Schaamrand op de voorband

Gaat het nou over een 120/60 of 120/70 voorband??

Mijn ervaring is dat je de 120/60 wel tot op de rand rijdt op straat, maar de 120/70 niet (Ikke niet dus)
 
Voor BT 045, achter BT 010.

Rij de achterkant helemaal tot het eind, de rullen hangen eraan.
Op de voorkant hou ik 1 cm over. :(

Omdat ik aan de achterkant op max zit en aan de voorkant voor m'n gevoel te veel druk zou krijgen ga ik niet verder....
 
in dit topic staat een foto van mijn bt010 120/70 voorband die echt helemaal
geraakt is, dus geen rand over en nog zijn er die zeggen dat het niet kan???????
een 120/60 loopt veel minder ver door en de rand is dan dus ook eerder weg.
 
Effe rondje zeeland gedaan....

rullenstraat.JPG
 
Volgens mij heeft het allemaal te maken met welke maat en merk banden op welke motor.

Maar wat is er nou zo belangrijk aan het helemaal oprijden van de band?? Gewoon zo hard mogelijk een bocht in en door rijden is toch het meest belangrijke en hoe de band dan afslijt tsja dat zien we volgens mij vanzelf.

En dat je heeeeel plat kan.......... dat heb ik afgelopen weekend op assen wel weer gezien.
 
Of je je voorband helemaal rond kunt rijden is deels afhankelijk van je veerinstellingen en deels van je manier van insturen. Meer druk op je voorwiel is makkelijker band rondrijden.
In principe moet elke band rond te rijden zijn, alleen niet door iedereen (niet door mij in ieder geval :} )
Weet wel zeker dat BT010 onder een R6 wel lukt })
 
Mijn vorige BT010 voorband reed ik wel helemaal rond, mijn 012ss voorband niet. :? Nou ja, lekker boeiend.
 
Wat is nou het punt, ik krijg het idee dat je links en rechts door scooters wordt ingehaald.
Zegt het nou echt veel over je rijkunsten als je je band helemaal nodig hebt...
Ik zie wel eens kneuzen tegen hangen in de bocht, maar dan moet je motor plat hoor. waarschijnlijk heeft die gozer dan geen schaamranden.... en ken die rijden?????

ps, voor helemaal rond, achter red ik het niet, krijg ik steeds een koffer touch-down.

kijk maar op een van de foto's waar een van die Belgen door het gras reed...over het tegenhangen dan..
 
Nee, dat zegt niet echt iets over je rijkunsten
Ik rij mijn banden vol, maar er zijn er genoeg die mij voorbijvliegen of ik stil sta.
En wat dat tegenhangen betreft:in korte bochten ben je daar sneller mee, kijk maar eens daar supermotardwedstrijden.
 
Gewoon tot op de rand rijden is geen punt, hij glijdt echt niet weg als de band maar lekker is opgewarmt zoals hier.

full
 
Heb dit resultaat op straat gehaald???
... waar dan, moet een aardig circuitje zijn dan :)

Op de Nordschleife, ook openbare weg maar dan in één richting, wel wat veiliger zonder tegenliggers, modder en fietsers/voetgangers etc.
 
en zelfs een oude bt057 krijgt het aardig warm van een klaverblad *D
Dit is ook een 120/70

(Afbeelding)


Dat is wel een heel klein bochtje geweest (ivm remschrijfslot ;) )

Ik ben benieuwd of ik de schammranden van de voorband van mijn nieuwe motor afrijdt. Slijtboutjes zijn inmiddels al ingekort :P (voorband (geloof 012 loopt wel megarond i.t.t. de BT 010 op mijn vorige motor)
 
Het heeft ook te maken met de breedte van je achterband volgens mij, met een 150 of 160 als achterband rij je hem voor eerder tot de rand denk ik. :?
 
Op de Nordschleife, ook openbare weg maar dan in één richting, wel wat veiliger zonder tegenliggers, modder en fietsers/voetgangers etc.

Ik ken het... kom daar ook weleens :) ... met en zonder vriendin achterop.

Ik dacht even dat je een openbaar stuk weg in Nederland wist waar je zo kunt knallen, vandaar. Ik weet wel een paar stukjes waar je lekker kunt sturen maar daar moet je dan eerst een verkenningsrondje maken en dan maar hopen dat er intussen niemand door de berm gaat liggen scheppen... :)
 
Nou... een auto die door het grind rijdt "schept" dat dan de weg op.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik rustig heen ben gereden, niks aan de hand en dan op de terugweg hard rijden omdat je weet dat er geen zooi op de weg ligt... blijkt er toch nog iemand voor je te zitten die net langs het asfalt rijdt.
Doen ze natuurlijk net in die bochtjes waar je het pas laat ziet heheheh...

of wat dacht jij dan? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan