Schade afhandeling na een ongeluk? tips?

Oke schade formulier ingevuld.. die vrouw van die man had al een formulier ingvuld voordat ik bij haar kwam.. hierop stond de tijd verkeerd.. zij had er 15.00 uur staan. en was 14.20 gebeurd. ook had ze aangekruist dat ik geen letsel had.. wat wel zo is. dus nieuw formulier gemaakt. maar nu bij thuis komt zie ik dat hij niet het hokje heeft aangekruist dat hij ook inhaalde. wel heb ik dit bij de formulering gezet.. heb ze weer opgebeld en gezegd dat het hokje niet was aangekruist.. zei ze dat ze het wel even met potlood invulde en ik het nog even met pen moest invullen.. is het verstandig om dit nog te doen of niet doen?

Groeten

Zorg er ook voor dat je aan de achterkant van het formulier je verhaal duidelijk invult!
Als je aangeeft dat de tegenpartij aan het inhalen was en jij was aan het inhalen dan heb je kans dat de tegenpartij het gaat gooien op tripleren. Aangezien dat verboden is kan het uitdraaien op dat je gedeelde schuld gaat krijgen.

Als het is zoals je in je O.P. schrijft dan was jij aan het inhalen en heeft de tegenpartij zich schuldig gemaakt in het overtreden van Artikel 54 van het RVV.
Artikelnummers die overtreden zijn (en dan specifiek diegene die de tegenpartij heeft overtreden) doen het altijd goed op schade formulieren is mijn ervaring :Y
 
Laatst bewerkt:
Precies de reden en the man waarom ik in mijn eerdere stukje al aangaf dat je de tekening duidelijk moet maken en aangeven op die tekening dat je al naast hem zat, doe je dit niet krijg je geheid gesodemieter...

Bovendien als ik je verhaal goed lees zat je ook werkelijk naast hem al toen hij de inhaal actie inzette, liegen doe je dus niet...
 
Vanochtend het schadeformulier op de post gedaan. Was hiermee naar het postkantoor omdat ik geen postzegels thuis had. Gaf de vrouw van het postkantoor mij de tip om het aangetekend op te sturen.. kost wel 7 euro maar ben je er zeker van dat de brief aankomt bij de verzekeringsmaatschapij.

Tevens vanochtend de politie gebeld of ze een pv hadden opgesteld, dit was niet zo maar wel een mutatie rapport (wat er gebeurt was). De politie gaf mij het advies om aangifte te doen.. heb hier voor een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag middag. woensdag ochtend voor controle naar het ziekenhuis.. hier bij vraag ik de dokter of die mijn klachten op papier wil zetten. neem nu elke dag pijnstillers / spierverslappers maar blijf lichte hoofdpijn houden.

Ook heb ik het artikel nummer er bij gezet.. 54. Bedankt voor de tip!!

Ik had vorige week een afspraak gemaakt met een motor zaak in Sneek om mijn motor op de test bank te zetten.. ik was wel benieuwd hoeveel vermogen die zou hebben.. maar helaas gaat dat niet meer door en heb het aan hun gemaild.

Ze mailden terug dat ze mijn motor wel wouden stallen bij hun zodat die getaxeerd kon worden door een expert.

Tot zover!
 
Voor de mensen die gereageerd hebben in dit topic en mee hebben gelezen, dacht ik dat het wel zo netjes is om even te melden hoe alles verlopen is.

Mijn motor is total loss verklaard, een sloper heeft er nog 630 euro voor betaald die ik meteen heb gekregen van de motor zaak waar de motor is opgehaald en tevens het vrijwaarding papiertje gekregen.

Moest nog wel even euries betalen omdat ze er 75 minuten werk van hebben gehad, maar als de verzekering het schade bedrag wil betalen wat in het schaderapport staat is dit het geld wel waard omdat de motorzaak de prijs wel omhoog heeft gedreven. Ook heb ik gratis een aanhangwagen van hun kunnen gebruiken om de motor bij de motor zaak te krijgen, ik was voor het ongeluk hier geen klant geweest. Vond de service die ze hebben gegeven zeer goed!

Helaas nog geen geld van de verzekering gekregen, inmiddels dik twee maand geleden.. naar verwachting zal dit nog wel even duren ben ik bang.

Het uitgekeerde schadebedrag kan wel uit, bedankt verkopers die hun sradjes voor een mooie prijs op internet te koop hebben staan!!

Mijn nekklachten werden de eerste weken na het ongeluk telkens erger tot aan het punt dat ik mijn nek nauwlijks kon draaien.. wat mede kwam door een zware sport.. dus toch maar naar de fisio, 5 keer geweest en nu is het over, ook gestopt met sporten. Hopen dat de pijn nu weg blijft.

Oja ook nog een nieuwe helm gekocht, een Schuberth S1, wel het oude model. Nu toch maar wat een betere helm gekocht in vergelijking met de oude. Zat een prijskaartje op van €569,- omdat het een oud model is mee gekregen voor €150,- 8-) mooi studentenprijsje!

Nu nog het geld binnen krijgen en een andere motor kopen*D

Dat was het volgens mij wel, groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan