Schade door bandenmontage

Nou, dan komt het ook terug op bewijslast uit. Ik was er bij toen de as losgedraaid werd in de bandenmontagedinges. Als die as die normaal makkelijker moet gaan draaien naarmate ze lost net vaster komt, dus steeds stroever draait waardoor die man me moet doorverwijzen dan wijst dat echt wel op metaalvijlsel in de schroefdraad. Bovendien krijg ik de kapotte vorkpoot mee naar huis volgende week. Dus dan zie ik het ook. Dan kan je denken, die ondervork is er een van een andere klant geweest, maar net zo goed kan in de motorshop de as er scheef zijn ingedraaid om de bandenmonteur in slecht daglicht te stellen. Kortom; het brengt niet veel op allemaal. Dit kan enkel eindigen in een spelletje zwarte pieten schuiven. In de motorshop gaan ze zeggen dat het de bandenmonteur was, die zegt dat het wiel er misschien uit moest om aan de remmen te werken (dat heeft hij al opgeworpen). En anders kan, zoals hier boven reeds werd opgemerkt, ik zelf aan de motor hebben gesleuteld in die 4 jaar. Ik krijg in ieder geval de kapotte vorkpoot mee. En dan zal die denkelijk wel van mijn motor komen. Al zal ik dat ook nooit zeker weten. Veel kan je denk ik niet doen bij zulke ongevalletjes.
 
Dan nog is het geen probleem, ik heb zelf een paddockstand die is uitgevoerd met "lepels" en deze gebruik ik voor mijn motor en die van mijn vriendin.

Ik moet de breedte dan ook even aanpassen en als je m dan opbokt moet je alleen even checken of dat de lepels de achterbrug voldoene ondersteunen.

dat de motor op deze lepels niet stevig staat en eraf kan glippen is echt onzin, dan heb je hem gewoon niet goed ingesteld waardoor er te weinig ondersteuning is

Dat jij het stevig genoeg vind, prima :9 Ik weet ondertussen wel beter :+ zal uiteraard ook van de motor(achterbrug) afhangen hoe stevig het ding staat maar ik pak wel een andere bok of krik als ik wat te sleutelen heb aan de motor.
 
Beetje vreemde vergelijking. Jou motor is ondertussen al 8 jaar oud, het is dan niet zo heel vreemd dat er een keer iets niet goed los wil en een schroefdraad begint te vreten.
Gewoon pech voor jou.


Vreemde reactie van je.
Dat schroefdraad gaat niet vanzelf kapot of is na vier jaar vastgevreten.
 
Het kan best vastgevreten zitten. Ik heb het voor gehad met de kettingspanner op mijn vorige motor. Hechting van aluminium brug met metaal van de spanner. We waren verplicht de achterbrug door te boren om een nieuwe spanner te plaatsen. Maar ik schreef het reeds. De as draaide aanvankelijk goed, en begon vrij snem moeilijker te draaien naarmate je verder draaide. Dan zit het niet vastgevreten. Guust heeft daar denk ik overheen gelezen.


Vreemde reactie van je.
Dat schroefdraad gaat niet vanzelf kapot of is na vier jaar vastgevreten.
 
De eerste die een wielas er in beunt met een luchtsleutel die krijgt de momentsleutel in zijn nek van me!

Wisselen in NBC een achterwiel op ongeveer een minuutje, gewoon met een ratel.

Maar zoals hier al aangehaald: Gun ons een foto vd vorkpoot, en liefst ook vd as als deze er uit komt.
 
Zal ik zeker doen. Maar het kan nog een weekje duren he. De vorkpoot is besteld, groot onderhoud, stalen remleidingen, kleppen regelen.....
Geef het nog even de tijd he.
 
Verdorie, krijg ik deze avond nog een tip van een collega. Maar die vorkpoot is dus al in bestelling.
Hij had met zijn Pan European hetzelfde probleem. Zijn dealer (is wel 60 of 70 km verderop) heeft dat gat in de vorkpoot gefreesd, draad getapt. Op een metalen busje buitendraad getrokken en dat met locktite vast gezet. Daar in kon dan de wielas terug draad vinden.
Ik ga morgenvroeg op pad. Ben toch vrij. Eens enkele motordealers contacteren met het telefoonnummer van mijn motorshop op zak.
 
Kan er geen helicoil in? Sterker dan origineel.


Voor zo een helicoil is er niet veel plaats nodig zie ik net via google. Om het gat uitfrezen is er te weinig metaal aanwezig door de vrij dikke wielas. Maar hoe kan ik te weten komen of zo een helicoil mogelijk was geweest?
Ik las te snel over jouw post heen Tommy, sorry daarvoor. Het komt denk ik door de massa aan reacties, waarvoor uiteraard dank.
De vorkpoot komt volgende week binnen, zo werd me verteld. Maar ik had toch nog graag geweten of er een alternatief mogelijk was geweest.
 
Nog even laten weten dat voor ca 800 Euro alles afgehandeld werd. Vorkpoot, wielas, groot onderhoud, kleppen regelen etc.
Wel vergeten de wielas mee te vragen. Maar gezien de prijzen ben ik niet teruggegaan om die alsnog op te vragen.
 
Heel netjes dat je dit nog even laat weten, dat doet niet iedereen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan