Schade Diversion

nmgn

Die hard MF'er
23 okt 2005
335
0
Nijmegen
Hallo,
Een maand geleden ben ik aangereden door een auto van achter, waardoor mijn motor economisch total loss is verklaard. Ik heb de motor gehouden, omdat er nog wat extra´s opzaten die ik graag wou zouden, zoals een carterspoiler die je niet vaak ziet voor een diversion.

Nu wil ik de motor wegdoen, omdat ik ondertussen een ander heb gekocht.
De motor komt uit 1995 en de kleur is geel. Hij staat ook nog officieel 25 KW op het kenteken bewijs.
Het motorblok heeft altijd zonder problemen gelopen en de kilometerstand staat nu op ongeveer 44.000. Er zit net een nieuwe achterband op, waar misschien 250 kilometer mee is gereden.
De schade is voornamelijk aan de rechterzijde. Snel samengevat zijn de volgende dingen geschaafd/kapot:
De Topkuip,
windscherm (heel lichtjes),
spiegel,
voetsteun afgebroken,
klein deukje in tank,
uitlaatdemper,
de as v/h voorwiel geschaafd,
kunstof kapje motorblok,
handvat passagier geschaafd
rempedaal geschaafd,
remhendel afgebroken,
stuurgewichtje geschaafd.

Met wat tijd en wat geld, is deze motor weer goed op te knappen. De kuipen kunnen met plamuur en verf snel gemaakt worden en op de uitlaatdemper na, zijn alle onderdelen volgens mij niet erg duur.

Wie heeft er interesse in deze motor en knapt hem weer op. Weet zelf niet wat hij nu nog waard is, dus doe een goed bod.

Foto´s zal ik dadelijk maken

Update:
Motor is verkocht aan ZX12RR
 
Laatst bewerkt:

Motorblok is nog een zeer goede staat
Achterband met nog bijna al het profiel
 
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je vraagprijs...

Heb geen intentie om hem te kopen hoor, waarschijnlijk niet eens genoeg euro's voor :P
 
Ik heb zelf geen idee wat hij zo nu nog waard is. Het blok is nog in topconditie en de achterband ook.
Het probleem is echter dat hij mij een beetje in de weg staat. Daarom ga ik zeker niet voor de hoofdprijs. Ik ben benieuwd wat ervoor gegeven zal worden en bij een mooie prijs is hij zo weg.
 
Ja wat is een redelijk bod voor zo'n ding? Als je zelf al geen idee hebt wordt het moeilijk natuurlijk.

Ik heb 's effe op Marktplaats gekeken en daar staan er tientallen te koop, vraagprijzen varieerend tussen de 1500 en 2000 euro voor dat bouwjaar wat jij hebt.

Trek daar de kosten van de toch best wel aardige schade af, vergeet een bedrag(je) voor het werk wat er in gaat zitten niet en dan heb je een richtprijs denk ik.

Maar waar je dan op uitkomt, geen idee, niet echt bijster veel meer vrees ik :N
 
Als ik een beetje reken, dan kom ik voor mezelf uit rond de 500 euro.
Denk dat dit een redelijk bedrag is.
 
In principe kun je met een nieuwe voetsteun en hendel al gaan rijden, alleen maakt hij dan een hoop herrie. Omdat hij op de kant gevallen is, is de verbinding van de demper en het voorstuk iets ontzet, waardoor hij niet meer aansluit.
 
Als je nou niemand kan vinden voor je Yama, dan geef ik je er 200 euro voor. Zoals ik lees moet er heel wat uren in gestoken worden en een koper voor je blok vind je ook niet zo snel.

Je kan wel 500 euro vragen, maar als niemand hem wilt, dan blijf je er toch mee zitten.

Ik hoor het wel als de 300 euro bieder niet wilt.
 
Op dit moment zit er nog een gloednieuwe goudkleurige kettingset op van DID, waar ik nog erg weinig mee gereden heb. Deze ketting was ter waarde van ongeveer 125 euro.
Voor 325 euro, haal ik deze er nog af en zet ik de oude er weer op.
Voor 400, laat ik de ketting zitten en mag je hem dit weekend op komen halen.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment zit er nog een gloednieuwe goudkleurige kettingset op van DID, waar ik nog erg weinig mee gereden heb. Deze ketting was ter waarde van ongeveer 125 euro.
Voor 325 euro, haal ik deze er nog af en zet ik de oude er weer op.
Voor 400, laat ik de ketting zitten en mag je hem dit weekend op komen halen.

wat wou je met die ketting doen...meenemen naar de disco.. :?
 
Wordt toch wel aantrekkelijk deze motor :X

Misschien vind mijn vader het ook wel leuk, beetje rommelen, beetje rijden en dan over een half jaartje iemand anders er blij mee maken.
 
@baksteen.
Ik heb zelf wederom een diversion gekocht. Zou deze dus nog heel makkelijk zelf kunnen gebruiken.

Het is verder inderdaad een prima projectje om zelf op te gaan knappen als je tijd over hebt.
 
Op dit moment zit er nog een gloednieuwe goudkleurige kettingset op van DID, waar ik nog erg weinig mee gereden heb. Deze ketting was ter waarde van ongeveer 125 euro.
Voor 325 euro, haal ik deze er nog af en zet ik de oude er weer op.

Dat is geen probleem, kan je die nieuwe voor je eigen Diversion gebruiken.

Maar ik vindt 325 OK, als jij er ook zo over denkt kom ik 'm dit weekend halen, of eerder als dat schikt.
 
Ik vind het goed, 325 euro.
Het makkelijkst zou het zijn om zaterdag te komen, ivm het overschrijven.

Lijkt me het makkelijkst om via de mail verder te gaan.
Ik ga nu na een verjaardag en morgen moet ik werken, dus ik zal morgenavond pas weer reageren.
 
Ik vindt het prima. Maar aangezien het voor mij een opknappertje is voor d'r bij wil ik de mogelijkheid openlaten dat je er nog wat meer voor scoort. Zaterdagochtend kom ik 'm halen voor 325 euro, maar als er voor die tijd iemand nog een hoger serieus bod wil afvuren maak ik daar ook geen probleem van, zo hard heb ik 'm nou ook weer niet nodig.

Dus indien voor zaterdagochtend niemand hoger dan 325, dan is-ie voor mij.

:)
 
Hoi,

Ik bied 350 Euro, uiteraard zoals de bike nu is, met huidige achterband en kettingset.

Ik hoor het vanzelf.
 
@ZX12RR,
Omdat ik ook niet de moeilijkste ben, vil ik het verschil wel delen. Voor 375 euro hebben we een deal.
 
Hoi,

Ik zal de bike gaan gebruiken voor de komende wintermaanden, dus moet hem ook nog gereed maken... :Y

Voor 350 compleet hebben we een deal.
 
Heb ik nog effe een vraag: Je meldt dat hij als 25 kW op het kenteken staat, maar is hij ook netjes afgevoerd als 25 kW of staat dit alleen maar op het kenteken?

Ik wil namelijk geen gezeur met kentekens die niet helemaal corresponderen met de motor gegevens, dar heb ik al genoeg drama's mee beleefd vroeger. :N
 
Hij is inmiddels vol vermogen, maar de 25KW set heb ik ook nog ergens liggen. Deze krijg je er van mij gewoon bij. Zijn de rubbers tussen de carb en de cilinder.

@ZX12RR, we moeten dan nog even afspreken hoe we het doen met de afhandeling.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan