Schade aan Honda Fireblade SC28

Rjmvd

Rookie
19 okt 2014
6
0
Ede
Beste forumleden,

Afgelopen zondag ben ik van mijn motor gereden door iemand die mij geen voorrang op een rotonde gaf. Ik kon geen kant op en kwam met 't stuur tegen de linker voorkant van de auto aan en sloeg om. Heel zwaar is de schade niet, en ik hoop dat ik iets vergoed krijg. Dat proces loopt nu bij mijn verzekering.

Hier een Flickr album van de schade.

Ik was gelukkig dicht bij huis, dus ik kon 'm nog naar huis rijden. Echter merkte ik wel dat 't stuur iets scheef staat, en dat het rem gedeelte afgebroken is. (Waar je voet op staat, niet op 't stuur)

Omdat het nog loopt bij de verzekering, weet ik niet hoe of wat. Ik hoop dat dit nog hersteld kan worden.

Zou iemand durven zeggen of de motor total loss word verklaard vanwege de waarschijnlijk hoge reparatiekosten en lage dagwaarde?

Behalve aan de kap schade, waar nog wel wat aan te doen is, is dus het stuur waarschijnlijk krom geslagen. Is daar nog iets aan te doen, of word het een heel nieuwe voorkant?

Mochten ze nou niets aan de kappen kunnen doen, weet iemand waar ik terecht kan voor een set stickers voor deze motor? Dit was 'm een paar jaar geleden: Hallo!

Misschien raar om dit allemaal te vragen zonder nog iets van de verzekering te weten, maar ik vind 't echt kut en wou ook even m'n verhaal delen. Ik heb niet zoveel geld dat ik gelijk weer een nieuwe kan kopen, en had wel een paar leuke ritjes in gedachten deze zomer.. :/
 
Beste forumleden,

Afgelopen zondag ben ik van mijn motor gereden door iemand die mij geen voorrang op een rotonde gaf. Ik kon geen kant op en kwam met 't stuur tegen de linker voorkant van de auto aan en sloeg om. Heel zwaar is de schade niet, en ik hoop dat ik iets vergoed krijg. Dat proces loopt nu bij mijn verzekering.

Hier een Flickr album van de schade.

Ik was gelukkig dicht bij huis, dus ik kon 'm nog naar huis rijden. Echter merkte ik wel dat 't stuur iets scheef staat, en dat het rem gedeelte afgebroken is. (Waar je voet op staat, niet op 't stuur)

Omdat het nog loopt bij de verzekering, weet ik niet hoe of wat. Ik hoop dat dit nog hersteld kan worden.

Zou iemand durven zeggen of de motor total loss word verklaard vanwege de waarschijnlijk hoge reparatiekosten en lage dagwaarde?

Behalve aan de kap schade, waar nog wel wat aan te doen is, is dus het stuur waarschijnlijk krom geslagen. Is daar nog iets aan te doen, of word het een heel nieuwe voorkant?

Mochten ze nou niets aan de kappen kunnen doen, weet iemand waar ik terecht kan voor een set stickers voor deze motor? Dit was 'm een paar jaar geleden: Hallo!

Misschien raar om dit allemaal te vragen zonder nog iets van de verzekering te weten, maar ik vind 't echt kut en wou ook even m'n verhaal delen. Ik heb niet zoveel geld dat ik gelijk weer een nieuwe kan kopen, en had wel een paar leuke ritjes in gedachten deze zomer.. :/

Hoe dan ook.... zo te zien kun je voor een paar tientjes gewoon rijden deze zomer.

Stuur scheef, zou eens beginnen met de voorpoten even te lossen en weer opnieuw vast te zetten, gezien de schade verder kan ik me niet voorstellen dat hier echt iets krom is, met wat mazzel zijn de voorpoten wat gedraaid en is dat alles.

De rest is vooral cosmetische schade.
Uiteraard meld je dat aan de verzekering maar of de motor total loss is is natuurlijk moeilijk te zeggen, daar zijn meer gegevens voor nodig. Maar als je vind dat dit een goede motor voor jou is, dan zou ik daar niet op aan willen sturen.

Altijd vervelend zo'n aanrijding.
 
Het lijkt inderdaad mee te vallen, maar de uren werk die eraan zitten moeten natuurlijk ook betaald worden. Hij heeft toch een beste klap gehad.

Vanmorgen keek ik er nog even beteuterd naar en zag dat er wat wat vloeistof onder lag. Hij zal wel ergens lekken dus.
 
Klote allemaal.
Maar allerbelangrijkste is dat jij geen letsel eraan hebt overgehouden.
Je kunt voor hetzelfde geld blijvend invalide raken.
Met die motor komt het allemaal wel goed.
Jij bent nummer 1 en daar kan zo'n apparaat nimmer tegenop.
Vr Gr E
 
Ja, daar heb je inderdaad gelijk. Behalve een stijve nek en een blauwe vinger, loop ik nog wel rechtop.
 
Kiek, dan gaat het goed komen.
Heb zelf de afgelopen 28 jaar 4 tal ongelukken gehad met de motor.
Paar eenzijdige maar ook door schuld van koekblikbestuurders die niet opgelet hadden.
Kwam er telkens van af met een beschadigt ego en schaafwonden.
Altijd wel het pak aangehad. ( ene keer leer andere keer kunstof bmw pak )
Ik hoop voor je dat dit het laatste motorongeluk is geweest dat je meemaakt.
Er benne vele die het of niet na kunnen vertellen of botten breken waarna het nooit meer lekker fris wordt.
Vr gr E
 
De gebruikelijke gang van zaken is dat je de motor naar een motorzaak brengt en dat een schade-expert samen met de motorzaak de schade bekijkt. Aan dat bedrag is een maximum verbonden, anders is de motor economisch total loss. Als je de motor laat repareren zal alles door de verzekering geregeld worden. Als je niet laat repareren zal de motorzaak een bedrag of percentage van jou willen hebben en kun je met de rest van het geld van de verzekering doen wat je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan