Schade ongeval => hoe verder?

xingmarx

MF veteraan
10 dec 2007
1.034
0
Hoofddorp
Hoi,

Wij kregen net thuis een telefoontje dat mijn broertje onderuit is gegaan met zijn motor. Dit is gebeurd op afrit Hoofddorp A4.
Hij zelf heeft een flinke schaafwond op zijn rug en op zijn scheenbeen (had wel beschermende kleding aan, maar die was opgestroopt tijdens het glijden waarschijnlijk).
De motor is afgevoerd en wordt nu verplaatst naar een berging, maandag moeten we bellen om te vertellen waar we de motor naartoe getransporteerd willen hebben.

Het betreft een CBR 600F, om precies te zijn deze
Schade zo op het oog leek mee te vallen:

-Alle kuipen kompleet verrot
-rechter voetsteuntje afgebroken
-Linker spiegel afgebroken
-demper beschadigt

Nu is de motor niet casco verzekerd dus ga ik de schade zelf opknappen. Maar is het dan alsnog verstandig om eerst de schade op te laten nemen? Frame laten controlleren? Of lekker voor de deur laten afleveren en gewoon beginnen met sleutelen...

Verder de vraag of iemand weet hoe ik aan chinese Konica Minolta kappen kan komen voor deze motor. Kan ze op e-bay even niet vinden.

Daarbij zal ik tijdens het opknappen van de motor etc. alle vragen die ik heb hier neergooien.

Alvast bedankt!
 
Allereerst sterkte en beterschap voor je broertje.

Lijkt me zo ie zo wel handig dat je van te voren weet waar je aan begint. Dan kan je jezelf nog eens beramen of het de moeite en kosten waard zal zijn.
 
Beste moet broeflief.

Als er niemand aansprakelijk gesteld kan worden, dan hebben de kosten voor expertise geen nut naar mijn idee. Dat geld kan je beter besteden lijkt me.
 
Lekker thuis neer laten zetten en zelf sleutelen :Y
Als hij bij een dealer staat moet je ook weer terug naar huis zien te komen en gezien de leeftijd zal de dealer/expert het ding redelijk snel als economisch TL bestempelen :X

Of de boel nog recht is kan je makkelijk zelf testen als de boel nog rijbaar is.
Gewoon stukje rijden met handen los van het stuur.
 
Laatst bewerkt:
Sterkte aan je broertje....

En als die fiets niks geraakt heeft tijdens de schuifpartij: Gewoon naar huis laten brengen en er een tweede "China Kuip Set" op schroeven. Die Konica Minolta set stond er waarschijnlijk al niet voor niets op?
 
Je kan een poging wagen de schade te claimen bij het waarborgfonds.
ivm de werkzaamheden is het soms nogal een zooitje op de afrit (vanaf het zuiden)

Succes en beterschap aan je broertje.
 
He, beterschap voor je broer.

Ik heb ook even gekeken en kan van alles vinden voor een F2/F3, RedBull, Repsol, Hannspree, maar de Konica set kan ik ook pas vinden vanaf de F4
 
Je kan een poging wagen de schade te claimen bij het waarborgfonds.
ivm de werkzaamheden is het soms nogal een zooitje op de afrit (vanaf het zuiden)

Succes en beterschap aan je broertje.

Waarborgfonds vergoed alleen schade die is toegebracht door een ander motorvoertuig. Dus eenzijdig vallen, en ik ga er vanuit dat dit hier het geval is, doen ze niks mee. Als er door wegwerkzaamheden troep op de weg ligt zou je kunnen proberen de wegbeheerder aansprakelijk te stellen, tenzij er borden staan met slecht wegdek of iets dergelijks, dan kun je het wel vergeten.

Sterkte in ieder geval!
 
Waarborgfonds vergoed alleen schade die is toegebracht door een ander motorvoertuig. Dus eenzijdig vallen, en ik ga er vanuit dat dit hier het geval is, doen ze niks mee. Als er door wegwerkzaamheden troep op de weg ligt zou je kunnen proberen de wegbeheerder aansprakelijk te stellen, tenzij er borden staan met slecht wegdek of iets dergelijks, dan kun je het wel vergeten.

Sterkte in ieder geval!

Afgevallen "lading" (zand/grind) is ook veroorzaakt door andere motorvoertuigen net zoals verloren diesel (i.e.) dit is.. Dat soort zaken kun je dus óók claimen bij het waarborgfonds.

Losliggend grind/troep wat je hebt bij wegwerzaamheden: Wegbeheerder (en dus jouw verhaal, helaas).
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de reacties.

Het claimen bij de gemeente heb ik wel ervaring mee en we hebben ook een rechtsbijstand verzekering die ons hierin kan helpen. Echter zag het wegdek er (het was al donker) niet slecht uit. Er lag wel een hoop zand, maar dat leek door het ongeluk zelf te komen (nog niet zeker van).
Denk dat schade verhalen er deze keer iig niet inzit, maar als we dat wel moeten doen moet de motor door een expert gekeurd worden toch??? En dat is dan ook meteen de enige reden om de motor te laten keuren...

Ondertussen ben ik al op zoek naar nieuwe onderdelen voor de motor. Wat er in ieder geval zeker nodig is is een rechter voetsteuntje.
Zou ik hierbij voor namaak of voor 2ehands
Ik heb geen idee wat beter is!?
 
Ik denk zelf opknappen, als je handig bent. Voor die prijs kun jer net zo goed nieuwe op zetten.
Motor heeft gerold i.p.v. geschoven,denk ik, aan de bewoordigen te zien.
Linkerspiegel,rechter voetsteun, alle kuipdelen kapot.

Hij zelf heeft een flinke schaafwond op zijn rug en op zijn scheenbeen (had wel beschermende kleding aan, maar die was opgestroopt tijdens het glijden waarschijnlijk).

Een rugprotector had waarschijnlijk de rugwond voorkomen evenals een gesloten motorpak. '(
Maar das achteraf gepraat.
Beterschap met je broertje.
 
Laatst bewerkt:
Het betreft een CBR 600F, om precies te zijn deze
Schade zo op het oog leek mee te vallen:

-Alle kuipen kompleet verrot
-rechter voetsteuntje afgebroken
-Linker spiegel afgebroken
-demper beschadigt


Niet lullig bedoeld hoor, maar eens 92'er CBR600F is met deze schade 3x TL.


Ik zou het wrak verkopen en gaan shoppen voor wat anders.
 
Klote zeg. Beterschap voor je broer.
Was een mooi ding die minolta uitvoering. Zou ik zeker weer in die staat proberen terug te brengen. :]
 
Ik denk zelf opknappen, als je handig bent. Voor die prijs kun jer net zo goed nieuwe op zetten.
Motor heeft gerold i.p.v. geschoven,denk ik, aan de bewoordigen te zien.
Linkerspiegel,rechter voetsteun, alle kuipdelen kapot.Een rugprotector had waarschijnlijk de rugwond voorkomen evenals een gesloten motorpak. '(
Maar das achteraf gepraat.
Beterschap met je broertje.

Ja mijn broertje heeft dus een kompleet leren pak en rugprotector. Maar deze ene ochtend was hij laat en heeft hij even snel de textiele jas van mn pa aangeschoten...
Zal je altijd zien.

Over het rollen/glijden, aan het spoort e zien heeft de motor half onder de vangrail


Niet lullig bedoeld hoor, maar eens 92'er CBR600F is met deze schade 3x TL.


Ik zou het wrak verkopen en gaan shoppen voor wat anders.

Dat zou inderdaad ook kunnen. Maar er is nog geen jaar geleden bijna 2500 euro neergelegd voor deze motor. Nu kan ik hem mogelijk voor 600 euro weer goed krijgen. Daar komt bij dat we ondertussen weten dat het een goede motor is waarvan het blok fijn loopt etc. etc. dat is bij een andere 2e hands motor weer afwachten.

Ik zal nog wel foto's posten van de schade als ik die heb.
 
Je kan kappen ook laten na maken via zo'n ebay toko. Heeft een goede vriend van mij ook gedaan, zal hem hier even op wijzen zodat hij zijn ervaring hier kan dumpen.
 
Je kan kappen ook laten na maken via zo'n ebay toko. Heeft een goede vriend van mij ook gedaan, zal hem hier even op wijzen zodat hij zijn ervaring hier kan dumpen.

Dat zijn precies de dingen waar ik nu naar opzoek ben. Het lijkt onmogelijk om ook maar ergens op het internet een Konica Minolta set te vinden voor deze motor!?
Als iemand deze dus tegenkomt, hoor ik dat heel graag :) *O*
 
Via motorparts-online.com kun je vaak ook al veel vinden.
Ik heb voor mijn cbr 1000 f uit 91 na schade ook veel daar besteld. Dan kun je voor relatief weinig weer een motor opknappen.

Als de motor verder nog goed is kan het zeker de moeite lonen op hem weer op te knappen.
 
Dat zijn precies de dingen waar ik nu naar opzoek ben. Het lijkt onmogelijk om ook maar ergens op het internet een Konica Minolta set te vinden voor deze motor!?
Als iemand deze dus tegenkomt, hoor ik dat heel graag :) *O*

Heb hem even gemailt of hij je ff wil contacten
 
Wie betaald er nou 2500 euro voor een motor van 20 jaar oud :?

Anyway succes ermee, ik zou proberen om hem weer rijdend te krijgen
 
Ondertussen ben ik al op zoek naar nieuwe onderdelen voor de motor. Wat er in ieder geval zeker nodig is is een rechter voetsteuntje.
Zou ik hierbij voor namaak of voor 2ehands
Ik heb geen idee wat beter is!?


Ik heb het idee dat je niet zo goed met Ebay over weg kan..?

De nieuwe die jij post kost iets van 31 euro en is kaal, terwijl je voor 9 euro al nieuwe setjes kan kopen met scharnierpen, brogring en veer:

http://www.ebay.com/itm/Front-Foot-...Parts_Accessories&hash=item3369ca8bd1&vxp=mtr

Of voor nog veel minder een setje RR steunen (passen ook op F2)

http://www.ebay.com/itm/Foot-Pegs-F...Parts_Accessories&hash=item3369b55d21&vxp=mtr
 
Heb hem even gemailt of hij je ff wil contacten
en daar ben ik dan :D

die chinesen kunnen alles zo spuiten als jij dat wilt. je moet er alleen eentje vinden die kappen maakt voor jouw type motor (cbr600 F3).

nu heb ik hem op ebay al voor je gevonden :P
klikkerdeklik

of klikkerderflap

klik klak en klek

alleen heb ik geen ervaring met die verkoper.
als ik jou was zou ik even deze verkoper mailen Auctmarts en vragen of ze die set voor je kunnen maken (gewoon even die link naar hun sturen)

communicatie kan gewoon in het engels al zullen ze wel kortaf antwoorden. waarschijnlijk krijg je meteen een mailtje met. "dat wordt dan ..... dollar"

je kan ook gewoon meteen bij die verkoper van ebay bestellen als je dat makkelijker vind.

en sorry voor kappenset.nl maar je kan het een stuk goedkoper zelf uit china halen.

Sterkte aan je broertje....

En als die fiets niks geraakt heeft tijdens de schuifpartij: Gewoon naar huis laten brengen en er een tweede "China Kuip Set" op schroeven. Die Konica Minolta set stond er waarschijnlijk al niet voor niets op?
het is inderdaad zo dat die kappensetjes perfect zijn wanneer iemand onderuit is gegaan. Maar die kappensetjes worden er ook op gezet omdat ze mooi zijn. net weer wat anders dan de grote meuk.

altijd even vragen of de originele kappenset er bij zit, en goed kijken naar schade.
 
Laatst bewerkt:
en daar ben ik dan :D

die chinesen kunnen alles zo spuiten als jij dat wilt. je moet er alleen eentje vinden die kappen maakt voor jouw type motor (cbr600 F3).

nu heb ik hem op ebay al voor je gevonden :P
klikkerdeklik

alleen heb ik geen ervaring met die verkoper.
als ik jou was zou ik even deze verkoper mailen Auctmarts en vragen of ze die set voor je kunnen maken (gewoon even die link naar hun sturen)

communicatie kan gewoon in het engels al zullen ze wel kortaf antwoorden. waarschijnlijk krijg je meteen een mailtje met. "dat wordt dan ..... dollar"

je kan ook gewoon meteen bij die verkoper van ebay bestellen als je dat makkelijker vind.

*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan