Schade afhandeling na ongeluk

Is de afhandeling voor een dergelijk ongeval snel?

  • Super snel!!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Snel

    Stemmen: 2 18,2%
  • Normaal

    Stemmen: 1 9,1%
  • Langzaam

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kan veel sneller

    Stemmen: 5 45,5%
  • Je hebt geluk dat je uberhaupt geld krijgt :P

    Stemmen: 3 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    11

Racemonstertje

Die hard MF'er
11 dec 2002
546
1
Een
Hoi,

Ik heb 23 februari een ongeluk(je) gehad waarbij de motor economisch total loss is verklaard. Hij heeft 2 of 3 weken bij Kalsbeek gestaan en is inmiddels weer thuis. Ik heb net vandaag het geld van de verzekering ontvangen. Is de afhandeling snel voor een ongeluk waarvan we het er vanaf het begin al over eens waren dat ik de schuldige niet was?

Voor het gemak maar ff een polletje... :)

Ehm ff voor de duidelijkheid, hij is niet opgeknapt maar staat thuis met dezelfde schade als toen (ik kan hem beter inruilen dan de verzekering dat kan).
Dus ik moet een nieuwe kopen en deze inruilen (of zelf opknappen). Al met al heeft het dus van 23 feb tot 1 april zegmaar geduurd. 5 weken zegmaar
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor heel verschillende verhalen over verzekeringen. De ene keer keren ze binnen 2 weken uit en soms duurt het maanden. Je kan er eigenlijk geen peil op trekken. |(
 
Als je allrisk hebt, vang je in een week je knaken al.
Maar dan wordt zogenaamd de schuld bij jezelf neergelegd.
Dit kost je dus noclaim.
Die krijg je weer verrekend als de tegenpartij schuld heeft bekend en betaald.
Het kost je dus niks.
Gaat wel snel met afhandelen.

Mijn ervaring is wel dat een rechtbijstand bijna onmisbaar is.
Ze blijven gewoon op hun luie reet zitten als je WA of beperkt casco verzekerd bent.
 
als het ongeval bij de verz.mij. bekend is duurt het 1 of 2 dagen voor de schade- expert bij het bedrijf de schade taxeert. Dan is het schadebedrag bekend en moet de verz.mij. overgaan tot uitkering. Hier proberen ze het zo lang mogelijk te rekken en kan soms erg lang duren terwijl het binnen een paar dagen zou kunnen.

leuk, om een nieuwe fiets te kunnen kopen. Succes!
 
Is de afhandeling snel voor een ongeluk waarvan we het er vanaf het begin al over eens waren dat ik de schuldige niet was?
Als je all risk verzekerd bent dan gaat het meestal snel. Als ze het niet kunnen verhalen op de tegenpartij dan gaat het van jouw no claim af. Als je niet all risk verzekerd bent vindt ik het best snel!
 
5 weken is bij een total loss schade niet al te lang.
kreeg je het geld van je casco-verzekeraar of van de verzekeraar van de tegenpartij? dat scheelt namelijk nogal in de afwikkelingstijd.
afwikkeling van total loss schaden duurt altijd langer omdat de expert eerst het rapratiebedrag moet bepalen in samenspraak met de reparateur. daarna blijkt offie total loss is of niet. vervolgens moeten er opkopers worden gezocht voor het wrak i.v.m. het vaststellen van de restwaarde.
dit alles nog los van een eventuele schuldvraagdiscussie.
al met al dus best vlot.........zeker als het om een schaderegeling op de wa-dekking van de tegenpartij gaat.
in het laatste geval heb je overigens recht op 6% wettelijke rente vanaf de schadedatum O-)
 
5 weken is bij een total loss schade niet al te lang.
kreeg je het geld van je casco-verzekeraar of van de verzekeraar van de tegenpartij?

De verzekeraar van de tegenpartij heeft betaald, wat is een casco verzekeraar/ing dan?

Grappig detail: die man is zelf verzekeringsagent geweest, eigen bedrijf (zo'n onderdeel van London verzekeringen) en is daar nu ook verzekerd. Kwam daar binnen om 1 en ander te vragen, zo van ja: jullie oude baas heeft me aangereden haha, ze gingen er totaal niet op in.
 
Als het een eenzijdig ongeval is met totall loss resultaat kan het heel snel gaan. Als de expert is geweest (wat soms binnen 2 dagen al is), en het taxatierapport dan snel klaar is en goedgekeurd wordt door de expert (meestal na het bezoek), en de hoogte van het schadebedrag vast ligt, en de restwaarde van het total wrak, zou je door het tekenen van een Akte van Sessie al een nieuwe motor kunnen bestellen, want je stemt dan toe dat de schadepenningen naar de motorzaak worden overgemaakt. Die is dus zeker van zijn geld. Meestal willen die er dan wel even op wachten, terwijl jij dus alweer op je nieuwe bike rondrijdt.

Je oude motor wordt opgekocht door de hoogste bieder. Dat geld krijg jij -of bij Akte van Sessie de motorzaak- aangevuld met het schadebedrag.

Als je zelf het geld wil incasseren kan het wel enige weken duren voor dat overgemaakt wordt. Dit is dus meestal ook als het wrak niet totall is en die opgeknapt moet worden.
 
Het kan veel langzamer. Eind november vorig jaar aangereden door een achteruit rijdende vrachtauto, dus ik niet schuldig. Chauffeur bekende schuld, formulier ingevuld enz. enz. Ik heb m'n geld gekregen maar omdat de zaak nog steeds niet geheel afgewikkeld is wacht ik nog steeds op m'n eigen risico deel... Ik zou zelfs een bonus/malus trede omhoog gaan dit jaar, maar door m'n tussenpersoon is dit gelukkig terug gedraaid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan