Schaamrandjes, hoeveel hebben jullie?

Hoeveel cm schaamrand hebben jullie nog

  • geen!

    Stemmen: 60 48,0%
  • 0 - 0,5

    Stemmen: 26 20,8%
  • 0,5 - 1

    Stemmen: 11 8,8%
  • 1 - 1,5

    Stemmen: 8 6,4%
  • 1,5 - 2

    Stemmen: 20 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    125
Who gives a fuck, en daarbij veschilt het nogal eens van band tot band hoe makkelijk je de schaamranden wegrijdt.
Bij een michelin pilot sport was dit zo gebeurd, terwijl het bij pirelli corsa's toch iets lastiger is......dussssssss
Maar schaamrand of geen schaamrand ........who cares.

En van je bandenmaat natuurlijk. Bij een 120 band zoals ik heb wordt het denk ik nog knap moeilijk om een fikse rand te laten zitten ...
Het zegt dus inderdaad allemaal behoorlijk weinig volgens mij.
 
Het lijkt me ook niet echt het jaargetijde om te gaan promoten dat je platter door een bocht zou moeten gaan dan dat je tot nu toe gedaan heb eigenlijk..

Maar wel mooi om terug te kijken op dit seizoen, waarin je je banden hebt afgereden. Dit is niet persé promoten tot platter gaan, een pure educatieve reflectie op het prachtige motorseizoen dat nu ten einde loopt... ( :+ )

Maareuh, dat is ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. Als je je door een topic als deze laat opnaaien om platter te gaan... Tsja..
 
Maar wel mooi om terug te kijken op dit seizoen, waarin je je banden hebt afgereden. Dit is niet persé promoten tot platter gaan, een pure educatieve reflectie op het prachtige motorseizoen dat nu ten einde loopt... ( :+ )

Maareuh, dat is ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. Als je je door een topic als deze laat opnaaien om platter te gaan... Tsja..
Dan krijg je al snel een eigen topic :+
 
Maar daar mag geen discussie worden gevoerd he :+

Of iemand zijn eigen schaamranden boeiend vind of niet ..ok..kan ik nog beetje snappen..maar hoe boeiend zijn schaamranden van anderen nou :?

joh.. ik rij ook lekker mn eigen tempo en bochtjes op n relaxte manier..

keek alleen op mn achterbandje laatst (nog net nieuw..) en zag zo'n ingereden vlak en nog 2 pikzwarte randen aan de zijkant.. t was gewoon interesse.. ff poll(s)en hoe dat bij andere mensen zou zijn.. we zijn hier toch om te discussieren en te babbelen over onze motoren en in t algemeen of niet?

O-)
 
Ben hier nu even omdat ik niks beters te doen heb eigenlijk :+ en inderdaad, heb nu wel even wat te doen dankzij jou :}
 
vier stuks: links en rechts op de voorband
en links en rechts op de achterband.
Niet dat ze erg groot zijn...
 
Loopt het seizoen van dit jaar niet op 31-12 om middernacht af, vorig jaar wel? :?

Er zijn twee hardnekkige knokkers:

De knokkers die pleitten voor het feit dat het niet interessant is hoeveel centimer je schaamranden zijn...

De knokkers die elk jaar weer knokken voor de algemene aanname dat het motorseizoen het hele jaar doorloopt en die niet willen inzien dat veel personen hun motor niet gebruiken wanneer de temperatuur beneden de 15 graden komt...

[me]BGL Racing die overigens gewoon het hele jaar doorrijdt.[/me]
 
Aan beide kanten een halve cm ongeveer. Achter dan. Verder kan niet, dan houd ik geen schoenzolen meer over.
 
Ik knok voor beide :)

Mijn schaamrandjes met 1.5 weken oude banden: beide banden zo'n 2cm. 't is mooi zo, heb ik nog wat hellingshoek over om noodsituaties op te vangen. En de temperatuur werkt ook niet meer echt mee.
 
ik heb geen schaamranden,ik heb wel een gedeelte van mijn banden die ik niet benut,maar schamen doe ik me daar niet voor,bovendien ben ik een beetje een poser ,en ook daar schaam ik me niet voor :9

heb een achterband van 180 ,ga nu even kijken ,demk tussen de 2 en de 2,5 cm ,ach mijn motor is nog heel,veel patsers zonder schaamranden gaan ook regelmatig op dr plaat,toch?
 
tel61.JPG
 
achteraan 0 vooran ongeveer 1 tot 1,5 cm. Kan me eigenlijk niet veel schelen. Wat ik wel een beetje raar vind is dat ik dus achter de volledige band benut, maar zelf vind ik niet eens dat ik zo diep ga. Als ik met anderen ga rijden dan gaan die nog een pak harder door de bocht. Ik durf niet echt harder omdat ik schrik heb om over het randje te rijden. Zou een bandje 160 ipv 150 dit probleem kunnen oplossen?
 
ongeveer een centimetertje, MAAR .... op mijn vorige motor had ik op mijn pilot sports rechts GEEN randje meer.
en nu op mijn bto10 van mijn FZRetje een centimeter(tje)....

ligt dus ook wel aan de band denk ik, en de breedte .....
of niet ....
 
Op m'n vorige achterband: een mm of 2. Heb net een nieuwe achterband, en had daarna een afspraak ergens in duitsland, waardoor ik dus een tyfuseind op de snelweg heb gereden. Gevolg: nieuwe band die al vierkant begint te worden B|

Hier zit nu nog een milimetertje of 7 tot 8 op, en dat blijft wel denk ik met deze temperatuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan