schade-afhandeling...vragen

bart_chaos

Die hard MF'er
29 sep 2002
311
0
Goes
ben laatst gecrashed, paar weken geleden. op het eerste zicht niet veel schade, maar de expert en dealer komen toch tot een respectabele €3500.
dat werd me vandaag door zowel de dealer als expert verteld.

later deze middag werd ik gebeled door de dealer, die me ervan probeerde te overtuigen dat ik beter af ben als ik de schade niet laat repareren, en kies voor een nieuwe motor (nieuw in de zin van voor mij nieuw, dus ook tweedehands).
klinkt mooi natuurlijk, hij zei dat ik er opgeteld nooit meer zoveel voor zal krijgen als nu bij inruil + schadebedrag.

maar hoe zit dat nu?
- ik zal zeker bij moeten leggen wil ik een nieuwe (op motoroccasion wordt mijn motor nu voor ongeveer 4750 verkocht, zelfde bouwjaar/km's)
- wat doet een dealer, knappen ze alsnog mijn oude op en verkopen die weer?
- wat verlies ik nu als ik besluit om mijn huidige te laten herstellen en het daarbij laat?

later deze week ga ik eens met de dealer praten, maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.

iemand met ervaring en tips?

cheers, ik wil wel snel weer rijden!
 
Je dealer zal wel een koper achter de hand hebben die je motor graag wil hebben en (eventueel) zelf wil opknappen. Wie weet, misschien zie je je eigen motor wel terug als streetfighter of zo :P

Maar volgens mij is het simpel: het is jouw beurs en het zijn jouw voorkeuren of je een ex-crash motor wil hebben of niet
 
maar de expert en dealer komen toch tot een respectabele €3500.
dat werd me vandaag door zowel de dealer als expert verteld.

maar hoe zit dat nu?
- ik zal zeker bij moeten leggen wil ik een nieuwe (op motoroccasion wordt mijn motor nu voor ongeveer 4750 verkocht, zelfde bouwjaar/km's)
- wat doet een dealer, knappen ze alsnog mijn oude op en verkopen die weer?
- wat verlies ik nu als ik besluit om mijn huidige te laten herstellen en het daarbij laat?

later deze week ga ik eens met de dealer praten, maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.
Schade motoren worden vaak opgekocht voor onderdelen of opgelapt als iemand er nog brood in ziet.
Vaak is de restwaarde best nog aardig hoog en zal je dealer proberen jou ongeveer de 5000 euro te geven (schadebedrag + restwaarde) als inruil op een nieuwe motor.
Bedenk wel dat je natuurlijk ook zelf de verzekering kan incasseren en het 'wrak' mee te nemen en die of opknappen of doorverkopen.
Als die misschien ernstige schade heeft, zou het wel eens kunnen zijn dat het kenteken wordt ingenomen en dat die dan weer gekeurd moet worden.

Niet echte addertje dus, maar meer voordeeltje voor de dealer.
Als jij nu zorgt dat de restwaarde een beetje hoger wordt ingeschat en daarbij het schade bedrag wordt opgeteld, kun jij daarmee gaan inruilen.
gewoon scherp onderhandelen met de dealer en kijken wat schademotoren nog opbrengen bij opkopers.
 
En als ie totallos is?? dan is het wrak geen eigendom meer van je toch?

tuurlijk wel, je moet kiezen bij een Allrisk verzekering...

bv. het verzekerings bedrag wordt op 5000 euro geschat, dan gaan schade opkoop bedrijven bieden op jouw motor, het hoogste bod haalt de verzekering van die 5000 af en dan aan jouw de keus; neem je die 5000 (maar dan gaat je motor naar de schade boer), of hou je je motor en krijg je 5000 minus het hoogste bod van de schade boer... (iig ging dat bij Unive zo bij mij :X )
 
tuurlijk wel, je moet kiezen bij een Allrisk verzekering...

bv. het verzekerings bedrag wordt op 5000 euro geschat, dan gaan schade opkoop bedrijven bieden op jouw motor, het hoogste bod haalt de verzekering van die 5000 af en dan aan jouw de keus; neem je die 5000 (maar dan gaat je motor naar de schade boer), of hou je je motor en krijg je 5000 minus het hoogste bod van de schade boer... (iig ging dat bij Unive zo bij mij :X )

Wat heb jij toen gedaan? je motor gehouden of 5000 minus bod...??

Wordt er nog veel geboden voor motoren die totallos zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan