Schaamtemomentje.

Skade

Die hard MF'er
21 apr 2008
341
1
Rotterdam
Whooe gister me proefles gehad voor de motor (zware catagorie)
op een gs500 suzuki.. eerste proefles ging alles goed, ik mocht al alleen rijden enzo en het was me ook gelukt om met 70 door een bocht te gaan, die aardig lekker ging( tot mijn verbazing was het helemaal niet eng)
Dus gewoon opschakelen en terugschakelen voor een bocht een beetje oefenen enzo en de tweede les kon ik gelijk erachteraan omdat iemand niet kwam opdagen, ik dus mee. Mijn lesgenote was een vrouw die al enige ervaring had met lessen en dus langzame slalom ging doen en achtjes draaien.. ik dus eerst stapvoets rijden gedaan en lukte aardig maar nu moest ik slalom doen.. eerste keer ging een beetje haperig want was nog best nerveus en tweede keer liet ik per ongeluk mijn gas los waardoor de trekkracht en stabiliteit dus weg was.... BAF! ik op me plaat.. Ik schaamde me zwaar tegenover de rijinstructeur.. maar mijn vraag is eigenlijk.. is dit bij iemand nog meer gebeurt..? een half rondje draaien en goed inkijken lukte wel heel simpel maar die slalom is verdomde moeilijk.. :+ Graag reacties :]
 
Ik herken het. maar je schamen :? vergeet niet dat je les neemt om te leren, en van foutjes leer je ;) :+

zodra je meer vertrouwen hebt in de motor gaat het steeds makkelijker *O*

succes ermee :] en ik ben benieuwd hoe je lessen verlopen :) :)

Ciao,

:W
 
Gebeurt zo vaak! Ikzelf ben niet gevallen tijdens lessen, maar ik denk dat er 3 á 4 keer iemand die samen met mij les had is gevallen. En pas zag ik iemand op een rotonde omvallen met de motor (les). Dus zo erg is het niet, het komt echt we vaker voor!

Iets met vallen en opstaan ofzo... ;)
 
Laatst bewerkt:
bij de slalom :') _O-

:+

nou, wel bij 't 8-je gepleurd, maar niet bij de slalom..

en schamen? Neuh.. heb ook een schuiver gemaakt de 3e les, midden op een kruispunt.. maar wel doorrijden daarna 8-)

niet schamen, zolang je weer opstapt en lekker verder rijdt :]

leren doe je met vallen en opstaan. Soms figuurlijk, maar soms ook letterlijk :)


Succes met je lessen :Y
 
Slalom vond ik ook de lastigste, maareh, op een gegeven moment heb je het ineens door en gaat ie bijna vanzelf.
 
nou, wel bij 't 8-je gepleurd, maar niet bij de slalom..

en schamen? Neuh.. heb ook een schuiver gemaakt de 3e les, midden op een kruispunt.. maar wel doorrijden daarna 8-)

niet schamen, zolang je weer opstapt en lekker verder rijdt :]

leren doe je met vallen en opstaan. Soms figuurlijk, maar soms ook letterlijk :)


Succes met je lessen :Y

Op een kruispunt _O- :')

Pics or it didn't happen :+
 
Motor is toch niet van jou dikke schijt aan dus lekker op de grond laten pleuren en je niet schamen;)
 
Laatst bewerkt:
Och, dat is niets,

Ik deed dat op de bt1100 van mijn moeder, dat was iets meer :$

Leuk in de polder oefenen, toen even een achtje maken maar daarbij probeerde ik de koppeling zo veel mogelijk te ontzien en gewoon de gaskraan bijna dicht. Het ging lekker soepel totdat ik hem plots naar stationaire gasstand terug liet vallen. De soepelheid was er toen wel uit moet ik zeggen. :(

Heb toen me poot wel uitgestoken maar het mocht niet meer baten.

En een beschadigde motor, en een verrekt poot |(
 
Ik ben nooit gevallen tijdens de les , althans 1x keer gehad dat ik m'n voet terug wou zetten en naast het stepje stapte.. :X

Maar de langzame slalom vond ik ook het moeilijkst , die had ik pas 1x goed gedaan voordat ik ik examen moest doen.

En ja hoor tijdens de avb was dat dus het eerste wat ik moest doen :(
Meteen de 2de pilon omgereden |(

Maar 1 tip die ik je kan geven , easy does it ;)
Gewoon in de 1 met slippende koppeling , beter langzaam en goed dan te gehaast en het fout doen :)
 
Ik heb ook sinds een klein maandje mijn zwaar..

Die langzame slalom vond ik ook kei klote, heb veel geoefend om hem onder de knie te krijgen..

het probleem was, dat je kneiter hard probeert te gaan, tenminste zo snel mogelijk erdoorheen.. :]
je moet gewoon langzaam aan komen rijden een km-tje of 5/10 zeg maar. beetje spelen met je achterrem en koppeling en sturen..

alleen even het gevoel krijgen, maar belangrijkste is niet snel te willen!!
 
Ik ben ook een keer gevallen met de langzame slalom. Vond het de moeilijkste oefening die er bij zit. Ben toen direct weer opgestapt en het nog een keer geprobeerd. Liet hem vervolgens weer vallen :X :+
Maargoed, dat was ook de laatste keer. Vanaf toen heb ik hem altijd goed gedaan :Y

Maar maak je je er niet druk om. Je mag hem fout hebben toch? Als je je A'tje hebt, heb je iig niks meer aan. Dan maak je toch alleen wheelies, kneedowns en stoppies.
:W
 
bij de slalom :') _O-

:+

nou, wel bij 't 8-je gepleurd, maar niet bij de slalom..

en schamen? Neuh.. heb ook een schuiver gemaakt de 3e les, midden op een kruispunt.. maar wel doorrijden daarna 8-)

niet schamen, zolang je weer opstapt en lekker verder rijdt :]

leren doe je met vallen en opstaan. Soms figuurlijk, maar soms ook letterlijk :)


Succes met je lessen :Y

en die greppel, vergeet die niet. :9

Ik ben al zoooo vaak bijna gevallen.
 
Laatst bewerkt:
ow en voor de TS; wat bij mij erg heeft geholpen is eerder je slalom zegmaar inzetten. En dat volhouden zodat je wanneer je een foutje maakt genoeg ruimte hebt om deze te corrigeren.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan