schade koppelomvormer - versnellingsbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

6sigma

Rookie
11 jul 2006
2
0
terneuzen
Hoi,

een vraag van een bijna leek; ik werd vorige week geconfronteerd met een automatische versnellingsbak die niet meer opschakelde (Mercedes C220 CDI).
Een bezoekje aan de werkplaats liet een zeer behoorlijke hoeveelheid ijzerdeeltjes in de versnellingsbak olie zien. Afgesproken was dat ze contact met me op zouden nemen als de oorzaak bekend was en vandaag was het zo ver; de schade bleek van de koppelomvormer te komen. Hhhuuhhh...schade van een koppelmvormer die overduidelijk zichtbaar is in de olie van de versnellingsbak zonder dat de versnellingbak zelf iets mankeert...??O.K. ik ben een bijna leek maar dit roept bij mij vragen op.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad logisch is?

Thanks!!
Henk
 
Zal wel een slotje op komen denk ik, maar goed.

Erg onwaarschijnlijk, ik ben geen MB kenner maar normaliter is de koppelomvormer een volledig gesloten geheel die zeker geen olie met de versnellingsbak deelt.
Om de omvormer goed te laten werken luistert de hoeveelheid olie ook nogal nauw, dus ik vind het een vreemd verhaal.
 
Maakt mij niet uit hoor, maar de modjes denken er meestal anders over... ;)

Nogmaals, ik ben geen MB kenner en van automaten weet ik nog minder af.
De wat oudere BMW automaten die ik onder handen gehad heb werkten in elk geval heel anders, wat meer uitleg van je dealer zou zeker geen kwaad kunnen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan