Wat nu?
Ik zal beginnen in chronologische volgorde.
Mijn motor is van het jaar 2007 (FZ1).
In 2011 liet ik een eerste maal een bandensetje monteren. Ik kocht deze aan via een online webwinkel en liet deze leveren bij een erkend montagecentrum van ze. Niet dat die erkenning iets uit maakt, heb ik nu zo begrepen.
Nu opnieuw 4 jaar later laat ik nogmaals een setje banden monteren Opnieuw van deze webwinkel en in dezelfde zaak. De man liet mijn motor al snel van de motorsteun vallen trouwens. Gelukkig zonder schade. Er staan valblokjes op de motor.
De as van het voorwiel kwam niet los. Hoe verder hij draaide hoe stroever het ging. Uiteindelijk besloot de man die as terug vast te zetten en na plaatsing achterslof verwees hij me door naar mijn motorshop.
De kop van de wielas was al kapotgegaan. Vandaag krijg ik in de motorshop te horen waarom die as niet los kwam. De schroefdraad van de binnenvork is kapot. Een nieuwe binnenvorkbeen kost ca 600 euro. Na omvallen motor en die kapotte wielas is dit toch echt de druppel ....
Ik belde even naar test aankoop. Zo kwam ik er reeds achter dat niet de leverancier, maar wel die 'erkende' plaatsingsdienst verantwoordelijk is.
Maar wat nu he?
Is hier iemand die ooit iets soortgelijks meemaakte?
Ik zal beginnen in chronologische volgorde.
Mijn motor is van het jaar 2007 (FZ1).
In 2011 liet ik een eerste maal een bandensetje monteren. Ik kocht deze aan via een online webwinkel en liet deze leveren bij een erkend montagecentrum van ze. Niet dat die erkenning iets uit maakt, heb ik nu zo begrepen.
Nu opnieuw 4 jaar later laat ik nogmaals een setje banden monteren Opnieuw van deze webwinkel en in dezelfde zaak. De man liet mijn motor al snel van de motorsteun vallen trouwens. Gelukkig zonder schade. Er staan valblokjes op de motor.
De as van het voorwiel kwam niet los. Hoe verder hij draaide hoe stroever het ging. Uiteindelijk besloot de man die as terug vast te zetten en na plaatsing achterslof verwees hij me door naar mijn motorshop.
De kop van de wielas was al kapotgegaan. Vandaag krijg ik in de motorshop te horen waarom die as niet los kwam. De schroefdraad van de binnenvork is kapot. Een nieuwe binnenvorkbeen kost ca 600 euro. Na omvallen motor en die kapotte wielas is dit toch echt de druppel ....
Ik belde even naar test aankoop. Zo kwam ik er reeds achter dat niet de leverancier, maar wel die 'erkende' plaatsingsdienst verantwoordelijk is.
Maar wat nu he?
Is hier iemand die ooit iets soortgelijks meemaakte?