"Schade" na een dagje op circuit

B2

MF veteraan
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Vooral mijn banden waren precies gesmolten. Het was erger dan op foto want ondertussen had ik er weeral een 200km mee gereden vooraleer de foto's getrokken werden. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

De foto's volgen...
 
Voorband

full
 
niet meer op het circuit gaan rijden :P . Je banden slijten altijd veel sneller op een circuit. Maar het kan ook zijn dat je bandenspanning te hoog was. Dit heeft tot gevolg dat de temperatuur van de band te hoog wordt en dan krijg je zulke banden.
 
Vooral mijn banden waren precies gesmolten. Het was erger dan op foto want ondertussen had ik er weeral een 200km mee gereden vooraleer de foto's getrokken werden. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

De foto's volgen...

Geen ex-circuitbandjes meer kopen ;)
 
ik denk ook te hoge bandenspanning, scheelt echt enorm als je je spanning een paar tienden verlaagt. verder rullen bt010's nogal graag...doet het vooral goed bij je niet motor rijdende vrienden en in de kroeg :P :P
 
goede smoes... om even te posen :+
&
Op dinsdag 17 juni 2003 10:44 schreef jonas het volgende:Geen ex-circuitbandjes meer kopen ;)
Allez, 't zal beginnen gaan eh...(en er was natuurlijk wat posen bij hoor, dat zei ik toch ;) ).

Maar efkens serieus: mijn banden hadden er in vergelijking veel meer van dan de anderen...ik rij met 2.2 vooraan en 2.5 achteraan, BT-10 (maten 160/60 achter en 110/70 voor op een Fazer600).
 
maar wat is nu precies de vraag :?

hoe dit te voorkomen?
denk dat je dan toch van het circuit moet wegblijven ofzo...

[me]Aniki is nog schaamrandjes aan het wegwerken en komt dus net kijken...[/me]
 
Niks aan je bandenspanning doen, bandjes zien er super uit hoor!!! Is toch niks mis mee?
Ik durf eigenlijk wel te stellen als je echt heel hard rond gaat met warm weer dat je banden er niet zo mooi uitzien....
 
Tja,zo zien BT010's er nou eenmaal uit na een circuitdag maar het trekt wel weer bij hoor.
 
Je bedoelt te zeggen dat je al weer 200km op straat hebt gereden en al dat 'circuitrubber' zit er nog steeds op aan de zijkanten?

Tssss....... ;) :+
 
Welk circuit? (ik had trouwens eerst met :Z willen reageren maar ik begrijp wel dat je het leuk vindt om even je schade te showen ;) )
 
Welk circuit? (ik had trouwens eerst met :Z willen reageren maar ik begrijp wel dat je het leuk vindt om even je schade te showen ;) )
Croix-en-ternois.



en showen is het ook hoor, dat heb ik toch al gezegd :Z


[edit] ;)






maar efkens serieus, de anderen hun banden leken veel minder weggesmolten dan de mijne, ik heb het ginder ook gevraagd maar kreeg geen deftig antwoord.
 
Het is niet alleen gesmolten rubber van je eigen band wat je ziet op je banden.
Heel veel van 't spul is rubber wat je van de baan oppikt doordat je banden goed warm zijn en er veel rubber op de ideale lijnen ligt.
 
Uit Motorwereld 5, juli 2003:
" 2. Opgerolde zijkanten:
Veel circuitkilometers kunnen voor een slijtagepatroon zorgen waarbij er zich rubber ophoopt op de rand van het loopvlak. en de rest van de flanken duidelijk krulletjes vertonen. ....... Een lichtjes hogere bandendruk (zowat 100 gram)kan dit fenomeen een beetje onderdrukken, maar wie er echt van af wil zal moeten ivesteren in een deftig achtervering. De meeste standaard achterdempers zijn immers niet bestand tegen langdurig circuitgebruik, en worden na een tijdje veel te soepel, waardoor de band extra belast wordt. Je kan proberen ze harder af te stellen maar dat geeft maar een beperkte verbetering, met een paar nieuwe problemen."
 
Dit ziet er redelijk normaal uit,vooral voor Croix,waar de ene bocht de andere opvolgt...
Ik heb hetzelfde voor mijn mijn banden ( D 207RR ).
Om een lang verhaal kort te maken ; als je banden er zo uitzien,heb je goed gereden, punt ! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan