Schaamtemomentje.

Het is mij nooit gebeurd, maar schamen???? :N :N :N
Nergens voor nodig! Je lest niet voor niets toch?? En daar zijn die lesmotoren voor met hun valbeugels, liever daarmee dan met je eigen motor *D
 
Heb tijdens 'wegrijden uit parkeer vak' de motor wel is af laten slaan. Motor wil dan ook heeeel graag naar de grond toe. Dat is dan ook gelukt, ik zelf kon er nog net af springen dus niet echt gevallen *O* Stond er echt naast van: 'als je de motor zoekt, hij ligt hier :) '
 
ik kan je de hand schudden. zelfde oefening, zelfde type motor en zelfde fout.
denk zelfs nog zelfde rijschool ook (vriends???)

gewoon om lachen en gelijk weer doorgaan
 
langzame slalom 3 keer op me bek gegaan tijdens lessen en toch binnen 7dgn alles gehaald. kwestie van oefenen oefenen oefenen. en dan nog 1 keertje oefenen.endan heb je het onder de knie

schade 1 koppelings hendel zat in prijs inbegrepen :Y _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Flink gaan fitnessen voor je begint met lessen... Dan kun je de motor gewoon rechtophouden als je dreigt te vallen... O-) Hoef je je ook niet te schamen. ;)

En anders: lekker laten vallen. Daar is het les voor.
 
Whooe gister me proefles gehad voor de motor (zware catagorie)
op een gs500 suzuki.. eerste proefles ging alles goed, ik mocht al alleen rijden enzo en het was me ook gelukt om met 70 door een bocht te gaan, die aardig lekker ging( tot mijn verbazing was het helemaal niet eng)
Dus gewoon opschakelen en terugschakelen voor een bocht een beetje oefenen enzo en de tweede les kon ik gelijk erachteraan omdat iemand niet kwam opdagen, ik dus mee. Mijn lesgenote was een vrouw die al enige ervaring had met lessen en dus langzame slalom ging doen en achtjes draaien.. ik dus eerst stapvoets rijden gedaan en lukte aardig maar nu moest ik slalom doen.. eerste keer ging een beetje haperig want was nog best nerveus en tweede keer liet ik per ongeluk mijn gas los waardoor de trekkracht en stabiliteit dus weg was.... BAF! ik op me plaat.. Ik schaamde me zwaar tegenover de rijinstructeur.. maar mijn vraag is eigenlijk.. is dit bij iemand nog meer gebeurt..? een half rondje draaien en goed inkijken lukte wel heel simpel maar die slalom is verdomde moeilijk.. :+ Graag reacties :]

Pick a number, het om, of bijna ompletteren gebeurd wel vaker.

Zelf ook bijna een paar keer gegaan. Bijna, niet helemaal :+
 
Er zijn twee categorieen motorrijders.

1. Degenen die onderuit zijn gegaan

2.Degenen die nog onderuit gaan.

hhmmm...

dan hoor ik in de categorie 2.

met lessen wel bijna maar nooit helemaal gegaan... :Y

[me="Articania"]gaat liever met langzame slalom onderuit dan met 80 in de bocht o.i.d.[/me]
 
Bij de slalom niet..
Ik had zelf veel moeite met het achtje netjes doen..
 
ik vond die langzame slalom echt te irritant. nooit onderuit gegaan gelukkig, maar wel flink wat pionnetjes omver gereden.
uiteindelijk kwam ik tot de conclusie om de motor niet de slalom door te sturen, maar de bochten in te laten vallen en flink met de heup te werken. dat deed t em voor mij en sindsdien ging t goed.
maar t blijft een lastige manoevre!
 
ik ben 2 maal bij het 8tje gevallen ..


:^


ik vond die langzame slalom echt te irritant. nooit onderuit gegaan gelukkig, maar wel flink wat pionnetjes omver gereden.
uiteindelijk kwam ik tot de conclusie om de motor niet de slalom door te sturen, maar de bochten in te laten vallen en flink met de heup te werken. dat deed t em voor mij en sindsdien ging t goed.
maar t blijft een lastige manoevre!


:^ zwaar irritante oefening destijds

het lukte me tijdens de lessen niet 1 keer om alle pionnen te laten staan, tijdens examen niet een geraakt :?

en jah als je nu tussen de file doorrijdt is het een laaaaaaaaaaaaaaaaaange langzame slalom :] :] :]

en n grijnz da'k op me bakkes heb 8-)
 
Ging hier eigenlijk heel goed, nooit gevallen ofzo. Die fase had ik al gehad met bromfietsen enzo :P Vond bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd wel het leukst. Pikte 't ook wel redelijk vlot op.

Zou me er niet voor schamen. Waar denk je dat al die schades vandaan komen die er al op zaten voordat je al voor de eerste keer die motor zat? ;) Heb nog nooit een kras/deukloze lesmotor gezien :/

Gewoon lekker doorrijden, je hebt een goed leermoment gehad. Zo word je uiteindelijk een goed motorrijder.. Leermomentjes :) (die kun je ook tegenkomen zonder schades maar wel met veel getoeter en gezweet _O- )
 
Whooe gister me proefles gehad voor de motor (zware catagorie)
op een gs500 suzuki.. eerste proefles ging alles goed, ik mocht al alleen rijden enzo en het was me ook gelukt om met 70 door een bocht te gaan, die aardig lekker ging( tot mijn verbazing was het helemaal niet eng)
Dus gewoon opschakelen en terugschakelen voor een bocht een beetje oefenen enzo en de tweede les kon ik gelijk erachteraan omdat iemand niet kwam opdagen, ik dus mee. Mijn lesgenote was een vrouw die al enige ervaring had met lessen en dus langzame slalom ging doen en achtjes draaien.. ik dus eerst stapvoets rijden gedaan en lukte aardig maar nu moest ik slalom doen.. eerste keer ging een beetje haperig want was nog best nerveus en tweede keer liet ik per ongeluk mijn gas los waardoor de trekkracht en stabiliteit dus weg was.... BAF! ik op me plaat.. Ik schaamde me zwaar tegenover de rijinstructeur.. maar mijn vraag is eigenlijk.. is dit bij iemand nog meer gebeurt..? een half rondje draaien en goed inkijken lukte wel heel simpel maar die slalom is verdomde moeilijk.. :+ Graag reacties :]


Is mij noooooit overkomen tijdens lessen O-)

Rij-instructeur, nadat ik bij het bochtje draaien naar binnen viel: " Dan had ie maar geen lesmotor moeten worden". Ik schaamde me toen niet, maar baalde dat ik dat nog niet onder de knie had.
En ja, 8tje is k met peren, heeft me lang geduurd voordat ik dat kon. Linksom ging goed en rechtsom steeds niet.
 
Tijdens 't lessen nooit iets meegemaakt qua vallen. Zelfs de motor is nooit uitgevallen! Maar dat maakt helemaal niet uit. Beter maak je nu wat foutjes, niks om je voor te schamen.

Je moet je pas schamen als je 3 jaar je rijbewijs hebt en pal voor je school je motor zachtjes op z'n zijkant neerlegt, wanneer je per ongeluk achteruit tegen een stoeprand rijd die je niet had gezien.

Dat is mij natuurlijk ook nooit overkomen. Maar het kan, theoretisch gezien :+ O-)
 
Bij de halve draai en in een te ruime bocht over een vluchtheuvel gekukkeld. Volgens de statistieken nog maar één keer te gaan dus :P

Rijinstructeur na het vluchtheuvel incident: "doet het pijn?"
Ik: "Ja"
Rijinstructeur: "Mooi! Dan heb je er wat van geleerd" -O-
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de leuke reacties, het heupengooien lukt me nu steeds beter en ben minder bang, de snelle slalom lukte me trouwens in 1 keer en daarna ging de langzame slalom ook iets beter alleen het gedeelte koppeling, gas en rem moet ik nog wat oefenen
 
Bij de halve draai en in een te ruime bocht over een vluchtheuvel gekukkeld. Volgens de statistieken nog maar één keer te gaan dus :P

Rijinstructeur na het vluchtheuvel incident: "doet het pijn?"
Ik: "Ja"
Rijinstructeur: "Mooi! Dan heb je er wat van geleerd" -O-


Hahahehghehghehghehg _O- _O- een instructeur met foute humor


(maar hij heeft wel gelijk)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan