan je vering toch iets moeten bijstellen..
Wat in hooligans hier.. ;)
 
Ff je banden leeg laten lopen.
Met 1 bar erin ben je die schaamranden zo kwijt.
 
op bto10 voorbanden blijf je een schaamrand houden omdat de band veel ronder is
:)
Op maandag 21 april 2003 00:35 schreef henk64 het volgende:
M'n achterband rij ik helemaal rond, maar op m'n voorband zit nog een schaamrand van ca 1,5 cm. Is dit een een bepaalde veiligheid van de bandenmakers of zou ik wat betreft m'n banden nog veel platter kunnen?
 
Ik heb juist het omgekeerde, mijn voorband is helemaal schaamrandloos en mijn achterband heeft juist een rand(je) van een mm of 5~7 (beide BT56).
Iemand daar een verklaring voor?

Koz
 
Ik heb juist het omgekeerde, mijn voorband is helemaal schaamrandloos en mijn achterband heeft juist een rand(je) van een mm of 5~7 (beide BT56).
Iemand daar een verklaring voor?

Koz

De rand op je voorwiel heeft volgens mij met name te maken met het insturen. Misschien dat je hard een bocht induikt, maar er niet hard (plat) genoeg door gaat om de rand achter weg te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan