schade en ellende met motorzaak cor van heerdt motoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb net een heel verhelderend gesprek gehad met Cor.
Hij begreep mij en ik hem. Er had idd beter gecommuniceerd moeten worden en de service had (nog) beter gekund.
Tijdsdruk was waarschijnlijk de boosdoener. Wat we beide overigens vervelend vinden/vonden.
We zijn er samen goed uitgekomen en gaan beide onze eigen weg.

Van de winter op zoek naar nieuw kuipwerk :)
 
Ja je heb altijd klanten die nooit tevreden zijn ik ken daar vele voorbeelden van ,een maat van mij komt al sinds de jaren 80 bij Biggelaar ik heb er alleen maar lof over gehoord van hem,maar zoals ik al eerder vermelde zelf aan je motor werken blijft het beste als je dat kan,maar ook
ik klaag wel eens over mijzelf:( ,niemand is perfect;)

De verhalen die ik ken van Biggelaar zijn niet 'nooit tevreden', maar echt fouten, die vervolgens wel netjes werden opgelost.
Ook onze mindere 'vakantie-ervaring' was echt een fout van de betreffende zaak. Als je gaat proefrijden en de motor wordt binnen no time zo heet dat je met tikkende uitlaat terugkomt, is er echt wel iets mis. Ook dat is uiteindelijk gewoon opgelost.

Dus nogmaals: overal worden fouten gemaakt. Het gaat erom hoe ze worden opgelost.
 
Heb net een heel verhelderend gesprek gehad met Cor.
Hij begreep mij en ik hem. Er had idd beter gecommuniceerd moeten worden en de service had (nog) beter gekund.
Tijdsdruk was waarschijnlijk de boosdoener. Wat we beide overigens vervelend vinden/vonden.
We zijn er samen goed uitgekomen en gaan beide onze eigen weg.

Van de winter op zoek naar nieuw kuipwerk :)
Ja dat is het probleem van vooral kleine zaken,alles komt op je af en ook zal je tussendoor dingen moeten doen en afhandelen,
maar goed dat het zo is opgelost.
Volgende keer inderdaad zelf doen,het is ook geen rocket science die riemen vervangen en de kleppen stellen.
 
Ik geef maar 1 raad. Laat voortaan onderhoud in de winter doen!!!

Deze periode is hectisch in de motorwereld, terwijl men in de winter mooi werk kan leveren.

Wanneer je 20.000 km per jaar rijdt, lukt dat niet natuurlijk, maar de 3000 km per jaar rijders die nu bellen voor dit soort onderhoud vraag ik in oktober/ november te bellen.
 
Heb net een heel verhelderend gesprek gehad met Cor.
Hij begreep mij en ik hem. Er had idd beter gecommuniceerd moeten worden en de service had (nog) beter gekund.
Tijdsdruk was waarschijnlijk de boosdoener. Wat we beide overigens vervelend vinden/vonden.
We zijn er samen goed uitgekomen en gaan beide onze eigen weg.

Van de winter op zoek naar nieuw kuipwerk :)
Wellicht handig om dit ook in je topic titel te zetten / te verwerken.
Fijn dat je er bent uitgekomen :Y.
 
Gaat ook gebeuren. Poten en schokbreker gaan komende winter naar rooske oa. Ga er nu niks mee doen. :)
En hectisch snap ik. Planning goed op orde hebben en nee dorsten te zeggen.
Ik doe ook wat ik kan maar zeg ook genoeg nee. Nu niet. :)
 
Ik geef maar 1 raad. Laat voortaan onderhoud in de winter doen!!!

Deze periode is hectisch in de motorwereld, terwijl men in de winter mooi werk kan leveren.

Wanneer je 20.000 km per jaar rijdt, lukt dat niet natuurlijk, maar de 3000 km per jaar rijders die nu bellen voor dit soort onderhoud vraag ik in oktober/ november te bellen.

Totdat je normaal zelf onderhoud doet, geen tijd hebt en het daarom laat doen.
Verstandig :? Ja, als je bang bent dat je het anders maar half doet.
Het is dan aan de zaak om aan te geven of het wel of niet kan.

Als ik werk aanneem en vervolgens niet lever omdat ik te veel werk heb, kan ik dat 1 of misschien 2 keer flikken, maar dan ben ik die opdrachtgever vervolgens echt kwijt.
Het is aan mij om mijn planning te beheren. Mijn opdrachtgevers mogen ervan uitgaan dat ik dit kan en naar behoren doe.
 
Ook gevalletje: we gaan op vakantie, hebben geen tijd: kom, we laten het onderhoud eens laten uitvoeren i.p.v. zelf uren te verstoken. Het gevolg: de 'onderhouden' motor bleef in de schuur (na de vakantie teruggebracht, is uiteindelijk wel netjes opgelost!) en partner mocht met een andere motor, waaraan halsoverkop nog wat onderhoud werd uitgevoerd, op pad. Een dag later dan we hadden gepland.
Het is altijd een slecht idee om vlak voor de vakantie onderhoud uit te laten voeren.
Als er vertraging optreedt is de vakantie naar de maan, en als er een fout gemaakt is, kun je onderweg pech krijgen.
 
Persoonlijk zou ik een Ducati maar naar 2 zaken brengen en dat zijn Startwin en Biggelaar.
Er staat op het forum nog ergens een topic over een Ducati die naar zo,n zogenaamde specialist
was gebracht met een hele waslijst aan ellende die dat opgeleverd heeft. 😬
Zelf ben ik de enige die werk aan m,n motoren doet,kan ik ook alleen mezelf maar de schuld geven mocht er een kras
op komen of iets mis gaan. ;)
Ik zou mijn Ducati naar elke Ducati dealer durven brengen. Ik ga er vanuit dat die goed opgeleide monteurs hebben. Daarnaast zijn het Bovag garages.
De huidige Ducati’s zijn gewoon betrouwbare motoren en de monteurs hoeven echt geen raket geleerden te zijn om deze fietsen te kunnen onderhouden.
 
Ik geef maar 1 raad. Laat voortaan onderhoud in de winter doen!!!

Deze periode is hectisch in de motorwereld, terwijl men in de winter mooi werk kan leveren.

Wanneer je 20.000 km per jaar rijdt, lukt dat niet natuurlijk, maar de 3000 km per jaar rijders die nu bellen voor dit soort onderhoud vraag ik in oktober/ november te bellen.
Daarom ben ik gek op mijn ‘winterbeurten’.
 
Ik zou mijn Ducati naar elke Ducati dealer durven brengen. Ik ga er vanuit dat die goed opgeleide monteurs hebben. Daarnaast zijn het Bovag garages.
De huidige Ducati’s zijn gewoon betrouwbare motoren en de monteurs hoeven echt geen raket geleerden te zijn om deze fietsen te kunnen onderhouden.
Ik niet, ik ben per definitie allergisch voor dealers…… ;)
 
Het is altijd een slecht idee om vlak voor de vakantie onderhoud uit te laten voeren.
Als er vertraging optreedt is de vakantie naar de maan, en als er een fout gemaakt is, kun je onderweg pech krijgen.

Klopt. Maar zoals ik later schreef: normaal zelf doen, geen tijd en bang fout te maken. Bovendien heeft een monteur de beschikking over allerlei gereedschap en onderdelen (niet iedereen heeft bijv. een uitgebreid assortiment shims op voorraad).
Tel daarbij dat we onze vakanties over het algemeen pas kort van tevoren plannen (ook vervoermiddel), et voila...
Ideaal? Nee. Maar in het leven is maar weinig ideaal ;)
 
Ik niet, ik ben per definitie allergisch voor dealers…… ;)
Maar ik kan zelf niets en ik ben een snob. ;) Ik word graag netjes geholpen en verwacht veel service. Daar betaal ik graag wat extra voor.

Het zou misschien anders zijn als ik persoonlijk een heel goede monteur zou kennen. Maar in mijn omgeving en in mijn sociale netwerk ken ik die niet.
 
Gaat ook gebeuren. Poten en schokbreker gaan komende winter naar rooske oa. Ga er nu niks mee doen. :)
En hectisch snap ik. Planning goed op orde hebben en nee dorsten te zeggen.
Ik doe ook wat ik kan maar zeg ook genoeg nee. Nu niet. :)
Precies, als er geen tijd is zeg dan gewoon van nee.
 
Persoonlijk zou ik een Ducati maar naar 2 zaken brengen en dat zijn Startwin en Biggelaar.
Er staat op het forum nog ergens een topic over een Ducati die naar zo,n zogenaamde specialist
was gebracht met een hele waslijst aan ellende die dat opgeleverd heeft. 😬
Zelf ben ik de enige die werk aan m,n motoren doet,kan ik ook alleen mezelf maar de schuld geven mocht er een kras
op komen of iets mis gaan. ;)

En diegene was ook werkzaam in de automotive!
Moest ook lang wachten!
Zijn rekening klopte ook niet!
Komt wel heel dichtbij zo.

 
Overigens..bovag zegt geen klap.
Ben zelf een bovag lid...enige wat je moet doen is geld afdragen :Y
Laatste paar auto’s heb ik zonder Bovag garantie gekocht……oftewel zwaai/stoep garantie.

Geen idee of Motorhuis Zwolle bovag-lid is….voor mij geen toegevoegde waarde, belangrijker is hij-mij relatie….
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan