bart_chaos
Die hard MF'er
ben laatst gecrashed, paar weken geleden. op het eerste zicht niet veel schade, maar de expert en dealer komen toch tot een respectabele €3500.
dat werd me vandaag door zowel de dealer als expert verteld.
later deze middag werd ik gebeled door de dealer, die me ervan probeerde te overtuigen dat ik beter af ben als ik de schade niet laat repareren, en kies voor een nieuwe motor (nieuw in de zin van voor mij nieuw, dus ook tweedehands).
klinkt mooi natuurlijk, hij zei dat ik er opgeteld nooit meer zoveel voor zal krijgen als nu bij inruil + schadebedrag.
maar hoe zit dat nu?
- ik zal zeker bij moeten leggen wil ik een nieuwe (op motoroccasion wordt mijn motor nu voor ongeveer 4750 verkocht, zelfde bouwjaar/km's)
- wat doet een dealer, knappen ze alsnog mijn oude op en verkopen die weer?
- wat verlies ik nu als ik besluit om mijn huidige te laten herstellen en het daarbij laat?
later deze week ga ik eens met de dealer praten, maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.
iemand met ervaring en tips?
cheers, ik wil wel snel weer rijden!
dat werd me vandaag door zowel de dealer als expert verteld.
later deze middag werd ik gebeled door de dealer, die me ervan probeerde te overtuigen dat ik beter af ben als ik de schade niet laat repareren, en kies voor een nieuwe motor (nieuw in de zin van voor mij nieuw, dus ook tweedehands).
klinkt mooi natuurlijk, hij zei dat ik er opgeteld nooit meer zoveel voor zal krijgen als nu bij inruil + schadebedrag.
maar hoe zit dat nu?
- ik zal zeker bij moeten leggen wil ik een nieuwe (op motoroccasion wordt mijn motor nu voor ongeveer 4750 verkocht, zelfde bouwjaar/km's)
- wat doet een dealer, knappen ze alsnog mijn oude op en verkopen die weer?
- wat verlies ik nu als ik besluit om mijn huidige te laten herstellen en het daarbij laat?
later deze week ga ik eens met de dealer praten, maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.
iemand met ervaring en tips?
cheers, ik wil wel snel weer rijden!