Schade-expert komt afspraak niet na... wat nu?

in sommige gevallen heeft de eigenaar het laatste bod.
Je hoeft maar 1 cent meer te bieden dan de opkoper.
Dan haal je accessoires er van af en zet je het wrak op MP


in alle gevallen heeft de eigenaar het laatste bod.
jij besluit nl zelf of je het wrak wilt houden of wilt wegdoen.

als je voor het eerste kiest krijg je gewoon dagwaarde - waarde restanten van je verzekeraar of tegenpartij en zal de hoogte van de bieding leidend zijn voor de bepaling van de restwaarde
 
om wat voor motor gaat het, wat is het uitgebrachte bod en wat is de opkoper nu wel bereidt om te betalen.

Als ik weet wat het voor fiets is, kan ik misschien ergens voor jou een balletje opgooien om te kijken wat je er zelf voor kan krijgen.

(ook beetje afhankelijk wie hem heeft gekocht en waar hij nu dus staat.)

Mag ook in een pm-etje
 
Waarom hangt het af van de verkoop hoeveel jij uiteindelijk van de verzekering krijgt?
(misschien is dit de gewone gang van zaken, ik ben hier niet zo thuis in)

Ik heb een paar jaar terug mijn 'eerste' auto perte total (ja, ben een belg :) ) gereden. Ondanks de sublieme staat waarin deze zich bevond voor heel weinig geld gekocht gehad (saab 900 van '85 met de aero velgen)
Uiteindelijk van de expert te horen gekregen wat hij nog waard was.
Veel te weinig natuurlijk en toen heb ik me kwaad gemaakt en hem verteld dat voor het geld dat hij mij bood, ik nooit eenzelfde wagen in dezelfde staat zou kunnen vinden. Ik heb hem ook verteld dat ik hem dan iedere dag zou meenemen om te helpen met duwen :)
(ik moest toen iedere dag van antwerpen naar brugge en terug - 200 km)

Uiteindelijk toch wat meer gekregen en nadien heb ik alles nog uit de wagen mogen demonteren wat ik wilde houden (velgen, radio, boxen, brandblusser,..)
 
Ik zal het even vanuit juridisch perspectief benaderen.

In Nederland is een mondelinge afspraak ook een afspraak, echter, die kan bijna altijd in twijfel getrokken worden, zoals de expert en verzekering nu hebben gedaan. (ikzelf heb dit ook mee mogen maken trouwens...).

Wat houdt het in? Als jij niet op een of andere wijze kunt aantonen, dat jij die afspraken hebt gemaakt met de tegenpartij, dan heb je een probleem, terwijl je eigenlijk toch in je recht hoort te staan. Voor een rechter zal er geen overeenkomst bestaan. Misschien is dit dus het juiste moment om je rechtsbijstandverzekering in te schakelen (als je die hebt...).

De vraag is: wat nu? Wat wil de verzekeringsmaatschappij / expert nu? Ze zullen zich beroepen op de schriftelijk gemaakte afspraken, zijnde hun correspondentie. Ze zouden dus zelfs kunnen eisen, dat jij de gedemonteerde spullen terug komt leveren, zodat zij die met het wrak kunnen verkopen. Je moet dan dus de waarde die zij willen uitbetalen gaan aanvechten.
 
Ik zou van hen willen weten welk bedrag ze gerekend hebben voor de accesoires bij de berekening van het totale schade bedrag, zitten deze er voor de volle honderd procent bij gerekend dan kun je nog steggellen met ze over de hoogte van het totaal (is altijd wijs trouwens, niet zo maar eerste bod accepteren) wat zegt je dealer trouwens van het totale bedrag wat men je uit wil keren?

mochten de accesoires niet voor 100 worden uitbetaald dan even wijzen op de leeftijd hiervan en alsnog 100% eisen.

Zet het hele verhaal eens neer met de bedragen!!!
 
Hallo,

Vandaag even een flink aantal gesprekjes gepleegd.

nadat ik even alles op papier heb gezet en bij mijn verzekering een geschil bent aangegaan [ als je dat zo noemt ] ben ik eigenlijk het gevecht aangegaan.

Na veel getouwtrek [ en veel bluf ] zijn we erop uit gekomen dat ik wat kleine accesoire [ t.w.v 300,- waarvan hij denk dat het meer waard is ] bij de motor lever om zo de motor nog aantrekkelijk te maken voor de verkoop.

Deze afspraak heb ik nu wel zwart op wit en vast staan, dus nu moet het geregelt zijn.

Afwachten tot het moment dat ik egt het geld op mijn rekening hebt staan. :D

Wat heb ik geleerd van deze actie?

- Afspraken opnemen of via de mail vastzetten.
- Accesoire eraf slopen voordat je deze inlevert [ mits mogelijk ]
- En zeker niet accoord gaan met het eerste bod.
- Probleem snel op forum plaatsen voor hulp :P

Mochten mensen graag willen weten om wat voor motor het gaat, de opkoper is, expertbedrijf en wat de bedragen zijn die ik nu dus krijg dan hoor ik dat graag, kan ik deze namelijk even op de pm doorsturen.
 
in alle gevallen heeft de eigenaar het laatste bod.
jij besluit nl zelf of je het wrak wilt houden of wilt wegdoen.

als je voor het eerste kiest krijg je gewoon dagwaarde - waarde restanten van je verzekeraar of tegenpartij en zal de hoogte van de bieding leidend zijn voor de bepaling van de restwaarde
:N
Er bestaan polissen, waarbij het voertuig bij total loss automatisch eigendom wordt van de verzekering. Je krijgt dan de dagwaarde uitgekeerd en de verzekering verkoopt het wrak.
Daar heb je dan absoluut geen invloed meer op.

Kom het regelmatig tegen (werk bij een schadeherstelbedrijf)
 
en ik als schade expert (in de bootjes dan wel) 9 van de 10 keer gaat het dan om een voertuig waarbij het kenteken is ingetrokken of herkeurd moet worden om te bepalen of het aan de typegoedkeur voldoet. (abbondement heet dat geloof ik)
 
Daarom... alle bonnen bewaren.. Maar dan ook echt ALLE BONNEN!
Want zo kan je ook de accesoires declareren! ze kunnen hierover inderdaad herrie trappen. Ik zou het zo gelaten hebben, en opnieuw begonnen zijn, en dan declareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan