Schade door opspattend grind voorligger

gewoon steenslag.. --> meer afstand houden.

Ik rij zelf meestal voorop, dus heb er niet zoveel last van.. maar heb ook wel eens van mensen achter me gehoord dat die lekker plakkerige sportbandjes af en toe behoorlijk wat stenen / split opgooien..
:^ Vooral als het lekker warm is, op een dijkje... Funest voor de lak!

[me=Chef] Rijdt gelukkig ook meestal voorop :] [/me]
 
Ik ga de vliegjes aansprakelijk stellen voor het poetswerk :Z

:^

Als je geen steenslag wilt, moet je nergens achter gaan rijden; beter nog ... hem gewoon lekker vacuüm verpakt naast de kachel laten staan |(
Stel je voor dat je motor er uit gaat zien alsof je er ook daadwerkelijk op rijdt :')

Bij de eerste keer *TIK ! ! * had hij ook gewoon FF van het gas af kunnen gaan en wat afstand creeren, of iig recht achter je kont vandaan (waar hij dan blijkbaar rijdt), dan was het bij één pitje gebleven..

In een geval van extreem veel steentjes op de weg ZOU je in bepaalde gevallen MISSCHIEN de wegbeheerder aansprakelijk kunnen PROBEREN te stellen, maar ik schat de kans dat je daarmee weg komt op een procentje of ehh.. weinig, laat staan dat je je voorligger aansprakelijk kunt stellen... dan is het eind wel een beetje zoek lijkt me ;)

Rijdt iedereen straks met zo'n bord achterop, om de aansprakelijkheid te verleggen:

j25.png


~[edit] wel een leuke stickert voor achterop mijn Allroad(koffer), scheelt weer bumperkleverts _O- es FF Isjoppen of ze er in een leuk formaat zijn..
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

bedankt voor jullie reacties.

Het valt onder zijn all-risk verzekering. Dus de kosten worden dus wel vergoed.
Het was blijkbaar toch een hele regen van steentjes en wat grotere stenen. Er is zelfs iets gescheurd in zijn kuip.....Maar gelukkig wordt het gemaakt :-)

groeten
Kami
 
jammer maar helaas... voor je achterligger dan...
te weinig afstand en te stom om afstand te nemen na de eerste kiezels die voorbij vlogen... ;)
 
Oh, mag je hier uithuilen over steenslag? Bij mij een chip uit m'n 3 weken oude carbon fender. ;(
 
jammer maar helaas... voor je achterligger dan...
te weinig afstand en te stom om afstand te nemen na de eerste kiezels die voorbij vlogen... ;)
lekker makkelijk gezegd. Afstand is ook niet zaligmakend, die steentjes kunnen een pokkeeind vliegen.
 
Jongens, stop eens met dat gezever. Volgens mij is TS zich terdege bewust van het 'eigen schuld' verhaal en wil hij hier gewoon checken hoe dat verzekeringstechnisch gezien in elkaar zit. Al dat gedoe over 'uithuilen', gaap-smileys, etc...

Of ben ik nu te gevoelig? ;)
 
Hoi Allemmaal,

Zit met een vraag.

Tijdens een tourrit van afgelopen weekend reed er iemand achter mij.
Deze persoon heeft nogal wat schade opgelopen door steentjes/grind waar ik doorheen gereden ben. Deze steentjes zijn door mijn achterband 'omhoog geworpen' en hebben het kuipwerk van degene achter mij beschadigd.
Kan ik daarvoor aansprakelijk gesteld worden ? Of is dit vette pech ? Of overmacht ?
Ik heb het natuurlijk niet bewust gedaan, het grind lag op de weg en ik moest er wel overheen rijden. Vind het wel erg klote voor mijn achterligger, blijkt stiekum toch veel schade te hebben...

alvast bedankt voor jullie reacties.


groeten
Kami
Gewoon vette pech. Als hij All Risk is verzekerd kan hij het claimen als hij dat zou willen.
Baksteen formatie en afstand houden blijft het devies. Zelfs al zou hij jou aansprakelijk houden, dan gaat jouw verzekering nog niet betalen.
 
Jongens, stop eens met dat gezever. Volgens mij is TS zich terdege bewust van het 'eigen schuld' verhaal en wil hij hier gewoon checken hoe dat verzekeringstechnisch gezien in elkaar zit. Al dat gedoe over 'uithuilen', gaap-smileys, etc...

Of ben ik nu te gevoelig? ;)

Nee hoor, je plaatst het in het juiste perspectief :-)
 
Een taartschep scheelt heel erg veel aan opvliegende stenen had je deze nog erop zitten of heb je die eraf gehaald stel het zou op een zaakje aankomen dan zou dit ook een verschil kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan