Schade en Verzekeringen

DrRip

Rookie
22 apr 2003
26
0
Axel
Vraagje.

Ik heb helaas voor de eerste keer mijn knietje en rest van lichaam kort erna aan de grond gekregen. met ander woorden gegleden. ;(
Oorzaak zo als ik het voelde is zout op wegdek. Weg was helemaal droog dus was geen ijs.

Ik ben all risk verzekerd en zit in twijfel over wel of niet opgeven aan verzekering. Val namelijk redelijk terug in bonus schaal.

Bij wat voor schade(bedrag) komt er een expert kijken.

Een snelle schatting van schade door motorzaak is 700€. Maar dit is zonder kleding. Broek en jas zijn ook (nog niet total loss) beschadigd. Helm (schubert concept) heeft tikje gehad (wat er zit kan wel stootje hebben). Dus zal ik dat mee reken kom ik toch al een een bedrag van ongeveer 1200-1500€.

Is er iemand die hier iets over kan vertellen hoe dat in zijn werk gaat met schade experts.
 
Vraagje.

Ik heb helaas voor de eerste keer mijn knietje en rest van lichaam kort erna aan de grond gekregen. met ander woorden gegleden. ;(
Oorzaak zo als ik het voelde is zout op wegdek. Weg was helemaal droog dus was geen ijs.

Ik ben all risk verzekerd en zit in twijfel over wel of niet opgeven aan verzekering. Val namelijk redelijk terug in bonus schaal.

Bij wat voor schade(bedrag) komt er een expert kijken.

Een snelle schatting van schade door motorzaak is 700€. Maar dit is zonder kleding. Broek en jas zijn ook (nog niet total loss) beschadigd. Helm (schubert concept) heeft tikje gehad (wat er zit kan wel stootje hebben). Dus zal ik dat mee reken kom ik toch al een een bedrag van ongeveer 1200-1500€.

Is er iemand die hier iets over kan vertellen hoe dat in zijn werk gaat met schade experts.

voor dat bedrag gewon verzekering opbellen.

anders alsnog doen om al-risk op te zeggen want je hebt het dan voor niets. |(
 
Je zet de motor bij de dealer en belt als je het via de verzekering wilt regelen je verzekering. Deze stuurt iemand langs om de schade te taxeren.
Dan laat je de motor maken.
Je kan kiezen de dealer ee nmachtiging te geven dat het geld rechtstreeks naar hun gestuurd wordt. Dan kunnen ze meteen beginnen met maken omdat ze de zekerheid hebben dat ze centen gaan ontvangen. Je kunt ook wachten tot het geld op jouw rekening staat en daar de motor van laten maken.

Je kunt ook beslissen het alsnog zelf te gaan betalen, dat scheelt je in no claim ed.
De keuze is aan jouw uiteindelijk.

ik dacht zelfs dat je het in 1e instantie door de verzekering kan laten betalen maar dat je binnen je verzekeringsjaar alsnog dat geld terug kan storten zodat je dat geen stappen kost.
 
Je zet de motor bij de dealer en belt als je het via de verzekering wilt regelen je verzekering. Deze stuurt iemand langs om de schade te taxeren.
Dan laat je de motor maken.
...

Voor de motor klopt dit wel...maar hoe zit dat met de kleding en helm. Daar kan dealer niet van zeggen wat het gaat kosten. .
 
Er zijn geen vaste bedragen te noemen waarbij een ezpert wel of niet langskomt. Is afhankelijk van de verzekeraar, en van de schadebehandelaar. Die laatste behandelt jouw schade dus, en als hij het idee heeft dat ie het van achter zn buro kan regelen dan doet ie dat. Als hij redenen heeft waarom hij denkt dat er een expert moet worden ingeschakeld, bijvoorbeeld omdat de schade hem niet duidelijk is, of hij vraagtkekens zet bij jouw moraliteit, of omdat ie er gewoon zin in heeft, dan schakelt hij een expert in.
 
Mij werd bij de dealer verteld dat normaal gesproken iemand komt taxeren als het gaat om meer dan 500 euro. Dus niet altijd, maar de kans is dan groot.

Verder zou ik hier een verzekeringszaak van maken. Jammer om terug te vallen, maar heel erg zonde om geen gebruik te maken van je verzekering lijkt me. Rijd je de komende jaren toch gewoon schadevrij? :)

En kleding is volgens mij toch tot een max. bedrag meeverzekerd?

succes met de afhandeling
 
Een vriend van ons had 500euro schade aan de motor en daar is een schade expert bij geweest. Verzekerd via Unigarant.
Succes
 
Gewoon de verzekeraar bellen en vragen wat de claim je kost aan bm verlies en dan kun je zelf bepalen of je claimt of niet. Bij welk bedrag er expertise wordt verricht kun je in je polisvoorwaarden lezen. Waarschijnlijk onder het kopje schaderegeling. Kleding KAN onder de accessoiredekking vallen, althans ook dat is per verzekeraar verschillend. Kortom.......gewoon ff bellen dan krijg je iemand die je alles met zekerheid kan vertellen en voorrekenen. Wel even de naam, datum en tijd opschrijven, voor eventuele discussie achteraf ;)
 
Voor de motor klopt dit wel...maar hoe zit dat met de kleding en helm. Daar kan dealer niet van zeggen wat het gaat kosten. .
kleding kun je achterlaten dan dan gaat de expert bepalen of je dr geld voor krijgt
 
Terug
Bovenaan Onderaan