Schade herstel Honda CBR600F 2001

markiozoo

Rookie
29 jun 2005
6
0
roosendaal
Iemand enige ervaring in schadeherstel, heb namelijk een kleine scheur in mijn kuip, zou deze graag willen lijmen, iemand enig idee wat voor lijm ik daar voor het beste kan gebruiken??? :}

Alvast bedankt
 
Je kan hem eventueel van binnen laten "lassen" maar dat zie je ook aan de buitenkant dus dan moet het ook opnieuw gespoten worden.

Ik heb toevallig een paar maanden geleden ook een scheurtje ontdekt in mijn kuip. :(

ik heb er toen aan de binnenkant 3matjes met polyester hars opgedaan en het zit weer muurvast.

Je ziet de scheur zelf alleen nog steeds zitten maar hij scheurt in ieder geval niet meer verder. ;)
 
Beste D@ave

Bedankt voor je reactie :} Weet je zo ook waar je die polyester hars kunt halen, gelukkig zit dat scheurtje net waar een sticket zit, als ik die sticker nabestel zie je er gelukkig niks meer van !!! :9
 
ABS is ook te lijmen met PVC-Lijm van de DHZ-zaak.
Hoelang het houdt is een 2e, maar het proberen waard.
Anders kom je al snel op een kunstoflas uit en dan wordt zekers overspuiten.
 
full
 
Het allerbeste is de scheur dicht solderen met een normale soldeerbout,als je matjes polyester gaat plakken kan ook maar solderen is echt beter....

Nog 1 tip:mocht je het toch met polyester gaan doen boor dan aan het einde van de scheur een klein gaatje,zo kan de scheur of barst nooit verder gaan lopen....En de binnenkant goed schoonmaken met een ontvetter en daarna goed opschuren met p 80....

veel suc6 ermee
 
Het allerbeste is de scheur dicht solderen met een normale soldeerbout,als je matjes polyester gaat plakken kan ook maar solderen is echt beter....

Nog 1 tip:mocht je het toch met polyester gaan doen boor dan aan het einde van de scheur een klein gaatje,zo kan de scheur of barst nooit verder gaan lopen....En de binnenkant goed schoonmaken met een ontvetter en daarna goed opschuren met p 80....

veel suc6 ermee



:}
 
Om ABS te lijmen kun je ook PVC-lijm gebruiken.

Ikzelf gebruik de hard pvc-lijm van dyka, maar het zou ook met de pvc-lijm van de bouwmarkt moeten kunnen.
Als het ff kan moet je er voor zorgen dat de lijm ook echt in de scheur komt,na drogen is het weer als nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan