Schade afhandeling na een ongeluk? tips?

Ik denk ook dat je motor total los wordt verklaard. Ik heb afgelopen jaar ook een auto achterop mijn motor gehad en alleen voor de demper rekende ze al bijna 900 euro :+
Ze gaan bij het bestellen van de onderdelen namelijk uit van de nieuwprijs.
 
gewoon de gemiddelde of hoogste marktplaatsprijs voor je motor zoeken, het liefst die van een dealer...

en vergeet niet al je kleding ook op te geven aangezien je die na een flinke crash (zoals deze) toch ook echt wilt en moet vervangen.

En laat je niet afschepen door de verzekeraar die vaak het laagste wil uitkeren!
 
Eigenlijk is alles al genoemd wat wel van belang is is dat jullie samen alsnog een aanrijdingsformulier invullen met daarin de toedracht waar je reed op het moment van aanrijden enz...


Let ook goed op wat je tekent onder aan het formulier als jij tekent dat je nog net niet naast het busje reed bijvoorbeeld zal het al gauw een strijd worden terwijl als je daar tekent dat jij al wel naast dat busje reed het gelijk een heel ander verhaal is, vergeet niet dat de verzekering er is voor de verzekering en niet voor jouw!!!

Op je tekening aangeven dus dat je al NAAST het busje reed ten tijde van de aanrijding...

Op zoek gaan naar vergelijkbare motoren (de prijs uiteraard) het liefst bij dealers (zijn meestal duurder) en niet gelijk het eerste aanbod aanvaarden als dit bod lager ligt dan de motoren die jij gevonden hebt die vergelijkbaar zijn...

Laat de tegenpartij ook verklaren dat hij vind dat ie schuldig is dan sta je altijd sterker...

De verzekering is er om een schade zo fair mogelijk te regelen en dient daarbij rekening te houden met jurisprudentie. Het belangrijkste is dat beide partijen het formulier volledig en naar waarheid invullen en ondertekenen. Het is zaak dat je daar als beide betrokkenen bij stilstaat en dus goed kijkt wat je aankruist en hoe je de tekening maakt. Na ondertekening wordt immers het formulier gezien als de waarheid van beide betrokkenen.

Vul dus ook niet allebei een eigen ander formulier in dat verschillend is van elkaar. Dat kan alleen maar onnodig vertragen.
 
Als aanvulling...

Heb het zelf nog niet, maar ben het wel van plan.

Koop een wegwerpcamera voor nog geen 3 Euro, en maak direct foto's! Zo zeggen plaatjes meer dan dan 1000 praatjes :Y

Was het maar zo :')

Verzekeringen doen nog steeds moeilijk, al heb je prima foto's :Y

In mijn schadegeval (dat dus nog steeds loopt) hebben wij foto's en uitspraken van de politie betreffende een doorgetrokken streep die er al dan niet zou liggen. Op foto's duidelijk te zien dat die streep er niet meer is, uitspraken van de politie (zelfs aangegeven door de tegenpartij dat de politie dit inderdaad heeft gezegd) dat de doorgetrokken streep er niet meer is....De verzekering van de tegenpartij beroept zich op google maps, waar de doorgetrokken streep zichtbaar is :') Onafhankelijke getuigenverklaring over waar ik mij bevond (welke overeenkomt met mijn verklaring) op het tijdstip van de bijzondere manoeuvre van de tegenpartij....

Dus ja...zeg het maar...plaatjes zeggen wel meer, maar helpen doet het dus niet altijd....Politie verklaringen zouden moeten helpen....blijkbaar niet....Onafhankelijke getuigenverklaringen werken prima...als de verzekering van de tegenpartij er iets mee wil :Y

Het is dus allemaal niet zo simpel en eenvoudig als het lijkt te zijn :Y
 
Was het maar zo :')

Verzekeringen doen nog steeds moeilijk, al heb je prima foto's :Y

In mijn schadegeval (dat dus nog steeds loopt) hebben wij foto's en uitspraken van de politie betreffende een doorgetrokken streep die er al dan niet zou liggen. Op foto's duidelijk te zien dat die streep er niet meer is, uitspraken van de politie (zelfs aangegeven door de tegenpartij dat de politie dit inderdaad heeft gezegd) dat de doorgetrokken streep er niet meer is....De verzekering van de tegenpartij beroept zich op google maps, waar de doorgetrokken streep zichtbaar is :') Onafhankelijke getuigenverklaring over waar ik mij bevond (welke overeenkomt met mijn verklaring) op het tijdstip van de bijzondere manoeuvre van de tegenpartij....

Dus ja...zeg het maar...plaatjes zeggen wel meer, maar helpen doet het dus niet altijd....Politie verklaringen zouden moeten helpen....blijkbaar niet....Onafhankelijke getuigenverklaringen werken prima...als de verzekering van de tegenpartij er iets mee wil :Y

Het is dus allemaal niet zo simpel en eenvoudig als het lijkt te zijn :Y

de verzekering snapt niet dat google maps data soms jaren oud kan zijn en bewegwijzering kan veranderen? Verzekeraar kan foto's niet bekijken en geloofd politie niet?

het word toch eens tijd dat de verzekeraar ook de onkosten van de gedupeerden gaat vergoeden en beboet word voor deze rotzooi.

niet te geloven dit.
(en dan zeggen sommigen dat je niet mag proberen om de verzekering te lichten :'))
 
de verzekering snapt niet dat google maps data soms jaren oud kan zijn en bewegwijzering kan veranderen? Verzekeraar kan foto's niet bekijken en geloofd politie niet?

het word toch eens tijd dat de verzekeraar ook de onkosten van de gedupeerden gaat vergoeden en beboet word voor deze rotzooi.

niet te geloven dit.
(en dan zeggen sommigen dat je niet mag proberen om de verzekering te lichten :'))


Geen idee waarom die constant terug komen op google maps....

Maar goed, ze vinden ook dat ik niet hun verzekerde aan het inhalen was, maar de auto er achter :') (12 meter over het asfalt geschoven en nog met mijn voet onder de auto van de tegenpartij gekomen)

Dus je ziet....je kunt nog zo veel foto's, getuigen en verklaringen van de politie hebben...ze proberen er hoe dan ook onderuit te komen :Y
 
Was het maar zo :')

Verzekeringen doen nog steeds moeilijk, al heb je prima foto's :Y

In mijn schadegeval (dat dus nog steeds loopt) hebben wij foto's en uitspraken van de politie betreffende een doorgetrokken streep die er al dan niet zou liggen. Op foto's duidelijk te zien dat die streep er niet meer is, uitspraken van de politie (zelfs aangegeven door de tegenpartij dat de politie dit inderdaad heeft gezegd) dat de doorgetrokken streep er niet meer is....De verzekering van de tegenpartij beroept zich op google maps, waar de doorgetrokken streep zichtbaar is :') Onafhankelijke getuigenverklaring over waar ik mij bevond (welke overeenkomt met mijn verklaring) op het tijdstip van de bijzondere manoeuvre van de tegenpartij....

Dus ja...zeg het maar...plaatjes zeggen wel meer, maar helpen doet het dus niet altijd....Politie verklaringen zouden moeten helpen....blijkbaar niet....Onafhankelijke getuigenverklaringen werken prima...als de verzekering van de tegenpartij er iets mee wil :Y

Het is dus allemaal niet zo simpel en eenvoudig als het lijkt te zijn :Y

Dank voor je uitleg!

Zijn er echt lieden die denken dat Google Earth een live opname is :?

Mijn buurman zijn klassieke amerikaan is een paar jaar geleden helemaal uitgebrand (backfire) maar wat een wonder, op google Earth staat hij er nog :)
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 aanvulling:
Maak altijd zelf de situatieschets op het schadeformulier en laat het nooit door de tegenpartij doen.
Als alles met pen op het formulier staat is het moeilijk om nog wat te wijzigen als je het er niet helemaal mee eens bent.

Je kunt ook voor de zekerheid eerst alles op een kladje tekenen voordat je het op het formulier overneemt.
 
Dank voor je uitleg!

Zijn er echt lieden die denken dat Google Earth een live opname is :?

Mijn buurman zijn klassieke amerikaan is een paar jaar geleden helemaal uitgebrand (backfire) maar wat een wonder, op google Earth staat hij er nog :)

Tja...maak ze dat maar duidelijk dan :Y

Is gewoon een manier om tijd te rekken denk ik in de hoop dat de tegenpartij (in dit geval ik dus) op geef :')

Jammer maar helaas gooien ze dan toch echt hun eigen ramen in :Y
 
Gezondheid:
Je geeft aan dat je last hebt van je nek etc. Laat dat inderdaad vastleggen bij je arts bezoek. Het kan zelfs zijn dat je volgende week/later nog last daarvan krijgt. Geef dit ook bij jouw verzekerings mij en bij de expert aan.

Schade aan materiaal:
- Uitganspunt is: jij hebt schade
kapot/beschadigd materiaall, moet vervangen worden met vergelijkbaar materiaal

- Dagwaarde is niet absoluut (staat ook al beschreven), is onderhandelbaar
Zoek naar voorbeelden , bv een andere motor liefst gelijk aan die van jou/ zelfde leeftijd maar vooral zelfde km stand/onderhoud etc. Moet je hiervoor meer betalen dan de (aangeboden) dagwaarde, dan kun je dit aangeven bij expert/straks bij verzekering.

- Denk aan accesoires, worden vaak vergeten. Mistlampen, beugels, kuip, etc. Deze wil je straks ook je nieuwe motor hebben.

- Laat de expert weten dat je een vergelijkbare motor terug wilt hebben.
- Kleding/helm en overig beschadigd materiaal moet ook vergelijkbaar vervangen worden.
Dat je kleding/helm etc mogelijk 2e hands gekocht hebt, is geen onderwerp van gesprek,
geef dat dan ook niet aan bij de expert, hij heeft daar niets mee te maken.
Dus kijk wat je kwijt bent voor (vergelijkbare) spullen (bv in de winkel)

- Teken geen verklaring dat al je schade vergoed is. Je moet een mogelijkheid open laten voor het declareren van gezondheids schade achteraf. De hoofdpijn zou toch een hersenschudding kunnen zijn, spieren kunnen toch gescheurd zijn ipv spierpijn etc.
Daar ook de ziektekosten verzekeringen meer eigen risico vragen, je bezoek aan het ziekenhuis zou je een kostenpost kunnen opleveren voor je eigen risico.
- Geef dit ook aan bij de expert, dit eigen risico kun je ook declareren.

Let ook ff op dat je misschien nu geen vervoer hebt. Dit zijn mogelijk extra kosten. Vaak wel met een maximum bedrag. Alleen echt gemaakte kosten kun je dan declareren, dus bewaar de bonnen/kaartjes etc.
 
Nog een nabrandertje,

In mijn geval heb ik ook letselschade mogen ontvangen. Ik had o.a. een gekneusde pols. Die was nog niet genezen maar de verzekering wilde het dossier afronden. Op advies van de rechtsbijstandverzekering is er een bepaling in opgenomen dat als ik in de toekomst (3 jaar, geloof ik) alsnog letsel houdt dat gerelateerd is aan het ongeluk het dossier weer geopend kan worden. Althans voor het deel dat de letselschade betreft. Bijvoorbeeld als een botbreuk niet goed geheeld is.
Wel iets om even over na te denken. Vooral bij hoofd/nekklachten, je zou niet de eerste zijn die chronische hoofdpijn overhoudt aan een hersenschudding.
 
Was het maar zo :')

Verzekeringen doen nog steeds moeilijk, al heb je prima foto's :Y

In mijn schadegeval (dat dus nog steeds loopt) hebben wij foto's en uitspraken van de politie betreffende een doorgetrokken streep die er al dan niet zou liggen. Op foto's duidelijk te zien dat die streep er niet meer is, uitspraken van de politie (zelfs aangegeven door de tegenpartij dat de politie dit inderdaad heeft gezegd) dat de doorgetrokken streep er niet meer is....De verzekering van de tegenpartij beroept zich op google maps, waar de doorgetrokken streep zichtbaar is :') Onafhankelijke getuigenverklaring over waar ik mij bevond (welke overeenkomt met mijn verklaring) op het tijdstip van de bijzondere manoeuvre van de tegenpartij....

Dus ja...zeg het maar...plaatjes zeggen wel meer, maar helpen doet het dus niet altijd....Politie verklaringen zouden moeten helpen....blijkbaar niet....Onafhankelijke getuigenverklaringen werken prima...als de verzekering van de tegenpartij er iets mee wil :Y

Het is dus allemaal niet zo simpel en eenvoudig als het lijkt te zijn :Y

Klinkt als een klacht naar de Ombudsman.

Tip ... dreig daarmee, want dan is de kans zeer groot dat de zaak door de bedrijfsjurist wordt bekeken en men afweegt of dit het risico op een klacht waard is ;)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een klacht naar de Ombudsman.

Tip ... dreig daarmee, want dan is de kans zeer groot dat de zaak door de bedrijfsjurist wordt bekeken en men afweegt of dit het risico op een klacht waard is ;)

Mijn letselschadeadvocaat regelt dat allemaal lekker voor mij :)

Maak me daar dus niet al te druk om dat het niet opgelost gaat worden, maar het duurt gewoon en een bezoekje aan de rechtbank zie ik ook niet tegenop als het zo ver zou komen.
 
Als je een indicatie van de dagwaarde wil hebben kun je me een pb sturen met je kenteken erin. Ben zelf polisboer en heb een pakket waar ik dat in kan opzoeken. Wat uiteraard niet wil zeggen dat dit het bedrag is wat je krijgt. Is wel het bedrag waar de verzekeraars hun premie op baseren bij beperkt caso verzekeringen. Heb je de motor particulier of bij een garage gekocht? Kun je evt. ook nog rekening mee houden...
 
Vanochtend de verzekering gebeld, na 4 keer te worden doorverbonden eindelijk de juiste persoon aan de lijn. Zelf ben ik niet voor rechtsbijstand verzekerd MAAR GELUKKIG!!!! mijn vader wel en omdat ik nog thuis woon kan het op zijn rechtsbijstands verzekering.

Dat is een goeie tip dat je letsel op papier moet zetten. Ik heb vooral in mijn bovenlichaam spierpijn en de voeten een beetje.. mijn nek is nu nog vrij stijf en tevens spierpijn.. hoop dat dit snel over gaat. De vrouw van de rechtsbijstand vroeg mij waarom de motor thuis is neer gezet.. gezegd dat de politie vroeg aan mij of ik hem thuis wou hebben, daarop zei de vrouw dat die naar een motor zaak moest om de schade op te nemen.. wel mocht ik kiezen welke motor zaak ik hem naar toe wou hebben..

Hebben jullie tips naar welke motor zaak ik hem het beste naar toe kan brengen? ( In de omgeving Workum, Bolsward, Sneek) Eventueel zou richting Heerenveen of Leeuwarden ook wel kunnen.
De motor heb ik particulier gekocht in Tilburg, ben alleen nog maar bij een motor zaak geweest voor handschoenen en 1 liter olie.

De bestuurder van het busje die mij heeft aangereden zou vandaag 16.30 bij mij thuis komen.. om half 6 was die er nog niet.. dus hem opgebeld en zei die dat hij mij een sms had gestuurd dat die niet kon.. druk met het werk.. bla bla bla.. (baalde er best wel van omdat je toch alles zo snel mogelijk wil afronden zodat de verzekering verder kan. Nu wou die graag dat ik bij hem thuis kwam om 19.00 uur om het schade formulier in te vullen... ook vertelde hij mij dat zijn vrouw bij een verzekeringsmaatschappij werkt.. dit zal vast niet in mijn voordeel zijn.

Het begint mij wat vaag te worden maar geeft hem het voordeel van de twijvel. Ik ga er met mijn vader naar toe.. met zijn tweeen weet je altijd meer dan alleen.

De motor was WA verzekerd.. omdat die uit 98 komt en toen vrij duur was om all risk te verzekeren. Oke goede tip dan vul ik geen schade bedrag in.

Ik ga er vanuit dat de tegenpartij verklaart en opschrijft dat hij schuldig is, dit zei die teminste gisteren na het ongeluk wel.

Inderdaad.. ik heb 5 foto's gemaakt van het ongeval, waarbij 1 foto met mijn motor in de berm (naar de klote) de man die mij heeft aangereden en zijn auto staat ook op de zelfde foto.

Kleding zet ik ook op het schade formulier, de broek en helm dan.. de rest lijkt nog goed, zit nog wel onder de drek.

Ik heb alle reacties en tips door gelezen!! BEDANKT!!
Door tijd gebrek zullen er wel wat spelfouten in zitten of dat ik tips/vragen ben vergeten te beantwoorden.

Als ik vanavond weer thuis ben zal ik jullie op de hoogte houden door een nieuwe reactie te plaatsen.

MVG Johan
 
als je rechtbijstand hebt,BELLEN :Y .
heeft bij zeer goed gewerkt.
die hebben de juristen en zo ervoor in huis.

ik heb alles vergoed gekregen *O* ,zonder dat ik de auto hebt geraakt

Inderdaad goede rechtsbijstand kost wat, maar kan je ook heel veel geld opleveren, en ze doen dit zo vaak dat ze precies weten hoe en wat gedaan moet worden, bel gewoon je agent en vertel je verhaal, hij gaat proberen zo veel mogelijk geld bij de verzekering te halen en zorgt dat niks vergeten word *D
 
Ohja gisteren vertelde hij dat het zijn schuld was maar na een nachtje slapen en even overleggen met de vrouw zal hij waarschijnlijk wel een nieuw inzicht hebben gekregen, je reed toch eigenlijk wel erg snel enz.

Niet boos om worden gewoon opbellen naar je agent en samen lachen, en lekker aansprakelijk stellen
 
Oke schade formulier ingevuld.. die vrouw van die man had al een formulier ingvuld voordat ik bij haar kwam.. hierop stond de tijd verkeerd.. zij had er 15.00 uur staan. en was 14.20 gebeurd. ook had ze aangekruist dat ik geen letsel had.. wat wel zo is. dus nieuw formulier gemaakt. maar nu bij thuis komt zie ik dat hij niet het hokje heeft aangekruist dat hij ook inhaalde. wel heb ik dit bij de formulering gezet.. heb ze weer opgebeld en gezegd dat het hokje niet was aangekruist.. zei ze dat ze het wel even met potlood invulde en ik het nog even met pen moest invullen.. is het verstandig om dit nog te doen of niet doen?

Groeten
 
Laat je nek serieus nakijken !!!!

Kan snel een whiplash zijn, met tijdige behandeling hoeft dit niet erg te zijn.
Juist door te lang wachten en lang afknellen ontstaan de problemen.
 
Laat je nek serieus nakijken !!!!

Kan snel een whiplash zijn, met tijdige behandeling hoeft dit niet erg te zijn.
Juist door te lang wachten en lang afknellen ontstaan de problemen.

Dat klopt mijn collega was klinisch dood maar dat wist hij zelf nog niet heeft er wel 3 weken mee rondgelopen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan